Microsoft pomýšlí na hardwarový upgrade pro Xbox One
Phill Spencer z Microsoftu poskytl tisku vyjádření o plánech s konzolí Xbox One:
„Na ostatních platformách, ať už jde od mobilní produkty nebo osobní počítače, dochází k průběžné inovaci, se kterou se u konzolí setkáváme jen vzácně. Konzole nastaví provázanou hardwarovou a softwarovou platformu při uvedení dané generace. Tak se používá po sedm let, nebo tak nějak, zatímco ostatní ekosystémy jsou vylepšované, zrychlované, posilované. Během toho už jen čekat na další velký krok (generaci).
Pokud jde o svět konzolí, myslím, že nás čeká více hardwarových inovací než jsme byli v této branži zvyklí. Kupříkladu se dočkáte toho, že během jedné generace přijde nový hardware, který umožní běh některých her s dopřednou i zpětnou kompatibilitou díky tomu, že Universal Windows Application běží na Universal Windows Platform, což nám umožňuje soustředit se více na hardwarové inovace, aniž bychom se připravili o kompatibilitu s hrami, které dosud běžely na dané platformě.“
Tato slova jsou poměrně vágní a není jasné, co konkrétně chce Microsoft uživatelům nabídnout, či zda oním upgradem myslí zahájení prodeje nové verze stávající generace, která nese nějaký kousek hardwaru navíc, nebo naopak prodej onoho hardwaru, kterým si uživatel může svoji konzoli doplnit. Tak to řešila např. Sony s externí krabičkou pro VR brýle. Spencer je známý tím, že nejednou složil Sony poklonu a rád se nechává inspirovat jejími úspěchy, tak by se právě tento koncept mohl jevit tím, který Microsoft zvolí. Nakonec tomu ale může být jinak. Redakci webu Polygon totiž Spencerovo vyjádření zaujalo a požádala jej, jestli by nemohl být konkrétnější.
Nedá se říct, že by Spencer konkrétnější byl, ale vyjádření, které je přinejmenším rozsáhlejší než to původní, ochotně poskytl:
„Na ekosystémy tabletů, mobilních zařízení a osobních počítačů nahlížíme jako na neustále se rozvíjející, zatímco většina evoluce, k niž dochází mezi jednotlivými generacemi u konzolí, se týká snižování nákladů a potenciálně zmenšování.
Obojí má smysl, ale hratelnost to nijak nezlepšuje. Pokud se podíváte konkrétně na PC a sledujeme evoluci, která se tam odehrává, není jediný důvod, proč by se konzole nemohly ubírat stejnou cestou.
Sony to tak dělá s virtuální realitou, kterou doplňuje během cyklu PlayStation 4 a realizují to přidání další krabičky. Nemyslím to negativně. Ale nemění tím podstatu konzole jako takové.
[Tato změna] je pro konzole důležitější než kdykoli předtím, kolem existuje celá řada dalších [konkurenčních] platforem. Dříve jste si koupí konzole získali obrovský náskok v poměru cena/výkon oproti osobním počítačů. Dnes jsou ale PC velmi cenově dostupná a telefony čím dál více vybavené.
Myslím, že konzole zatím zůstává i z pohledu cena/výkon nejvýhodnější volbou, ale když se podíváte na ten vývoj… Nemám v plánu odhalit naší hardwarovou roadmapu… když lidé znají naší vizi a zpochybňují naší oddanost konzolím, chtěl jsem se ujistit, že tito lidé pochopí, že co děláme, nás naopak přibližuje podstatě konzolí více a konzistentněji než dřív. To je pro mě to podstatné.“