Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Výkonnostní bugy Gears of War Microsoft opravil [graf], obraz se však stále trhá

„Oprava“ artefaktů v Gears of War vypnutím GameWorks HBAO+ pro všechny Radeony bylo naštěstí jen provizorní řešení. Můžeme se podívat, jak si grafické karty vedou po vyřešení těchto anomálií…

Pomineme-li specifika, která jsou daná hrám pro Windows Store v důsledku použití UWP obecně (tj. stále zapnutá vertikální synchronizace, nefunkčnost SLI/CrossFire apod.), trápily hráče tři zásadní problémy. Grafické artefakty na některých modelech Radeonů, výkonnostní anomálie (nižší výkon na jinak rychlejším hardwaru) a microstuttering (nepříliš plynulý obraz i při 60 FPS).

Dobrou zprávou je, že první dva z těchto problémů se Microsoftu podařilo vyřešit. Artefakty ani nečekané výkonnostní propady už aktuální verzi hry netrápí - alespoň podle testu, který provedla redakce Overclock3D:

Gears Of War Ultimate Edition 1080 P Oc 3 D

Červeně a zeleně jsou označené aktuální výsledky AMD a Nvidie, bíle a šedě původní chování v době vydání hry. Výkon Radeonu R9 380 už je takový, jaký by měl být a GeForce GTX 960 nový patch prospěl při středních detailech.

Gears Of War Ultimate Edition 4 K Oc 3 D

Výsledky high-endu ve 4k vycházejí obdobně (nižší rozlišení nemá smysl srovnávat, to - v důsledku limitu vertikální synchronizace - běží všechny karty bez ohledu na detaily při 60 FPS). Výkonnostní propad na Radeonu Fury X je minulostí a GeForce GTX 980 Ti nový patch prospěl při středních i vysokých detailech.

Pokud se vrátíme k dosavadním nevyřešeným problémům, slíbil Microsoft nápravu některých z nich. Pocukáváním obrazu se zabývá a hledá jeho řešení (příčin je více), dále pak pracuje na možnostech zprovoznění adaptivní synchronizace. S novým patchem v kombinaci s ovladači Nvidia GeForce Driver 364.51 by již měl být funkční G-Sync, na FreeSync ještě Microsoft pracuje. Microsoft dále hledá možnosti, jakými by na UWP mohl vyřešit možnost uživatelského vypnutí/zapnutí vertikální synchronizace.

Tagy: 

Diskuse ke článku Výkonnostní bugy Gears of War Microsoft opravil [graf], obraz se však stále trhá

Pátek, 18 Březen 2016 - 12:21 | Ludek Jelinek | Jj, najednou ticho po pěšině. :-)
Pátek, 18 Březen 2016 - 10:40 | Jaroslav Crha | Už tomu je 16 let co v CounterStrike nikdo neměl...
Pátek, 18 Březen 2016 - 06:35 | Marek Moravčík | Podľa článku už HBAO+ v GoW vypnutý nie je a...
Pátek, 18 Březen 2016 - 04:10 | BTJ | Tak samozrejme, ze adaptivni synchronizace je...
Pátek, 18 Březen 2016 - 03:50 | BTJ | Ty sasku, nejdriv si ujasni pojmy ......
Pátek, 18 Březen 2016 - 01:16 | Psycho Mantis | "jeste nikdo neprisel s duvodem, proc by mel...
Pátek, 18 Březen 2016 - 01:08 | LastPCgamer | Takmer neexistuje FPS strielačka ktoru by som...
Čtvrtek, 17 Březen 2016 - 23:53 | 7R7 | A si si istý že to bolo tým ? :D
Čtvrtek, 17 Březen 2016 - 23:25 | no-X | To nesouvisí se stářím hry, ale s čekáním na...
Čtvrtek, 17 Březen 2016 - 22:27 | BTJ | Prosimte, nebude smesny .... VS je vertikalni...

Zobrazit diskusi