Microsoft nabídl za Yahoo 44,6 miliard dolarů
V Microsoftu jsou si vědomi, že Google pro ně představuje obrovskou a navíc velice úspěšnou konkurenci v oblasti online reklamy. Nejen na webech zpravodajských společností, ale i formou samotné tiskové zprávy od Microsoftu se dozvídáme, že redmondský gigant nabídl za koupení Yahoo! celkem 44,6 miliardy USD. To nejsou peníze, které najdete každý den na ulici, ostatně to nebyla ani pokuta, kterou dostal Microsoft od Evropské komise, to šlo ale oproti této částce jen o nicotnou polovinu miliardy.
Zásadní otázkou nyní jest, zda akcionáři Yahoo! na nabídku přistoupí. 31 dolarů za akcii totiž podle Microsoftu představuje o 62 % více jejich skutečné hodnoty ke včerejšímu dni. A že má Microsoft o Yahoo! opravdu velký zájem, dokazují další čísla, podle nichž měl trh s online reklamou v loňském roce hodnotu kolem 40 miliard USD a odhaduje se, že v roce 2010 už to bude dvakrát tolik. Šéf Microsoftu Steve Ballmer zaslal otevřený dopis s nabídkou správní radě Yahoo! a právě v tuto chvíli probíhá na toto téma tisková konference, kterou můžete po registraci poslouchat online.