Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Upřesnění k Windows Graphis Foundation

Longhorn logo

K Windows Graphics Foundation (WGF) u nás vyšly již dvě zprávy. V nich jsem vlastně naznačil, že WGF bude vlastně náhrada za DirectX 10 a že bude podporovat shadery ve verzi 4.0. To se nyní ukazuje jako ne zcela přesné a tak je zapotřebí to upřesnit. WGF verze 1.0, která má specifikaci téměř hotovou, totiž bude stavět na stejné úrovni jako DirectX 9, pravděpodobně tedy bude umět využívat trojkové shadery u grafických karet. Její součástí budou vrstvy „Aero Express“, „Aero Glass“ a „Diamond“. Všechny dodávané počítače s Longhornem budou muset WGF 1.0 plně podporovat.

Něco opravdu nového přinese až WGF 2.0, která teprve bude stavět na možnostech, o kterých se mluvilo v souvislosti s DirectX 10, což znamená shadery ve verzi 4.0. Tady ještě není hotova specifikace a firmy ATI i nVidia s Microsoftem na nich intenzivně spolupracují.

Zajímavá je však i informace, že Longhorn bude mít pro grafické karty dva typy ovladačů. „BASIC Driver Model“, který asi bude mít něco společného se současnými WDM, bude v Longhornu od jeho počátku, ale „Advanced Driver Model“ Microsoft představí až se Service Packem 1 pro Longhorn.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Upřesnění k Windows Graphis Foundation

Pátek, 26 Listopad 2004 - 18:40 | Anonym | Plane jsou dulezite - jen si predstavte, kdyby...
Pátek, 26 Listopad 2004 - 15:28 | Anonym | Koukam, ze jsem nebyl sam, kdo sem vlitnul pri...
Pátek, 26 Listopad 2004 - 13:21 | Anonym | Proste klasika - M$ nestiha, tak oreze puvodni...
Pátek, 26 Listopad 2004 - 13:13 | Tomas A | Advanced Driver Model Microsoft představí až se...

Zobrazit diskusi