Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Microsoft: Půlgenerační Xbox nechystáme, nevidíme v tom smysl

Není běžné, aby výrobci hardwaru oficiálně komentovali drby, které se týkají jejich konkurence. Na komentář Phila Spencera z Microsoftu lze proto pohlížet jako na onu výjimku potvrzující pravidlo…

Březen přinesl několik neoficiálních zpráv na téma půlgeneračního nástupce současné Playstation 4, který by měl přinést vyšší výkon, snad novější výstupní rozhraní a lepší podporu pro 4k video. Pracovně se o tomto produktu mluví jako o Playstation 4,5 nebo (s trochou nadsázky) Playstation 4k. Od konce března ještě došlo na drobná upřesnění, která můžeme při této příležitosti doplnit: výkon by se měl oproti současné generaci zhruba zdvojnásobit a namísto původně diskutované předvánoční dostupnosti by se novinka měla na pultech objevit spíš někdy po novém roce. Ač tyto informace znějí alespoň rámcově věrohodně a pravděpodobně, jde stále o neoficiální zvěsti nejasného původu - expresivně řečeno: drby.

O to více překvapuje, že se k nim vyjádřil Phil Spencer z Microsoftu, který má na starost divizi pro herní konzole Xbox:

„Nevím nic [konkrétního] ohledně zvěstí k Playstation 4k, které vyšly na povrch, ale dokážu pochopit motivaci konkurenčního týmu, proč to dělá. Náš [X]box si vede dobře, Slouží, je spolehlivý, servery si vedou dobře. Pokud chystáme něco nového, chci, aby to byla opravdu významná změna - upgrade.“

Jinými slovy, „Xbox One and (a) Half“ se nechystá. Microsoftem zmiňovaný upgrade konzole bude vypadat jinak. Spencer již naznačil že nepůjde o VR brýle, nyní de facto potvrdil, že není v plánu ani zrychlená půgenerační verze. Tím jsou však prakticky vyčerpané nejzjevnější možnosti, jak oslovit nezanedbatelnou skupinu zákazníků před vydání následující generace.

Tagy: 

Diskuse ke článku Microsoft: Půlgenerační Xbox nechystáme, nevidíme v tom smysl

Pondělí, 11 Duben 2016 - 12:12 | Legality | Aneb napsal jsem blbost, kolega mě upozornil a...
Pondělí, 11 Duben 2016 - 10:50 | r4in | DX11.X není žádné speciální "nízkoúrovňové...
Neděle, 10 Duben 2016 - 20:32 | Psycho Mantis | opět jste napsal několik chybných informací -...
Neděle, 10 Duben 2016 - 17:05 | r4in | PS4 dává většinu her v 1080p@30 fps, což IMO...
Neděle, 10 Duben 2016 - 16:58 | r4in | Nope. Xbox One startoval s DX11.2, DX12 bylo...
Neděle, 10 Duben 2016 - 16:38 | Zenith | Ano, konzole měly odjakživa low-level API, ba...
Sobota, 9 Duben 2016 - 13:48 | Psycho Mantis | to jste moc nepochopil, ono je to jinak. DX12 se...
Sobota, 9 Duben 2016 - 10:45 | r4in | Já taky ne. Každopádně mohli by u XOne her přejít...

Zobrazit diskusi