V první hře s Unreal Engine 5 nezvládá žádné GPU 60 FPS ve 4K rozlišení
Immortals of Aveum dosáhla v recenzi IGN hodnocení 8/10, v uživatelském hlasování IMDB 8,1/10, v uživatelském hodnocení Googlu 76 % a na Steamu 6/10. Situace tedy bude značně subjektivní a hra nesedne každému. Vyberte si.
Subjektivní však není hodnocení výkonu, který otestovala redakce webu TechPowerUp:
Výkon v 2160p (TechPowerUp)
Ve 4K nedosahuje žádná současná grafická karta průměrných 60 FPS. Pouze dva produkty překračují 40 FPS a to GeForce RTX 4090 a Radeon RX 7900 XTX. Překvapit může, že Radeon RX 7900 XTX v Unreal Engine 5 dosahuje výkonu bližšího GeForce RTX 4090 než GeForce RTX 4080.
Výkon v 1440p (TechPowerUp)
Ve 1440p už je situace podstatně hratelnější. 60 FPS+ dosahují Radeon RX 7900 XT, GeForce RTX 4080, Radeon RX 7900 XTX a GeForce RTX 4090. V tomto rozlišení, obzvlášť při použití adaptivní snímkové synchronizace, bude hra bez problému hratelná a to nejspíš i na pár nižších (než jmenovaných) modelech.
Výkon v 1080p (TechPowerUp)
V 1080p zvládá 60 FPS+ i high-end minulé generace, jmenovitě GeForce RTX 3090 (a vyšší) a Radeon RX 6800 XT (a vyšší). Těsně pod (což však s adaptivní snímkovou synchronizací nevadí) jsou Radeon RX 6800 a GeForce RTX 3080.
Ke srovnání výkonu s DLSS / FSR nedošlo, s DLSS vykazoval obraz artefakty a autor to vyhodnotil jako chybu a testování výkonu s DLSS (ale ani FSR) se nezabýval.
Hra však nemá příliš vysoké požadavky na kapacitu grafické paměti, i v maximálním nastavení a 4K rozlišení by si měla vystačit s cca 10 GB.
TechPowerUp