Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Microsoft odhalí svůj VR headset na E3 2015

Xbox One nebude jediným významným kusem herního hardwaru, který najdete v nabídce Microsoftu v příštím roce. Podobně jako ostatní firmy chystá i redmondský gigant svůj 3D / VR headset.

Podle zdrojů blízkých asijským distribučním kanálům pracuje Microsoft na zařízení pro zobrazování virtuální herní grafiky. Má jít o headset a je zřejmé, že bude ve velkém vyráběný v příštím roce. K představení by mělo dojít již za půl roku, na červnové herní konferenci E3.

Bližší detaily zatím nejsou známé. Lze ale předpokládat, že se headset z obchodního hlediska stane jakousi náhradou za Kinect. Ten měl být hlavním tahákem Xboxu One, ale nakonec o něj hráči neprojevili až takový zájem. V příštím roce stoupnou v kurzu právě VR headsety, zmiňovali jsme například produkty od Samsungu, Zeissu nebo nejprofláklejší Oculus Rift. Svůj Morpheus připravuje Sony a tak se Microsoft logicky snaží uchopit příležitost.

Projekt Virtual Cocoon z roku 2009 - krom obrazových přidával i chuťové a čichové vjemy, neujal se

Osobně jsem možná trochu skeptický, ale příliš nevěřím, že by se VR headsety mohly stát masově prodávaným zbožím. Jde o podobnou záležitost  jako například elektronické brýle nebo chytré hodinky v rámci segmentu nositelné elektroniky. Trh už je konvenčními technologiemi poměrně nasycený a výrobci se snaží vytvářet nové koncepty ve snaze o udržení prodejů. Ostatně i elektronické brýle jsou u Microsoftu v plánu, produkt kompatibilní s Kinectem je vyvíjený pod kódovým názvem Fortaleza projekt, ale bližší informace zatím nejsou.

Až na výjimky se dosavadní headsety přílišné popularity nedočkaly

Zpět k VR headsetu: Připravuje jej tým zodpovědný za tablety Surface a do světa se dostane nejspíš ve druhé polovině roku. Ačkoli je prakticky jisté, že bude kompatibilní s herní konzolí Xbox One, zůstává otázkou, zda je v plánu i varianta pro PC. Mohla by mít větší šanci na úspěch, přecijen - jak se ukázalo s Oculus Rift, klíčovým prvkem pro dosažení dojmu reality je vysoké rozlišení a s výhledem na grafický hardware roku 2015 (AMD Fiji, Nvidia GM200) lze říct, že zatímco PC nebudou mít problém renderovat obraz klidně ve 4k, konzole se zapotí i nad 720p.

Diskuse ke článku Microsoft odhalí svůj VR headset na E3 2015

Žádné komentáře.