Samostatná Sony Computer Entertainment, která vytvořila Playstation, končí
V posledních letech vykazují výraznější úspěch pouze dvě části Sony. Jedna, která se zaobírá vývojem a výrobou fotosnímačů a druhá, do jejíž působnosti spadá herní konzole Playstation. S fotosnímači se Sony vypořádala již loni. Rozhodla se, že vyjme snímače ze své struktury, založí samostatnou společnost a té je předá. Čip už proto nepatří Sony jako takové, ale Sony Semiconductor Solutions Corporations a ta se stará o dvě divize Sony Semiconductor Corporation a Sony LSI Design. Důvodem oddělení byla nespokojenost vedení firmy, že s penězi, které vydělaly fotosnímače, hospodařila celá společnost a dotovala z nich nevýdělečné divize.
Nyní dochází na podobné organizační zemětřesení, které se týká druhé úspěšné divize, krátce a stručně konzolí. Playstation 4 je úspěšný produkt a její úspěch byl dokonce tak vysoký, že to zarazilo samotného výrobce. Prodeje v takových objemech nečekal a nebyl si vědom ničeho konkrétního, co tak vysokou poptávku mohlo způsobit. V roce 2014 tuto skutečnost za Sony přiznal Shuhei Yoshida v rozhovoru pro Eurogamer:
„Sám za sebe jsem trochu nervózní, protože zcela nerozumíme tomu, co se děje. Musíte chápat, proč se vaše produkty prodávají dobře, abyste mohli chystat plány do budoucna. Tohle je v rozporu s konvenčním způsobem myšlení. Mnoho lidí předpokládalo, že samostatný herní hardware už nebude zapotřebí - pořád je tu ale spousta lidí, kteří jsou z něj nadšení.“
Za minulý rok se asi vedení společnosti podařilo rozluštit, proč vlastně uživatelé konzole chtějí a zřejmě dospěla k závěru, že se na poptávce po konzolích ani výhledově nezmění. Pro posílení pozice Playstation 4 a jeho nástupců se proto rozhodla ukončit činnost dvou divizí - Sony Computer Entertainment a Sony Network Entertainment - a složit z nich jednu novou divizi zaměřenou (především, ale nejen) na podporu herních konzolí: Sony Interactive Entertainment LLC. Formálně to znamená konec téměř čtvrtstoleté éry Sony Computer Entertainment, která stvořila a stála za úspěchem PlayStation, PlayStation 2, PlayStation Portable, PlayStation Vita, PlayStation 3 a PlayStation 4.