Výkonnostní bugy Gears of War Microsoft opravil [graf], obraz se však stále trhá
Pomineme-li specifika, která jsou daná hrám pro Windows Store v důsledku použití UWP obecně (tj. stále zapnutá vertikální synchronizace, nefunkčnost SLI/CrossFire apod.), trápily hráče tři zásadní problémy. Grafické artefakty na některých modelech Radeonů, výkonnostní anomálie (nižší výkon na jinak rychlejším hardwaru) a microstuttering (nepříliš plynulý obraz i při 60 FPS).
Dobrou zprávou je, že první dva z těchto problémů se Microsoftu podařilo vyřešit. Artefakty ani nečekané výkonnostní propady už aktuální verzi hry netrápí - alespoň podle testu, který provedla redakce Overclock3D:
Červeně a zeleně jsou označené aktuální výsledky AMD a Nvidie, bíle a šedě původní chování v době vydání hry. Výkon Radeonu R9 380 už je takový, jaký by měl být a GeForce GTX 960 nový patch prospěl při středních detailech.
Výsledky high-endu ve 4k vycházejí obdobně (nižší rozlišení nemá smysl srovnávat, to - v důsledku limitu vertikální synchronizace - běží všechny karty bez ohledu na detaily při 60 FPS). Výkonnostní propad na Radeonu Fury X je minulostí a GeForce GTX 980 Ti nový patch prospěl při středních i vysokých detailech.
Pokud se vrátíme k dosavadním nevyřešeným problémům, slíbil Microsoft nápravu některých z nich. Pocukáváním obrazu se zabývá a hledá jeho řešení (příčin je více), dále pak pracuje na možnostech zprovoznění adaptivní synchronizace. S novým patchem v kombinaci s ovladači Nvidia GeForce Driver 364.51 by již měl být funkční G-Sync, na FreeSync ještě Microsoft pracuje. Microsoft dále hledá možnosti, jakými by na UWP mohl vyřešit možnost uživatelského vypnutí/zapnutí vertikální synchronizace.