Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

DirectX 12 nebude tak pokročilé, jak se čekalo

DirectX 12, první z řady API nové generace, které je spojováno s Windows 10, nebude až tak technologicky vybavené, jak nasvědčovaly dosavadní zprávy…

DirectX 12 přinese dvě hlavní skupiny zlepšení. Ta první, která se týká efektivnějšího nakládání s procesorovým výkonem, lepšího využití vícejádrových a vícevláknových procesorů a zkrátka vyššího výkonu na strojích limitovaným procesorem, zůstává - nic se nemění. Těchto výhod bude schopna využívat většina novějších DX11.x čipů za předpokladu, že pro ně výrobce vyvine DirectX 12 ovladač.

Druhou skupinu tvoří nové technologie, které vyžadují specifickou podporu na úrovni hardwaru - jednoduše řečeno „nové“ grafické karty. Od ohlášení příprav DirectX 12 se objevily v podstatě oficiální zmínky o technologiích, jejichž podporu toto API přinese. Podle aktuálního vyjádření Microsoftu to ale vypadá, že téměř polovina dosud zmíněných novinek v DirectX 12 podporována nebude a objeví se teprve v rámci DirectX 12.1.

Z prezentace o DirectX 12 na Game Developers Conference 2015

Jmenovitě jde o technologie zvané conservative rasterisation a ROVs (Raster Ordered Views), která umožňuje vývojářům převzít kontrolu nad řazením pixel-shader operací, což může být praktické při různých efektech s průhledností. Jejich podpora tedy bude dostupná až v rámci tzv. feature level 12.1.

Tato informace není zajímavá jen s ohledem na starší prohlášení o DirectX 12, ale také ve vztahu k informacím o DirectX 11.3. Nvidia totiž uváděla, že právě conservative rasterisation a ROVs budou podporovány již v rámci feature level 11.3. Zda se na tomto něco (z)mění nebo ne, není úplně jasné - pokud ale toto zůstane při starém, bude to znamenat, že DirectX 12 bude mít technologické požadavky paradoxně nižší než DirectX 11.3, přičemž až DirectX 12.1 se po stránce podporovaných technologií dotáhne na 11.3. Dalo by se předpokládat, že za technologickým odlehčením DirectX 12 může stát snaha o rozšíření spektra plně kompatibilního hardwaru, ale to je prozatím jen na úrovni spekulace.

Diskuse ke článku DirectX 12 nebude tak pokročilé, jak se čekalo

Středa, 11 Březen 2015 - 00:53 | t117 | Sproste urazky a nadavky jak od 4leteho decka, co...
Úterý, 10 Březen 2015 - 11:27 | petr ib | Před upgradem udělám image disku a pokud mi 10...
Úterý, 10 Březen 2015 - 07:09 | PG | Zatím nevím zda přejít. "Software jako...
Pondělí, 9 Březen 2015 - 13:56 | Waffer47 | Tvuj intelekt by meli zaramovat do popelnice, ze...
Pondělí, 9 Březen 2015 - 08:56 | Stealth Ftelf | To se spustila nejaka nova moda, ze cim mensi FPS...
Pondělí, 9 Březen 2015 - 07:51 | Nnet | Pro neznalé operačních systémů od MS. Windows 9...
Neděle, 8 Březen 2015 - 17:53 | Waffer47 | Ja vam nevim, hral sem dost DirectX 7/8/9.0c...
Neděle, 8 Březen 2015 - 15:55 | sp c | HW vykon sa skutocne uz zvysuje pomaly - ale...
Neděle, 8 Březen 2015 - 10:33 | Marek Moravčík | Neboj sa, mňa tiež už táto upgrade mánia postupne...
Neděle, 8 Březen 2015 - 10:14 | Vendelín Kryšpín | Aha, no ja jsem velka konzerva. Priznam ze mne...

Zobrazit diskusi