Toshiba ukončila záruky několika řad produktů OCZ
Pokud jste náhodou vztahy mezi OCZ a Toshibou doposud nesledovali, pak vám situaci snadno objasní stručná „nadpisová rekapitulace“:
- Toshiba prý koupí divizi běžných SSD od OCZ
- OCZ zbankrotovala, převezme ji Toshiba
- Oficiálně: Toshiba koupí aktiva společnosti OCZ
Současná situace je trochu chaotická, a tak je třeba vysvětlit několik zásad. V důsledku akvizice ze strany Toshiby existují dvě „OCZ“:
- OCZ Storage Solutions (součást Toshiba Group company)
- OCZ Technology Group
V průběhu akvizice získala Toshiba valnou část OCZ Storage Solutions, ale nepřevzala její záruky. Tato divize proto poskytuje záruky pouze na „OCZ Technology“ SATA produkty Vector, Vertex Series SSD, RevoDrive, RevoDrive 3/3X2 PCIe SSD a všechny produkty od OCZ Storage Solutions vydané po 22. lednu 2014. Dále poskytuje záruční podporu na řadu SSD Agility, jejíž záruka trvá do 22. ledna 2015.
OCZ Storage Solutions neposkytuje záruky na produkty řad: Core, Apex, Solid, Solid 2, Solid 3, Colossus, IBIS, Enyo, Nocti, Synapse, Octane S2, Octane S3, Onyx, Petrol, RevoDrive Hybrid a dále na DRAM paměti, USB flashky, zdroje, notebooky a periferie.
Záruky se vztahují pouze na zboží distribuované autorizovaným prodejcem, což jsou v rámci ČR: Agem Computers, Alfa Computer, CZC.cz, OC computers, SoftCom a Suntech. Záruku může uplatňovat pouze kupující, jinými slovy je nepřenosná, pokud zákony výslovně neurčují jinak. Záruka může být vyřízena výměnou za nový či opravovaný kus, případně vrácením peněz odpovídající aktuální tržní hodnotě reklamovaného produktu.
Pokud situaci chápeme dobře, pak by se s ohledem na naše zákony nemělo nic měnit při reklamaci mezi uživatelem a maloobchodním prodejcem, kdy jde vyřízení reklamace na triko prodejce. Pokud byste ale chtěli záruku uplatňovat přímo u výrobce, je třeba splnit uvedené podmínky. Detailní informace najdete na oficiálních webu: