Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

3D Mark 06, Vertex Simple + Complex

Všechny karty, logo
Je tomu lehce přes týden, kdy jsme vám přinesli první část srovnávací recenze šesti grafických karet z dolního až nižšího středního segmentu trhu. Tehdy jsme si je představili a „prohnali“ je několika syntetickými a herními testy. Ale také jsme vám slíbili, že příště si ještě porovnáme to, jak kvalitně si obě nejvíce zastoupená GPU v testu (nVidia G72 alias GeForce 7300 LE resp. 7300 GS a ATI RV515 alias Radeon X1300 a X1300 Pro) poradí s renderováním vybraných testů při mnoha nastaveních režimů antialiasingu a anisotropního filtrování, stejně jako úrovní detailů ve vybrané hře. Dnes tedy dojde na spoustu screenshotů z posledního 3D Marku 06, ale také na rozsáhlé kvalitativní testy a podrobné výkonové srovnání za pomoci Half-Life 2. Sami z rozsahu testů za chvíli pochopíte, proč jsme dnes sáhli „jen“ po dvou reprezentantech z celého pole, MSI GeForce 7300 LE a Sapphire Radeon X1300, byť v jednu chvíli jsme si dovolili dočasně přibrat i výkonostní fenomén testu z minulého týdne, Sapphire Radeon X1300 Pro. Takže se pohodlně usaďte, začínáme.

Standardní nastavení: 0×AA, 0×AF

7300LE Vertex Simple 0xAA 0xAF X1300 Vertex Simple 0xAA 0xAF

Na Vertex Shader Simple testu toho moc k vidění není. Prostě srovnatlený výsledek.

7300LE Vertex Complex 0xAA 0xAF X1300 Vertex Complex 0xAA 0xAF

Vertex Shader Complex test dopadl při standardním nastavení stejně.

Vysoké nastavení: 4/6×AA, 16×AF

Na Vertex Shader Simple testu toho moc k vidění není. Prostě srovnatlený výsledek.

7300LE Vertex Simple 4/6xAA 16xAF X1300 Vertex Simple 4/6xAA 16xAF

Například paže draka zde působí u ATI lépe antialiasované než u nVidie. Příčinou patrně bude rozdílný maximální možnýá AA režim, byť ale toto není hlavním záměrem testu.

7300LE Vertex Complex 4/6xAA 16xAF X1300 Vertex Complex 4/6xAA 16xAF

Tráva při maximálních nastaveních opět působí lépe u ATI, což je patrně zčásti dáno opět vyšším antialiasingem.

Za tyto testy tedy získává plus kanadská strana. Ale teď již pojďme na porovnání kvality anisotropního fitrování.

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Šest low-end grafických karet podruhé: zhodnocení kvality renderingu

Sobota, 10 Listopad 2007 - 11:44 | Anonym | Vyste taky dementi, no jasně že ATi ztrácí při...
Pátek, 22 Září 2006 - 14:46 | Anonym | Jaky de rozdil mezi Sapphire Radeon X1300 Pro a...
Pondělí, 3 Červenec 2006 - 23:24 | Anonym | "Boze, to je taky napad testovat nVidii...
Čtvrtek, 22 Červen 2006 - 10:41 | Anonym | Boze, to je taky napad testovat nVidii s...
Pátek, 16 Červen 2006 - 16:22 | Anonym | DavesMan: X800 ještě AF v plné kvalitě...
Pátek, 16 Červen 2006 - 16:20 | Anonym | no-X: ne, proto, že (aspoň v defaultním nastavení...
Pátek, 16 Červen 2006 - 11:27 | DavesMan | @pavel: hmm, já zkoušel u svý X800 GTO @ XL v CCC...
Úterý, 13 Červen 2006 - 21:50 | Anonym | Vysledek testu naprosto odpovida mym zkusenostem....
Úterý, 13 Červen 2006 - 19:54 | Anonym | Že má ATI kontrastnější obraz, to je dávno známá...
Úterý, 13 Červen 2006 - 16:14 | Anonym | Pavel. ad tvůj první post - Recenze je podle tebe...

Zobrazit diskusi