Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD uvádí Anti-Lag 2 integrovaný na úrovni hry

V létě tomu bude pět let, co AMD vydala první verzi technologie Anti-Lag, která umožnila snížit latence i s 60Hz LCD na úroveň nižší než bylo běžné se 144Hz LCD. Druhá generace jde ještě dál…

AMD v roce 2019 uvedla Anti-Lag a popsala, že pracuje se zkrácením fronty snímků, které připravuje procesor a lepší synchronizací mezi procesorovou a grafickou frontou. Výsledkem bylo zkrácení latencí, které bylo při použití 60Hz displeje jednoznačně rozpoznatelné i ve slepém testu.

Koncem loňského roku vydala AMD nový Anti-Lag+, který dále (a poměrně razantně) snižoval latence. Objevil se však problém. AMD implementovala Anti-Lag+ do ovladačů prostřednictvím funkce Microsoft Detours (standardní nástroj Microsoftu sloužící na „rozšiřování funkcí operačního systému a aplikací“, která umožňuje na úrovni paměti zachytit funkce Win32 a přepsat kód pro cílové funkce). Valve, který se potýkal s cheatováním ve svých hrách, přičemž některé z cheatů byly implementované právě přes Microsoft Detours, se příliš neobtěžoval s implementací ochrany proti cheatům a prosté využití funkce Detours vyhodnotil jako cheat a udělil uživateli ban. Přestože Valve svoji chybu uznal, bany zrušil a další neuděloval, rozhodla se AMD Anti-Lag+ z novějších ovladačů odstranit a hledat alternativní cestu implementace.

O té bylo rozhodnuto a nyní tu máme výsledek: Anti-Lag 2, který je implementován nikoli na úrovni ovladačů, ale na úrovni hry.

Latence s Anti-Lag 2 (AMD)
(za pozornost stojí nízké latence u řešení postaveného na bázi integrované grafiky,
které umožňuje těstnější spojení mezi CPU a GPU)

Podle AMD dochází k zarovnání snímku na úrovni herního kódu a funguje ve spojení s krokováním procesoru řízeným pomocí ovladače grafické karty, čímž je zajištěno (z hlediska latencí) výhodnější synchronizování snímků. Díky tomu je zkrácena doba mezi kliknutím na straně uživatele a odezvou systému viditelnou na obrazovce. Zkrácení latence je ještě významnější než u implementace na úrovni ovladače.

Implementace na úrovni hry vyžaduje součinnost vývojáře, a tak je Counter Strike 2, který loňské komplikace kolem Anti-Lag+ způsobil, nyní pokusným králíkem a prvním titulem, který podporu Anti-Lag 2 přináší. Uživatel může latence v Counter Strike 2 monitorovat přímo ve hře, pomocí klávesové zkratky Alt+Shift+L (zkratka přepíná mezi různými možnostmi zobrazení charakteristik jako snímkové frekvence, latence v ms /bíle/ a latence přepočtené na FPS). Podpora u dalších her bude následovat.

Zdroje: 

Diskuse ke článku AMD uvádí Anti-Lag 2 integrovaný na úrovni hry

Pondělí, 27 Květen 2024 - 13:50 | patrik-aaa | Lenže to nie je výhoda. Jasné, hráč má "...
Sobota, 25 Květen 2024 - 16:56 | Číčomil Vylízal | Reflex a Anti Lag a podobne jsou pro lamy,...
Sobota, 25 Květen 2024 - 07:36 | Majklos | Ok proč ne. Můj příspěvek stále platí. Prostě...
Sobota, 25 Květen 2024 - 02:05 | Davamir | Jojo.. přijde mi že se u té latence dělá z komára...
Sobota, 25 Květen 2024 - 01:58 | Davamir | A nVidia reflex čehož je antilag2 kopie rozhodně...
Sobota, 25 Květen 2024 - 01:55 | Davamir | Co chceš stavět na původním antilagu? Ten vše co...
Pátek, 24 Květen 2024 - 23:48 | jupiii | Tvoj navrh ma viacero dier: - skontrolovanie a...
Pátek, 24 Květen 2024 - 22:57 | Kutil | A co se týká monitoru, na 24" si FHD musím...
Pátek, 24 Květen 2024 - 22:54 | Kutil | Jistě, já spíš vycházel z toho, že i hráč nemusí...
Pátek, 24 Květen 2024 - 22:23 | HoCh | To neni jen otazka vlastnictvi dostatku penez. Ne...

Zobrazit diskusi