Přehrávač Microsoft Zune zaznamenal dobrý start
Přenosný multimediální přehrávač Microsoft Zune zaznamenává v USA poměrně slušný úspěch v prodejnosti. NPD Group, zabývající se mimo jiné průzkumem trhu, sděluje, že během prvních čtyř dnů prodeje (od 14. do 18. listopadu) zaujal tento výrobek firmy Toshiba na trhu krásných 9 % a předehnal tak dosud druhého hráče na tomto poli, firmu SanDisk, jenž si se svými 8 % poslušně sedl na třetí místo. První zůstává samozřejmě Apple se svým iPodem, který zaujímá nadpoloviční většinu, konkrétně 63 %. „Na značku, která má za sebou teprve pár recenzí a navíc není kompatibilní s žádným dalším hudebním obchodem včetně Apple iTunes, je to dobrý start,“ zmínil se analytik z NPD Group Ross Rubin.
Průzkum NPD Group je však jedna věc. Jiné společnosti se na Zune koukají s trochu větším despektem. Ve středečním „denním žebříčku“ produktů na Amazonu zaujal Zune mezi přenosnými přehrávači 17. místo, v žebříčku na Buy.com na tom byl Zune o něco lépe, ocitl se na 13. místě. Analytik Gene Munster z Piper Jaffray zase tvrdí, že i přes snahu Microsoftu propagovat Zune se zpráva o existenci tohoto přehrávače ještě nedostala ke všem obchodníkům. 75 % jich stále doporučuje iPod, 8 % Zune. Sami si asi také vzpomenete na zprávu o nevalné funkci bezdrátového sdílení, kdy přenesená hudba má mezi uživateli díky DRM dosti omezenou trvanlivost. Analytik Michael Gartenberg z JupiterResearch navíc tvrdí, že typu uživatelů, kteří musejí mít všechno nejnovější, se dá prodat cokoli a je otázkou, jak na tom bude Zune za rok. Jedním dechem však dodává, že „kdo by chtěl Microsoft podceňovat, je hloupý, dokážou se zlepšit“.