Odvolávám, co jsem odvolal : PS3 má 65nm Cell
Přesně jako král z pohádky „Pyšná princezna“, který zvolal „Odvolávám, co jsem odvolal a slibuji, co jsem slíbil“, by mohli nyní hulákat zástupci z řad Sony Computer Entertainment. Poté, co se nedávno dušovali, že v nové PlayStation 3 se 40GB diskem je sice hodně úprav vedoucích ke snížení spotřeby a hluku, avšak se stále 90nm technologií vyráběným procesorem Cell, když se předtím objevily informace, že jde už o 65nm technologii, je tu opět nová zpráva taktéž od Sony Computer Entertainment (SCE), která se opět přiklání k 65 nm. Aby si však zachovali tvář, zmiňují zástupci této divize, že grafický čip RSX je stále vyráběn 90nm procesem. Možná právě odtud pocházejí nepřesnosti, které ze SCE vypadly (ostatně lidé z tiskového oddělení a potažmo z vedení nemusejí být schopni od sebe rozpoznat 65nm a 90nm procesem vyráběný čip, ti jsou závislí na tom, co jim dodají „kluci od šroubků“).
A tak se nyní z rozhovoru redakce japonského serveru AV Watch s prezidentem SCE Kazuo Hirai dozvídáme, že je to právě přechod výrobního procesu u čipu Cell na 65 nm, co má největší vliv na snížení spotřeby, hluku a částečně i ceny, neboť 65nm procesem vyrobený čip vychází levněji než předchozí generace na 90 nm. Se sníženou cenou pak pochopitelně souvisí i menší pevný disk (zmíněných 40 GB) a absence kompatibility s PlayStation 2 a SACD. Drobné detaily, jako je snížení počtu USB portů ze čtyř na dva, už snad ani není třeba příliš zdůrazňovat, na finální cenu budou mít vliv skoro zanedbatelný.