Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

S DirectX nekončíme, ujišťuje Microsoft

DirectX 8 logo
Roy Taylor rozvířil diskuse na téma budoucího osudu multimediálního rozhraní DirectX. Několik webů si ale jeho slova vyložilo značně svérázně a Microsoft měl co dělat, aby vzlétnuvší kachnu sestřelil.

Taylor minulý týden v rozhovoru s Heise.de uvedl, že nic jako DirectX 12 aktuálně v přípravě není a nemá tudíž smysl k tomuto termínu přistupovat s nějakým konkrétním očekáváním. To samo o sobě nebylo nijak extra překvapující, už s nástupem DirectX 11 bylo zřejmé, že s námi tato verze nějaký pátek zůstane, protože není důvod něco razantně měnit.

Ačkoli v rozhovoru nepadlo nic o tom, že se DirectX 11.1 stane poslední verzí Directů, která kdy vyšla, nebo že by Microsoft veškeré plány zařízl, interpretovalo si několi zahraničních webů Taylorova slova tímto způsobem, což samozřejmě vyvolalo reakci Microsoftu:

„DirectX jsou přední světové low-level rozhraní pro hry a grafiku. Microsoft aktivně investuje do Directů jakožto unifikované grafické základny všech našich platforem [pozn.: Windows, WOA, Xbox]. DirectX se vyvíjí a bude vyvíjet. Nemáme v úmyslu tuto inovaci zastavit.“

Přeloženo do srozumitelného jazyka to znamená, že DirectX nekončí, na druhou stranu tím Microsoft nijak nevyvrátil Taylorova slova - tedy že v dohledné budoucnosti se DirectX 12 nedočkáme. Je tu však ještě jeden detail - po DirectX 11.1 nemusejí nutně následovat DirectX 12 - mezi obě verze lze nacpat dlouhou řadu desetinných čísel, bude-li třeba :-).

Diskuse ke článku S DirectX nekončíme, ujišťuje Microsoft

Pátek, 12 Duben 2013 - 21:56 | del42sa | dobře popsané je to tady : http://en.wikipedia....
Pátek, 12 Duben 2013 - 21:30 | del42sa | Mini GL driver byl také osekaný OpenGL driver,...
Pátek, 12 Duben 2013 - 19:23 | Trovaricon | AD prvy odsek: Ano, ved to iste plati o Direct3D...
Pátek, 12 Duben 2013 - 18:40 | Trovaricon | >DOC_ZENITH: "Na starších GPU se to vůbec...
Pátek, 12 Duben 2013 - 11:41 | j j | Ale přesně o to jde. Asi mi špatně rozumíš. Na...
Pátek, 12 Duben 2013 - 11:24 | Marek Moravčík | Viem aký je rozdiel medzi OCL/DX API a herným...
Pátek, 12 Duben 2013 - 09:40 | webwalker | Sice nevím, ze kterých mých příspěvků jsi usoudil...
Pátek, 12 Duben 2013 - 09:15 | webwalker | Docente a tohle je tedy tvůj důkaz...
Pátek, 12 Duben 2013 - 09:09 | del42sa | Já jen vycházím z toho,co tvrdí samotné 3dfx a to...
Čtvrtek, 11 Duben 2013 - 21:34 | Trovaricon | To je tak, ked sa cita a cituje bez pochopenia...

Zobrazit diskusi