Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Windows 10 / UWP hry budou podporovat G-Sync a Freesync

UWP jakožto platforma pro vydávání Windows 10-exkluzivních her zřejmě byla spíš takovou betou. Po několika vlnách kritiky avizoval Microsoft vyřešení alespoň těch nejpalčivějších problémů…

Zatímco u všech ostatních her si můžete zapnout FreeSync nebo G-Sync a on funguje, aniž by to vyžadovalo jakoukoli podporu ze strany hry, pod UWP (Universal Windows Platform) se Microsoftu podařilo vyrobit opačnou situaci. Hry mají implicitně zapnutou vertikální synchronizaci, kterou UWP neumožňuje vypnout. Hráči preferující nižší latence mají smůlu, hráči vybavení FreeSync / G-Sync monitory také. Důvod? Funkce Xbox DVR, tedy videozáznam obrazu (hry). Tato technologie, aby byly správně zaznamenané celé snímky, potřebuje pracovat se zapnutou vertikální synchronizací. Microsoft zřejmě nenapadlo, že existují i jiní uživatelé než ti, jejichž prioritou je sdílet herní zážitky na YouTube.

Kritika po vydání Rise of the Tomb Raider a Gears of War: Ultimate Edition přiměla Microsoft k řešení situace. Zprvu šlo o záplaty respektive obcházení limitů UWP v rámci hry samotné, což byl případ Gears of War, kde Microsoft zprovoznil FreeSync a G-Sync dodatečně. Systémové řešení přinese ale teprve nová verze UWP, která už by měla s metodami adaptivní synchronizace počítat nativně. Bude možné i (prostě jen) vypnout v-sync. Aktualizace je zatím plánována na květen, tzn. horizont 4-8 týdnů.

Krom zpřístupnění širších možností obrazové synchronizace budou doplněná podpora pro UI overlays, což znamená zobrazování obsahu přes herní obsah. Phil Spencer z Xbox divize uvedl jako příklad Live Tile, notifikace. Svá slova ilustroval na hře The Witcher 3 zkonvertované pro UWP. V souvislosti s těmito změnami nepadlo konkrétní datum, tudíž není zřejmé, zda budou dostupné již v květnu jako adaptivní synchronizace, nebo později. Pro vývojáře připravil Microsoft nástroje, se kterými mohou snadno konvertovat Win32 hry na UWP.

Diskuse ke článku Windows 10 / UWP hry budou podporovat G-Sync a Freesync

Středa, 6 Duben 2016 - 20:04 | sp c | Uplne sialenstvo je, ked sa tych `oficialnych...
Středa, 6 Duben 2016 - 20:00 | sp c | Minimalne v tomto ma ale pravdu - naco zbytocne...
Středa, 6 Duben 2016 - 19:56 | sp c | Tiez dufam, ze henta `apple rakovina` co najskor...
Pondělí, 4 Duben 2016 - 13:12 | Anonym | Na toho slowaka bych radsi ani nereagoval....
Pondělí, 4 Duben 2016 - 11:56 | Bespi | Blbost je hodne nakazliva, chtelo by to lecit.
Pondělí, 4 Duben 2016 - 11:07 | Waffer47 | UWP je prosty zabijak slobody/rozhodnuti hrace,...
Pondělí, 4 Duben 2016 - 11:05 | Bespi | Tohle plati jen v pripade aplikaci ze Store....
Pondělí, 4 Duben 2016 - 09:00 | Pety | A automatické updaty k tomu. Konec samostatných...
Pondělí, 4 Duben 2016 - 00:45 | Bespi | Duvodu je vice. Kazdopadne prinasi to sve vyhody...
Neděle, 3 Duben 2016 - 23:53 | restore | Vidim tu clanky o technickych problemoch a...

Zobrazit diskusi