Windows 10 / UWP hry budou podporovat G-Sync a Freesync
Zatímco u všech ostatních her si můžete zapnout FreeSync nebo G-Sync a on funguje, aniž by to vyžadovalo jakoukoli podporu ze strany hry, pod UWP (Universal Windows Platform) se Microsoftu podařilo vyrobit opačnou situaci. Hry mají implicitně zapnutou vertikální synchronizaci, kterou UWP neumožňuje vypnout. Hráči preferující nižší latence mají smůlu, hráči vybavení FreeSync / G-Sync monitory také. Důvod? Funkce Xbox DVR, tedy videozáznam obrazu (hry). Tato technologie, aby byly správně zaznamenané celé snímky, potřebuje pracovat se zapnutou vertikální synchronizací. Microsoft zřejmě nenapadlo, že existují i jiní uživatelé než ti, jejichž prioritou je sdílet herní zážitky na YouTube.
Kritika po vydání Rise of the Tomb Raider a Gears of War: Ultimate Edition přiměla Microsoft k řešení situace. Zprvu šlo o záplaty respektive obcházení limitů UWP v rámci hry samotné, což byl případ Gears of War, kde Microsoft zprovoznil FreeSync a G-Sync dodatečně. Systémové řešení přinese ale teprve nová verze UWP, která už by měla s metodami adaptivní synchronizace počítat nativně. Bude možné i (prostě jen) vypnout v-sync. Aktualizace je zatím plánována na květen, tzn. horizont 4-8 týdnů.
Krom zpřístupnění širších možností obrazové synchronizace budou doplněná podpora pro UI overlays, což znamená zobrazování obsahu přes herní obsah. Phil Spencer z Xbox divize uvedl jako příklad Live Tile, notifikace. Svá slova ilustroval na hře The Witcher 3 zkonvertované pro UWP. V souvislosti s těmito změnami nepadlo konkrétní datum, tudíž není zřejmé, zda budou dostupné již v květnu jako adaptivní synchronizace, nebo později. Pro vývojáře připravil Microsoft nástroje, se kterými mohou snadno konvertovat Win32 hry na UWP.