Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nvidia pracuje na DLSS 3.5, které řeší nekvalitní ray-tracing

Pro nas,co nemame premium: podporovany jsou i rtx 20 a rtx 30. Tyto karty podporuji vse z dlss vyjma framegen

Jinak bych jeste zminil half life 2 rtx,znovu si zahraju snad jeste letos :-)

@ladis nebudeme opakovat tu posledni diskuzi,ze ne? ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, knihovna DLSS (nově ve verzi 3.5) podporuje RTX 4000, 3000 a 2000. Na každém samozřejmě jen funkce, které ten HW umí. Ale programátor je od toho odfiltrován. Např. DLSS 3 (framegen) běží jen na poslední generaci grafik NV ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Všimněte si, jak diskutující dole už tápou nad tím pojmenováním. Kdyby si četli náš rozhovor do konce, věděli by, že DLSS3 není totéž co framegen :-) Za to opravdu patří Nvidii palec dolů, měli to pojmenovat jinak nebo to vysvětlit lépe.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Však já jim to pojmenování vysvětlil :-) Knihovna s matoucím názvem DLSS (asi protože je pro volání funkcí DLSS) umí všechny dosavadní verze funkcí DLSS. Tyto funkce jsou známé jako upscaling (DLSS 1 a 2) a framegen (DLSS 3). Knihovna automaticky nepoužije funkce, které hardware neumí. Programátor je od toho odfiltrován - ten dodá data pro DLSS 3 a knihovna je využije na upscaling a případný framegen.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

v DLSS3 je ještě reflex a ten funguje taky na rtx20/30 ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Reflex je doplňková funkce. Kvůli němu se vydání grafik neodkládalo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

rtx4090 vyšlo October 12, 2022
RTX 3090 Sep 24, 2020

já tam vidím teda dva roky?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, kvůli Reflexu by nečekali 2 roky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kde je tam ten odklad kvůli framegen?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak Reflex, nebo DLSS 3 (framegen)?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

DLSS3 != framegen

Ale pídím se po tom odkladu, kde tam je ten odklad?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je DLSS 3 něco víc než framegen? Google jen potvrdil, co jsem si myslel, ale dám šanci i tobě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DLSS3 = upscaling + frame gen + reflex. Bez reflexu by nebol ziadny frame gen, pretoze latencie by boli vysoke.

https://www.pcworld.com/article/1662185/what-is-dlss-3-nvidia-geforce-rt...

Aj samotna NVIDIA prezentuje Reflex ako sucast DLSS3 a preto aj kazda hra podporujuca DLSS3 ma Reflex.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Upscaling (starší DLSS 1 a novější DLSS 2) jsou i na starších grafikách. Reflex taky. Framegen funguje i bez Reflexu. Tak samozřejmě NVidia chce, abys zapnul Reflex pro framegen, abys snížil jeho nedostatky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to v baliku dlss3 stejne jako ten upscaler

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, knihovna DLSS 3.5 obsahuje všechny dosavadní technologie a usnadňuje programátorovi zapnout a nastavit všechny efekty a sama se postará, že budou fungovat jen efekty, které HW umí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tocime se v kruhu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Od začátku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Reflux umim i ja :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A kdeže je ta podnětná diskuse? Zkoušel jsem ji zde na Diit najít, ale nenašel. :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

řekl bych o ní cokoliv, ale rozhodně ne podnětná :-)

Abych odpověděl věcně, je to ve spamu pod "Chystá se Radeon RX 6750 GRE"

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

kedze DLSS 3.0 nepodporuju rtx 2xxx a 3xxx, nemalo by sa toto najnovsie DLSS volat 2.5? lebo na rtx2xxx a rtx 3xxx FG nezapnes, hoci RR ano

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nvidia už nepočítá, že by měli lidi starý vykopávky jako je 3090, protože teď frčí ada, takže je logický to pojmenovat DLSS 3.5, ikdyž ta fičura běží i na DLSS 2.?5

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

DLSS číslo je funkce hardware, ale DLSS je také název knihovny, která zapouzdřuje funkce dosavadních grafik. Takže verze knihovny 3.5 znamená, že umí DLSS 1 až 3 a obsahuje novější (graficky hezčí a/nebo o trochu výkonnější) verzi těch funkcí. Např lépe napsaný kód pro ta GPU nebo poladěné parametry.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ad HL:
Srovnávání RTX on (s vylepšnými modely) vůči původnímu vzhledu, aby byl vidět přínos RT, který by bez toho zas tak moc nepřinesl.

Ad Cyberpunk:
Aby byl vidět přínos RR tak to porovnávají proti snímkům bez vyhlazení.
Proti DLSS 2.x by ten rozdíl možna nebyl dost viditelný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ad HL ano, to srovnání bylo nefér. Ale RTX remix vždy vylepšuje assety. Btw bude mít RTX IO

ad Cyberpunk a ještě přibylo pár fps, myslím 8 nebo tak nějak

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Me u HL2 prijde prinosnejsi VR mod, ale kdo ma rad omalovanky tak RTX bude ta prava volba.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdo nemá rád na hlavě VR a máchání rukama, ocení spíše rtx

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To kazdopadne, ale k intenzivnejsimu a k realite blizsimu zazitku prispeje vic VR headset, nez jakejkoliv dalsi prefiltrovanej 2D obraz.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

steam users with headsets 1.93%
uživatelů s rtx grafikami 40+%

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak logicky, RTX je levnější než VR a je i v iGPU, dokonce v některých mobilech, kde se svým výkonem moc užitečné není.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Leckdo by řekl, že VR se dá udělat z telefonu a lepenkové krabičky ...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Taky v jednu dobu bylo. Řešení od Googlu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Blbe, leda rozpulit obrazovku telefonu a posilat tam 2 obrazy. Navic 4k neni pro 5" telefony uplne obvykle rozliseni. A najednou z toho vypline, ze precijen ten headset je o dost pouzitelnejsi. Ty parodie s jednim displayem pro obe oci aka FPV bryle s VRkem maj spolenyho to ze se to nasazuje na hlavu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Majklos to ale pisal ironicky a bohuzial vela ludi si naozaj mysli, ze VR je ta parodia z kartonu, ktoru si kedysi vyskusali. :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Diky,konecne nekdo normalni ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jak se pozná nekvalitní raytracing od kvalitního? Jestli redakce počítá nějaké hodnotící skóre/známku, mohla by zveřejnit metodiku? Bez znalosti metodiky výpočtu je hodnocení k ničemu (teda kromě použití negativního výrazu v nadpisu s neoblíbenou firmou).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dávám Vám +, než Vás zasypou mínuska.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

'' Jak se pozná nekvalitní raytracing od kvalitního? ''

my co mame premium mame pod nadpisem i text.. jsou tam asi tri odstavce o tom jak a proc je herni raytracing domrdanej.. (:

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zkuste to přečíst znova, neptal jsem se proč je "špatný", ale podle čeho se redakce rozhoduje o výroku kvalitní/nekvalitní. Např. co by musel splnit, aby byl dle redakce kvalitní. Prostě kde má redakce tu hranici.

Bez znalosti metodiky je výsledek špatný/dobrý asi stejně užitečný jako informace od rákosníka "suší, móc suší" :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Jak se pozná nekvalitní raytracing od kvalitního?"
.. staci si projet par her s RT a nebude treba vznaset "ukvapene" dotazy, ktere indikuji neznalost tazatele...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji za váš komentář, škoda, že jste nepochopil dotaz.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Mozna jste to mel formulovat tak, aby to bylo pochopitelne..
Ja vidim nekvalitni RT v praxi, kdyz hraji..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V současnosti je jakýkoliv RT nekvalitní. A to i v pokročilých rendererech. Ideální situace je taková, kdy pro každý pixel dojde k trasování všech paprsků. To je nereálné i v "off-line" renderingu, kdy se jeden snímek počítá třeba i několik (desítek) minut.
Je-li současný stav takový, že pro pixel je trasován sotva 1 paprsek (v kolika odrazech jsem si nevšiml, nemluvě o lomu světla). tak je to obrázek více náhodným šumem, než skutečným renderem. Odšumovací filtry se používají běžně a výsledky jsou skvělé, ale také se používá několik desítech až stovek průchodů a odrazů paprsku. Potom takový render vypadá kvalitně až realisticky. To ale není možné počítat "on-line" (v reálném čase) v rychlosti třeba 60 fps.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

OK, jak se tedy měří kvalitu redakce a jak moc jim to vyšlo nekvalitní na nějaké stupnici?

Nebo jinak, kolik paprsků by muselo být na jeden pixel, aby to redakce prohlásila za kvalitní? Existují nějaké mezistupně?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Redakce tu kvalitu neměří. Nevšiml jsem si, že by se jednalo o nějaké vyložené vyhodnocování ne-kvality RT, ale o obecné pojmenování stavu. Tedy nekvalitní ve smyslu špatný. Jistě, pro někoho je smysluplné mít alespoň nějaký RT, než žádný. Někomu to naopak vadí a bude tvrdit, že lepší žádný než špatný.
Mě ten dotaz a jeho rozpatlávání po jednotlivých diskutérech přijde, jako snaha o vyvolání bouře ve sklenici vody. :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"Mě ten dotaz a jeho rozpatlávání po jednotlivých diskutérech přijde, jako snaha o vyvolání bouře ve sklenici vody. :)"
.. presne :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jako šílenec, který dělal raytracing už začátkem 90. let minulého století, vím, kolik to zabere času.
Aby byl výsledek alespoň trochu ucházející, potřebujete stovky paprsků na JEDEN bod.
Aktuální grafiky dají stovky paprsků. Ovšem na celý snímek.

Co se týče počtu odrazů/lomů .. Quake má limit 3 (Imho). Po překročení limitu věci, které měly být průhledné, končí jako černé nebo s jiným defektem.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem taky skoro před 30 lety raytracing zkoušel, možná ještě na 386.
Nebyl to PovRay?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já v ranných 90. zkoušel s kamarády RT na Amize 1200 v Imagine - zřejmě koupeným, protože k tomu měl i originál knihu. Pak dlouho nic, jenom programování a teď cca 5 let Blender.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Těch programů bylo, no jéje! :-D

Imagine, Real3D, Lightwave3D a spousta dalších. Asi nejlépe renderoval ten poslední, taky dodneška funguje (samozřejmě že už jen na PC)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@all
Zkuste číst i další věty mého komentu. Redakce si to snad necucá z prstu, ale nějak to posuzuje nebo s něčím porovnává. Znalost metodiky měření je klíčová pro vyhodnocení výsledku.
Raytracing se bude zlepšovat, jde mi o to jak to kvantifikovat a tedy nejen poznat/prohlásit, že je nekvalitní, ale i stanovit jak moc.

Dle vašich komentářů to vypadá, že ten můj vtip na konci není úplně daleko od reality.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

".. jak to kvantifikovat a tedy nejen poznat/prohlásit, že je nekvalitní, ale i stanovit jak moc .."
Real time Raytracing je nekvalitní.
A to tak, že hodně.

Hodnotící kritéria:
Počet parsků na 1 bod
požadovaná hodnota: 100+
dosažená hodnota: 0,25

Počet odrazů/lomů
požadovaná hodnota 10+
dosažená hodnota: 3

PS: Ono tam bylo něco vtipného?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Asi to v závorce. Takový náznak, že autor úmyslně použil slova "nekvalitní" a "Nvidia" v jedné větě, jako by naznačoval, že RT od Nvidie je nekvalitní. To sice je, ale nijak to nesnižuje snažení firmy, ani nenaznačuje, že by na tom jiná firma (společnost) byla lépe.
Co si budeme nalhávat. Byť drahé, jsou karty od Nvidie v rychlosti výpočtu RT prozatím to nejlepší, co si můžeme domu pořídit. (zdroj: https://opendata.blender.org/ )
Na renderování finálního výsledku je IMO lepší využít renderfarmu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro obzvláště natvrdlé čtenáře: Zcela logicky mě pod článkem s výrokem zajímají hodnotící kritéria/metodika redakce, nikoli jednotlivých čtenářů.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Článek není o hodnocení ne-kvality RT, ale o způsobu, jak se jej NVidia pomocí vývoje DLSS snaží vizuálně vylepšit. Není tam nic o hodnocení, ale jenom konstatování stavu. Zkus si článek přečíst. Pokud to nepomůže, tak pak už jenom předplatit VIP verzi. :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Naozaj kvalitny raytracing vyzera ako rasterizacia. NVidia sa oblukom cez X verzii DLSS a Raytracingu zrejme dostane spat k cistej rasterizacii a potom RT aj DLSS z cipov potichu odstrani. Za co si zakaznik nalezi zaplati. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

opět ještě rok dva tři zpátky bylo dlss super nejvíc a nemělo žádné chyby a teď najednou se odstraňuje ta největší kaňka, kterou dlss má a je to dokolané, teda jenom do DLSS 4.0

ne vážně, je ku cti nvidie, že do toho tak šlape a pokud se potvrdí, že dostaneš kvalitnější obraz za stejný výkon tak super a hodnota amd karet zase o něco klesne

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> hodnota amd karet zase o něco klesne

Tak to urcite, hlavne kdyz kazde tohle vylepseni DLSS bude sezere dalsi VRAM, lol. Ale co to rikam, tohle neni zadny problem, nove hry se prizpusobi a automaticky snizi rozliseni textur. Pak si muzete s grafikou za 500 eur zahrat jako v roce 2006. RayTracing plus RetroTracing, no nekup to.

Ja si kazdopadne pockam na generaci RTX 9000. Ta bude mit 640KB pameti primo na GPU, coz bude uplne stacit protoze 100% snimku bude generovano AI, a textury a VRAM buffer se stanou zastaralou zbytecnosti. A vsichni hateri s AMD GPU budou jenom zavidet...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

klidně měj ironické poznámky, ale je to tak, každým vylepšením DLSS a AMD nereakcí s FSR jenom prohlubuje propast co jsou ochotni lidi platit za karty amd a za karty nvidie, proč myslíš, že amd neprodává v high endu skoro nic, protože tam už to není ani tak o výkonu a ceně jako o fičurách, který můžeš a nemusíš použít a jestli máš zaplatit 1000$ nebo 1200$ je skoro těmhle lidem jedno

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Za Nvidii lidi připlácejí kvůli jiným fičurám než upscaling. FSR je good enough (v pohybu většina lidí přestane vnímat rozdíl).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

no super.. nVidii se poved majstrstyk.. pro zvyseni odbytu presvedci lidi k pouzivani domrdanyho raytracingu a po par letech uzna ze to nefungovalo jak melo a stalo kvalitativne za hovno, ale muzete to opravit s dlss3.5 na ukor dalsiho vykonu, takze to bude chtit utratit prachy za dalsi rychlejsi geforce.. ((:

prdel je, ze si pamatuju primitivni dema z 90. let co samozrejme bezely na rasterizaci kde povrchy mely barvu podle zdroje svetla.. fungovalo to na vykopavkovym hardwaru co mel par milionu tranzistoru.. ne, to bylo spatny, musime mi raytracing, co nezvlada ani tyhle zaklady a zere 1000x vic vykonu a pak to opravovat ai algoritmem co sezere dalsi vykon.. ((:

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

tak nejlepsi byl RT na 2xxx kartach. To byl pravy marketingovy majstrstyk :))
Ze je to plne kompromisu je bohuzel pravda, ale je taky pravda, ze nekde to vizualu pridava i pres tyhle 'nedodelky'.
Porad je to ale vykonove v plenkach.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no pridava.. prakticky ve vsech slepejch testech co byly online byla uspesnost poznani rt asi tak na urovni nahodnyho typu..

jinak teda pokud chci mit v cyberpunk tu podlahu barevnou podle barvy svetla, tak staci vypnout raytracing.. proste bez rt to funguje spravne.. asi proto do srovnani nVidie variantu bez rt nedala.. ((:

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Slepy test neni vzdycky to prave orechove. Pokud hrajes urcitou hru, tak budes vedet rozdily, mezi RT ON/OFF alespon by jsi mel. Pak zalezi na tvych preferencich, ktery vizual se ti libi vic a jestli to stoji za propad vykonu.
Cyberpunk bych asi uplne jako priklad nebral..to je doslova NV demo, ktere s grafikou puvodni hry uz nema pomalu moc spolecneho :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Dnešní "herní RT" je úplně stejný ojeb jako stará dobrá ne-RT grafika. Jen se to ojebávání funkčně posunulo do API. :-D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ono uz starsie techniky ne-RT grafiky z casti pouzivali "raytracing" akurat teraz sa to uz posunulo na uplne inu uroven, kedy je dolezita sucast RT akcelerovana na GPU. Fakt tu ale viaceri bojujete proti pokroku len preto, ze vasa oblubena firma aktualne nestiha?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby AMD-Nvidia-Intel-BiggerBitch vydal grafiku u které by jasně řekli, že není určena pro hraní se zapnutým RT a díky tomu bude mít lepší poměr cena/výkon s vyplým RT, tak kupuju, stejně jako většina co na RT hodí bobek, protože neakceptuje trochu lepší grafiku za cenu velkého poklesu výkonu. A to ani nezapočítávám, že když si prohlížím statické obrázky RT ON vs RT OFF, tak se mně dokonce v třetině případů líbí víc RT OFF a v třetině se nemůžu rozhodnout, protože obě verze mají něco do sebe.

On ne každý vývoj vede vpřed, někdy je to v lepším případě úkrok stranou, viz např. dnešní elektromobily nebo Windows 11 (u MS se z toho po konci Win7 stala tradice).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"elektromobily" - pozor pozor, máme tady flame alert

Grafika v už dosáhla takové úrovně, že se posouváme pouze malými dílčími kroky už dlouho. Před RT se řešilo, jak vlají vlasy ...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak elektromobily jsou jasná cesta, o té se už nepotřebuju hádat :-) Teď je fáze vyvracení nesmyslů, jako třeba ta velká loď, co hořela, a nakonec se zajistilo, že všechna EV jsou v pořádku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím, ale prosím neřešme to, nebo se to zase zvrhne ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Elektromobily jsou jasná cesta už nejméně století, ale pořád je zde stejný problém a to úložiště energie. Proto jsou globální prodeje elektromobilů tak mizerné i ve srovnání s uměle zkriplenými spalovacími motory v podobě oturbených tříválců. Osobně mně stačilo vidět jak hoří elektrokoloběžka, takže ignorovat nebezpečí spojená s požárem elektromobilů nebudu. Zeptej se na nejbližší hasičské stanici, třeba ti udělají přednášku zdarma.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Globální prodeje mizerné vs Tesla Model Y nejprodávanější auto na světě. Úložiště energie - nová EV už maj delší dojezd než základní Fabie. Hodnotit baterku EV podle koloběžky nebo mobilu... Koloběžka např neměří napětí na každém článku, ale po skupině. Takže může přebíjet slabý článek a způsobit požár.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Globální prodeje mizerné vs Tesla Model Y nejprodávanější auto na světě."
Proboha máš aspoň druhý stupeň základky? Jako fakt z tebe musím udělat debila nebo svoji do nebe volající hloupost pochopíš sám?

Ten zbytek je ve stejném stylu, takže v diskuzi s tebou nebudu pokračovat dokud sám nevysvětlíš svůj omyl a tím dokážeš, že jsi normální jedinec.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Proboha máš aspoň druhý stupeň základky? Jako fakt z tebe musím udělat debila nebo svoji do nebe volající hloupost pochopíš sám?

Ten zbytek je ve stejném stylu, takže v diskuzi s tebou nebudu pokračovat dokud sám nevysvětlíš svůj omyl a tím dokážeš, že jsi normální jedinec.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty nejseš chlap, ale kus hovna. Kdybys aspoň držel hubu, ale ty jako nevyzrálý fracek musíš být za každou cenu frikulín a neuznat chybu, kterou vidí každý. Prodeji jednoho modelu nemůžeš vyvrátit to, co jsem napsal. Myslím, že narcisti neumějí uznat chybu, tak s tím něco dělej nebo ti to nevirtuální okolí dá sežrat mnohem nepříjemnějším způsobem než to virtuální.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ty nejseš chlap, ale kus hovna. Kdybys aspoň držel hubu, ale ty jako nevyzrálý fracek musíš být za každou cenu frikulín a neuznat chybu, kterou vidí každý. To není jen o jednom modelu. Myslím, že narcisti neumějí uznat chybu, tak s tím něco dělej nebo ti to nevirtuální okolí dá sežrat mnohem nepříjemnějším způsobem než to virtuální.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Seš ubožák. Globální podíl na prodejích aut mají elektromobily kolem 15 %. Z těch 15 % je ještě nezanedbatelné procento PHEV se spalovákem. Tudíž, jak jsem psal, mizerné prodeje a tvoje iracionální onanování nad nejprodávanější Teslou je krásně odhaleno jako blbost. Jestli tě učila matiku drag queen, tak to můžeš hodit na ni.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Hele ty hlavičko, co umí jen urážet. Víš třeba, co je nejprodávanější telefon na světě?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ty si s tím někam zajdi. Tvoje myšlenkové pochody nejsou normální.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A tvoje jo?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak si přečti tohle vlákno. Já tvoje argumenty lehce vyvrátil, ty ses zmohl akorát na roli papouška. Prodeje elektromobilů jsou velké (tos naznačoval) nebo směšné (to jsem tvrdil já a nakonec i potvrdil pomocí statistiky). Kdo má pravdu? Odpovíš zase jako papoušek, nebo zkusíš nějaký rádoby vtipný výkřik do tmy, jak máš ve zvyku?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nic jsi nevyvrátil. Ani jednoduchou otázku jsi nezodpověděl. Kdybys to dokázal, tak bys pochopil, jak je to s tou Teslou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co přesně nechápeš? Podíl elektromobilů je směšný, tak se s tím smiř. Umíš jen blbě plácat bez argumentů. Jestli se ti nelíbí, co jsem napsal, tak si ty statistiky sám najdi - chápu, seš neschopný idiot co umí akorát šířit lži, ale když má dokázat svoje tvrzení, tak akorát uteče k mobilům nebo jinému nesouvisejícímu tématu. Nauč se základy diskuze, ty autisto jeden.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Co přesně nechápeš? Podíl elektromobilů nemá na nejprodávanější auto vliv. Kdybys dochodil aspoň základku...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To nemá, jenže my diskutujeme na základě tohoto tvrzení, pane autisto.
"Proto jsou globální prodeje elektromobilů tak mizerné".

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To jsi říkal ty. Takže se hádáš sám se sebou a mně říkáš autista?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To jsem říkal já a ty ses to snažil vyvrátit svým typicky autistickým způsobem.
"Globální prodeje mizerné vs Tesla Model Y nejprodávanější auto na světě."
Vzpomínáš nebo to psala tvoje druhá osobnost za kterou nejsi zodpovědný?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Takže přiznáváš, žes to říkal ty. Tvoje osobnosti počítat nehodlám.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hele máš velkýho bráchu, tak místo trolení v diskuzích zkus dělat něco užitečnějšího a skoč mu třeba pro točený.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ad hominem. Stejně od tebe už nic inteligentního nečekám.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ved ta nikto nenuti pouzivat raytracing. Je to volitelna ficura. Aspon zatial. Ale ze to nie je pokrok? Pathtracing (a s nim spojeny raytracing) je ako sa hovori zlatym gralom pocitacovej grafiky. Samozrejme herny raytracing je len v zaciatkoch. Uz teraz su casto rozdiely medzi RT on a RT off vyrazne lepsie v prospech RT. Neskor so stupajucim vykonom to bude este ine.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"Ved ta nikto nenuti pouzivat raytracing. Je to volitelna ficura."

Není. Které GPU kašle na RT a nabízí co nejlepší poměr cena/výkon s vypnutým RT? Z nových žádné. Nedobrovolně tak platím za vývoj něčeho, co je blbě použitelné, tudíž to nechci podporovat. Příklad s elektromobily byl trefný - ty by bez nedobrovolných dotací od spalováků živořily ještě víc než živoří dnes.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je problém všude, že leader něco začne a všichni ho musí následovat, i kdyby to byla blbost. Jinak budou out a jen pro minoritu, co tomu rozumí.

EDIT:
> Příklad s elektromobily byl trefný - ty by bez nedobrovolných dotací od spalováků živořily ještě víc než živoří dnes.

V Česku žádné dotace lidem nebyly a nebudou. Takže ty jsi ze svých daní nic neplatil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když si kupuješ nový vůz se spalovacím motorem, tak platíš penále, které se přerozdělí na podporu elektromobilů. Tak je systém nastaven a vše se točí kolem CO2 systému, takže zdaleka nejde jen o vozy. Kupující Dacie Sandero platí do kapsy majitelovi Porsche Taycan aneb zvrácenost dnešního světa. Dříve to bylo správně naopak - majitel Mercedesu třídy S platil vývoj ABS/ESP/airbagů, které měl jako první a tyto systémy si pak mohl dopřát i budoucí majitel levnějšího vozu po vychytání drahých dětských nemocí. To je zdravý vývoj.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Levnější auta dotují dražší už dávno, nezávisle na pohonu. To si prolobovaly evropské automobilky samy. Late stage socialismus.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

'' Fakt tu ale viaceri bojujete proti pokroku len preto, ze vasa oblubena firma aktualne nestiha? ''

funkci co srazi vykon a ma problema s kvalitou obrazu rikas ''pokrok', jenom proto, ze s tim prisla tvoje oblibena firma? ((:

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pathtracng a sn im spojeny Raytracing ale nie je iba funkcia. Je to nahrada za rasterizaciu. Samotna rasterizacia vznikla len preto, lebp nebol vykon na raytracing a snazi sa aproximovat to, co dokaze ratracing nativne. Takze to, ze sa zacina pouzivat raytracing je rozhodne pokrok a cesta vpred.

A s kvalitou obrazu to je predsa iba lepsie. Uz teraz so stale obmedzenym vykonom pre RT. O akom probleme s kvalitou obrazu hovoris? Lebo toto vobec nie je o NV alebo AMD. Na raytracing v hrach som sa tesil ovela skor nez ho NV predstavila na prezentacii RTX 2000.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

".. Samotna rasterizacia vznikla len preto, lebo nebol vykon na raytracing .."
Ten byl dobrý.

Abych nemusel psát další příspěvek vysvětlující Vaši neznalost:
Rasterizace je tu od počátlů 3D grafiky už málem 30+ let.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A ray tracing od 16. století. :-P

https://en.wikipedia.org/wiki/Ray_tracing_(graphics)#History

Neučte orla lítat, o počítačové grafice toho ví určitě víc než vy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. A ray tracing od 16. století .."
Čteš vůbec to, co linkuješ?

Uznávám teoretické práce a výzkum od 1971 ...
S praktickými výstupy v roce 2006.

Ale ta pomůcka pro neschopné malíře z léta paně 1532 je trochu mimo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Si matně vybavuju, že s věcmi jako pov-ray jsem blbnul už na škole někdy kolem roku 2001, a ani tehdy to nebyla zrovna žhavá novinka ani jediný renderer s ray tracingem.

Kolem roku 2006 už se ukazoval realtime ray tracing.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ked uz chcete vysvetlovat, tak kludne vysvetlite aky by bol zmysel pre existenciu rasterizacie ak by bolo mozne renderovat v realnom case s raytracingom? Pretoze raytracing tiez nepozname iba poslednych 5 rokov, ze?
Rasterizacia je len sposob renderovania, ktory je mozny pouzivat v realnom case. Aproximuje roznymi technikami to, co sa cez RT da renderovat nativne. Je len prirodzene, ze sa postupne bude nahradzat prave raytracingom a neskor aj kompletne pathtracingom.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

".. sa postupne bude nahradzat prave raytracingom a neskor aj kompletne pathtracingom .."
Tolik ke znalosti počítačové grafiky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Velmi vtipne. Ale hra na chytraka Vam ide. Nic nevysvetlujete, odpovedate len v narazkach a chytate za slovicka. Mozno teraz vymyslite novu definicie co je raytracing a pathtracing a na co sa pouzivaju. Zasa nieco osviezujuce. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

- jsem pro pokrok
- namam zadnou oblibenou firmu
- zasnu, jak to ze nevidite, ze nas nVidie ojebava stejne jako napriklad Intel...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak ještě že AMD je charita

Všechno jsou to korporáty, kterým jde o zisk na prvním místě. A jedny si hrají v PR na to, že jsou lidumilové a ty druhé mají produkty.
Až na intel, ten má prd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslis tym cenami GPU? Alebo v niecom inom? Pretoze AMD nie je ovela lacnejsie a oproti konkurencii mu chyba aspon zrovnatwlny vykon v RT a ficury ako AI upscaling (kvalitativne lepsi nez FSR), AI antialiasing (DLAA), Frame generation ci tento novy Ray reconstruction? A to ani nehovorim o VR, kde maju karty od AMD tiez na p...u vysledky a AMD na to kasle. Keby mala NV ceny grafik rovnake ako AMD, aky by bol vobec dovod AMD dnes kupovat? Toto je uplne ina situacia ako pri procesoroch.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jsi mimo.

-zrovnatwlny vykon v RT
-AI upscaling
-AI antialiasing
-Frame generation, Ray reconstruction, VR

Na to většina hráčů kašle a ani by ti neuměla popsat, co která ta věc dělá, kdy si ji mají zapnout a kdy vypnout. VR byla už na PS4, tak nevím v čem je dnes AMD tak v řiti (pokud vůbec je), protože to taky není moje oblast zájmu. Moc VR fandů neznám.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono AMD hlavně nevyrábí. Nevím o tom, že by se někde váleli AMD grafiky na skladech, zatímco všichni víme, že alokují maximum kapacity na EPYCy a asi něco na CDNA výpočetní karty.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Chapem, vacsinu ludi tieto technologie nezaujimaju ale dost ludi ano. NVIDIA uz dlhodobo posuva hernu grafiku dopredu a ocividne na to ludia pocuvaju. AMD sa v tomto smere vacsinou len vezie a reaguje na konkurenciu, ktora proste okre, vykonu ponukala aj nieco navyse. A tomu zodpoveda aj dnesny pomer dedikovanych GPU na trhu, kde malo AMD naposledy tusim iba 12%.

A btw. VR tu bolo aj pred PS4, ale to neznamena, ze je porovnatelne s dneskom a ak VR chces a NV grafika ti da o 30% viac ako zrovnatelna AMD, tak nemas moc na vyber. Pricom AMD grafiky ten vykon maju ale AMD zrejme na VR kasle v ovladacoch. A to je len ich chyba. Pretoze co som cital, tak nielenze dosahuju vo VR menej FPS, este sa aj obraz zvykne zadrhat a toto su presne veci, z ktorych je potom ludom zle. NVIDIA ma toto vyriesene a na Queste 2 nemam problem hrat aj narocne PCVR hry na mobilnej RTX 3070 Ti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ta tvoje skvělá nvidia jen nastavila směr, díky kterému bude počet prodaných dedikovaných karet dále klesat. Že AMD na dedikované karty kašle? Já bych to udělal taky, protože víc vydělám na epycách a když budu opravdu chtít, tak vydám APU, které dále sníží počet prodaných dedikovaných karet. Koukni se na Steam a sám odhadni, kolik procent hráčů má HW, aby si mohli zapnout RT a netrpět.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Hraci ale trpiet nemusia. RT mozu vypnut ak sa im nepaci. Tiez mam v tomto obmedzenia, pretoze som high end prestal kupovat s prichodom RTX 2000, kde NV nasadila taku cenu za RTX 2080 Ti, ktoru som neakceptoval. Radsej som si vtedy kupil PS4 Pro s PSVR a par hrami a vyslo ma to o dost menej (vtedy to predavala Alza v zlave v jednom bundle). To ale neznamena, ze som na PC zanevrel. Kde sa da pouzivam GFN a na ine mam NTB s RTX 3070 Ti Mobile (ma vykon ako desktopova 3060 Ti). Na UQHD ma v pohode vykon a to aj vo vela hrach s RT. A kde nie tam pouzijem DLSS alebo znizim detaily a to vratane RT. To ale neznamena, ze budem teraz vsade frflat ako je zbytocne a nahovno vsetko na co nemam alebo vykon.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Frflani a nadavani u piva na vsechno krome sebe je cesky narodni sport

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nejen český. Četl jsem diskuze pod mnoha srovnávacími videi RT ON vs RT OFF a většina anglicky psaných příspěvků nvidia hypu nepodlehla. Zvláště když jsou ta videa i se zobrazením průběhu fps, to pak dopadně přesně jako tady - asi 2 nadšenci proti všem ostatním, co jim ty bábovičky pořád bourají.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je jen socialni bublina. Tady a na ddw dostaneme bidu my,na pct zase ortodoxni amdckari. A ta mlcici vetsina spokojene hraje a internetove diskuze jsou jim u...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A ta mlcici vetsina spokojene hraje.....bez zapnutého RT.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

S defaultním nastavením z ovladačů, takže nvidia rtx s RT (ozkoušeno)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro některé je to důvod znovu zahrát Zaklínače 3, vypadá o dost líp a obyčejná stará 3080 ho zvládne v poho.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"obyčejná stará 3080"
.. no ja nevim co znamena 'obycejne a stare' ve tvem pojeti, ale jen bych rad uvedl, ze 4070, ktera je ve stejne vykonove tride stoji v nejlevnejsich modelech stale 15k. A tohle bych opravdu jako 'obycejnou a starou' kartou nenazyval, nemluve o cene.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Na Wikipedii čtu release date September 17, 2020. To je skoro 3 roky. Tím se vysvětluje, proč ji koupil levně z druhé ruky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

3080 stojí výkonově mezi 4070 a 4070Ti, blíž Ti, kterou máš za 21.000 Kč nejlevnější modely. Podotknul bych, že 7900XT začíná na 22.000 Kč a ten výkon tam je mimo RT vyšší.

Řekl bych, že pro běžného hráče, který se nezabývá kompetetivním hraním jsou ty ceny nad 20K nereálné, ale pod 20K si budeme muset zvyknout. Volbu rozumem vidím na těch 15K jako je 4070, protože to je i cena za konzoli. A pokud hráč jede dlouhodobě PC a má tam spoustu her, tak je to pořád výhodnější vrazit ty prachy do grafiky. Samozřejmě na druhou stranu je to cena, kdy asi i běžně nastává situace, že to někoho přesvědčí k nákupu dalšího stroje do domácnosti v podobě konzole. Není teda moc strategické ty grafiky mít v téhle ceně a ne levněji, protože kdo jednou odejde, už se nevrátí. Ale pokud je zajímá jen okamžitý výdělek, tak teď v době nedostatku čipů to smysl dává. Nakonec, pokud i AMD za pár dní nasadí 15K, tak zjevně ani jednoho výrobce grafik konzole netrápí. :-/

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. Tady a na ddw dostaneme bidu my,na pct zase ortodoxni amdckari .."
Na pct dostávají sodu i ti, co nejsou dostatečně ortodoxni nV fans.
Rybka a recenze jiných věcí než CPU a GPU jsou důvody, proč jsem to ještě nevyhodil z bookmarků.
Diskuse jsou ... no nejsou. Jen plácání se po zádech "jak jsme dobří".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zato tady je to samý odborník. Nejste vy ten, co psal, že rtx20neumí dlss2? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A tiez po vydani 7900 XTX vsade postoval dokola 4 hry v prispevkoch, kde bola 7900XTX lepsia ako RTX 4090. Asi to mal byt dokaz, ze je to karta konkurujuca o triedu lepsej GPU. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ted jsem se koukal na tu starou diskuzi a dokonce ani netuší, kdo vyvíjí Vulkan :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To si pletete s někým jiným.
Já jsem pověstný argumentací toho, že 4070Ti není žádný zázrak.
Ostatně .. Immortals of Aveum .. je jen další důkaz toho, že opravdu není.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Urcite nepletiem. Pamatam si od Vas prispevky kde ste uvadzal dokola iba tie iste hry, kde XTX vychadzala podobne alebo lepsie ako 4090tka. Bez akejkolvek argumentacie co by to malo znamenat. A taku mate vacsinu prispevkov. Len s narazkami a sarkazmom.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A uměly to RTX 1000 hned po vydání DLSS 2.0?

Teď už je to stejně pasé. Umí DLSS 3.5.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Existovali niekedy nejake RTX 1000?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. A to ani nehovorim o VR, kde maju karty od AMD tiez na p...u vysledky .."

Já ti nevím Karle, asi nějaká chyba mezi tvou klávesní a židlí.
Rx 5500XT, 2 generace stará vykopávka. Nemá s tím VR žádný zásadní problém, který by 4090 neměla taky. Testováno na Oculus Rift.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

On spíš měl na mysli neodladěné ovladače těch následujících generací, kdy už AMD vědělo, že VR jde mimo ně. Tak se přestali snažit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Presne to som myslel, ale melkor sa len snazi ako vzdy nasilu dokazat, ze problem je vo mne. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A není?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mozno akurat vo vasej hlave.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. Fakt tu ale viaceri bojujete proti pokroku len preto, ze vasa oblubena firma aktualne nestiha? .."
Tak zrovna upscaling a framegen jsou věci, které ten pokrok brzdí.
Ale dobře se na tom dojí zákazníci.
A díky brždění pokroku, je lze podojit vícekrát.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ako presne ten pokrok brzdia? To by ma zaujimalo. Ved prave vdaka nim je mozne vydavat graficky lepsie hry alebo dostat z hier vyssie FPS. Ale to he stale dokola ta ista diskusia o nicom. Jediny problem je, ze AI upscaling nema AMD. To by ste tu viaceri pisali uplne inak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vy jste se koukal do zdrojáků, že tak dobře víte, jak je dělaný ten upscaling od AMD?

Masivní nasazování DLSS je jako upgrade z Felicie na City Go.
Většina by raději upgradovala na Octavii nebo nějaké opravdové auto.

Pro znalce pop-kultury (a pro ty, co se nevyznají v autech) je to rovnák na ohejbák.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Chcete tvrdit, ze AMD vyuziva AI upscaling a nijak sa tym nikdy nepochvalilo? Tomu naozaj verite? Alebo ze by taku skvelu spravu nevytiahol z open source zdrojakov FSR? Tiez by ma zaujimalo ak by to tak bolo, preco nie je FSR kvalitou na urovni DLSS alebo aspon XeSS.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pamatam si, ze kedysi sa nerovne povrchy objektov simulovali cez techniky ako paralax mapping alebo bump mapping, kde sa len sikovne pracovalo s texturami a normalami na plochu, ktore aj napriek tomu, ze bola plocha rovna, neboli pozdlz jej povrchu rovnake. Potom prisla teselacia, pri ktorej sa dalo dopocitat dalsie vertexy, aby sa povrch rovnych ploch zjemnil, vychylit ich a dosiahnut tak aj skutocnu geometricku nerovnost. Rozmyslam ako sme dovtedy dokazali hrat hry, kde sme boli tak zakerne klamani. A potom nas este nutili si kupovat nove a rychlejsie graficke karty, ktore podporovali teselaciu a to cele na ukor dalsieho vykonu, co ta teselacia stala. No hnus velebnosti. Asi takto si predstavujes vyvoj grafiky v hrach?

No a druhy odstavec je este vacsie veldielo. Ze raytracing nezvlada, aby povrchy objektov mali farbu podla zdrojov svetla (a btw. nezavisi to iba od toho). Fakt to myslis vazne? Preloz si spojenie ray tracing do cestiny, lebo ocividne netusis co to znamena. Jo a zisti si vlastne preco mame rasterizaciu a co sa nou snazime ziskat. Lebo aj tp demo z 90tych rokov sa asi tiez nerobilo celoscenovomale, ale ako je u rasterizacie zvykom, na vyseku sceny do ktoreho sa prave pozera kamera.

A tiez sa necudujem ze za takyto prispevok ti tunajsi AMDD borci naklikaju plusky. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tobě pořád uniká podstata.
Většina bude raději hrát na úsporném a levném PC/notebooku s takovouhle úrovní osvětlení než na 5x dražším stroji s RTX 4090 a RTX ON.
https://www.youtube.com/watch?v=J1QTqKiByKk
Mně to stačí a je mně úplně jedno, jestli jakákoliv firma na světě tvrdí, že by mně to stačit nemělo.
Pochopil?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co ma spolocne to kto chce na com hrat s nezmyselnymi prirovnaniami v komentari od Toma Buriho? Kludne nech hra vacsina ludi aj super maria z C64 ked im to bude stacit. To ale neznamena, ze sa ma vyvoj pocitacovej grafiky zastavit. Okrem toho na raytracing nepotrebujes RTX 4090. Aj slabsie karty zvladnu sucasne pouzicanie RT len to uz nebude v 4K, ale v nizsich rozliseniach. Vacsina ludi ma 2K a FHD monitori. Asi tiez nepotrebuju 4K monitor a predsa ich tu mame. Ja mam tiez monitori s 3440x1440 rozlisenim.

Inak ziadna firma a to ani NVIDIA netvrdi, ze hranie bez RT nie je hranie alebo ze sa to neda. Nikto ta nenuti kupovat akukolvek graficku kartu. Neviem preco si myslis, ze ta niekto o niecom takom presviedca.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

".. Okrem toho na raytracing nepotrebujes RTX 4090 .."
Když ona ta 4090 nestíhá ...

Možná teď s tím Ray Reconstruction už konečně nebude padat pod 60 pfs.
V 1080p (aka Full HD).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dokola opakovanim tej iste lzi sa z toho pravda nestane. Myslim si, ze kazdy clovek v tejto diskusii si vie najst ako vyzera vykon grafik pri pouzivani RT. Sam som tu postoval vysledky 4090tky aj 4080tky, ktore boli jasne v tom, ze 4090 zvlada RT aj v 4K.Takze presviedcate len sam seba. BTW. vela hier sa da s RT hrat v 2K aj 3070 Ti Mobile.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já nepotřebuji lhát a vymýšlet si.
Stačí testy od (na výrobcích (alespoň teoreticky)) nezavislých autorů.
Immortals of Aveum .. budiž další do sbírky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Chapem, ze potrebujete niekoho kto potvrdi v co chcete verit. Ono je lepsie sledovat viacero zdrojov ale asi su skoro vsetci podplateni. Nie je pre Vas objektivny a nezavisly nahodou aj Honza Stach?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Podle Steamu je nejrozšířenější kartou GTX 1650, což kupodivu odpovídá i nabídce PC sestav a notebooků v ČR, takže bych tomu i věřil, protože ČR je blízko nějakého globálního průměru (ani moc chudá, ani moc bohatá). Není třeba psát více, Nvidia už prodávat nové herní karty vlastně ani nepotřebuje, tak proč plýtvat energií na propichování bublin šílencům a kopání do mrtvě narozených.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem si jistej jestli obrazek s DLSS 3,5 je realistictejsi nez ostatni. Barevnejsi je kazdopadne, ale nemyslim si, ze by se v realu ten svitici valec promital na stenu a jeste ke vsemu o 90° otoceny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsem celkem zvědavej kam až daleko tahle slepá ulička bude schopná dojít.. :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ti už neví jak to vylepšit, první začnou čarovat se snímky a teď v nich ještě budou čarovat i se samotným RT.

Osobně nechápu, pro koho to je. RT ano, pokud je na něj dost výkonu, ale jakmile k tomu musím zapnout DLSS, které to vše stejně zas úplně dokurví, tak je mi něco takového ve výsledku stejně úplně k hovnu, protože co mi přidá RT, tak zas ubere DLSS.

Stačilo mi to vidět v tom Cyberpunku – jakmile zapnu ten jejich path tracing, tak to vypadá nádherně, o tom žádná, ale jen do té doby než se chci pohnout a zjistím, že mám z toho slideshow i se 4080... – no, následuje samozřejmě zapnutí DLSS, ale s ním se sice vyřeší nedostatek výkonu, jenže ty nádherné odrazy jsou najednou pryč, sice tam furt jsou, ale jsou neskutečně rozmazané, že to je hnus se na to dívat, reálně to vypadá jakdybych detaily z ultra najednou stáhl tak na medium.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak aspoň se zas zatlačí na vývoj. Hry, které tlačí svými nároky, mají svůj význam (plus je to volitelné - hrát jde i na nižší kvalitu).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"jakmile k tomu musím zapnout DLSS, které to vše stejně zas úplně dokurví"

Akurat ze toto toto zavisi od nativneho rozlisenia na ktorom hras a od urovne DLSS. Z vlastnych skusenosti viem, ze v 4K a v zavislosti od hry aj v 2K ti DLSS na Quality obraz nepokazi. Mas problem najst rozdiely medzi nativnym rozlisenim a vystupom z DLSS. A ak pri native pouzije TAA, tak obraz DLSS je vacsinou dokonca lepsi.
A to vratane Cyberpunku. Neviem na akej urovni si to DLSS mal, ale pri Quality som nic rozmazane nevidel. Na nizsich urovniach uz to samozrejme citis a tam uz je to o kompromise medzi vykonom a kvalitou obrazu (u takeho FSR to je kompromis vzdy)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A k čemu ti je, že to furt vypadá dobře, když to ale furt není hratelné? Když ve 4K nastavíš DLSS na kvalitu, bude ti stačit výkon...? řek bych, že ani moc ne. Na kvalitě budeš někde na 30 a bez jsi tak na 15, i kdyby s 4090, tak to máš přinejlepším 20, toto má do hratelného stavu furt velmi daleko, anebo musíš jít s rozlišením ještě hooodně dolů, ale to už se nabízí otázka, jestli má ten RT opravdu tak velkou hodnotu, abys kvůli němu musel hrát nějaké fullHD, což už pak stejně vypadá špatně i s tímto.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ked si pozriem recenzie GPU na techspote, tak mas vo vacsine hier s RT (aj v tych kde robi naozaj rozdiely) s RTX 4090 nad 60 FPS v 4K aj bez DLSS, s DLSS ides potom cez 100. Dobre. Mas jeden extremny priklad ala Cyberpunk s path tracingom, ktory si naplno v 4K aj s pathtracingom zahrame az s dalsou generaciou GPU. Alebo si ju zahras v 2K s touto kartou. Moznosti je dost. U tolko spominaneho Crysis 1 s tym problem nebol.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hle, dalšia diskusia kde Tombo Burda pindá jak z rici nitka, na žemi plachcina ((:

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tuším, že to opět zvedne spotřebu VRAM. Těch 12G u mainstreamu byla zjevně chytrá taktika :))

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Zákazníka je potřeba motivovat ke koupi novějšího modelu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak konkrétně zvedne spotřebu VRAM něco co snižuje render rozlišení? Naopak dlss i fsr snižují nároky na VRAM..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mno, potřebuješ uložit původní menší obraz, výsledek v plném rozlišení a pomocná data ke spočítání větší velikosti. Pokud nemá být všechno mázlý kvůli menším texturám, tak data budou zabírat stejně. DLSS/FSR je o ušetření výpočetního výkonu, ne VRAM. Na ušetření VRAM žádnou special featuru nepotřebuješ - od toho jsou komprese textur, a když ty nestačí, tak snížení jejich rozlišení.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Četl jste článek?

Tam je vysvětleno, že pro lepší výsledek odšumování se používá i porovnávání vícero snímků (temporální algoritmy) .. ergo kladívko .. ty snímky jsou sice menší, ale je jich více.
A to jak pro světelné mapy, tak pro scény s texturami.

Krom toho samotné RT potřebuje nějakou pamět na ty své kejkle.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

proč mám dojem že ti co tu tak urputně kritizují vlastně DLSS nikdy nepoužili, nebo maximálně někdy před rokem. Kecy o tom že je na RT a fHD třeba extra grafika za desítky tisíc je nesmysl. Takový Zaklínač 3 vypadá na fHD s RT a DLSS balanced úžasně a nic se neseká ani není rozmazané. Quake 2 s RT na 4K je pohodlně hratelný kolem 50fps na 4070Ti. Obdobně zmíněný Zaklínač - jenže 4K už je jiný level a tam se předpokládá dražší grafika. Takže kdo chce s RT hrát s dominantním fullHD si užije si i s grafikou kolem deseti tisíc minulé generace. Ba mnohem méně protože ceny Ampere brutálně spadly, zvlášť v bazaru. Takže nic nedosažitelného. Ovšem pro zavilé Radeonkáře důvod k jedovatým slinám. Proč mi to připomíná v přeneseném - když to nemáme my tak ať "sousedovi ta koza konečně chcípne...".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak si to zase vsem nandal a dokonce grafikama z bazaru, no kdo by to rekl do Tebe ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tu sa docitas aj bludy ako ze 4090tka na RT nestaci vo FHD. Xkrat vyvratena loz, ale opakovat sa to bude dokola. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To záleží ne tom, jak jeden definuje termíny typu "stačí" nebo "v pohodě".
A to tak, že velmi.

https://diit.cz/clanek/v-prvni-hre-s-unreal-engine-5-nezvlada-zadne-gpu-...
Ukazuje průměrné fps. 4090 - 109 fps
Cyberpunk (aktuální, ještě bez Ray Reconstruction) 105 fps průměr
Ovšem minima (to je to, načem záleží) padají až k 62 fps. (dle scény)

Což na mne nepůsobí zrovna přesvědčivým dojmem, že "Zvládne cokoliv".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Minima su dolezite ale to aj celkovy framerate. Ale ano. Je dost subjektivne co uz komu vadi a co he pre koho v pohode. Pretoze su ludia, ktori len hladaju dovody, aby vyhatili nieco, co sa im nepaci. Napriklad su taky, pre ktorych bola mantra mat dajme tomu v 4K aspon v priemere nad 60 FPS. Ked prisli karty alebo aspon jedna, ktora to dokaze s RT, tak odrazu uz to musi byt 144 FPS v 4K, inak je zevraj RT nepouzitelny. Ako sa hovori. Kto chce psa bit, palicu si najde.
Nepamatam si ze by sa ludia pred 20 ci 30 rokmi stazovali na vsetko akk dnes. A to bola grafika v hrach ovela primitivnejsia. Ako keby muselo byt vsetko dokonale aj ked si niekto vymysli v danej dobe nezrealizovatelne poziadavky. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V 90tkách jsem hrál i na 16 fps a 24 fps už bylo "považováno", že lidské oko víc nevidí :-) Pak přišla Voodoo 1, kde všechno běželo na stabilních 30 fps VSync. Aby fps neskákalo mezi 30 a 60, tak Voodoo 1 měla omezení na 30 fps (stejně jako např Android do nějaké nižší verze ze série 4.x).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Doba sa odvtedy posunula a aj naroky ludi stupli, co chapem. Ale nedovolil by som si tvrdit, ze je nieco nahovno len preto, ze to nevyhovuje mojim (kludne aj v dnesnej dobe nerealizovatenym) poziadavkam.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mně jen přijde divný, že v multiplayer hře se lidi nedokáží trefit na 60 fps a potřebují 144. Přitom hrají online, kde kvůli lagu hra jen odhaduje, kde je kdo (bohužel hraní po LAN už dnešní hry většinou zakazujou). Ještě nedávno displeje ani neuměly zobrazit víc jak 60. Podobně u singleplayer hry považovat fps 1% low 62 fps jakože grafika nezvládá:

> melkor
> Cyberpunk (aktuální, ještě bez Ray Reconstruction) 105 fps průměr
> Ovšem minima (to je to, načem záleží) padají až k 62 fps. (dle scény)
>
> Což na mne nepůsobí zrovna přesvědčivým dojmem, že "Zvládne cokoliv".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Melkorovi islo o to, ze tie vysledky su vo FHD a s RTX 4090, kde ma minima iba pri 62 FPS. To na taku kartu nie je bohvieaky vysledok. Ale skor je otazne ci hra, ktora ma taketo naroky, ma aj k tomu zodpovedajuci vizual.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ok. Na FullHD bych si nekupoval grafiku za desítky tisíc :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak zas nebudem zacházet do extrémů.
Hlavní je jak se s tím popasuje engine hry a pak soft grafiky. Už tehdy kdy se tlačilo na 85fps - co dávaly normální CRT obrazovky tak Crytek udělal svůj tak dobře že i 25fps bylo hratelných bez škubání. Vyšší fps pak jen přinesly pocit že je to "živější" ale ani na tom nízkém z toho nebylo slideshow. No a pak jsou jiné kde se i 75fps zdá málo a pořád je pocit "sekaniny" obrazu, to platí nejvíc u rychlých esport stříleček.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

touhle optikou je "dostatečná" - ano v tom školním smyslu jen ta 4090.
Já když na fHD napral Zaklínače 3 s RT+hairworks tak jsem měl "krásných" 15fps. Ovšem s DLSS na ballanced 43-48fps. Rozdíl v kvalitě obrazu proti nativnímu prakticky nepozorovatelný ovšem fps konečně v kategorii hratelné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.