„SLI“ Radeonu s GeForce pod DirectX 12? Použijte Radeon jako primární
O technologii zvané explicit multiadapter jsme si přímo či nepřímo povídali několikrát. Jde o způsob, jakým DirectX 12 může pracovat s více grafickými kartami (nebo čipy) a skládat jejich výkon. Podmínkou je, aby toto hra podporovala a pak už můžete kombinovat high-endovou grafickou kartu s APU, GeForce s Radeonem a podobně. Pokud tento režim podporují ovladače i hra, půjde výkon nahoru. Blíže se technologii věnovat nebudeme, to už jsme učinili v níže uvedeném článku, kam můžete pro osvěžení paměti nakouknout:
Nyní se zaměříme na otázku, zda to funguje. Odpověď přinesla redakce webu Anandtech: Ano. Samozřejmě se nějaké mouchy objevují, ale jde o novou technologii, hry i ovladače pro DirectX 12 jsou poměrně čerstvou záležitostí a tak lze čekat, že se situace ještě trochu zlepší. Přesto se ale v testované hře - alfě Ashes of the Singularity - výsledek dostavil:
Asi nejzajímavějším poznatkem celého testu je zjištění, že není úplně jedno, kterou ze dvou karet svěříte vedoucí úlohu, tedy která bude vyrenderované obrazy z obou GPU skládat ve výsledný obraz a posílat jej monitoru. Zkrátka a dobře: Pokud jako primární poslouží Radeon (Fury X), bude FPS skoro o 20 % vyšší než když tuto úlohu převezme GeForce (GTX 980 Ti) Dokonce je v takovém případě výsledek i lepší, než když přes DX12 explicit multiadapter spárujete dvojici GeForce (GTX 980 Ti a Titan X).
Ještě markantnější tento rozdíl je, pokud dojde na minulou generaci grafických karet. Pokud obraz skládá Radeon HD 7970 zatímco GeForce GTX 680 pouze dodává obrazová data, je výkon na očekávané úrovni. V opačném případě dochází dokonce propadu pod úroveň jedné grafické karty. Proč Radeony zvládají lépe pracovat se sdílenými daty, zatím není známo. Důvod může být hardwarový, ale i softwarový. V současnosti to nelze na základě dostupných informací zjistit, ale celkem jasné vodítko dají nadcházející verze ovladačů Nvidie. Pokud jde o bug, který společnosti unikal, bude brzy v ovladačích opraven.