Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Poslední porce slajdů o 512bit GPU Hawaii je venku

Hawaii GPU layout leak 01
Poslední klíčové slajdy z oficiální prezentace GPU Hawaii, které AMD brzy uvede jakožto Radeon R9 290X, jsou venku. Dozvědět se můžete například o změnách v uspořádání funkčních bloků v čipu…

Zrekapitulujme si úvodem v rychlosti, co jsme se během posledních dvou týdnů dozvěděli:

Shrneme-li to v kostce, jde o čip s 512bit rozhraním, až 2816 stream-procesory, které běží na max. 1 GHz. Přítomných je 64 ROP jednotek (dvojnásobek oproti minulé generaci, který AMD vysvětluje nástupem 4k rozlišení) a rozhraním XDMA pro CrossFire s lepší synchronizací bez můstku. Z multimediálně-herní výbavy přibyla technologie TrueAudio, což je sada plně programovatelných DSP procesorů na nejrůznější zvukové efekty.

Nyní tu máme pokračování, o jehož vytroubení do světa se přičinil ruský web easycom:

Hawaii GPU layout leak 01

Slajd zobrazující schéma jádra Hawaii potvrzuje vše zmíněné a informuje o přítomnosti osmi ACE (asynchronous compute engines) pro efektivnější nakládání s výpočetním potenciálem (stejně jako v konzolích Xbox One a PlayStation 4). Dále ilustruje rozdělení čipu na 4 Shader Engine, které mají přidruženou vlastní geometrii i ROP jednotky. O tom více po skončení NDA v našem tradičním rozboru.

Hawaii GPU layout leak 02

Zvýšení kapacity L2 cache o jednu třetinu přesně koresponduje s rozšířením paměťové sběrnice z 384- na 512bitovou.

Hawaii GPU layout leak 03

Sumář nárůstů hrubého výkonu i efektivity rekapituluje, co v podstatě víme z doposud uniklých informací. Za pozornost ale stojí poslední položka, která vyjadřuje výpočetní výkon na milimetr čtvereční. Že došlo k nárůstu, je pozoruhodné už s ohledem na to, že právě počet stream-procesorů patří mezi nejméně posílené části čipu: ROP oproti tomu vzrostly dvojnásobně, geometrie byla rovněž zdvojnásobena, přibylo CrossFire XDMA, TrueAudio, 4× vzrostl počet ACE - přesto stoupla výpočetní efektivita přepočtená na milimetr čtvereční křemíku o 5 %.

To ale spíš pro zajímavost, na výkon jako takový to vliv nemá a jak si karta povede ve hrách, už je na jinou diskusi.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Poslední porce slajdů o 512bit GPU Hawaii je venku

Sobota, 12 Říjen 2013 - 16:02 | Michal Veselý | Grafika by teda měla mít podle slajdu jednoduchým...
Sobota, 12 Říjen 2013 - 12:56 | del42sa | ano Webwalker má pravdu, ale i tak se zdá Hawaii...
Sobota, 12 Říjen 2013 - 12:24 | webwalker | To ne. NVidia začala teoretický výkon srovnávat...
Sobota, 12 Říjen 2013 - 11:36 | Jack FX | Doby kdy Radeony kralovaly v teoretických číslech...
Sobota, 12 Říjen 2013 - 10:06 | no-X | AMD do otevřeného OpenCL.
Pátek, 11 Říjen 2013 - 22:14 | ptipi | Tu ale nejde o srovnání s konkurencí, ale v rámci...
Pátek, 11 Říjen 2013 - 21:16 | qido | Papírové hodnoty jsou moc pěkné. Teď už jen jaká...
Pátek, 11 Říjen 2013 - 19:27 | j j | V teretickejch číslech Radeony kralovaly vždy,...
Pátek, 11 Říjen 2013 - 16:55 | no-X | Tady se ale mluví o teoretických číslech, tzn....
Pátek, 11 Říjen 2013 - 16:44 | j j | Výpočetní efektivita mohla u přes to že SP byly...

Zobrazit diskusi