Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Projížďka s Tesla Motors: Model S na okruhu i v běžném provozu

Tak si to shrnme, baterie má 40kWh, životnost max 200.000km a stojí cca 375.000 Kč (vychazim z ceny podobne baterie od koncernu VW 15.000Euro).
Sečteno a podtrženo,ještě jsme ani nevyjelï a už máme náklad bezmála 1,9Kč/km.
Soudruzi z automovbilky tušim uvádí dojezd na 40kWh baterii 220km, ja říkám, leda ve snu a s novou baterii, za ideálního počasí a po rovině, realita bude kolem 150-180km. Budeme hodni a počítejme 170km to nám dělá spotřebu 0,235kWh/km, při účinnosti nabíjecího řetězce a nabíjení 70% a ceně eletřiný 1,7Kč /kWh mi vychází náklady na elektřinu 0,52Kč/km. Tedy dohromady 2,4Kč/km.
S tímto užasným elektromobilem, tedy budu za ideálních podmínek a pokud budu mit štěstí jezdit za 2,4Kč/km, za to získám auto s dojezdem 170km v kterém v zimě umrznu a pokud si ho u nás v ulici koupi ještě dva sousedé jsme v řiti, protože nebude eletřina na dobíjeni.
Mám 3l BMW s výkonem 200 koní a jezdím za 7l nafty, tedy 2,3Kč/km auto má dojezd před 1000km na jedno tankování a to v celém tomhle cirgusu zaplatím více než 50% c ceny na km státu ve formě nehoráznýchj daní.
At žijí elekto mobily, ale někde jinde a hlavně ať žijí za své a né za peníze z mých dani.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A pokud si to dobijes doma v garazi, nebude to 1.7 Kc, ale 2.4 a vice a jeste podpora FVE...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

a tvůj propočet vztažený na ekonomicko-energetický absurdisát v současné podobě okořeněný novodobým vazalstvím západní evropy má prokázat co? to, že jsou zde vysoké daně a předražená elektřina kompenzující jak příspěvek na obnovitlené zdroje, tak komerční povahu čezu nemá s tesla motors žádnou souvislost. v jiném alternativním vesmíru, kde z čezu benefitují ti, kteří mu zaplatili výstavbu elektráren a zařízeni a čepsu přenosovou soustavu, tedy občané čr a kde ekonomického ministra nedělá chemik, který zamířil k lepšímu korýtku a předsedu vlády fyzik, je situace patrně jiná. ale to by bylo na delší debatu, už tak mám pocit, že jsem tím klacíkem do vosího hnízda zašťoural příliš...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Připomínám, že daně na benzin jsou řádově větší než daně na elektřinu a většinu těchto daní zavedli již dávno před chemikem. Čili pokud odbouráme daně dopadne elektro pohon ještě huře.
Pokud chcete zůstat v hodnocení jen na poli energetickém, tak se podívejte na spotřebu energie v PHN jen na územíá ČR a zjistíte, že pokud byste jí chtěl nahradit elektřinou budete muset postavit desítky nových jadrených reaktorůl a vybudovat zcela novou rozvodnou soustavu.Toto vám jednk nikdy neprojde politicky a především v nějakém většm to je třeba evropském měřítku vám to neprojde ani z hlediska paliva, prostě není dost uhlí a uranu pro takovou šílenost.
Je třeba si říci lidstvo nemá k ropě alternativu, to je prostě holý fakt.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To co píšete je nesmysl, zkuste si schválně spočítat spotřebu motorových paliv v ČR, vynásobit to průměrnou efektivitou spalování (max 20%) a spočítat ekvivalentní výkon v elektřině, možná se budete divit, žádné desítky reaktorů to nejsou, jeden Temelín to v poho pokryje. Kromě toho dojde ke zlepšení efektivity využití stávajících zdrojů protože k dobíjení může docházet v noci, kdy je spotřeba elektřiny nejnižší.
Skočil jste na lep ropné lobby, která tyto nesmysly šíří...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A to jeste zapominate na beznou politiku evropskeho absurdistanu. Zatimco v USA se spotreba hybridnich vozu udava BEZ pouziti elektro pohonu (coz mate jako majitel, ktery si to zaplatil ve vyssi porizovaci cene, jako bonus), v EU se vesele jezdi za 2l/100 km, protoze prvnich 30-70 km ujedete na elektriku, kterou urednik nepocita. Dobre, ne?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Spotřeba 2l a pod... mne taky párkrát pobavila, ale jste si jistí, že to je problém EUředníků? Osobně bych tipoval na marketingové lži ... i když z nějakého záhadného důvodu nikým nepostihované (ČOI a jim podobné úřady).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Na urceni spotreby automobilu existuji normy (to je to stare 90/120/mesto, nove mesto/mimo mesto). A evropska norma pocita spotrebu hybridu tak, jak jsem popsal (narozdil od norem americkych)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

1. čo znamená životnosť? to že mi kapacita klesne na 1/10? na 1/2? Ak klesne na 1/2 bude ešte v pohode použiteľná pri dojazde 100km. Benzíňak nemá tiež určitú životnosť pri ktorej servisné naklady na chod motora začnú neskutočne rásť?
2. Dojazd je zložitá záležitosť ktorá závisí od veľkého množstva vecí. V meste človeka nemusí trápiť a pri ceste medzi mestami sa dá v pohode jazdiť s viac ako max. dojazdom. V zime je v meste je ale všeobecne polovičný.
3. do ceny ste zabudli zakomponovať jednu dôležitú vec, ktorej štúdiu som ešte nevidel, a to servisné náklady na elektromobil a auto na benzín. Je možné že radovo budú servisné náklady nižšie, najme keď si spomeniem na merania v škole či už na SŠ starých socialistických motorov alebo na VŠ na motore z roku 1928 (!!!) ktorý nebol v top stave ale nebol s ním žiaden problém. Poprípade sa skúste porozprávať s obsluhou najstarších vodných elektrární o množstve servisných zásahou ohľadom elektromobilov.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dojezd ve meste je taky problem, kdyz mezi stinty musis min. 1-3 hod nabijet.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

@kkkk na cem "ujizdis", ci za ci zajmy "kopes"...?
v prvnim pripade bych chtel ten "matros" zkusit / masti se mazu denne, pred spanim si dam obcas jointa, pac mam pater v "hajzlu" /
v druhem pripade se to da pochopit....
existuje i treti moznost, tu radsi nebudu rozvadet....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jak je to u takových elektromobilů vůbec s brzdami? Vyhazují efektivitu z okna a brzdí kotoučema, nebo už i nějaký výrobce objevil kouzlo elektrodynamické brzdy, příčemž se rekuperací vrací elektřina vrací do baterií/brzdových odporníků? (Samozřejmě, že auto kotouče mít musí, EDB funguje jen pokud rychlost neklesne pod určitou hodnotu, stejně tak neudrží auto v kopci, ale jedná se o to, zda ty kotouče brzdí jen když musí, a nebo po celou dobu jízdy. Navíc velmi příjemnou vlastností EDB je, že má velmi silný brzdící účinek (pokud je v bateriích "volno"/odporník je schopen velkých proudů) aniž by došlo k zablokování kol)

Snad se u příspěvku zobrazila správně diakritika, testuji zrovna velmi, velmi osekané WinXP a neodolal jsem okomentovat článek :-D

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Rekuperace je std. soucasni elektromobilu prakticky od zacatku. Stejne tak v hybridnich vozech.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tomu se teda divím, když jsou někteří inženýři schopni narvat do hybridu mechanickou převodovku namísto řešení spalovací motor - generátor - elektromotor(y). Na železnici se takový model používá několik desetiletí, má mnohem větší efektivitu než klasická mechanická převodovka (i automat), a navíc spalovací motor nepozná, sedí-li v autě jeden člověk, nebo je auto naloženo sedmi osobami plus je za ním druhé auto na laně. Co jsem se tedy zběžně na hybridy v ČR díval, tak počet aut s elektrickým přenosem výkonu by se dal spočítat na jedné ruce, a je to velká škoda.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

I takove modely existuji. Zkousi se vsechno mozne. Mimochodem - napr. v recenzi Opel Ampera o tomhle dost mluvili - ze si pred cestou rozhodnete, jestli pojedete do kopce nebo s kopce, kolik lidi, jaky naklad atd. Vsechno to nabusite do masinky (palubniho pocitace) a on vam vybere optimalni jizdi rezim. Uhli a voda daly min prace...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Škoda že nejsou k dispoozici bližší informace o OS a počítačovém systému. Jinak doprava budoucnosti je IMHO maglev ve vakuovejch tunelech. Pohonná jednotka pro individuální automobilovou přepravu snad nějaký miniaturní fůzní reaktor...

Dík za článek

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

elektromobily se stanou reálnou alternativou až s příchodem jiného typu baterií. perspektivně vypadají zinkovzduchové, kde by mělo být možné čerpat zinkové palivo podobně jako dnes benzín a dojezd by se rapidně zvýšil, protože polovinu paliva (vzduch) by auto nemuselo vozit sebou

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Zinko vzduchové jsou primární (palivové) články, nikoli akumulátory.

Osobně bych tipoval spíš na princip podobný tomuto http://www.osel.cz/index.php?clanek=5719 - tj. koloidní roztok lithového "elektrolytu", který lze načerpat a následně protlačovat elektrodami.

Ale obecně problém současných lithiových článků je v tom, že jsou to prakticky srolované tenké vrstvy mezi nimiž je plné napětí článku, tj. mechanicky citlivé, snadno poškoditelné, silně hořlavé až výbušné atd... narozdíl třeba od článků NiZn, které jsou efektivitou blíž spíš Olověným článkům, ale bez toho olova a kyseliny, z levných surovin a narozdíl od Li-cokoli nemají plné napětí mezi elektrodami, ale pozvolný gradient skrz hmotu článku = jsou bezpečné při mechanickém poškození.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nickel%E2%80%93zinc_battery

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Neni tady v tomhle nejaka chybka: (skrz který může proudit 16 A při 120 V, resp. až 80 A při 240 V)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Keď nebudeš lenivý a klikneš si v článku na link u konektoru J1772, tak sa u Wikiny dozvieš, že to chybka nie je. ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

pre autora článku>

Ale bolo by dobré asi upresniť, že tých max. 16 A / 120 V je pri jednofázovom prúde a max. 80 A / 240 V pri 3-fázovom.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ok diky

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ja jsem zvedavy, jak rychle by si zvykli chodci na "tiche" auta, aby pred ne prestali skakat :)
jinak v elekrine jako pohonu vidim tez budoucnost a je jedno, jestli si ji bude vozit v bateriich, nebo se pouzije napr. na vyrobu vodiku a budu mit natankovano za par minut....

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

skoda, ze nejde edit, takze dodavam...
na vyrobu vodiku by se mohly pouzit nesmyslne FVE, ci vetrniky, nebo jeste lepe prebytky elektriny nakupovanou za "zapornou" cenu z Nemecka, diky jejich vetrnikum a hrozicimu blackoutu :)
vodik by se mohl produkovat z prebytku primo u zdroje, cimz by odpadly naroky na prenosovou soustavu...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Proboha lidi než začněte produkovat své fantasmagorie, zkuste si vzít kalkulačku a alespon příručku základů fyziky pro negramotné absolveny humanistických oborů. Zjistíte, že jendak žádné relevantní přebytky elektřiny nejsou a především zjistíte, že celá současná energetická soustava by nezvládla nahradit ropu. O vodíku si teké můžete nechat jen zdát, posledním relevantním pokusem o použití vodíku v dopravě byl Hindenburg a jak to dopadlo snad vi i ti humanisté.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

s tím posledním se pleteš. pokud mě paměť nešálí, tak sověti dokázali už počátkem 60. let dopravovat letadlem hned "50 megatun vodíku" ;-).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

S dočasnými prebytkami el. en. je veľmi veľký problém ktorý vážne ohrozuje stabilitu siete. Jedná sa hlavne o psychopatických nemcov a sem tam aj rakúšania vedia zdvihnúť tlak dispečerom.

Ak by sme predpokladali že v roku 2010 sa predá 0% el. mob. a v roku 2020 sa predá 20% z nových osob. aut. tak v najhorších podmienkach (tj. zima, najpohodlnejšie nabíjanie) stúpne spotreba z 633 na 644MW v istom meste. To je výsledok mojej diplomovej práce robené pod krídlami jedného zahraničného energetického giganta. Takže si dovolím tvrdiť že sústava to aspoň v prípade osobných automobilov s nie veľkými investíciami v pohode zvládne.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

WTF? Ved dokonca vy cesi ste v tomto pionieri a mate na konte vodikove autobusy:

http://technet.idnes.cz/do-ulic-vyrazil-prvni-cesky-autobus-na-vodik-bud...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"především zjistíte, že celá současná energetická soustava by nezvládla nahradit ropu"
jedine s cim souhlasim je hlavne sluvko "soucasna" ...
prebytku vyrobene elektricke je docele dost nato, aby se "vyhazovala oknem"...
a s tim Hinderburgem to docela prehanis.../ holt setrili a nemeli na helium, nebo helium bylo "tezke" /

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

nešetřili, oni ho chtěli jenže vlastní helium neměli a amíci jim ho nechtěli dát. se všichni báli válečného využití...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro mne je jediný použitelný el. mobil toto (tedy alespoň doposud):
http://www.hybrid.cz/hybrid-fisker-karma-v-nezavislem-testu-spotreba-21-...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Jo spotreba by EU. Jezdi to sice na elektrinu, ale tu my nepocitame...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pro elektromobilitu je tu server www.hybrid.cz

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Vyse dvojtonove hovado na baterky, ktore si par blbeckov, co este veria na globalne oteplovanie bude dobijat, by malo vediet, ze vacsina el. energie je z tepelnych elektrarni, ktore spaluju uhlie, takze nikomu tym nepomozu, dokonca si myslim, ze nenarocne benzinove alebo dieselove auto vychadza v konecnom dosledku aj z hladiska emisii CO2 lepsie. Koncept elektromobilov na dobijatelne baterky je uplny nezmysel aj pre majitelov tychto crepov, ktory za takyto vlastne nepouzitelny, neekologicky a rychlo sa opotrebovavajuci crep zaplatia vzdy ovela viac, ako za klasicke auto so spalovacim motorom+cena paliva. Potom sa ozyvaju pomyleni ludia, nadseni z nepouzitelnych odpadovych technologii, ktori taketo vyslovene neekonomicke (aj neekologicke) nezmysly chcu dotovat, pretoze udajne setria moje zivotne prostredie. Ok, suhlasim, ked dostane 2x tak vysoku dotaciu kazdy nevodic, chodec aj cyklista :)
P.S.: toto je riesenie pre ludi aj pre zivotne prostredie, pan redaktor co by sa stalo, ak by ste si aj zaujimavych technologii zacali trochu vsimat?
http://goo.gl/tfHND

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Takze kde zacit?? :D asi od konce:

- Hledal jste nekdy dalsi info o tom aute na vodu? Skuste to a uvidite, ze to vubec neni tak hezke jak se zda... Hlavni problem je v tom, ze krome te vody se tam musi "lit" i elektrina (ale tim se pochopitelne tolik nechlubi) :D

- I pokud je elektrina vyrobena v tepelne elektrarne porad je to efektivnejsi nez kdyz se primo lije benzin/nafta do aut, nejen diky rekuperaci, ale predevsim diky efektivite elektrickeho motoru. Pokud do hry zapojime i jaderne, solarni, vetrne a podobne elektrarny pak ja vysledek (co se tyce produkce CO2) jasny.

- A HLAVNE: zapomente uplne na vsechny kecy kolem toho zda je to ekologictejsi nebo ne... vetsine lidi je to stejne uplne jedno...
Skuste se proste svest v nejakem dobrem elektromobilu (ne ze by jich bylo moc dostupnych :-D ) a uvidite, ze ten zazitek z jizdy je proste neco uplne jineho, proste nesrovnatelne... Ja mam skoro kazdodenni zkusenosti s Nissanem Leaf a vim tedy o cem mluvim. Model S je jeste o 2 rady lepsi elektromobil a v soucasnosti jsem si jisty ze budoucnost je v elektrickych autech... nevim jaky budou mit zdroj elektriny, ale jsem si jisty, ze motor bude na elektrinu. Jeho moznosti jsou proste za hranicemi spalovaciho - nejen v efektivite, ale taky ve velikosti, hmotnosti a v presnosti (proc myslite, ze presne stroje pouzivaji elektromotor a ne spalovaci motor?). Model S ve verzi Performance ma pres 400 koni a zrychli z 0 na 60 mph (0 - 96 km/h) za 4.4s a pritom jeho motor je tak maly, ze pod kapotou se uvolnilo dost mista na druhy kufr :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tvoj prispevok mi pride ako cisty trolling. Nechce sa mi verit, ze by niekto bol naozaj az tak zahladeny a nafetovany z motoroveho oleja a benzinu.
JolinarCZ ti uz v podstate vysvetlil tvoj omyl. Ja len dodam, ze ekologia je az na x mieste. Hlavny rozdiel medzi "konvencnymi" autami a elektromobilmi je podobny ako pri HDD a SSD - SSD je proste vykonnejsie a absolutne nenachylne na pretazenie (ekvivalent narocnosti na udrzbu pri elektromobiloch).
V elektromobile, ked ti skape bateria (myslim naozaj skape - na nepouzitelnu hodnotu kapacity), tak vymenis bateriu a jazdis dalej. Pocas celej zivotnosti baterie si v podstate nic nevyzaduje ziadnu udrzbu.
V benzinovom/naftovom motore ti budu postupne odchadzat vsetky mechanicke sracky, ktorych oprava je prakticky vzdy velmi draha.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Neni pravda, ze el. motor nemuze odejit. Ony ty starsi fosilni motory taky byly dost spolehlive, ale pak se zacalo "optimalizovat" a tohle je vysledek. Jaqkmile zacnou optimalizovat elektro pohon, aby se dostal na prijatelnou cenovou uroven (tenci draty, levnejsi materialy, pochybne akumulatory), bude to stejny prusvih.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Jaqkmile zacnou optimalizovat elektro pohon, aby se dostal na prijatelnou cenovou uroven" - co tam chces optimalizovat? V elektromobile je najdrahsia bateria. V porovnani s motorom je cena motora bezvyznamna a nie je velky dovod ju "optimalizovat". Miesto kde je nutne setrit su baterie. A tie ocakavam vymenitelne. Aspon do doby, kedy nebude na trhu 90% elektromobilov (co je momentalne ciste scifi).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

btw: chvalim redakci, ze obcas dloubne do tematu elektromobilu, ikdyz to neni naplni tohoto serveru. Ale obecne to ma blizko, takze jsem jenom rad :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

napodobne - chvalim redakciu :-)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

+1!

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby se měl nahradit v následujících 15ti letech výkon všech aut co jsou na Zemi elektřinou (bez jakýchkoliv ztrát) tak by bylo dneškem počínaje potřeba spustit každý čtvrtý den v následujících 15ti letech jednu elektrárnu s výkonem Temelína (to si může každý spočítat - počet aut na světě a jejich průměrná spotřeba v kw je známá.). Z toho je snad jasné že koncept automobilů nabíjených ze zásuvky je zcela nesmyslný a nikdy nerealizovatelný.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Sorry, ale tomu neverim a narozdil od Vas to podporim i cisly:
- Milion elektromobilů bude potřebovat jen 4 TWh ročně, to není ani 5 % výroby elektřiny v ČR. Jeden elektromobil, který ujede 20 000 km ročně, spotřebuje za rok 4 MWh.
- Jen dodam ze se pocita s prumernou spotrebou 20kWh na 100km (spotreba Nissanu Leaf z kazdodenniho provozu: http://www.roznovan.cz/~kubis/leaf.php nebo taky wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf).
- V roce 2005 se v CR vyrobilo zhruba 82TWh (zdroj wiki: http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektr%C3%A1rna - nevim kolik je to dnes ale predpokladam ze jeste vic a tedy procento bude jeste nizsi)
- Pokud tedy mame v CR zhruba 4 miliony aut a kazde denne najede v prumeru 50km (zda se mi to hodne, ale radeji pocitam vic, aby me nekdo neobvinil ze nadrzuju elektromobilum), tak se spotreba elektriny nezvedne ani o 20%.

- Celkem bych ocenil, kdyby jste k takovym recem dodal i zdroje, jak mam vedet ze si to netahate z palce?.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Mám elektromobily rád, ale jejich citelné ukusování podílu spalovacím motorům je nereálné. Mají v sobě moc strategických surovin a spalovací motor má ještě jeden zásadní trumf, který je dnes využíván minimálně, právě díky neschopností elektromobilů efektivně konkurovat - CNG. Až začne spalovákům téct do bot, tak uvidíte jaké vytáhnou motory na plyn. Samozřejmě, že elektromotor i tyto trumfy porazí, ale řetěz je tak silný jak silný je nejslabší článek a těch mají elektromobily dokonce několik.

Kdybych měl hádat kdy se elektromobily dostanou alespoň na ta mizerná 2% podílu, tak žádný rok neřeknu, protože si myslím, že dělat technická věštení na něco co bude za více jak 5 let není rozumné a spousta společností se už takto spálila. Lidem co předpovídají smrt spalovacím motorům unikají důležité souvislosti, které jsou jak technického tak politického rázu. Holt je zatím z ekologického i ekonomického hlediska poražen i ten nejlepší elektromobil benzínovým osmiválcem a dokud se něco zásadního nestane s akumulátory, tak to tak i zůstane.

Mirek11 - bývalý elektrooptimista, co před 4 roky předpovídal relativně rychlý nárůst prodejů elektromobilů (minimálně půl procenta z prodejů nových aut ročně). A to ten blbec měl podrobné znalosti z oboru (spalováky i elektro)....zřejmě iracionalita vyplývající z prvotního oslnění Tesla Roadsterem.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Taky se mi elektromobily libi, ale bohuzel s Vami taky musim souhlasit. Myslim si, ze Model S je velice vydarene auto (definitivne budu soudit az bude stat pred barakem nebo aspon vyjde vic uzivatelskych a odbornych recenzi), ale v CR zatim chybi sit dobijecich stanic pro delsi cestovani (vice nez tech 500km) a rozhodne to zatim nema lidovou cenu :-( Hold, je to luxusni sedan, ktery by mel konkurovat napr BMW 5.
Ale podivejme se na to z trochu optimistictejsiho pohledu. Musk slibuje, ze pristi rok vyjde Model X a v roce 2015 Gen3 auto s cenovkou od 30.000 USD a to uz je jaks taks rozumna cena, ikdyz pro nas v CR porad celkem vysoka. Tak se nechame prekvapit a uvidime jak se to bude vyvijet, rozhodne si ale nedelam vyhlidky, ze by se najednou cely svet zblaznil do elektrickych aut :-D

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ke slibům a předpovědím pana Muska si většinou přidávám tak dva roky:). Osobně zůstávám při zemi a budu rád, když se trochu víc rozšíří koncepce PHEV (Volt/Ampera/Prius+), ale prodeje jsou i v téhle méně radikální kategorii zatím mizerné a ani se moc nedivím díky zbytečně vysoké ceně (levný/jednoduchý spalovák by měl sloužit jen k pohonu generátoru). Jako vášnivý cyklista mám špetku optimismu v podobě auta/autobusu na CNG, v jejichž okolí mě nedusí puch dieselu a tudíž i ta touha po elektromobilu trochu slábne. No a když mě pak předjede takovej trolejbus místo obvyklého sazometu...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jasne, ten rok 2015 jsem strelil dost nahrubo... sam Musk rikal ze odhaduje 3 az 4 roky, pocitejme teda spis 4 ci 5 let :) I tak ale verim, ze pokd se Tesla udrzi do roku 2015, tak se muzeme tesit na velmi pekne a efektivni auticka :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dokud bude dostatek ropy nebo plynu, tak narust el.mobilu asi nebude nijak rychly, precejen vsechny automobilky neprejdou ze dne na den na nove vyrobni linky...
az ropy bude malo a jeji zbytky se budou vyuzivat v jinych oblastech prumyslu, tak se situace zmeni, kdy a jak by bylo vestenim z kristalove koule / kdovi kolik toho je v Arktide a kdy, zda vubec, povoli pruzkum a tezbu v Antarktide /

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

současné elektromobily chápu jako probíhající aplikovaný výzkum v praxi a pokud se subvenčních programů nechytně spekulativní lobby jako u FVE, tak mne ani nějaké symbolické dotování daňovými úlevami netrápí

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

IMHO ludia by elektromobily aj kupovali, keby boli nejake na trhu. Napriklad na slovensku je mozne kupit jedine citroen c-zero za 20000 eur.... no to si teda kazdy hned rozmysli, ci radsej nekupim fabiu, alebo citygo (ekvivalent ku krpatemu c-zero aj s jeho vybavou), ktore su o 2/3 lacnejsie.
Za cenu c-zero mozem mat octaviu v riadnej vybave a je to auto na kazdy den, o ktorom viem, ze bude dlhe roky na neho spolah.
Keby vsak czero stalo 10000, tak by moje rozhodovanie vyzeralo uplne inac a nad inymi autami by som ani neuvazoval.
Este poznamenam, ze v hlave riesim auto na kazdy den vramci mesta. Rodinne auto na dlhe cesty uz doma mam.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

viz vyse petrib
situace se zmeni az v pripade podstatne vetsi produkce a tim i slevneni, zatim jsme vicemene ve fazi "vyvoje, pokusu, omylu..." a vse s tim souvisejicim....
skoda, ze jiz neni mezi nami N.Tesla... :-) / just a "joke"? /

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Li-ion vs. TNT? na to jste přišli zase kde? Baterie mají asi o jeden řád nižší hustotu energie než konvenční paliva jako je benzín.. tak nevím, jak můžete tyto dvě věci vůbec srovnávat!?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jediné použitelné řešení el. aut na baterku je lehké a malé auto do města, kdy nepotřebuji ujet moc km. To je vše. Dokud tu nebudou baterie s minimálně desetinásobnou kapacitou, tak je to k ničemu. Kdybych chtěl na výlet do Prahy, tak potřebuji místo třech hodin dva dny (ale musel bych je s lehkou nohou a netuším, kde bych to nabil). To je opravdu výhoda za několikanásobně dražší a těžší auto. Mimochodem předchozí generaci tohoto šrotu testovali v Top Gearu a dopadlo to katastrofou. Na okruhu (prezentují to jako sportovní elektroauto - šasi z hliníku, karoserie z karbonu, ale baterka uprostřed má půl tuny :D ) to odkroužilo 90km (udávají 320km) a baterie KO. Nasadili druhé auto a to se po pár kolech pokazilo - přehřál se motor. Vzali opět tu první a selhaly brzdy. Je to těžké, a když chci využít výkon, který to nabízí, tak dojedu akorát do nejbližšího města. Člověk tím vůbec nic neušetří, naopak zaplatí daleko víc, než za srovnatelný vůz na fosilní palivo. A ty řeči o větrnících a solárních elektrárnách jsou doufám jen žert.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Rozhodně souhlas s Něrpou - nejedná se o úsporu VŮBEC NIČEHO. Je to jen výrobek pro salámisty, kteří mají spoustu prachů a naprosto mylnou představu o hodnotě zpravodajství komerčních televizních stanic či plátků. Jen tím, že se vyrobí baterie pro jednu tuhle věc vznikne z dlouhodobého hlediska pro naši modrou planetu taková zátěž, kterou nezpůsobí ani provoz několika benzinových vozů Ferrari s V12 pod kapotou. Také pak ta elektřina... odkud ta se vlastně bere? Že by jen tak z vody, ze vzduchu nebo z trávy? Ne, z elektráren, ve kterých se spalují ta nepopulární fosilní paliva či se štěpí radioaktivní uran či plutonium. Takže tahle věc je skutečnou spásou pro nás všechny - daleko nás nedoveze, v zimě v ní umrzneme, výrobou baterií si zahnojíme životní prostředí nebezpečnými látkami a zdroj energie pro nabíjení těchto baterií ještě taky není jaksi doladěn k dokonalé ekologičnosti. Psát tu o tvůrcích, že jsou to průkopníci s otevřenou myslí je fakt kravina... spíš bych to viděl na šikovné obchodníky se schopností kvalitně mediálně masírovat lidi, kteří nabudou dojmu, že si vlastně kupují něco, co nám všem zlepší život.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo Vas nenuti si to koupit. A taky si nemyslim, ze vyrobou baterie si zahnojime zivotni prostredi vic nez vyrobou kompu, u ktereho ted sedite... tento mytus vznikl v dobe olovenych a niklo-kadmiovych baterii, ktere vyuzivaji nebezpecne olovo a kadmium (pokud by se dostalo volne do prirody ci vodnich zdroju), do aut se ale davaji litiove baterie, ktere se daji vyrobit setrne a taky setrne recyklovat.
Mimochodem ani "vyjezdena" baterie neztraci kompletne svoji cenu, Tesla avizovala, ze baterie bude zpetne vykupovat a dale pouzivat v projektech SolarCity jako zalozni zdroje pro svoji fotovoltaiku.
Co se tyce te kolem dokola odpurci omivane vyroby elektriny... I pokud je auto napajeno ze 100% z uhelne elektrarny, stale vyprodukuje mene CO2 nez spalovak, nehlede na to, ze pokud budes nabijet v noci, kdy jedou hlavne jaderne elektrarny tak neprodukujes zadne prime CO2.

A hlavne, jak uz jsem psal v jinem prispevku: vykasli se na to jak je to ekologicke a ekonomicke, zatim si to stejne budou kupovat lidi, kteri maji zajem o zazitek z jizdy, ktery jim spalovak proste nemuze nabidnout.
Nemyslim si, ze elektricke auta zaziji nejaky super boom, ale myslim si, ze za 5 az 10 let o tom nikdo nebude mluvit jako o necem super divnem tak jako tomu je dnes, proste to bude konkurence k benzinu, nafte, LPG, CNG ap.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.