Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k GeForce RTX 4070 Super vydána: nejlepší energetická efektivita pro 1440p

Takže cena/výkon stále horší než u 7800 XT, stále to nemá ani oněch 16GB VRAM a z pohledu 7800 XT je výkon pořád srovnatelný, akorát teď není o chlup lepší Radeon, ale Geforce... P-P-P-Paráda, tak hlavně že je z toho obří marketingovej veletoč, kdy přichází staronové karty se stále stejnou architekturou a je to úplně o hovně a vlastně by stačilo jen upravit cenu stávajících modelů, jenže to by pak nebylo o čem psát. Snad aspoň ta 4070 Ti S bude vycházet trochu zajímavěji.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud prodejci sníží cenu RTX 4070 na NVidií avizovanou nižší cenu, tak bude v poměru výkon/cena výhodnější RTX 4070 než RX 7800XT.
Zájemce koupí buď dražší SUPER kvůli vyššímu výkonu nebo levnější 4070 kvůli lepší ceně. Bezesporu je tu prostor pro AMD, aby cenu 7800XT upravila směrem dolu a zároveň by měli upravit ještě o něco více cenu 7700XT.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

a preco by to robili, ti predajcovia?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Aby prodali?

Někdo se chytne jako první, aby nalákal zákazníky od konkurence a ostatní budou následovat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

nvidia karty sa poslednych neviem...8 rokov skoro nikdy vyrazne nezlacnovali
...a preco by mali? ked podla steamu sa predavaju ako teple rozky :) ...hoci podla mindfactory nie :/

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

NVidia doporučenou cenu snížila, občas to dělala tak, že snížila cenu i na ještě neprodaných kusech koncovým zákazníkům. Ne vždy ale prodejci refund od NVidie promítli do nové koncové ceny. Motivovaní NVidií k tomu jsou, uvidíme.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

NVIDIA s tím nemá co dělat, postaví se dva prodejci vedle sebe, jeden dá na stejný produkt nižší cenu, zákazník, který preferuje nižší cenu koupí u toho co má levněji. Takže druhý obchdník, pokud chce prodat i této skupině musí cenu také snížit...

Kdyby byl karet nedostatek, tak je to něco jiného, ale jsou jich plné regály...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale tak můžete si opět zanadávat. Případně se na to dá podívat i z druhé strany. Výkon vyšší než RTX 7800XT s podstatně lepší spotřebou. Vyšší výkon pod RT a lepší kvalita DLSS. Dotažené vkládání snímků DLSS 3.0. A je to Geforce jak píšete. Takže se to bude prodávat úplně na pohodu. Cena je věc další, časem se to u nás usadí a uvidí se, jestli na to bude případně reagovat nějak i AMD. Za mě zajímavá karta v nabídce, kdy dostanete cca výkon 4070Ti levneji a s nižší spotřebou. Pro vás možná o hovně.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ne, Nvidie nijak cenou nepřekvapila, ten pro koho bylo AMD lepší a vybírá podle ceny a výkonu může s klidem dál kupovat AMD, příp. kdo už koupil, nemusí litovat, že nečekal na žádnou 4070S, protože by se to tradičně stejně moc nevyplatilo, je to předražené sice už jen o trochu, ale pořád předražené.

Lepší spotřeba je fajn, ale pokud jsou na tom opět ty malé chladiče z RTX 4070, tak při normalizovaném testu to stejně bude dosahovat vyšších teplot a tady ta Super má ještě o 20W vyšší spotřebu než původní 4070, takže to bude ještě o ždibec horší.

Osobně mám 7800 XT po UV, bere to kolem nějakých 200W, výkon klesl o 5% a ventilátory mi tu běží asi na 750 rpm, teplota v zátěži do nějakých 75° a ani nevím, že to běží, asi tolik k provozním vlastnostem.

Na RT tyto karty bez DLSS3 stejně nemají výkon, takže toto je jen takové pozlátko, který není třeba moc brát v úvahu, teoreticky to lepší je, ale prakticky to je stejně nepoužitelné a kvalita je mizerná.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

RTX 4070 zůstává v prodeji a za nižší cenu, takže 7800XT nebude výhodnější.
Chladič mám od Gigabyte masivní, s teplotou není nejmenší problém.
RTX 4070 má velmi slušné RT, takže se v teorii mýlíš, já tu kartu mám a RT je tam v pohodě. Mimochodem je to dané počtem RT jednotek, které má RTX 4070 o dost vyšší než RTX 4060Ti.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

A mohla bych tu nižší cenu vidět? Jak může být něco, co je slabší a zároven dražší, výhodnější, to bych asi potřeboval líp vysvětlit. Jestli kvalitu RT posuzuješ stejnou logikou jako nyní výhodnost s ohledem na výkon, tak se ani nedivím, že v tomto se asi neshodneme.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nejlevnější rtx 4070 - 13 799Kč https://www.alza.cz/gainward-geforce-rtx-4070-ghost-12gb-d7720273.htm
Nejlevnější rx 7800Xt - 13 990Kč https://www.alza.cz/xfx-speedster-qick319-radeon-rx-7800-xt-core-d859764...

Jestli stojí 200Kč za těch -6% výkonu, 4GB VRAM a naopak + DLSS3, reflex a výkon v RT nechám na každém
Nicméně dnes ty ceny zřejmě začaly klesat i u nás

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel jste moc ovlivněn vaší nákloností k AMD a lžete si tak pod jazyk. Ray tracing je na kartách tohoto výkonu zcela použitelný. Sám mám 4070Ti již rok a užívám si RT z většiny naplno a ještě v QHD. Jak v náročném Cyberpunk, Spider man, tak i v novince Alan Wake 2, kde jsem měl aktivovaný Path tracing, stejně jako v Cyberpunk. Takže prosím nelžete, když o Nvidia kartách nic nevíte. Je zbytečné začínat nějaký hate jen proto, že jste si koupil kartu od AMD. V náročných hrách tomu DLSS 3.0 pomáhá bezvadně, není žádný problém s obrazem a už se vylepšila značně i odezva. Takže opět jen nějaký kopanec, abyste mohl AMD přičíst nějaké body apod.. Kvalita je super, narozdíl od FSR.

Nikdo neříká, že 7800XT nemá své místo na trhu. Ale těmito kartami se to AMD ještě více ztíží. Proti klasické 4070 vypadala ještě hodně dobře. Nyní už často lidi připlatí za Nvidia. To je holý fakt ať si o tom myslíme co chceme.

Chladiče jsou na 200W TDP dostatečné a posun o 20W je spíše kosmetický, takže opět bych nevyvolával nějaká nesmyslná tvrzení. Chladič je vždy model od modelu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

logicky lapsus
pises ze je ray tracing je pouzitelny a sucasne je potrebny DLSS 3.0. To znamena, ze ray tracing je nepouzitelny. DLSS nieje ray tracing

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A opět tyto laciné kopance. RT je použitelný, záleží na nastavení. Psal jsem že jsem měl nastavení na max. s Path tracing v náročných hrách a tam už je DLSS 3.0 nutnost. Jinak se to dá odladit i jinak. Ale já už použil vkládání snímků ve více hrách a nevidím v tom problém. Jestli ty jo, tak musíš holt tvrdit tyto věci. Fakt už se tomu člověk směje, jak se jen hledají argumenty proti RT. Až to pojede i na AMD, tak bude ticho po pěšině.. :)

Jinak pro tvou informaci ti to napíšu přesně na příkladu. Základní hru Cyberpunk můžu hrát v pohodě s RT a bez vkládání snímků. Nastavení RT na High. Pak budu mít cca 70fps v QHD. Pokud si zapnu vkládání snímků, mám 120fps. A když si to přepínám a porovnávám, já raději upřednostnil FG, jelikož lepší plynulost a žádné vady v obraze jsem nezaznamenal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, je to přesně tak, jak píšeš. Sice nemáme rasterizační výkon ani na vykreslování v nativním 4K na plné detaily, ale hlavně že je zázračně výkon na nějaký RT... tak určitě, že. Tady toto na to prostě nemá výkon, pokud chci mít kvalitní RT, tak buď mám nejlíp 4090 nebo nic, rozmazaný RT přes DLSS3 stejně není moc věrné podání RT a že to údajně nemá žádný vliv na kvalitu... sry, ale to jsou prostě kecy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dostuduj si kvalitu DLSS, pak nebudeš psát takové nesmysly.. A zatímco my hrajeme s RT, tak Mike123 plácá.. Užívej.

Jinak pro tvoji informaci, DLSS 3.0 je označení vkládání snímků a ne upscalling. K tomu se totiž zapíná klasické DLSS.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co to je klasické DLSS, vůbec nechápu o čem mluvíš. Teď už se snad všude dává DLSS3, což máš ten upscaling s frame gen a zapneš si co chceš. Tady je řeč o tom, že pro rozhýbání RT v plné kvalitě ve 4K ti rozhodně nebude stačit jen zapnout ten upscaling, ale rozhodně potřebuješ i FG a do toho režim DLSS aspoň tak balanc, aby se to začlo aspoň trochu hejbat, jenže pak už se rozhodně nedá mluvit o nějaké extra vysoké kvalitě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když takto odpovídáte, neznáte členění. DLSS ve verzi 2.0 je současný upscaling. DLSS 3.0 je pouze pojmenování funkce vkládání snímků. Obojí se zapíná jiným nastavením. A pak tu máme ještě pro větší chaos DLSS 3.5 což je rekonstrukce paprsků. Ale to vy nepotřebujete vědět, když máte oči jen pro lidovou AMD.

A kvalita DLSS je na výborné úrovni. Jestli to popíráte, tak jen hejtujete. Píší to dokola v recenzích, že je to lepší technologie oproti FSR a někdy může být obraz dokonce lepší než nativní. Jak jsem již psal jinde, dostudujte si to.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro boha, to jsou fakt hrozné kydy... opět ten nesmysl s udajně lepší kvalitou než v nativu... ano, pokud používáš mizerné AA, tak to potom možná dokáže vylepšit, jinak to je blbost, aby to bylo lepší, lepší to je jedině v připadě, kdy použiješ jen DLAA, což ale není už tak příliš atraktivní režim, protože pak už ti tak hezky neskáčou ta FPS... teda skáčou, ale max. tak tím opačným směrem, než který bys chtěl nejspíš vidět a Nvidie to už pro jistotu ani moc nenabízí jako možnost to ve hrách zapnout, aby tolik nešlo poznat, jak DLSS ten obraz kurví na kvalitě. U nenáviděného FSR3 jde aspoň aktivovat pouze ten jeho AA režim, ale jistě.. fuj, fuj.:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hrozné jsou ty vyše kydy ohledně toho, že DLSS maže obraz. DLSS i FSR jsou již na velmi dobré úrovni a DLSS je pořád o krok vepředu. Neuděláte s tím nic. Probuďte se !

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Navíc ten temporal AA ani nejde v těch hrách vypnout (a nešel ani před "AI" upscalingem).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. DLSS 3.5 což je rekonstrukce paprsků .."

Není to rekonstrukce paprsků.
Je to jen registrovaná značka pro AI assisted de-noising

".. DLSS i FSR jsou již na velmi dobré úrovni a DLSS je pořád o krok vepředu.."
Aktuálně tak půl kroku.
Výslední efekt už více záležní na tom, jak se to konkrétní bandě vývojářů (ne)povedlo sprasit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ray Reconstruction je zatraceně povedený AI denoising.

"Výslední efekt už více záležní na tom, jak se to konkrétní bandě vývojářů (ne)povedlo sprasit." Tohle je prostě blábol, který může vypustit jen zarytý AMD fanboy. Že je FSR pozadu v kvalitě i implementaci uznávají třeba i na Hardware Unboxed. Dneska už FSR dokáže co do kvality předehnat i XeSS 1.2.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zarytý jsem.
Ale ne AMD fanboy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já hrál Cyberpunk s RT na medium i na RTX3060.
Je to proboha o preferencích, ne každý má životní cíl nativní 4k..
Hromady her mají jestě větší hromady nastavení a každý to nastaví podle sebe.
Někdo RT, někdo 4k, někdo 160fps.

4070 rozhodně RT umí zcela v pohodě. Narozdíl tedy od Radeonů - prakticky jakýchkoli.
Tu 3060 jsem měnil z RX6600 a tam se ten Cyberpunk s RT naprosto nehýbal.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

radeony su v RT jednu radu grafik za nvidiou, teda ked pred 12 mesiacmi bola rtx3080/3090 v rt fenomenalna, tak o 12 mesiacov uz nie?
chrumst chrumst marketing

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jenže s RT z většiny souvisí další funkce jako vámi nenavíděné DLSS a FSR. Zde máme jasně potvrzeno snad každou redakcí, že je na tom DLSS co do kvality zatím lépe. A vkládání snímků AMD přineslo teprve nedávno a třeba špatná funkčnost se zapnutým Freesync je jeden z problémů, stejně jako zatím vyšší latence. Takže to chce brát jako celek. Nechejte se lidi rozhodnout, co chtějí hrát a jaké funkce využívat. Raději fanděte AMD, ať to také brzy dotáhne a pak bude mít solidní boost každý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

3060 je se zapnutým RT výkonná skoro jako RX6800.
Máš dojem že jsou ty grafiky ve stejné třídě? (generace stejné jsou)..
Obecně čím je RT komplexnější (Cyberpunk, Alan2, Portal), tím více jdou Radeony do kopru.

https://tpucdn.com/review/alan-wake-2-performance-benchmark/images/perfo...

7900XTX jako "dnešní" RTX4070S.

Na "pathtracing" se raději ani nedívej. Pár let by člověk mávnul rukou, že RT je jen takové okrajové pozlátko. Ale dnes to má skoro každá hra, je to tu 5let - je to směr.

7xxx Radeony měly být v tomhle mnohem dál než 6xxx. I Arc má RT rychlejší.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To je ale záměrně. AMD má lowcost řešení RT, protože jeho RT bylo vyvinuto primárně pro konzole. Proto část výpočtů okolo RT řeší "softwarově" (obecný shader program na GPU). Zatímco NVidia a Intel (ale jen dGPU) mají samostatné jednotky RT. Bohužel NVidie jich dává nepoměrně méně u lowendu a nižšího mainstreamu, takže pak řešení AMD může být dokonce rychlejší:

35W APU Rembrandt v ray-tracingu rychlejší než 60W mobilní GeForce RTX 3050?
https://diit.cz/clanek/35w-apu-rembrandt-v-ray-tracingu-rychlejsi-nez-60...

Bohužel řešení AMD nevypadá jako vhodné do budoucna, protože na RT (už nejen odlesky) se sází čím dál víc. Samo Sony požádalo AMD, aby v příští generaci bylo (pro konzole) RT o dost rychlejší. Takže předpokládám, že výsledná architektura pak se zpožděním probublá i k nám do PC.

EDIT:
> Obecně čím je RT komplexnější (Cyberpunk, Alan2, Portal), tím více jdou Radeony do kopru.

Lze si to u AMD představit, jako na Windows CE zařízeních, kde byl posuvník, kolik RAM bylo "disk" a kolik "operační paměť". Čím více RT, tím více shader výpočtů na ně potřeba a tím méně na rasterizaci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No ty jsi mi ale znalec.
Jestli to bylo záměrné :)
Tak ten nápad nebyl vůbec dobrý, důležitý je výsledek a ten je takový, že mainstream nV je v RT stejně výkonný jako 7900XTX - přepočteno na peníze, pokud chci hrát v RT (dnes celkem běžná věc), vychází nV mnohem levněji.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Bylo to záměrně, protože AMD primárně dedikované grafiky nedělá. Tj. použitá architektura je vyvinuta pro konzole a APU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo ahá, takže Radeony jsou jen tak do počtu, jako bokovka.
Nic na čem by záleželo :)
No když to říkáš.. Tak ok.
Hlavně že je ten RT v masivní míře možné využít v těch konzolích :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Právě naopak, každá generace konzolí potřebuje svůj selling point (obvykle vizuální).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no, tak podme k tomu co som nasiel
rx7900xtx je len o priemerne 15% pomalsia v RT ako rtx4080
https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-7900-xtx-nitro/34....
neviem kde je Arc, ale mam pocit, ze ty frank, tomason a este par dalsich fungujete viac na pocitoch, nez na reale. Na to, ze sa nvidia chvali hw podporou, je to slabucke.

A hry alan wake a cyberpunk bezne vychadzat nebudu(a boli ladene priamo inziniermi nvidie, to chcete?), lebo to by musela nvidia mat o XXX% viac softwarovych inzinierov, ktori by behali medzi jednotlivymi developermi, aby korektne implementovali hard RT

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. Obecně čím je RT komplexnější (Cyberpunk, Alan2, Portal), tím více jdou Radeony do kopru .."
Do kopru jsou všechny karty. A to včetně suprr-dupr ultra-cool mega-husté a kruto-přísné RTX 4090.

".. RT je jen takové okrajové pozlátko. Ale dnes to má skoro každá hra .."
O tom to je. Skoro každá.
Nemám v portfoliu ani jednu hru využívající RT.
Ani na ty nejzákladnější RT efekty.

".. je to tu 5let .."
A není to vidět.

Je tu pár technických demonstrátorů, nějaký ten benchmark a tím to hasne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> Nemám v portfoliu ani jednu hru využívající RT. Ani na ty nejzákladnější RT efekty.

Já třeba teď hraju kooperaci Half Life 2 (2004), a pro něj RT mod je.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RE: melkor - to myslíš vážně? :)))
Z jakého kanálu jsi vylezl a kdy?
Ten text působí jako z roku 2020..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ja napriklad mam ten cyberpunk, ale prestalo ma to bavit hned na zaciatku, co som musel niest tu nahu babu z bodu A do bodu B..asi tusim ze tam vela hracov asi stravilo kopec casu, ale mne to prislo detinske.
Chapem, ze je po tom dopyt.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli vám to přišlo dětinské je jedna věc. Hodnocení Cyberpunk mluví jinak a ta hra nyní znovu ožila s datadiskem. Takže je hraná a lidi si s výkonnějšími grafikami užívají RT efekty, které jsou tam super. Pathtracing opět posunul kvalitu výše. A jinak hry s RT hraji již od RTX 3070, třeba Control byla v tomto skvělá. Zajímavé, že se RT dodatečně přidávají i do jiných titulů. Ať si tady budete psát co chcete, RT je součástí a bude do budoucna ve hrách. Mě zde připadá jen to, že chcete hejtovat neustále jasnou věc. Prostě v tomto je Nvidia lepší a nemusíme to dál víc rozebírat. Včetně funkcí co nabízí do plusu pro lepší chod. Takže přejme AMD, ať to také dotáhne a pak už to nikdo nebude řešit.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ak to bude znamenat priplatok 200€ - 300€ k cenovej hladine karty, len aby mala nalepku RT ready, nech si to strcia tam kde svetlo nesvieti.
RT je teraz scam. sucasne hry spustis, ale hry ktore vyjdu o 2-3 roky budu mat taky heavy RT, ze budes na sucasnej karte RT vypinat. Pre efekt, ze vidis odrazy v nocnom meste je to pre mna stale malo. Ak sa ustali pouzivanie RT tak, ze ti kazdou radou gpu zapnutie neznizi vykon o 70percent, vtedy do toho pojdem. Rad si pockam, ziadna dealbreaker hra s RT zatial nevysla.

Hodnotenie Cyberpunk, nedaj sa vysmiat. Ked ta hra vysla, dostala review bombing z toho, kolko toho slubili, ukazali v demach a nebolo to v hre. Teraz mam pocit, ze si ten datadisk spustili len ludia s nvidiami 4080+, a ti hodnotia ake fasa to je.
pozeram steam charts, ked vysiel datadisk pomaly 300K, a teraz 80K, kazdym mesiacom 10K dole.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Review bombing byl proto, že na starých počítačích a starých konzolích nebyly optimalizace. Kdo neměl šunku, tak dohrál a užil si hru bez problému.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, osobní vzpomínky zafungovaly. Renderer se pak načisto napsal znova pro lowend hardware, místo aby jen poladili parametry (do nesmyslných hodnot). Dneska už by to nemuseli řešit - Sony už nevyžaduje podporu PS4. Akorát teď zas bečí Nvidioti, že jim nestačí VRAM.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"sucasne hry spustis, ale hry ktore vyjdu o 2-3 roky budu mat taky heavy RT, ze budes na sucasnej karte RT vypinat."

Pretoze o 2-3 roky si stale zahras vsetky hry na max s aktualnymi kartami bez znizovania detailov, hej? RT predsa nie je iba on alebo off. Mozes si zvolit uroven jeho pouzitia a casto aj na co sa ma RT pouzit. A sam vies, ze RT sa v hrach nepouziva iba na odrazy. Hry ako Cyberpunk alebo Alan Wake 2 maju ovela lepsi vizual s PT. Takze to "podpichovanie" s odrazmi je dnes trochu mimo. Taky argument by mozno mohol fungovat tak 3 roky dozadu. A ani vtedy by to nebola uplna pravda.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

uvidime, pre niektorych ludi tu je vykon RT v kartach RTX3090TI(RX7900XTX) slabucky a nehodny sucasnosti.a to ide o 12mesacny highend

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na RT už dnes stačí i lepší AMD. Akorát už je nová, náročnější varianta RT: PT (Path Tracing).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ktora je pouzita v Portali, Quake II, a ako bonus v Cyberpunk 2077 ako test
ked das do googla, ake nove hry budu pouzivat path tracing, tak google konecne nevie vsetko. Ziadna informacia
Je fajn, ze existuje aj nieco ako path tracing

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Her s PT přibývá a už ani nesledujeme, které nové hry využívají RT.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ved daj nejaku, vlastne od Cyberpunk ziadna dalsia povodna nieje oznamena

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zatím se PT do her přidává dodatečně. Nemůže být v době vydání hry, protože pak by většina nadávala, že jim to neběží na "High/Ultra". Sice "Medium" by odpovídalo "High/Ultra" v ostatních hrách, ale je to nepříjemné pocitově, když i za mainstream GPU lidi dali dost peněz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

takze nas nvidia chrani, ako keby sme boli deti, a nezvladli krutu pravdu
ake mile od Jensena

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Chrání nás tvůrci her a vydavatelé.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tvůrci her chrání především své "oblasti zájmu".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby byli hráči nucení hrát na Medium místo High, tak by nadávali a odradili část dalších hráčů si hru koupit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zaujimave ako si vzdy vsetko prekrutis a kludne aj na nezmysel. Ked sa to tyka NV, vsetko je mozne. Len nie to, ze by v tejto firme ludia robili nieco prinosne.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

hej, neverim tej firme, jedine co z nej vyslo boli vyssie ceny a prekrutene grafy(grafy nezacinali na 0, slubovali 3x vykon, ale uz nebolo povedane ze v DLSS, svojho casu vyssi vykon dosahovali znizovanim detailov...proste taky SMER v tomto odvetvi), aj ked mali vacsinu trhu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Priniesli vyssi vykon, lepsiu efektivitu vykon na watt, dobry narast vykonu v raytracingu, frame generation, ray reconstruction. Angazuju sa stale v hrach kde sa vdaka nim pouzivaju nove technologie. Vdaka tomu sme mohli vidiet v hrach pathtracing. Pripravili RTX Remix vdaka comu si budeme moct zahrat starsie hry s vyrazne vylepsenym vizualom. Moderi urcite pripravia viac zaujimavych hier.
Jo a AMD ma akoze vzdy marketing cisty a nikdy nezavadzaju hej? Co taky Fixer, Poor Volta, adaptivna synchronizacia prezentovana na notebooku 3 dni po predstaveni GSyncu... S tym SMERom by som radsej pomlcal.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

fixer je 20 rocny? ...a bolo to detinske... poor volta bol "1" frame na videu, a aj tak Raja poletel, Adaptivna synchronizacia je uz v "kazdom" monitore, narozdiel od gsync modulu...a mozu ho vyuzit vsetci, narozdiel od gsync modulu.
som rad, ze tie vsetky cinknute grafy nerozporujes.
Keby ti skveli developeri pripravili RT remix, neubudlo by z ich krasy, ale samozrejme nie, seru na trh, riesia len jedneho hw vyrobcu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To bolo len par prikladov. To, ze je adaptivna synchronizacia uz rozsirena, este neznamena, ze vtedy AMD vyslovene zavadzalo aby nabudili dojem, ze maju nieco, co este potom dlhu dobu nemali. A to skutocnu konkurenciu ku GSync. Plus AMD tiez zapaja FSR do grafov vykonu novych kariet. Ale to je jedno. Vidis iba jednu stranu a mne je to v podstate jedno. Obe firmy robia svoje. Urcite by som si nevyberal HW do PC iba na zaklade sympatii ci nesympatii. Vzdy som rad sledoval vyvoj v pocitacovej grafike a v tomto smere sa NVIDIA angazuje odkedy si pamatam. Preto to oproti AMD u mna vyhrava. Aj ked u CPU zasa nemam problem si AMD kupit. Mal som procesori aj od nich aj od Intelu. BTW aj NVIDIA ma v Geforce NOW serveroch procesori od AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Alan Wake 2 napriklad:

https://www.tomshardware.com/features/alan-wake-2-will-punish-your-gpu

Ma vyjst aj Half Life 2 cez Remix s upgradnutymi texturami a renderovany cez pathtracing:

https://videocardz.com/newz/half-life-2-gets-path-tracing-makeover-with-...

Potom ako NVIDIA uvolnuje remix, vyzera to tak, ze viacero starsich hier dostane podobny upgrade:

https://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/gta-vice-city-rtx-remi...
https://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/tomb-raider-rtx-remix-...
https://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/max-payne-remixed-path...
https://www.dsogaming.com/mods/call-of-duty-4-rtx-remix-path-tracing-mod...

Starsie hry samozrejme nemusia lakat kazdeho, ale ani o Alanovi Wakeovi 2 sa to nevedelo az chvilu pred vydanim. Ktovie s kym NV spolupracuje. Predpokladam vzhladom na minulost, ze minimalne s Remedy aj CD Projekt Red na novych hrach. Dufam, ze to bude Hellblade 2. Uvidime.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Dobre pre majitelov Radeonov. Je to skvela hra. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mozno, v diskusiach pod recenziami ludia tvrdili ze je priemerna, v podstate koridor s lakackami.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pre mna to bola hra roku. Je to ale hra, ktora nie kazdemu sadne. Ja mam taketo rad. Ak niekto riesil iba lakacky, tak to bola skoda hrania. Nebolo to o nich.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. melkor - to myslíš vážně? .."

Naprosto a smrtelně.
RT zkrátka a (s)prostě do žánrů, které mne baví nedorazilo a ještě dlouho nedorazí.
Věci, kde vizální stránka je "nice to have", ale zásadní je hratelnost a zábava.
Věci, které běží i na 2C/2T atomu a jeho iGPU. Mimochodem z roku 2016.

Čas RT přijde.
Dříve nebo později. Ale spíše později než dříve.
Zatím je ve fázi technologického dema, které sice vypadá hezky, ale plíží se tempem kulhajícího se šneka.
Technologické demo dělané těmi, co se v tom vyznají nejlépe a při tom má problém mít stabilních 60 fps v rozlišení 1920x1080 na tom nejrychlejším, co lze pořídit fyzickou osobou.

Vzbuďte mne, až bude k dispozici stabilních 90hz (aby z toho lidi neblili) pro 2x 4k panel VR.

PS: Ty požadavky jsem si nevycucal z prstu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jakože většinou hraješ hry ve VR? Já myslel, že už to umřelo (tehdy jsem si na tom nějaké hry zahrál a bavilo to, to jo).

Pro tebe by možná bylo lepší mít 2 grafiky ve SLI (logicky, 2 oči). Škoda že VR je tak minoritní věc, že se pro to podpora grafik už nedělá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak vykon NV je vo VR dobry. AMD ma nejaky problem u 7xxx grafik, ktory sa neunuvaju zatial riesit. Ja VR tiez stale vyuzivam. Mal som obdobie kedy som na to kaslal, ale kupil som tento rok Quest 3 a minuly PSVR 2. Hlavne s Quest 3 som zacal hravat skoro kazdy den. Takto som presiel Assassins Creed Nexus, Arizonu Sunsine a mam rozohranu staru hru Lone Echo. Na PS 5 zasa hravam Resident Evil 4. RE Village som presiel hned ako som kupil PSVR2. Neviem kedy si to videl naposledy, ale je na to uz celkom dost obsahu a je to zabava. Nikdy som nehraval Assassins Creed hry, ale vo VR ma to bavilo. Sam vies aky je to rozdiel.
Hlavne ma ale nakopol Quest 3. Bez kablov a ma slusny standalone vykon. Meta si nechava pre Questy vyrabat specializovany HW pre VR od Qualcomu. Takze HW sa pre VR vyraba aj ked sa na to nespecializuju NV a AMD.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. Pro tebe by možná bylo lepší mít 2 grafiky ve SLI .."
Z pod kterého kamane jste zrovna vylezl?
SLI je už nějaký ten pátek pasé.

".. VR je tak minoritní věc, že se pro to podpora grafik už nedělá .."
Tak zrovna nVidia pro to něco dělá.
Jen na to nemá výkon.

Na druhou stranu je dost VR titulů, které utáhne i ten čip v Oculus Quest.

PS: VR hry jsou spíš taková ta "párty" záležitost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Právě že problémy sčítání výkonu ve SLI člověk neřeší (2 karty --> 2 obrazovky). Navíc jde o specializované aplikace, takže není problém vyžadovat úpravu na jejich straně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč dvě grafiky na VR? dyť by většinu práce dělaly obě grafiky naprosto zbytečně každá.

SMP tady máme od roku 2016, grafika počítá scénu na kterou lze na konci udělat až tuším 9 projekcí v různých úhlech, VR to normálně používá, SMP on vs SMP off je klidně 50-60% výkonu navíc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale furt je to některým málo ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi tak. Ked NVIDIA na to vykon nema, tak kto potom? Ocividne nestaci ani to, ze ponukas aktualne najlepsi vykon pre VR. Aj tak ta ludia ofrflu. Zaujimave, ze o AMD taketo nieco melkor nepovie aj ked ich GPU nemaju pre VR ani taky vykon ako NV. A navrch k tomu este maju vo VR aj problemy s aktualnou generaciou GPU.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Něktěří lidičkové postižení zeleným zákalem se mi snaží vnutit karty nVidia s tím, že jsou lepší.
Nepopírám, že v něčem lepší být mohou.
Ale pořád nejsou dost dobré.

PS: Na rozdíl od fanoušků ze zelené stáje kritizujících karty AMD, já mám i nějakou tu kartu se zeleným logem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Nepopírám, že v něčem lepší být mohou.

Záleží, co člověk potřebuje. Path tracing? Už vycházejí hry, kde je od prvního dne. CUDA? Tak to je jasné. VR? AMD VR vzdalo, takže aktuální generace zabugovaná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ja som sa pytal, kde su tie hry s path tracingom,ale bez odozvy...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Např Alan Wake 2 a update Cyberpunk 2077.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vdaka RTX Remix ma vyjst aj kopec starsich hier s pathtracingom na cele s Half Life 2, ktore si viacero ludi radi znovu zahraju. Okrem toho nevieme s kym NV spolupracuje. Napriklad aj to, ze Alan Wake 2 bude mat pathtracing sme sa dozvedeli kusok od vydania hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protože RT a PT jsou už realita. To není něco, čím bys se studio chlubilo měsíce rok před vydáním.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tiez to tak vidim. Len niektori ludia tu sa s tym nevedia zmierit.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Někteří lidé zapomínají, že RT tu je s námi už 5 let.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikto ti tu nic nevnucuje. Kludne si hraj vo VR aj s AMD kartou ked podla teba nema NVIDIA na to vykon. To, ze ma AMD problem v tomto smere s poslednou radou GPU je bohuzial fakt. Na rozdiel od teba nemam potrebu pisat nezmysly o AMD tak ako to ty zvyknes u NV. Proti konkurencii NV totiz nic nemam. Farebne zakaly si mozes nechat pre seba.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

".. nemam potrebu pisat nezmysly o AMD .."

Vypadlo ti tam slovíčko "jenom"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ak si si nevsimol, o AMD tu vacsinou ani nepisem. Vzdy sa bavime o vasej "kritike" ku NV, pretoze ta musi byt aj keby nebolo za co.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

".. o AMD tu vacsinou ani nepisem .."
Přesně tak.
Nepíšeš.
Převádíš bláboly na text.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vyzera to tak, ze si si ma pomylil zo sebou. Ale chapem, ze hatevovat nejaku firmu zakaluje rozum.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"PS: Na rozdíl od fanoušků ze zelené stáje kritizujících karty AMD, já mám i nějakou tu kartu se zeleným logem."

Podle komentářů tak TNT 2... ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ta už skončila ve sběrném dvoře.
Čest její památce.

Aktuální figuruje ve Steam survey.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A proč bych měl potřebovat raster výkon na 4K, když mám DLSS? "rozmazaný RT přes DLSS3 stejně není moc věrné podání RT" Tohle může fakt napsat jen někdo, kdo žil poslední dekádu na Marsu. DLSS 3 fakt nic znatelně nemaže. Mouchy sem tam určitě má, ale cost benefit je zásadně v jeho prospěch. A tam, kde ho potřebuju nejvíc, teda Phanotm Liberty a AW2, mi ještě DLSS 3.5 dost citelně pomohla RT efekty zostřit. Maže to hlavně normální denosier na AMD + spousta shimmeringu jako bonus. Ale tak hlavně, že s AMD ušetřím pár stovek, který za 2 - 3 roky provozu stejně propálím na spotřebě.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

".. DLSS 3.5 dost citelně pomohla RT efekty zostřit .."

Spíš rozmazat, aby tam ten šum produkovaný RT nebyl tak moc vidět.
Viz. recenze Cyberpunk.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neviem koho chces oklamat:

https://youtu.be/hhAtN_rRuQo?si=bqAiL44NmDJf7DtS

Urcite nie takych, co si mozu doma RR zapnut a porovnat, ale mozno ludi, ktori si nedokazu dat na youtube vyhladat porovnanie RR s klasickym denoiserom.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Spíš rozmazat, aby tam ten šum produkovaný RT nebyl tak moc vidět.
Viz. recenze Cyberpunk."

Tak s někým, kdo už jen lže, nemá smysl se hádat.

Stačí si RR zapnout a rozdíl je poznat prakticky okamžitě. Ale co čekat od člověka, co to na vlastní oči nikdy neviděl, technologii rozumí ještě méně než češtině a při tom háže random "moudra", žejo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nedávno postované video z CP tady ukazuje, jak jsou RT odrazy znatelně ostřejší a detailnější.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Bolo to s DLSS aj s RR alebo bez pouzitia RR?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Nedávno postované video z CP tady ukazuje, jak jsou RT odrazy znatelně ostřejší a detailnější."

Však ! Ale vysvětluje to melkorovi a spol. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. ostřejší a detailnější .."
V porovnání s RT bez RR.

A taky ukazuje jako jsou některé věci hezky "uhlazené"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro mě nejhnusnější uhlazení bylo, když se začal masivně používat bloom a obecně postprocessing, souběžně s dostatkem VRAM pro hires textury s jemnými detaily. Např jedna, už nevím která, verze Test Drive (ta, kde v příběhu komunikujete s okolím přes mobil).

EDIT: Naopak zvyklý z videí na internetu mi nevadí vyhlazení trávy kompresí video kodeku při streamování (když jsem testoval různé bitrates )

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"V porovnání s RT bez RR"

A o com sa tu asi cely cas bavime?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RTX 4070 určitě bomba karta, sám ji mám a nemůžu si ji vynachválit, takže za stejnou cenu víc výkonu u RTX 4070 SUPER, tak samozřejmě zase bomba a opravdu super!

Nicméně, je tam takový problémek. V grafu má RTX 4070 100% výkonu, RTX 4070 Super 117% a RTX 4070 Ti 126%. Ovšem zde je ten háček. My přeci víme, že rozdíl 26% mezi 4070 a Ti je velmi sebevědomý a že mimo benchmarky ve skutečných situacích byl podstatně nižší a průměr je spíše někde okolo 15%, přičemž jsou situace, kdy není logicky ani 10%.
Z toho poměrně přesvědčivě plyne, že reálný přínos té SUPER verze bude někde na maximálně 10% výkonu, teda ono to až takové navýšení výkonu nebude, jak je to fanouškovskými weby prezentováno.

Za mě teda rozhodně bude zajímavější RTX 4070 Ti SUPER, karta sice s šíleným názvem, ale s 16GB VRAM a 256 bitovou sběrnicí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"My přeci víme, že rozdíl 26% mezi 4070 a Ti je velmi sebevědomý a že mimo benchmarky ve skutečných situacích byl podstatně nižší a průměr je spíše někde okolo 15%, přičemž jsou situace, kdy není logicky ani 10%."

Co jsou skutečné situace, to že ve hře kterou rád hraji má těch 25% nebo, že ve hře kterou nehraji má 10%, případně ve hře kde je rozdíl naprosto irelevantní, když se bavím třeba o 150 a 170 FPS? Daleko zajímavější je třeba 51 vs 63, tam to reálně člověk pozná dost zásadně

Čím náročnější hra, tím vyšší přínos Tička tu je.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Bezesporu, ani v nejmenším se nepřu. Když ti Ti proti standardu přinese 5%, tak k čemu to je za mnohem vyšší cenu. Pokud ti přinese 25%, tak ok a určitě je dobrá.
Pochop ale, že nezávislý test by se neměl zaobírat ani jednou z mezních situací, ale průměrem ze všech možných situací. To se přitom na fanouškovských webech neděje, u NVidia fans je to zásadně 25%, u AMD pozitivních je to 5%, obojí je špatně.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ten rozdíl je tak 10%, když jsem hodný a zaokrouhlím jim to na celé číslo. Pokud někdo vážně tvrdí, že je rozdíl 25%, to je teda opravdu hodně přehnané, tak ale když to tak někdo chce vidět, s tím už nic nenaděláš.

//Teda 20%, myslel jsem, že se bavíme o nárůstu výkonu proti konkurenci (7800 XT)... vážně někdo vidí jen 5%?:D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"nezávislý test by se neměl zaobírat ani jednou z mezních situací"

A co jsou mezní situace a co je "nezávislý" test? Hlavně je to úplně jedno protože i "závislé" testy vychází stejně a stejně ti to může být k ničemu když v žádném z těch testů není něco co tě zajímá nejvíce.

Testy beru jako orientační, protože neříkají nic o tom jak to bude fungovat v mém případě. To zjistím jednoduše, kartu koupím vyzkouším přesně na to na co ji chci použít, pokud vyhovuje, nechám si ji, pokud ne, vrátím/prodám.

Nemusím se handrkovat jestli jedna recenze vyšla 10, druhá 15, třetí 20% rozdíl a které hry, která použila. Potřebuji aby to fungovalo pro můj účel tak jak očekávám, nic víc není potřeba

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nezávislý test má hodnotit veškeré možnosti GPU.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ještě že tu mám myslitele RedMaxe a nepotřebujeme již ověřené redakce k měření rozdílu.. :) Co ty občas vyplodíš..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten rozdíl je malý, aby to něčím znatelně hnulo, furt se to výkonově motá někde kolem 7800 XT a nijak výrazně to neodskočilo, prakticky to jsou furt srovnatelně výkonné karty a nic se nezměnilo, to je ten problém, předtím byl řekněme o 5% výkonnější Radeon a teď to je akorát přesně opačně, ani v jednom případě to asi nebude žádný rozhodující faktor, protože takový rozdíl nijak nepoznáš, navíc se to spotřebou Radeonu už trochu přiblížilo a stále to má pouhých 12GB, což už teď začíná být v ojedinělých případěch krapet limitující.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Neznám jedinou hru na QuadHD, kde by bylo 12GB VRAM omezující.

Souhlas, že těch pár procent mnoho neznamená, spíš že můj názor je, že Radeon nemá tak dobré jméno a tak si myslím, že by měl být levnější.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak to už je mi dávno jasné, že u Nvidie prodává především jejich jméno, resp. marketing, to přeci není vůbec nic nového, že na schopnostech samotného produktu ani tak nezáleží, stačí, když to má zelené logo, díky tomu se to najednou prodá klidně i o 3 litry dráž než konkurence a ještě to ztrácí 10% výkonu, to je samozřejmě velký win pro Nvidii... jen nevím, proč bych se měl z něčeho takového radovat, že mají takovej monopol.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Potvrdím jako další, že jsem neměl s 12GB v QHD za celý rok hraní jediný problém. Co se výkonu týče, vědělo se, kam asi RTX 4070 Super míří. Psalo se někde mezi 4070 a 4070Ti a ono je to nakonec blíže 4070Ti, takže naopak plus pro zákazníky. Výhody Nvidia jsem vypsal výše, každý si může porovnat, zda mu stojí za to připlatit. Odhoďte už ty negativní brýle k Nvidia a začněte přeci uvažovat logicky. Každá karta může mít svého zákazníka. Že vy fandíte AMD je jen jedna věc. Není třeba se plácat po zádech dokola s VRAM atd..

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tak tahle 4070s karta je ted lepsi za danou cenu 7800XT za stavajici cenu. Ale porad tech 12GB je limitace, nebo zacne byt, pokud prelezes 2560x1440 i v horizontu moralni zivotnosti te karty. Ono 3440x1440 monitory jsou ted v kurzu (sam jeden mam) a omezovat se pak zpatky treba na 1440p je skoda.
Rekl bych, ze za MSRP to bude v soucansosti nejlepsi volba s kankou (12GB) :))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nepřelezu, na 4K se nechystám a ta karta na to parametrově ani není určená. Dále si nekupuji kartu stylem AMD fine wine ale příští rok měním za Blackwell. S náročností her půjdeš dolů s nastavením a ono pak s VRAM zase problém být nemusí. Ale jo, můžeme to brát jako lehký možný handicap. Bude to mít AMD nyní hodně těžké a to ještě vyjde 4070Ti Super a 4080 Super, které zaútočí na jejich TOP modely.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale 7800 XT už leze dost dolů, uvidíš, že poměr cena/výkon furt udrží na své straně, 4070S jsou už zalistované od 16,5k, což je opět hodně, protože 7800 XT už teď seženeš za 14k, takže opět plno povyku pro nic. Je dražší o 18%, ale podle testů výkonnější jen o 8%, takže zas taková sláva to není.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ona 7800XT potrebuje jit cenove niz. Rekl bych tak o aspon 3k niz (oproti 4070s), aby byla zajimava, takze aspon tak jeste o 1k dolu.
Je dobre ale mit na pameti, ze 4070s je ted tychlejsi jak v rastru o 13%, tak samzorejme i RT nez 7800XT. Takze ty cenove nuzky budou potrebovat byt trochu vetsi.
https://www.techspot.com/review/2791-nvidia-geforce-rtx-4070-super/#1440p

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opět... a proč by měla jít níž? Výhodnější je už teď, kdo vybírá podle toho, tomu to stačí, tím že to zlevní ještě víc už stejně nic nezíská, zbytek stejně vybírá pak už jen podle značky, takže i kdyby to bylo levnější třeba i o 5k, těmto lidem to bude úplně jedno a stejně vemou Nvidii. No a pokud chci něco lepšího, tak přídám rači rovnou na 7900 XT, protože rozdíl mezi 7800 XT a 4070S je spíš akorát v ceně, ve výkonu pouhých 8% je k smíchu, na to nemá smysl připlácet, protože to není žádný pořádný rozdíl, který by to nějak vytrhl, je to akorát citelně dražší, to budeš potřebovat připlatit aspoň na tu 4070 Ti S, aby ti to k něčemu bylo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud beres jako ukazatel pomer/vykon, tak slevnit musi, protoze ta cena je na AMD vysoka. Cenovy rozdil (NV 16500,-, AMD 14200,-) 16% drazsi NV, ma ale 13% vyssi rastr a nepomerne vyssi RT. I kdyby jsi bral jen rastr, tak dostavas u AMD pouhych +3% vykonu navic za tu cenu. To je malo. Tam musi byt aspon 10, lepe 15% rozdil. RT vynecham, protoze tam by to bylo pro AMD horsi, ale aspon to kompenzuje vyssi pamet.
Pokud samozrejme beres jako meritko to, ze nekdo nezaplati vic jak 15k, tak jo, tak si koupi 7800XT, protoze 4070s je nad jeho limit. Ale o tom pak neni pomer vykon/cena, potazmo hodnota co za dane penize dostavas. :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A kde vidíš těch 13%? Jak jsem prošel testy na TPU a HUB, vychází to jen na oněch 8%, jestli někde vyšlo 13%, tak to Nvidii asi jen nějak extra sedlo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

https://www.techspot.com/review/2791-nvidia-geforce-rtx-4070-super/#1440p
I kdyby to bylo treba 10%, tak porad bude ten cenovy rozdil vyhodnosti 7800XT prilis maly.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A to uvidíte jak se budou prodávat jako o závod. 4070Ti stála v lepších modelech 22-24 tisíc, takže podobný výkon za 16,5k ? Pro plno lidí pecka. Pro vás samozřejmě nesmysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně, pro mě, kdybych měl měnit grafiku by byla 4060Ti nebo 4070, s vydanou 4070S by nahradila právě tu 4070. 4060Ti bych volil v případě levné náhrady současné 3060Ti, 4070, nyní 4070S jako levný upgrade.
Na tu jednu hru starou 5 let si ale zatím vystačím a dožiju až vyjde pokračování, což bude počítám za 3 roky. A pak snad konečně seženu něco co bude dostatečně výkonné a chlazené pasivně, nebo to bude tiché v laptopu, který bych preferoval místo neskladné bedny.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak jestli ti 16,5 vs 14 přijde jako hodně? Někdy zkus koupit nemovitost, je 4 vs 5 milionů hodně velký rozdíl? Nebo auto, je rozdíl 700 nebo 800 tisíc velký? Jaký je pak rozdíl 2,5 tisíce? To je částka pod rozlišovací schopnost, zvláště pokud to člověku bude sloužit několik let, nekupuje to denně.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Co to plácáš za nesmysly, jak to s tím souvisí?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale to jen milionar Jirka prisel s rozumama ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Souvisí to tak, že když lidé kupují zbytné věci, které vydrží pár let, tak ten cenový rozdíl je bezpředmětný pro drtivou většinu kupujících.

Když je AMD taková výhodná pecka, proč se to neprodává? Proč má AMD tržní podíl tak nízký?

Uvažování běžných zákazníků
Za 50 dolarů (oběd v restauraci, půlhodinový-hodinový výdělek) na grafice v řádu 600-700, která bude sloužit 3-5 let nebudu do vyhledávacího filtru dávat AMD, musel bych zjistit co je to zač, jak se to chová, přečíst recenze a budu mít v hlavě ještě vetší guláš co si vybrat než teď, protože těch různých modelů (provedení) je strašně moc. Dej mi to o 50% levněji a já to zvážím...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

".. Za 50 dolarů (oběd v restauraci, půlhodinový-hodinový výdělek) .."
Se ti nějak pomotaly počty, nebo co.
Neříkám že $50 za oběd utratit nejde, ale typická cena to není.
A rád bych viděl kolik lidí v ČR má čistý příjem $100/hod.
Nebo alespoň hrubý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak samozřejmě, že je 12GB potom limit, ještě když se tady chvástají jak je všude třeba „RTX ON“... tím tuplem pak potřebuješ určitě víc, aby ti to nedošlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pane Mike123, jenže my co se zde chvástáme, že hrajeme s RT, tak nám stačí těch 12GB i s těmito efekty. Zatímco vy budete rád za rasterizaci, protože jste odmítač. Fakt jste dobrý troll, tohle se vážně nedá nazvat jinak, než rudým zákalem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protože to rozmažeš přes DLSS, je jasné, že to potom stačí, ale podle toho to pak i vypadá, co, když s rozlišením jsi někde i pod QHD, to fakt musí vypadat nádherně a do toho ještě FG... už to nehul.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vypadá to peckově, kdyby sem šly vkládat screeny, klidně bych vám sem poslal tu krásu z Phantom Liberty. Už si najděte jinou lež, než tvrzení, že DLSS maže obraz !! To už je ohrané a každý se vám vysměje. Jako ke každému článku ohledně grafik tady vidíme vždy váš hejt a tvrzení co vše je u Nvidia špatné. Máte nějakou diagnózu na tohle ? Nebo jen nenávidíte tuto firmu ?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

DLSS 2.x+ a ani FSR 2.x+ opravdu jen "nemaze". V tech nastavenich "quality" pro 1440p, potazmo treba i "balance" jako 3440x1440 a vyssich je to opravdu ok. Mozna jsou hry, kde je to treba trochu poznat, ale to je uz takove hledani chyb v obraze, ktere se muze pak delat vsude.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

https://youtu.be/KChqDh0CF3Y?t=1426

Tady máš jak to musíš nastavit, abys měl v té hře i s RT aspoň 60+, podle mě, a sám to tam i on říká, že to už máš lepší ten RT rači vypnout a moc to tak netrápit přes DLSS, prostě to nemá cenu, ale pokud se to tak někomu vážně líbí víc... ok, ale já bych za to prostě ty peníze nedal, stejně bych to rači vypl a pak k čemu by mi to bylo.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mozna se mijime...ja se nebavil o jedne hre a RT, potazmo Frame gen.
Obecne jak DLSS, tak FSR jsou podle mne dobre upscale technologie pro zvyseni vykonu, pokud se spravne pouziji. Ted ale nemluvim o Generovani frame, s tim zkusenost nemam.
Jinak i to maznuti obrazu treba ve 1080p pri pouziti upscale, si myslim, ze bude pro dost hracu v pohode, pokud si tim zvysi fps na hratelnou uroven na levnych kartach nebo integraci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak je to jen můj názor, ať si to každý hraje jak sám uzná za vhodné, ale tvrdit, že ten rozdíl v kvalitě není poznat... sry, ale to už mi připadá jako lež, i když to někdy samozřejmě může být dost subjektivní vnímání té kvality.

„Obecne jak DLSS, tak FSR jsou podle mne dobre upscale technologie pro zvyseni vykonu, pokud se spravne pouziji.“

Ano, ale záleží, na čem to používáš, že, když máš nějaký větší 4K monitor, tak ten režím Quality třeba ještě může vypadat opravdu ok, no problem, ale dál to už bude horší a nemusí vypadat dobře už ani ten balanc. Pokud někdo hraje na něčem menším, kde to třeba není tak poznat, pak ale přece nemůže tvrdit, že to nepůjde poznat na ničem jen protože to nepozná on... to prostě není pravda.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Majku já mám 1080p a prakticky vše co to podporuje hraju v DLSS2 - Q, protože to prostě vypadá stejně nebo lépe než nativ.
Kdybych tě postavil před 10kompů na kterých běží 10různých her a měl bys svým ostřížím zrakem "uhádnout" jestli je to DLSS-Q nebo nativ jinak facka, jak myslíš že bys vypadal na konci té řady ?

Ty prostě jen víš, že to běží v nízkém rozlišení, tak jsi nervní - je to v hlavě nic víc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DLSS upscale/framegen je to samé co elektroauta nebo Macy s Apple Silicon. Čím víc lidí okolo je má, tím víc lidí se na vlastní oči může přesvědčit. Tím víc směšně vypadají zastaralé protiargumenty založené na teoretických předpokladech nebo zastaralých informacích.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zobraz si to na pořádném monitoru a to se ještě budeš divit, jak lehce to poznáš.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co tak 65'' 4K Oled TV alebo 34'' Alienware QD Oled s rozlisenim 3440x1440? Su to poriadne zobrazovadla? Pretoze s DLSS na Quality na nich rozdiel oproti nativu nevidim. Na Balanced musim rozdiely hladat, ale su take, ze pri hrani si to moc nevsimnes. Uroven Performance a Ultra Performance uz vidiet su a je to uz kompromis. Ale tato tvoja aj skavenova kampan o tom ako DLSS maze obraz alebo ako strasne straca detaily je uz fakt ako z roku 2020.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nejlepší je, že drobné vady v obraze jsou i ve hrách bez DLSS/FSR a bez temporal AA.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak. Tie si ale tunajsi bystrozraky nevsimaju a nevadia im. Nesuvisia totiz priamo s NVIDIou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ale s temporal AA nastupuje next level deformacie obrazu, z lesklych objektov robi biele, chybajuce detaily a podobne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To si aj realne niekde videl? Ze bol leskly objekt biely? To by nikto nepouzival keby to takto kazilo obraz. To, ze niekde sa ti podari urobit obrazok s takouto deformaciou este neznamena, ze je to pravidelny ukaz. Nieco take som s DLSS a ani FSR este nevidel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ano, daval som to video, ako temporal AA tie objekty deformuje, a si to odbil, ze je to youtube, takze to robi kompresia :)
hoci tam boli porovnania s taa a bez taa

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Video kde nahadzes veci co sa mozu stat sa da urobit na vela ficur. Nielen TAA moze sposobovat kazy v obraze. Ja som nic take s DLSS nevidel (aj ked to neznamena, ze sa to nemoze stat). Uroven Quality vacsinou nerozoznas pri nativnom UHD alebo U/QHD. Aj pri urovni Balanced sa na to musis sustredit, aby si si nieco take vsimol. Samozrejme mi tu moze niekto hodit zostrihane video, kde na kazy obrazu upozormia alebo video s jednou scenou, v ktorej algoritmus nespracoval nejaky objekt tak ako mal. Ale ide o to, co si dokazes vsimnut behom hrania. Zavisi to od nativneho rozlisenia, urovne DLSS/FSR a aj od ich implementacie v hre. Ty sa stale drzis toho ako keby islo o bezny jav, ktory sa prejavuje vsade. A to nie je pravda. Je to ako Mikova mantra o tom ako DLSS maze obraz. Taky bol DLSS 1.x a presne kvoli tomu som ho nepouzival. Tak isto ako som nepouzival TXAA od NV, ktory bol v Gameworks. Ten sice pekne vyzeral na statickych obrazkoch, ale v pohybe sa mi vobec nepacil.

Dokonca dolu pise dalsi clovek, ze pri DLSS Quality nevidi rozdiel ani pri nativnom FHD. Ono samozrejme ziadna z tychto technologii nie je dokonala a nerobi vsetko na 100%. Ale problemy sa postupne riesia. Vid napriklad maznute odrazy ci strata detailov, ktore riesi ray reconstruction.

A tie deformacie co spominas, videl si ich sam niekedy priamo v hre pri pouziti DLSS/FSR? Naozaj chces tvrdit, ze je to cele zle len preto, ze sa take nieco moze prilezitostne stat?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

cele to je o tom, ako pri gtx960 sa nvidia chvalila, ze je rychlejsia ako r9 380, a bolo to len tym, ze skrtla detaily. A slo to vysledovat len frame to frame.
tu na jednej strane v cyberpunku hykaju ludia z odleskov a z odleskov odleskov, a na druhej strane kazdy jeden frame DLSS/FSR vychadza z poskodeneho TAA "nativu"

a ten clovek co pise ze v DLSS quality nevidi rozdiel s nativom... ale prosimta, chcenie je otcom myslienky.(a nech ten DLSS-Q skusi na 1440p/2160p)
mne pred par dnami Majklos napisal, ze co chcem, sme na diit(deep in it), takze diskutujeme o tom, ze su dokazy o tom ze TAA rozbija obraz, z ktoreho vychadzaju DLSS a FSR. v konecnom dosledku to nevadi, to je pravda, len nieje pravda, ze vysledok DLSS/FSR je lepsi ako nativ, bez TAA.
Zmierime sa s tym, len ten vizual nejde spravnym smerom.

" ze je to cele zle len preto, ze sa take nieco moze prilezitostne stat?" praveze podla toho videa to nieje prilezitostne, ale vsetky drobne objekty, ktore sa lesknu TAA rozmazuje do biela. it is feature, not bug

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To "chcenie otcom myslienky" skor plati na teba. Tak chces verit, ze je obraz s DLSS za kazdu ceny "poskodeny", ze to tam proste mysi byt. To, ze ti X ludi napise, ze tie tvoje pomyselne kazy nevidi, pre teba nic neznamena. Hlavne, ze ti na jednom videu povedia, co mas vidiet.
BTW ak beries nativ bez TAA a aj inej formy antialiasingu, tak obraz s DLSS moze byt lepsi uz len kvoli tomu, ze riesi aj antialiasing. Ci sa radsej pozeras na obraz s aliasom? Ono je to o tom, ze tieto nove upscaleri neriesia iba upscaling.
Tiez ludia nehykaju z odleskov. Pathtracing v tejto hre je predsa aj o niecom inom. A je mi uplne jednk z coho vychadza DLSS ked je vysledny obraz vyborny. A to, ze TAA ma nejake neduhy este neznamena, ze ich automaticky musi mat aj DLSS alebo FSR.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v tom videu mi nic nepovedali, v tom videu mi to ukazali, takze random ludia, ktori mi povedia, ze DLSS je fasa, lebo za gpu vysolili 1200€ (napriklad) beriem tak...normalne :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ukazali ti co sa moze stat s TAA. Ale nie ze to je pravidlo a ze sa to musi stavat aj napriklad s DLSS. Ani ako casto to pri DLSS vidis a ci si to vobec pri hrani vsimnes. Pamatas si na prve rozbory frame generation ked vyslo DLSS 3.0? Ked ukazovali vo videach co to v generovanych snimkoch urobilo sem tam so spidermanom? A videl si to niekedy realne v nespomalenom videu resp. pri hrani? Aj na to sa vtedy niektori ludia zamerali a tvarili sa ze to vidis realne aj pocas hrania. A btw. ked das len za kartu 1200E, tak urcite nebudes hrat s rozmazanym obrazom plnym geafickych artefaktov len preto, aby si mohol mat zapnute DLSS. Vyskusaj si to aspon raz realne, aby si vedel o com hovoris.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vážně je tu ke kritice DLSS použité video, které ho chválí? Tak bylo by fajn říct, proč doporučuje vyhnout RT ve (!) 4K. Kvůli šumu a následným artefaktům hlavně v obrazech. Ale s DLSS na PERFORMANCE!!! S FG to nemá nic společného.

Btw na redukci šumu a lepší odrazy už i v Ultra jde nastavit RR. Od verze 2.1.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Po aplikaci patche nebo hotfixu do pár týdnů po vydání budeme problém s 12 GB fakt hledat marně a v následujících letech to imho taky rozšířené issue nebude. Vývojáři si prostě nemůžou dovolit ignorovat mainstream. Navíc s využitím DLSS nároky na VRAM opět padají. Zato nižší výkon v RT a horší kvalita FSR vs DLSS atd. už je problém pro AMD teď a zhoršovat se to, minimálně v případě RT, bude zcela jistě s tím, jak bude vycházet více a více RT her. Už teď jich je okolo stovky. A stejně tak stovky hodin jsem ve hrách s RT nechal... Když to přepočítám na rozdíl v ceně, tak mě ten příplatek stojí drobák na hodinu a pořád to klesá :) A dalších pár korun ušetřím během životnosti na spotřebě.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

".. Po aplikaci patche nebo hotfixu do pár týdnů po vydání budeme problém s 12 GB fakt hledat marně .."

.. protože šikovní pánové z nV laskavě nastaví co vše se (ne)bude opravdu počítat a zobrazovat, aby se s tím nemusel dřít každý jeden hráč u sebe doma.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Alebo optimalizuju manazment zdrojov tak, aby vo VRAM nemali to co prave nepotrebuju. Popravde ale nikto z nas nevie co je realne problem. Vzdy ale mozeme obvinit stranu, ktoru nemame radi. Zoberme si napriklad Diablo IV, ktore po release potrebocalo tysim 20GB VRAM? Zda da ti to relevantne vzhpadom ba grafiju tej hry? Ci je to vlastne jedno? Hlavne, ze NV VRAM nestaci, ze?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je jednodušší, rychlejší a hlavně levnější něco omezit/snížit/zakázat než hledat a optimalizovat.
To první je součástí "nVidia Experience"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ostatni mimo NVIDIe to robia ako?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"protože šikovní pánové z nV laskavě nastaví co vše se (ne)bude opravdu počítat a zobrazovat,"

Jinými slovy optimalizují zdroje. V žádné hře patch znatelně neuškodil.

Ale díky za potvrzení toho, že VRAM není issue. ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V moderních hrách se data streamují. Takže menší VRAM neznamená horší grafiku, ale více fps dropů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne menší. Nedostatečná. Což prostě u 12 GB není problém.

Nedostatek výkonu v RT se taky projeví nižšími FPS. Obojí je to snadno řešitelné, světe div se, snížením nastavení. Tedy zhoršením grafiky. A opět: s DLSS se nároky na VRAM snižují. A to ne jen s upscalingem, ale podle některých zpráv i s ray reconstruction.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Váš pohled na věc je poněkud omezený.
Nelze posuzvat jen jeden parametr izolovaně od zbytku.

Použití RT zvyšuje nároky na VRAM.
Použití RR sice lehce sníží nároky na VRAM ale potřebuje k tomu výkon.
Použití RR tak sníží výkon dostupný pro RT což znamená snížení fps nebo rozlišení nebo snížení kvality eventuálně kombinaci dříve uvedeného.

No nic, jdu si pořídit 43" FullHD monitor.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bez RR sa s RT pouziva denoiser vytvoreny pre danu hru. S RR sa pouzije denoiser vyuzivajuci AI a teda z toho mi vyplyva, ze na to pouziva NV tensor cores. Ked porovname RT+denoiser s RT+RR, akym sposobom ubera RR vykon pre RT. Vyuziva snad RT cores?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ups, komentář to přihodilo dvakrát.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak je to pekny "refresh", coz je na tom i to nejsmutnejsi. Tohle mela byt 4070 od pocatku nejlip i se 16GB. Cenovka pak 500$ misto 600$, ale to bych jim mozna i odpustil...
Jinak ta efektivita je famozni.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nieco z tej efektivity je aj na vrub mensej VRAM, ale rozdiel medzi 4070S a 7800xt je 30W, co je fajn, ale na famoznost...btw ked porovnas 7900gre a 4070S tak tam je v prospech 4070S len 10W :)

...skoda,ze GRE ihned po otestovani vypadla zo vsetkych rebrickov pri porovnavani

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, GRE je super karta, když tak někdo dbá na ekektivitu, jen se na ni z nějakého důvodu dost často zapomíná, ale jde bez větších problémů sehnat i u nás.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Co si pamatuji, tak GRE bylo kolik 10% nad 7800XT? To by bylo cca na urovni nove 4070S (v rastru)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

presne tak, s rozdielom 10W...a pri GRE by mohla padnut cena o tych 50-100€. Super konkurencna karta

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

to by bylo zajimave

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

cena už spadla :-)
Mironet má 7900 GRE za 14 800,-

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

necelych 600€? super cena

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

RTX 4070 jsem povazoval za nejlepsi z celeho vydani 4000 generace, 4070 Super je jeste lepsi:

->vykon blizsi 4070 Ti
->stejna cena
->jenom +20W navyseni na vyslednem TDP pri cca. 20% navyseni vykonu coz je prosto luxusni

AMD na tohle jednoduse nema odpoved, RX 7800 XT povazuji za nedodelek, jedine 7900 GRE.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

7800XT nedodělek v jakém smyslu, co je na tom nedodělaného?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nedodelek v tom smyslu ze to neni upgrade ale cista "generacni" stagnace, ma to totiz vykon mezi puvodni RX 6800 XT a 6900 XT cili to neni zadni vykonnostni upgrade vyjma AV-1 kterou ale hrac nepotrebuje, naopak by cekal jasne pokoreni modelu RX 6950 XT plus 15% navic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tvl, větší blbost jsem snad ještě nečetl... jaká stagnace, vždyť to je nástupce RX 6800, podívej se na specifikace a porovnej to s predešlým modelem. Jsem myslel, že už každému došlo, že AMD ty názvy prostě jen posunulo, takže třeba i RX 7900 XT skutečně není nástupce 6900 XT, ale 6800 XT, prostě se s tím zas akorát různě čachruje jak potřebuje, aby tomu mohli nasadit jiné ceny, podobně jako Nvidie.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V tomhle má Mike123 pravdu, AMD podivně přeznačila (přitom jejich fans to samé vyčítají NVidii) a teda starší karta a její nástupce:
RX 6900XT - 7900XTX
RX 6800XT - 7900XT
RX 6800 - 7800XT
RX 6700XT - 7700XT

Později dodělávaná RX 6750XT byly jen nasyslené zásoby bezvadných čipů, nelze počítat do srovnání.
Podobně v nižším segmentu AMD nic nevydala a RX6600XT dnes vlastně nahradila stále prodávaná RX6700XT a až ten nejnižší segment RX 6600 a 6500XT zastupuje RX 7600XT a 7600.

Za mě teda RX 7800XT není nedodělek, ale AMD těžce nezvládla cenovku, která už od vydání měla být aspoň o 1000 Kč níž a teď už je to vysloveně nutnost.
Poud teda vůbec AMD chce ty grafiky prodávat. Občas mi totiž přijde, že to vydávají jen z povinnosti k fanouškům. :-/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No můžem se jen dohadovat, jestli to "schválně" nějakým záhadným marketingem "přeznačili", nebo prostě nyní neumí vyrobit lepší kartu.

"přezanačování" u nV má zcela jasný a čitelný cíl.
Konkurence je neohrožuje, tak můžou levné karty prodávat dráž, ale k tomu je třeba "vyšší číslo".

Takže 4070 je v podstatě nástupce 3060 (měla se jmenovat 4060) a 4060 jak ji známe je v podstatě 4050.
atd atd.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.