Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Ubisoft se omluvil za zbabrání Assassin’s Creed Unity

Dlouho se na trh nedostala hra, která by obsahovala tolik bugů herních, vizuálních, fyzikálních, v umělé inteligenci a to při neospravedlnitelných výkonnostních nárocích. Ubisoft uznal, že přešlápl.

K příležitosti uvedení třetího patche na hru, který zlepšuje herní stabilitu i výkon, opravuje herní chyby a menu, vydal CEO Ubisoftu Yannis Mallat prohlášení, ve kterém přiznává vydání hry v neutěšeném stavu, omluvu hráčům a bonus zdarma, kterým dokládá, že společnost situaci bere vážně.

Širokému spektru bugů jsme se už zběžně věnovali, projevují se jak problémy s chybějícími texturami, tak problémy v kolizích mezi objekty, mizení objektů, AI, ale i bugy přímo ovlivňující hratelnost a stabilitu.

Druhým zásadním problémem je výkon. Ani nejvýkonnější sestavy vybavené high-endovým hardwarem totiž nedokážou nabídnout výkon výrazně lepší než ~30 FPS typických pro konzolovou variantu hry. Později vyšlo najevo, že problém tkví v neúměrně vysokém počtu draw-calls (vykreslovacích volání), které je několikanásobně nad možnostmi DirectX 11, takže se neprojevuje jen nízkým výkonem, ale může souviset i s řadou vizuálních bugů.

Assassin’s Creed Unity využívá ~50 000 draw-calls, zatímco s použitím DirectX 11 není vhodné překračovat 10 000. Ubisoft zkrátka udělal tu chybu, že zkombinoval příliš ambiciózní projekt s nevhodnou softwarovou platformou. Zatímco konzole v tomto ohledu nemají problém a jejich procesory díky low-overhead API nejsou limitujícím prvkem, PC platforma zabržděná DirectX 11 by vyžadovala procesory téměř 10× výkonnější, než jakými disponují konzole, aby jim mohla plně konkurovat.

Pokud vezmeme v úvahu starší vyjádření, podle nějž Microsoft i Sony mají zájem na tom, aby hra ani na high-endových PC neběhala lépe než na konzolích, pak je asi představitelné, jaký tlak byl na Ubisoft vyvíjen a proč ke kombinaci 50 000 draw-calls s DirectX 11 došlo. Ubisoft mohl titul zpracovat konzervativnějším způsobem, nebo s jeho vydáním počkat na DirectX 12. Ty, podobně jako Mantle od AMD, Metal od Applu a konzolová API zvládají pracovat s až desetinásobkem draw-calls oproti DirectX 11, takže ani zmíněných padesát tisíc by pro mainstreamové procesory nemuselo být brzdou. Na sestavách nelimitovaných výkonem grafické karty by s těmito API mohl být výkon dvojnásobný; možná i vyšší.

Vraťme se ale k vyjádření šéfa společnosti, Yannise Mallata. K informacím o patchi a omluvě připojil příslib rozšíření DLC Assassin’s Creed Unity Dead Kings, který získají všichni majitelé hry zdarma. Majitelům Season Pass ještě přislíbil jednu hru zdarma dle vlastního výběru z konkrétní nabídky (detaily a podmínky obou nabídek jsou k dispozici v novém FAQ).

Diskuse ke článku Ubisoft se omluvil za zbabrání Assassin’s Creed Unity

Úterý, 7 Duben 2015 - 11:12 | Samboush | Tohle je dnes obecnej problém. Wotkflow při...
Pondělí, 1 Prosinec 2014 - 11:14 | Razee | Ty jsi obyčejnej "píp", protože jsi o...
Pondělí, 1 Prosinec 2014 - 09:51 | Nest | Jeste doplnim: "Každé takové prohlášení, že...
Pondělí, 1 Prosinec 2014 - 09:39 | Nest | Takze nejdriv vezmes moje cisla, oznacis je za...
Pondělí, 1 Prosinec 2014 - 00:51 | Razee | "Aha, ale passmark takhle nefunguje, takze...
Neděle, 30 Listopad 2014 - 18:40 | Nest | 1) Aha, ale passmark takhle nefunguje, takze je...
Neděle, 30 Listopad 2014 - 09:43 | De | Za sebe můžu říct, že Unity bylo slušně pos.áno....
Neděle, 30 Listopad 2014 - 02:32 | Razee | "1) K tomu cislu jsi dosel jak?" Zcela...
Sobota, 29 Listopad 2014 - 20:05 | Nest | Issue1: To ze nekdo resi Mantle, neznamena, ze...
Sobota, 29 Listopad 2014 - 19:58 | Nest | 1) K tomu cislu jsi dosel jak? 2) Tento nesmysl o...

Zobrazit diskusi