Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Microsoft: Půlgenerační Xbox nechystáme, nevidíme v tom smysl

Já taky ne. Každopádně mohli by u XOne her přejít na DX12, pokud by to přineslo aspoň těch 20 % výkonu navíc, jak MS slibuje, tak by si možná mohli dovolit aspoň těch 1080p@30 fps. Ty "900p", "dynamická rozlišení" apod. každého akorát otravují, já bych je nejradši zakázala.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to jste moc nepochopil, ono je to jinak. DX12 se právěže inspiroval v tom nízkoúrovňovém rozhraní, co má XboxOne
takže na XboxOne se nic podstatně výkonějšího už přinést nemůže, protože to tam je od začátku

jediný reálný význam, co může mít zavedení DX12 do XboxOne by mohl být přínos pro jednodušší kompatibilitu s PC hrami (snadnější vývoj, není potřeba dělat komplikované konverze, atd.)
Zlepšení výkonu bude buď nulové nebo úplně minimální...

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Ano, konzole měly odjakživa low-level API, ba více, vždy měly SW optimalizovanej pro konkrétní železo.

Celá pointa PS4-4K, je zvýšení hrubého výkonu. Současné konzole byly levné a poddimenzované. Ani jeden z výrobců nechtěl opakovat minulou generaci kde se jednalo o high-end HW co se roky prodával se ztrátou, tak zvolili malé cheap APU s jaguar CPU jádry a GPU na úrovni HD7850 což byl nízkej mainstream už v době kdy to vyšlo. Výsledkem je že rozlišení a framerate se kterym tam věci běží je prostě mizérie.

PS4-4K by mohla bejt klidně vydána jako PS5, ale marketing si to asi nepřeje (a díky stejné architektuře je zde zpětná kompatibilita takže to jde easy zakrejt). Realita je ale taková že s použitim 14nm + HBM + velikosti čipu co jsem viděl bude hrubej výkon té nové verze tak 2x-3x takovej. Furt to nebude 4K gaming machine, ale konečně tu bude dávat 60fps, konečně bude standard ject native 1080p ne upscalowané low-res a pod. Bude to mít dost výkonu pro soudobé VR, a také, ten novej čip bude mít novou UVD jednotku co umí akceleroavat h265 main 10 profil při 60fps, tzn je UHD kompatibilní, tzn půjde to použít jako přehrávač UHD až přijdou (HDMI 2.0 tam taky bude), to je další velkej boost.

To že MS prohlašuje že "neni potřeba" tim se akorát střílej do vlastní nohy, jejich konzole už teď byla o 1/3 pomalejší a teď to bude 3x pomalejší a navíc multimediálně zaostalá a to už je dost velkej rozdíl.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

PS4 dává většinu her v 1080p@30 fps, což IMO stačí. Dávat 10000 Kč co čtyři roky za konzoli je hovadina, velká výhoda konzolí jako PSOne, PS2 apod. byla v tom, že jste si koupili mašinu, která vám vydržela klidně 10 let. Vypadaly ty hry ke konci životního cyklu nic moc? Sure, ale lidi si kupují konzole kvůli hrám, ne kvůli technologiím, pokud chcete mít 4K@240 fps, tak si pořídíte PC. Osobně pořád doufám, že PS4.5 je kachna, to by se Sony akorát střelila do vlastní nohy.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nope. Xbox One startoval s DX11.2, DX12 bylo přidáno až ve "Windows 10 updatu" z listopadu loňského roku. DX12 se inspirovalo Mantle od AMD. Jak se nakonec DX12 podepíše do výkonu Xbox One je otázka, žádný seznam Xbox One dle použitého API totiž není. Dá se předpokládat, že Quantum Break je DX12 only, přičemž ten běží v 720p@30 fps a 4x MSAA a používá nějakou metodu rekonstrukce obrazu, aby výsledek "vypadal slušně". Overwatch je 1080p@60 fps a DOOM by měl být 1080p@60 fps, ale beta na Xboxu vypadala nějak... mázle, mám pocit, že podobně jako Wolfenstein: New Order bude ID používat dynamické rozlišení renderovaných efektů. Uvidíme.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

opět jste napsal několik chybných informací

- rozhraní DirectX 11.2 je určeno pro PC s nainstalovanými Windows. XboxOne jej nikdy nevyužíval

- XboxOne využíval hned ze startu jejich speciálně upravené nízkoúrovňové API !!! V několika zveřejněných informacích Microsoft tomuhle rozraní dal název " DirectX 11.X "
Microsoft ale většinou přestal u specifikací tenhle název používat, protože různí BFU (hloupí uživatelé), co si nejsou ani schopni přečíst detaily, mylně nabyli dojmu, že XboxOne používá to samé DX11, co je v počítačích (bohužel jste jeden z nich)

- Microsoft hned ze začátku prohlásil, že hlavním cílem DX12 bude vytvořit stejně efektivní rozhraní, jaké využívají konzole. (z oficiálních zdrojů: "console-level efficiency")
už to chápete? XboxOne hned ze startu využíval speciální nízkoúrovňové API... takže přivést "nízkoúrovňový" DX12 do konzolí žádnou velkou výhrou nebude.

Chápu, že vás matou hezké barevné obrázky od Marketingového oddělení Microsoftu, které prohlašují "DX12 bude velkou změnou pro XboxOne!"
...ale tato změna bohužel nebude zahrnovat nějaký markantní nárůst výkonu - bude to hlavně "velká změna" pro vývojáře her (bude se jim snadněji programovat)

PS: jestli máte v plánu opět napsat nějakou blbost, tak si prosím běžte nejdřív přečíst nějaké relevantní informace (např: https://en.wikipedia.org/wiki/DirectX )

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

DX11.X není žádné speciální "nízkoúrovňové API". DX11.X je mírně modifikovaná varianta DX11.2, která má z DX12 akorát draw bundles. Ano, MS se snažil zpočátku marketovat DX11.X jako "spásu světa", ale to mu úplně nevyšlo, takže nakonec přece jenom sáhnul po DX12. Jinak DX11 a DX12 jsou velmi rozdílná API, hlavně kvůli míře abstrakce, proto ostatně přišlo DX11.3, pro vývojáře, kteří velkou míru abstrakce potřebují, jelikož feature levels v DX11 efektivně umožňují, aby se dalo DX11 použít i na DX9 kartách.

A ty osobní invektivy si nech příště od cesty, kolego.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Aneb napsal jsem blbost, kolega mě upozornil a tak se ho pokusím zmást tím, že napíšu ještě větší blbost, která ani nesouvisí s tématem :D Ty máš dost :D

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.