AMD uvádí Anti-Lag 2 integrovaný na úrovni hry
AMD v roce 2019 uvedla Anti-Lag a popsala, že pracuje se zkrácením fronty snímků, které připravuje procesor a lepší synchronizací mezi procesorovou a grafickou frontou. Výsledkem bylo zkrácení latencí, které bylo při použití 60Hz displeje jednoznačně rozpoznatelné i ve slepém testu.
Koncem loňského roku vydala AMD nový Anti-Lag+, který dále (a poměrně razantně) snižoval latence. Objevil se však problém. AMD implementovala Anti-Lag+ do ovladačů prostřednictvím funkce Microsoft Detours (standardní nástroj Microsoftu sloužící na „rozšiřování funkcí operačního systému a aplikací“, která umožňuje na úrovni paměti zachytit funkce Win32 a přepsat kód pro cílové funkce). Valve, který se potýkal s cheatováním ve svých hrách, přičemž některé z cheatů byly implementované právě přes Microsoft Detours, se příliš neobtěžoval s implementací ochrany proti cheatům a prosté využití funkce Detours vyhodnotil jako cheat a udělil uživateli ban. Přestože Valve svoji chybu uznal, bany zrušil a další neuděloval, rozhodla se AMD Anti-Lag+ z novějších ovladačů odstranit a hledat alternativní cestu implementace.
O té bylo rozhodnuto a nyní tu máme výsledek: Anti-Lag 2, který je implementován nikoli na úrovni ovladačů, ale na úrovni hry.
Latence s Anti-Lag 2 (AMD)
(za pozornost stojí nízké latence u řešení postaveného na bázi integrované grafiky,
které umožňuje těstnější spojení mezi CPU a GPU)
Podle AMD dochází k zarovnání snímku na úrovni herního kódu a funguje ve spojení s krokováním procesoru řízeným pomocí ovladače grafické karty, čímž je zajištěno (z hlediska latencí) výhodnější synchronizování snímků. Díky tomu je zkrácena doba mezi kliknutím na straně uživatele a odezvou systému viditelnou na obrazovce. Zkrácení latence je ještě významnější než u implementace na úrovni ovladače.
Implementace na úrovni hry vyžaduje součinnost vývojáře, a tak je Counter Strike 2, který loňské komplikace kolem Anti-Lag+ způsobil, nyní pokusným králíkem a prvním titulem, který podporu Anti-Lag 2 přináší. Uživatel může latence v Counter Strike 2 monitorovat přímo ve hře, pomocí klávesové zkratky Alt+Shift+L (zkratka přepíná mezi různými možnostmi zobrazení charakteristik jako snímkové frekvence, latence v ms /bíle/ a latence přepočtené na FPS). Podpora u dalších her bude následovat.