Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Hry z Windows Store budou použitelné, Microsoft umožnil vypnutí V-Sync

Pár měsíců od první vlny kritiky her z Windows Store si Microsoft nasypal popel na hlavu (v rámci toho, co je marketing schopen připustit) a zprovoznil, co jsme donedávna považovali za samozřejmost.

Když v únoru Microsoft zahájil distribuci her přes Windows Store a došlo k prvnímu nasazení titulů připravených pro Universal Windows Platform (UWP, tedy platformu pro aplikace distribuované přes Windows Store), bylo to pro mnohé hráče studenou sprchnou. Pomineme-li bugy prvních her jako takových, provázel všechny tituly společný jmenovatel:

  • nefunkční CrossFire
  • nefunkční SLI
  • nefunkční FreeSync
  • nefunkční G-Sync
  • stále zapnuté omezení FPS / vertikální synchronizace
  • další nedostatky vyplývající z absence podpory pro tzv. exkluzivní full-screen (nefungují utility jako Fraps, Afterburner, ReShade ap.)

Později vyšlo najevo, že Microsoft tento soubor nedostatků akceptoval jen proto, aby bylo funkční Xbox DVR, tedy videozáznam obrazu (hry) a už nepomýšlel na to, že pro mnohé PC hráče, kteří vydali i několik tisíc dolarů za herní hardware, více grafických karet nebo displej s podporou adaptivní synchronizace, budou priority značně odlišné. Naštěstí (pro hráče) záhy pochopil, že tudy cesta nevede a začal některé z problémů řešit.

Tento týden oznámil dokončení první části změn. UWP se dočkala možnosti deaktivovat omezení FPS a s tím se ruku v ruce váže funkční podpora pro adaptivní synchronizace FreeSync a G-Sync. Ty až doposud fungovaly automaticky, byly koncipované tak, že nevyžadovaly jakoukoli podporu ze strany aplikace - zneprovoznit ve svých hrách se je podařilo až Microsoftu. Nyní se tedy dostáváme do výchozího bodu, na nulu, na start. Vlastně téměř. Podpora na straně UWP totiž neznamená, že v již vydaných hrách bude najednou vše fungovat - to už je věcí vývojářů. Je třeba počkat, než vývojáři příslušné hry připraví záplatu, která nových možností UWP využije. Podle Microsoftu to je zatím přislíbeno pro Gears of War: UE a Forza Motorsport 6: Apex.

Co se nefunkčního CrossFire / Dual-Graphics / SLI ap. týká, nedošlo zatím k žádné změně. Microsoft ale avizoval, že na nápravě pracuje a dále že je v přípravě řada nových her s podporou DirectX 12 pro letošní léto a podzim.

Diskuse ke článku Hry z Windows Store budou použitelné, Microsoft umožnil vypnutí V-Sync

Pátek, 13 Květen 2016 - 16:53 | magnezar | Je taky možné, že BTJ je gentoo geek a dělá si z...
Pátek, 13 Květen 2016 - 16:51 | magnezar | Jaké je číslo standardu IEEE nebo normy ISO pro...
Pátek, 13 Květen 2016 - 15:15 | xvasek | To je fakt. Hodně lidí dalo WP telefony děckám,...
Pátek, 13 Květen 2016 - 11:41 | Jaroslav Crha | jj taky nevím co to BTJ poslední dobou mele....
Pátek, 13 Květen 2016 - 06:48 | PPK | Standard ? Ten nedodelek v tom stavu v jakym je...
Pátek, 13 Květen 2016 - 06:45 | PPK | To me bavi na vas hloupych trollech. Kdyz nemate...
Čtvrtek, 12 Květen 2016 - 23:48 | Ja | Strasny troll tento JBT.
Čtvrtek, 12 Květen 2016 - 23:40 | magnezar | M$ tlačí do UWP nevhodný typ aplikací a toto je...
Čtvrtek, 12 Květen 2016 - 23:35 | xvasek | My děláme v kivy (Python), pro pc, tablety i...
Čtvrtek, 12 Květen 2016 - 23:33 | magnezar | Sice vím, že wiki není 100% přesná, ale v tomto...

Zobrazit diskusi