Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Google ohlásil podporu API Vulkan v Androidu, PowerVR jej předvádí na Rogue GPU

Powervr Vulkan Prototype Demo
API Vulkan získalo velmi silnou oporu: Google, který se jej rozhodl využít v OS Android. Grafická společnost PowerVR to bere jako hotovou věc a předvádí, co přechod OpenGL ES -> Vulkan v přináší…

Google tento týden oznámil dvě novinky pro Android: Podporu OpenGL ES 3.2 a podporu API Vulkan. Pokud jde o tu zajímavější událost, nezmínil sice žádné konkrétní datum, kdy verze Androidu kompatibilní s Vulkanem dorazí, ale je zřejmé, že bude dělat vše pro to, aby byla podpora hotová co nejdříve. S ohledem na dobu, po kterou je (a ještě bude Vulkan) vyvíjen, to vypadá na příští rok. Z hlediska Googlu je tento krok logický.

Api Vulkan Feature SetsApi Vulkan Platforms

Moderní API umožňují efektivněji využít hardwarové prostředky, lépe využívat potenciálu (i) vícejádrových procesorů a výrazně snížit energetické nároky. Microsoft má DirectX 12, Apple svůj Metal (pro který už existují první aplikace) a Google tudíž s OS Android musí také nabídnout adekvátní řešení, aby neztratil konkurenceschopnost. Zvolil nejlogičtější cestu, API Vulkan, nástupce OpenGL / OpenGL ES, který vznikl na základě API Mantle od AMD. Výhodou Vulkanu je softwarová i hardwarová multiplatformnost, takže portace her mezi Vulkan-kompatibilními systémy bude poměrně snadná.

Powervr Opengl Es Vs Vulkan Prototype

O slovo se přihlásila i společnost PowerVR, která je jedním z největších dodavatelů integrovaných GPU pro ARM SoC. Připravila demo nazvané Gnome Horde, které ukazuje výhody Vulkanu a funkčnost jeho podpory na firemním GPU Rogue. Vpravo je zachycena scéna s OpenGL ES, vlevo s API Vulkan. Zatímco s OpenGL ES je prakticky vždy výrazně vytíženo jedno z prvních dvou procesorových jader, framerate je stále nižší než v případě Vulkanu, kdy je zátěž procesoru naprosto minimální a framerate přesto vyšší. V náročnějších situacích, kdy se na scénu dostane přehršel trpaslíků, spadne s OpenGL ES framerate velmi dramaticky, zatímco Vulkan využije zbývající procesorová jádra a výkon podrží:

Diskuse ke článku Google ohlásil podporu API Vulkan v Androidu, PowerVR jej předvádí na Rogue GPU

Pátek, 25 Září 2015 - 08:09 | giff | Podivej se i na druhou pulku videa. Bez MSAA vede...
Úterý, 18 Srpen 2015 - 11:19 | MACHINA | Rychlejší OGL pod linuxem oproti DX pod win je...
Úterý, 18 Srpen 2015 - 10:57 | MACHINA | Ve vista to bylo opodstatnene, protoze xp nemely...
Čtvrtek, 13 Srpen 2015 - 11:05 | Zenith | Oboje jsou založený na filozofii co přineslo AMD...
Středa, 12 Srpen 2015 - 20:22 | Petr Kraus | A Minecraft etalonem je? L4D2 je alespoň...
Středa, 12 Srpen 2015 - 09:05 | PPK | Vyvijeno partizanskym stylem ? Urcite tim myslis...
Středa, 12 Srpen 2015 - 09:01 | PPK | Neni to poprvy kdy je nova verze directx vazana...
Středa, 12 Srpen 2015 - 08:13 | Libor Míšek | Předpokládám že pak bude port z XBOX na PC už jen...
Středa, 12 Srpen 2015 - 07:10 | Tomáš Bohuněk | Já proč mi ten odstavec nedával smysl, teď už to...
Úterý, 11 Srpen 2015 - 23:01 | Petr Kraus | A největší obranou tvého trapné internetové meme...

Zobrazit diskusi