Ze 48 GB zabírá v PC verzi Titanfallu celých 35 GB nekomprimované audio
Pokud uvěříme jejich zdůvodnění, pak jednoznačně letité šizení zvukových karet na PC. Tytam jsou časy, kdy všichni měli dedikované zvukovky, často pak něco lepšího typu SB 16/AWE32 (v DOS dobách) či SB Live! (ve Win95/98 dobách). Tytam jsou doby, kdy si zvukovka poctivě oddřela všechno ve svém hardwaru, včetně mixování kanálů atd. Ono to ani jinak na 286, 386 či 486 a Pentiích nešlo, CPU by to neutáhlo.
Jenže jak nám rostl výkon CPU a kvality sběrnicí, bylo možné postupně přesouvat tyto věci na CPU. Zažily si to síťové karty, zažily si to zvukové karty, zažily si to video grabovací karty a tak by se dalo pokračovat. Každopádně zdá se, že Titanfall je hodně náročný na CPU a vývojáři tak potřebovali řešit problém s pomalými dvoujádrovými konfiguracemi.
Zdůvodnění totiž spočívá v tom, že nekomprimované audio je použito proto, aby bylo možné maximum CPU výkonu věnovat herní logice, nikoli na dekódování komprimovaných zvuků. Podle vyjádření vývojářů by dvoujádrové počítače limitovala skutečnost, že valná část jednoho jádra by byla vytížena dekódováním zvuků. PC verze Titanfall tak kvůli tomu zabírá 48 GB, zatímco Xbox One verze jen 17 GB. Xbox One totiž dekóduje zvukové formáty hardwarově a na této platformě máte 100% jistotu, že je hardwarový dekodér k dispozici.
Instalace sama není tak velká, Titanfall při instalaci dělá přesně to, co někdejší warezové releasy kradených her: nekomprimované audio rozbalí z komprimovaného formátu (akorát vám do toho asi nebude hrát žádná MOD hudba obsažená v instalačním prográmku :-).
Minimální konfigurace pro Titanfall:
- Windows Vista SP2 64-bit / Windows 7 SP1 64-bit / Windows 8 64-bit
- AMD Athlon X2 2.8GHz / Intel Core 2 Duo 2.4GHz
- min. 4 GB RAM
- alespoň 50GB diskového prostoru
- AMD Radeon HD 4770 512MB / Nvidia GeForce 8800GT 512MB
- DirectX 11
- připojení: min. 512kbps down a 384kbps up
--
Osobně mi to přijde trochu sobecké. Jistě lze předpokládat, že mnoho lidí má hry buď na pomalém HDD, nebo na kapacitně omezeném SSD. Zejména SSD konfigurace se 120GB SSD budou poněkud rozladěny tím, že by více než čtvrtinu kapacity disku měly zabrat jen herní zvuky. Podle mě měl instalátor Titanfallu obsahovat jednoduchý test, který zjistí typ procesoru a podle toho rozhodne, zdali zvuky nechá v komprimovaném formátu, nebo dekomprimuje.