SLI a CrossFire mizí ze statistik Steamu: detekce je „rozbitá“
Poměrně dlouhou dobu Steam zobrazoval, že mezi systémy se 2 a více grafickými kartami zastupuje SLI asi 93% počítačů. Je trochu zvláštní, že se těmto výsledkům nikdo z AMD dlouho nevěnoval. Objevily se ale na blogu Nvidie, kde na jejich základě Tom Petersen odprezentoval SLI jako široce rozšířený standard:
„Chceme mít jistotu, že hráči mohou profitovat z konkurenceschopné situace na trhu procesorů, která nově nastala a že budou využívat Nvidia SLI - nejvýkonnější a nejstabilnější vícečipové řešení. Podle Steamu na SLI dnes staví 93% vícečipových sestav.“
• Tom Petersen, Nvidia |
Teprve tehdy si kdosi v AMD povšiml, že asi něco nebude úplně v pořádku. Tím někým byl Antal Tungler, nový Product-Review Manager AMD. Po prozkoumání statistik se zjistilo, že mechanizmus, kterým Steam detekuje přítomnost CrossFire, nefunguje, jak by měl. Steam na základě toho zjištění chybné výsledky stáhnul.
„Před několika týdny jeden server publikoval statistiku převzatou z konkurenčního blogu, podle níž je konkurenční řešení de facto standardem mezi hráči. … Samozřejmě jsme oslovili vydavatele této statistiky a po prozkoumání situace byla z webu stažena.“
• Antal Tungler, AMD |
Podle vyjádření Davea Baumanna z AMD se mezi některými revizemi CrossFire měnily detekční mechanizmy. Je tedy možné, že Valve na Steamu neprovedl patřičnou úpravu a byl schopný korektně rozeznat jen CrossFire na starších grafických kartách.
„Detekční mechanizmus se změnil mezi určitými revizemi CrossFire. Správný je ten, který dokumentuje naše SDK.“
• Dave Baumann, AMD |
Otázkou je, jak dlouho je detekce implementována chybně, případně zda vůbec někdy fungovala korektně. Podle Emila Perssona, který několik let pracoval v ATI/AMD (dnes v Avalanche Studios), se aktuální způsob používá od roku 2007 - nelze proto vyloučit, že touto chybou byly stiženy všechny statistiky za poslední 4 roky.