Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

„SLI“ Radeonu s GeForce pod DirectX 12? Použijte Radeon jako primární

DirectX 12 umožňuje spojit sílu různých grafických karet, třeba i Radeonu s GeForce, pokud to hra podporuje. Podle prvních testů ale velmi záleží, která karta figuruje jako primární: použijte Radeon.

O technologii zvané explicit multiadapter jsme si přímo či nepřímo povídali několikrát. Jde o způsob, jakým DirectX 12 může pracovat s více grafickými kartami (nebo čipy) a skládat jejich výkon. Podmínkou je, aby toto hra podporovala a pak už můžete kombinovat high-endovou grafickou kartu s APU, GeForce s Radeonem a podobně. Pokud tento režim podporují ovladače i hra, půjde výkon nahoru. Blíže se technologii věnovat nebudeme, to už jsme učinili v níže uvedeném článku, kam můžete pro osvěžení paměti nakouknout:

Nyní se zaměříme na otázku, zda to funguje. Odpověď přinesla redakce webu Anandtech: Ano. Samozřejmě se nějaké mouchy objevují, ale jde o novou technologii, hry i ovladače pro DirectX 12 jsou poměrně čerstvou záležitostí a tak lze čekat, že se situace ještě trochu zlepší. Přesto se ale v testované hře - alfě Ashes of the Singularity - výsledek dostavil:

 Directx 12 Explicit Multiadapter Anandtech 01

Asi nejzajímavějším poznatkem celého testu je zjištění, že není úplně jedno, kterou ze dvou karet svěříte vedoucí úlohu, tedy která bude vyrenderované obrazy z obou GPU skládat ve výsledný obraz a posílat jej monitoru. Zkrátka a dobře: Pokud jako primární poslouží Radeon (Fury X), bude FPS skoro o 20 % vyšší než když tuto úlohu převezme GeForce (GTX 980 Ti) Dokonce je v takovém případě výsledek i lepší, než když přes DX12 explicit multiadapter spárujete dvojici GeForce (GTX 980 Ti a Titan X).

Directx 12 Explicit Multiadapter Anandtech 02

Ještě markantnější tento rozdíl je, pokud dojde na minulou generaci grafických karet. Pokud obraz skládá Radeon HD 7970 zatímco GeForce GTX 680 pouze dodává obrazová data, je výkon na očekávané úrovni. V opačném případě dochází dokonce propadu pod úroveň jedné grafické karty. Proč Radeony zvládají lépe pracovat se sdílenými daty, zatím není známo. Důvod může být hardwarový, ale i softwarový. V současnosti to nelze na základě dostupných informací zjistit, ale celkem jasné vodítko dají nadcházející verze ovladačů Nvidie. Pokud jde o bug, který společnosti unikal, bude brzy v ovladačích opraven.

Diskuse ke článku „SLI“ Radeonu s GeForce pod DirectX 12? Použijte Radeon jako primární

Čtvrtek, 29 Říjen 2015 - 18:15 | JVc | jo to jsem tam taky postradal.
Čtvrtek, 29 Říjen 2015 - 15:28 | littleon | Opravdu bych si to přál. Historie ze mne ale dělá...
Čtvrtek, 29 Říjen 2015 - 15:08 | littleon | Ano, vím. Hardcore hráč nehraje nutně staré...
Čtvrtek, 29 Říjen 2015 - 14:13 | Peter Fodrek | Asi vsteci ocakavam, ked AMD vyda novu obdobu...
Čtvrtek, 29 Říjen 2015 - 14:05 | skaven | pockaj, je sakra rozdiel medzi tym, ze si niekto...
Čtvrtek, 29 Říjen 2015 - 13:58 | littleon | Možná nebudeš daleko od pravdy ani s procentem...
Čtvrtek, 29 Říjen 2015 - 13:39 | littleon | Ano, vím. Věděl jsem to už ve chvíli, kdy jsem...
Čtvrtek, 29 Říjen 2015 - 10:55 | Peter Fodrek | Momentalne uz ano un 04, 2015 The first wave of...
Čtvrtek, 29 Říjen 2015 - 10:47 | Peter Fodrek | Potom samozrejme viete aj o novehj informaci, cio...
Středa, 28 Říjen 2015 - 22:04 | KOCHREN | mnoooo a neměl by tak čirou náhodou být titán...

Zobrazit diskusi