V pekle asi mrzne, Blizzard prý letos vydá hru pro Ubuntu Linux!
Blizzard z hlediska otevřeného hraní zatím hráče spíše obtěžuje. Praktiky jako potřeba být online, či banování hráčů využívajících kombinaci Linux+Wine prostě sympatie nevzbuzují. Nicméně to se má změnit, letos si Blizzard bude chtít napravit reputaci nejméně jednou linuxovou hrou.
Otázkou samozřejmě je, o co půjde. Asi těžko očekávat nativní linuxový port titulů Diablo III či Starcraft II, ale je veřejným tajemstvím, že právě co se týče World of Warcraft, má Blizzard v průběžném vývoji linuxového klienta, dosud víceméně z testovacích důvodů. Proč tento klient nespatřil světlo světa, za tím musíme hledat roztříštěnost linuxové světa s jeho desítkami distribucí a nejméně desítkou těch opravdu velkých, které vládnou drtivé většině linuxových herních strojů. Nemluvě o tom, že právě WoWko běhá pod Wine velmi dobře a tak schází na straně Blizzardu i motivace.
Loni v květnu se jeden z vicepresidentů Blizzardu vyjádřil ve smyslu, že to teoreticky není nereálné, ale musejí vidět zájem ze strany uživatelů, který ospravedlní náklady do případného vývoje linuxové verze nějaké té hry. Nyní, s úspěšnými projekty typu Humble Indie Bundle či rozruchem kolem Valve a Steamu pro Linux, asi v Blizzardu potřebný důkaz zájmu konečně dostali.
Jinak Blizzardi celkem souhlasí s názorem Gabea Newella z Valve, že Windows 8 jsou z herního hlediska průšvih. Možná tak i Blizzard hledá cestu, jak se vyhnout Windows Marketplacu či čemukoli jinému, co Windows 8 změnily a pokud již Valve takto pěkně dláždí cestu, není důvod po ní nejít. Zkrátka a dobře, elementálové jsou nakloněni.
Dle informací, které má Phoronix od nejmenovaného zdroje zevnitř Blizzardu, alespoň jeden z jejich populárních herních titulů vyjde letos pro Ubuntu Linux. Asi to bude WoWko, ale nic takového nikdo neřekl, takže dočkejme času, jestli se náhodou nepleteme. Nějakého oficiálního prohlášení bychom se prý mohli dočkat zhruba v létě, takže realisticky čekejme zhruba podzim či předvánoční období.