AMD rozjela systém reportování chyb ovladačů
AMD byla dlouhodobě kritizována za komplikovaný a uživatelsky neefektivní systém pro reportování chyb - změna je proto vítaná. Musíme ale předeslat, že nový formulář slouží pouze k informování výrobce o chybách - kromě potenciálního zahrnutí opravy příslušné chyby v ovladačích nemůže uživatel čekat žádnou formu zpětné vazby (nejde tedy o technickou podporu, která je řešena odděleně a na její podobě se nic nemění).
Samotný formulář je poměrně prostý, v některých ohledech možná až příliš. V první řadě uživatel z rolovacího seznamu vybere grafickou kartu. Tam narážíme na první zádrhel - obsaženy jsou výhradně desktopové retail modely posledních tří generací (HD 5000, 6000 a 7000), což patrně souvisí s omezením vývoje ovladačů starších řad, jejichž majitelé si musejí vystačit s položkou other. Chybí však kolonka na vyplnění toho jiného modelu, takže uživatel během vyplňování dalších kolonek nesmí zapomenout, že je třeba v závěru fomuláře model vypsat ručně. To se patrně týká i uživatelů notebooků.
Další položka nabízí výběr posledních šesti verzí oficiálně vydaných Catalystů, následně vyberete, jestli se problém objevil až s těmito drivery, nebo přetrvává od předchozích, či zda jste žádné jiné neinstalovali.
Ve výběru operačního systému jsou krom Windows XP / Vista / 7 a Linuxu zahrnuté už i Windows 8. V posledním rolovacím seznamu vyberete kategorii, které se problém týká. K dispozici je pět konkrétních voleb (3D / hry, Catalyst Control Center, CrossFire, instalace ovladačů a problémy s výstupy / Eyefinity) a obecná other.
Poté už zbývá jen zadat aplikaci, které se potíže týkají (k výběru je 20 aktuálních her, prohlížeče internetu, dva videopřehrávače, flash-player, photoshop a office) a popsat konfiguraci zbývajícího hardwaru a softwaru, aby bylo možné situaci nasimulovat.
I když závěrem můžete přidat i vaší emailovou adresu, potvrzení o úspěšném přijetí (ani nic podobného) vám nepřijde. Bezprostředně po potvrzení budete přesunuti na stránku s poděkováním a to je vše:
Na jednu stranu mohl být formulář značně propracovanější (jistě nebude málo uživatelů, kteří svoji grafickou kartu nahoře v seznamu nenajdou a než se prokoušou zbytkem formuláře, zapomenou, že ji musejí vyplnit v závěru formuláře ručně), ale přesto jde o určitý posun oproti situaci, kdy si člověk mohl stěžovat leda tak na nákladním nádraží.
Pokud používáte hardware od AMD a nějaký problém vás pálí, zkuste jej nahlásit a případně se výhledově v diskuzi podělte, jak rychle (ne)byl odstraněn.