Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

SLI a CrossFire mizí ze statistik Steamu: detekce je „rozbitá“

Pokud sledujete hardwarové statistiky Steamu, mohli jste zaregistrovat, že ve výsledcích za květen (máj) není přítomné zastoupení systémů Nvidia SLI a AMD CrossFire. Abychom byli upřímní, my jsme si toho zprvu sami nevšimli - sledování těchto položek nemělo valný smysl, protože se již dlouhou dobu nijak zajímavě nevyvíjely. Valve statistiky stáhl poté co AMD zjistila, že detekce nefunguje, jak by měla. Kuriózní ovšem je, že k tomuto zjištění přispěl největší měrou konkurent AMD, Nvidia…
ATI Radeon X1950 Pro, CrossFire propojky

Poměrně dlouhou dobu Steam zobrazoval, že mezi systémy se 2 a více grafickými kartami zastupuje SLI asi 93% počítačů. Je trochu zvláštní, že se těmto výsledkům nikdo z AMD dlouho nevěnoval. Objevily se ale na blogu Nvidie, kde na jejich základě Tom Petersen odprezentoval SLI jako široce rozšířený standard:

„Chceme mít jistotu, že hráči mohou profitovat z konkurenceschopné situace na trhu procesorů, která nově nastala a že budou využívat Nvidia SLI - nejvýkonnější a nejstabilnější vícečipové řešení. Podle Steamu na SLI dnes staví 93% vícečipových sestav.“

  • Tom Petersen, Nvidia

EVGA X58 SLI Classified   + 3way SLI + GPU PhysX

Teprve tehdy si kdosi v AMD povšiml, že asi něco nebude úplně v pořádku. Tím někým byl Antal Tungler, nový Product-Review Manager AMD. Po prozkoumání statistik se zjistilo, že mechanizmus, kterým Steam detekuje přítomnost CrossFire, nefunguje, jak by měl. Steam na základě toho zjištění chybné výsledky stáhnul.

„Před několika týdny jeden server publikoval statistiku převzatou z konkurenčního blogu, podle níž je konkurenční řešení de facto standardem mezi hráči. … Samozřejmě jsme oslovili vydavatele této statistiky a po prozkoumání situace byla z webu stažena.“

  • Antal Tungler, AMD

Podle vyjádření Davea Baumanna z AMD se mezi některými revizemi CrossFire měnily detekční mechanizmy. Je tedy možné, že Valve na Steamu neprovedl patřičnou úpravu a byl schopný korektně rozeznat jen CrossFire na starších grafických kartách.

„Detekční mechanizmus se změnil mezi určitými revizemi CrossFire. Správný je ten, který dokumentuje naše SDK.“

  • Dave Baumann, AMD

Otázkou je, jak dlouho je detekce implementována chybně, případně zda vůbec někdy fungovala korektně. Podle Emila Perssona, který několik let pracoval v ATI/AMD (dnes v Avalanche Studios), se aktuální způsob používá od roku 2007 - nelze proto vyloučit, že touto chybou byly stiženy všechny statistiky za poslední 4 roky.

Tagy: 

Diskuse ke článku SLI a CrossFire mizí ze statistik Steamu: detekce je „rozbitá“

Pátek, 17 Červen 2011 - 18:05 | Radek Liška | V těch 2 procentních bodech navíc uvažuješ i...
Pátek, 17 Červen 2011 - 13:08 | VladislavZachar Zeman | Já Vám rozumím - těch 9% celkem je moc vysoký...
Pátek, 17 Červen 2011 - 11:59 | terrorist | to ale vychazis z predstavy, ze byla detekce...
Pátek, 17 Červen 2011 - 11:55 | Solitary | Osobne si myslim, ze CF bude mit velmi slusne...
Pátek, 17 Červen 2011 - 10:47 | MACHINA | to znamená, že Ati má 7% všech součásných multi...
Pátek, 17 Červen 2011 - 10:35 | terrorist | no fajn, tak bude mit crossfire misto 7 procent...

Zobrazit diskusi