Specifikace PlayStation 4: Osm jader Jaguar i Radeon od AMD potvrzeny

Informace o hardwarové konfiguraci nové herní konzole z dílen Sony, které se před měsícem dostaly do světa, se zakládají na pravdě. Sedí vlastně do puntíku…
Matthew Lynley Sony

K příležitosti odhalení PlayStation 4 zveřejnila Sony i základní informace k hardwarové konfiguraci konzole. To ovšem provázela drobná nesrovnalost, kterou pro začátek objasníme. Odkaz na dokument obsahující specifikace velice krátce poté, co obletěl svět, přestal fungovat, což vyvolalo všelijaké spekulace. Těm se ale nebudeme věnovat - ve skutečnosti došlo pouze k přesunutí příslušného dokumentu, nic víc za touto drobností nestálo.

Sony Playstation 4 specifikace Q1 2013

Potvrzenu tedy máme zprávu o osmijádrovém Jaguaru, energeticky nenáročném x86-64 procesoru od AMD. Ta shodou okolností (?) v předstihu zveřejnila velmi rozsáhlou prezentaci o této procesorové architektuře, které jsme se věnovali ve včerejším článku:

Grafický čip bude pocházet rovněž od AMD; podle Sony má ale jít o novou generaci. To by částečně korespondovalo s nedávno zveřejněným ISA manuálem, který popisoval funkcionalitu, jíž stávající produkty dostupné na trhu nepodporují. Tiskovka Sony nicméně zveřejňuje počet CU (výpočetních bloků) - 18 - i maximální výpočetní výkon 1,84 TFLOPS, z čehož lze snadno dopočítat frekvenci čipu 800 MHz. Jak jsme již zmínili, je teoretický výkon takového řešení někde mezi mobilním Radeonem HD 7950M a 7970M, resp. desktopovými HD 7850 a 7870. Sony počítá s akcelerací výpočetních úloh (např. fyziky) v rámci GPU.

Taktéž se potvrdila zpráva, že 4GB testovací kity nesou pouze polovinu paměti oproti finální verzi. 8 GB je i z dlouhodobého hlediska dostačující kapacita a alespoň v kontextu stávající doby se zdá, že bude tím posledním, co by mohlo výkon konzole limitovat. Sony navíc skutečně sáhla po rychlých GDDR5, které (byť do jisté míry na úkor latencí) významně zvyšují datovou propustnost (176 GB/s). Microsoft s novým Xboxem naproti tomu vsadil na kombinaci levnějších DDR3 s rychlou integrovanou ESRAM:

Co do konektivity nabídne PlayStation 4 USB 3.0 konektory, Ethernet, Wi-Fi i Bluetooth. Pro obrazový výstup poslouží HDMI, pro zvuk digitální (zřejmě) SPDIF, ale nebudou chybět ani stará dobrá analogová rozhraní.

Diskuse ke článku Specifikace PlayStation 4: Osm jader Jaguar i Radeon od AMD potvrzeny

Pátek, 22 Únor 2013 - 10:00 | mp07 | Takže buďto je to pro každého hráče s poloviční...
Pátek, 22 Únor 2013 - 09:09 | Fred1 | Tohle není zadna vysada PS3. To stejne funguje i...
Pátek, 22 Únor 2013 - 08:39 | mp07 | Protože by měli k dispozici velmi slušnou...
Čtvrtek, 21 Únor 2013 - 20:23 | no-X | Nějaké budoucí generace APU nebo konzole -...
Čtvrtek, 21 Únor 2013 - 18:57 | Kryštof | nějaký typ, čeho se týkalo tohle? http://diit.cz/...
Čtvrtek, 21 Únor 2013 - 18:13 | sumix | ...aby se soudruzi ze Sony měli zase kvůli čemu...
Čtvrtek, 21 Únor 2013 - 16:33 | HEC | Nemyslím, páč totéž už je k dispozici u několika...
Čtvrtek, 21 Únor 2013 - 16:17 | ff fff | Předváděčka byla prý PC s konfigurací blízké PS4.
Čtvrtek, 21 Únor 2013 - 15:33 | mejla | To je, podle mě, nereálné. Ne technicky, ale...
Čtvrtek, 21 Únor 2013 - 15:09 | qee | No vida, pod 10 tisíc to vypadá jako ideální (IBM...

Zobrazit diskusi