92 % z celosvětových zisků ze smartphonů jde do Applu
Průměrná prodejní cena iPhonu totiž za uvedené období činila 659 dolarů, zatímco mezi smartphony s Androidem je to pouze 185 dolarů. Androidích smartphonů se tak může prodávat kolik chce, klidně daleko více než iPhonů, ale drtivá většina zisků z tohoto trhu končí v Applu.
iPhonů se přitom opravdu neprodává ve srovnání s Androidí lavinou nijak závratné množství, pouze méně než každý pátý smartphone je iPhone. Podíl přitom je možná ještě nižší, protože The Wall Street Journal nemá ve své analýze čísla soukromých společností jako Xiaomi a Micromax.
Takže můžeme na Apple nadávat jak chceme, můžeme kroutit hlavou nad tím, proč (použiji ustálený hanlivý výraz pro fanoušky Applu) „iOvce“ kupují tak předražené produkty, můžeme se vysmívat neplánované ohebnosti šesté generace iPhonů a odpovídající generace iPadů, ale ve výsledku je to jedno. Oněch „iOvcí“ (nebo též lidí, kterým prostě ekosystém a způsob obsluhy u Applu plně vyhovuje) je dostatečné množství, aby při vysoké prodejní ceně produktů Apple přinesli firmě drtivou většinu zisků. Apple čeká další rekordní období, s každou další generací roste bez ohledu na to, jaké aféry se objevují („antennagate“, „bendgate“) a jak moc jsou masmédii zveličeny.