S DirectX nekončíme, ujišťuje Microsoft
Taylor minulý týden v rozhovoru s Heise.de uvedl, že nic jako DirectX 12 aktuálně v přípravě není a nemá tudíž smysl k tomuto termínu přistupovat s nějakým konkrétním očekáváním. To samo o sobě nebylo nijak extra překvapující, už s nástupem DirectX 11 bylo zřejmé, že s námi tato verze nějaký pátek zůstane, protože není důvod něco razantně měnit.
Ačkoli v rozhovoru nepadlo nic o tom, že se DirectX 11.1 stane poslední verzí Directů, která kdy vyšla, nebo že by Microsoft veškeré plány zařízl, interpretovalo si několi zahraničních webů Taylorova slova tímto způsobem, což samozřejmě vyvolalo reakci Microsoftu:
„DirectX jsou přední světové low-level rozhraní pro hry a grafiku. Microsoft aktivně investuje do Directů jakožto unifikované grafické základny všech našich platforem [pozn.: Windows, WOA, Xbox]. DirectX se vyvíjí a bude vyvíjet. Nemáme v úmyslu tuto inovaci zastavit.“
Přeloženo do srozumitelného jazyka to znamená, že DirectX nekončí, na druhou stranu tím Microsoft nijak nevyvrátil Taylorova slova - tedy že v dohledné budoucnosti se DirectX 12 nedočkáme. Je tu však ještě jeden detail - po DirectX 11.1 nemusejí nutně následovat DirectX 12 - mezi obě verze lze nacpat dlouhou řadu desetinných čísel, bude-li třeba :-).