Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Výkonostní testy a závěr

GeForce 7 Series Logo
O GeForce 7800GTX (alias o čipu nVidia G70) jsme psali již nesčetněkrát. Nyní nastal ten správný okamžik podívat se na to, co tato karta přínáší nového, co lze očekávat od výkonu dvou kousků v SLI zapojení či na nové technologie v ní použité.

Kapitoly článků

4.  Výkonostní testy a závěr

Nyní se podíváme na samotný výkon GeForce 7800GTX v herních a syntetických testech. Vězte však, že údaje pochází přímo od společnosti nVidia, a tak není od věci jistá dávka zdravé skepse, minimálně do doby, než se dočkáme skutečných nezávislých testů této karty. Testy probíhaly na následujících sestavách:

Sestava s jednou GeForce 7800GTX
Procesor Intel Pentium 4 3,73 GHz EE
Základní deska Intel 925XECV2 (čipset Intel 925XE)
Paměti 1 GB DDR2 Corsair CM2X512A-4300C3
Zvuková karta integrovaná: Realtek ALC880
Síťová karta integrovaná GLAN
Pevný disk Western digital WD400KS
Operační systém Windows XP SP2
Verze DirectX 9.0c
Verze ovladačů karty nVidia Reference Driver 77.61
Sestava se dvěma GeForce 7800GTX v SLI
Procesor AMD Athlon FX-55 2,6 GHz
Základní deska Asus A8N-SLI Deluxe (čipset nForce 4 SLI)
Paměti 1 GB DDR Corsair CMX512-3200XL
Zvuková karta integrovaná: Realtek ALC850
Síťová karta integrovaná GLAN
Pevný disk Western digital WD400KS
Operační systém Windows XP SP2
Verze DirectX 9.0c
Verze ovladačů karty nVidia Reference Driver 77.61

Všechny tituly se testovaly v rozlišení 1600×1200 při 32bitové barevné hloubce se zapnutým 4× AA a 8× AF v Quality módu. Hodnoty v tabulkách udávají počet snímků za sekundu, k nimž se karta dobrala, nárůst výkonu pak rozdíl mezi GeForce 7800GTX a GeForce 6800 Ultra.

Srovnávací testy GeForce 6800 Ultra vs. GeForce 7800GTX
Test GeForce 6800 Ultra GeForce 7800GTX Nárůst výkonu
3D Mark 2005 3068 (bodů) 4685 (bodů) 52,7 %
Far Cry - Regulator 40,8 52,7 29,2 %
Far Cry - Research 53,8 73,4 36,5 %
Far Cry - Training 45,3 59,6 31,8 %
Far Cry - Volcano 49,5 67,1 35,7 %
Halo PC 62,4 93,9 50,5 %
Splinter Cell Chaos Theory 10_BathHouse, SM1.1, no HDR 27,0 39,3 45,5 %
Splinter Cell Chaos Theory 10_BathHouse, SM3.0, HDR 26,9 43,3 60,0 %
Doom3 42,8 52,7 23,1 %
Half Life 2 at_C17_12rev7 59,3 73,7 24,3 %
Half Life 2 at_canals_08rev7 61,1 89,2 46,0 %
Half Life 2 at_coast_05rev7 89,9 115,0 27,9 %
Half Life 2 at_coast_12rev7 75,7 110,4 45,7 %
Half Life 2 at_prison_05rev7 63,5 100,1 57,5 %
World of Warcraft 50,2 82,7 64,7 %
Chronicles of Riddick 44,9 56,5 25,9 %
Battlefield Vietnam 59,7 80,2 34,3 %
Everquest II 26,2 37,5 43,3 %
Call of Duty 148,4 165,4 11,5 %
Counter Strike: Source 84,8 125,8 48,2 %
City of Heroes 59,1 78,7 33,2 %
Need for Speed: Underground 2 20,0 37,0 85,2 %
Joint Operations 36,4 57,9 59,1 %
Star Wars Battlefront 39,6 47,0 18,7 %
Painkiller: Battle Out of Hell 42,3 67,6 60,0 %
Roller Coaster Tycoon 3 37,2 55,5 49,2 %
Battlefield 2 37,4 53,6 54,7 %

U některých herních titulů je jasně vidět, že pokud máte GeForce 6800 Ultra, není důvod k upgrade (Star Wars Battlefront, Call of Duty, Chronicles of Riddick a koneckonců třeba i Half Life 2). U jiných her se to zase vysloveně vyplatí (třeba u Splinter Cell Chaos Theory, ale u té hlavně kvůli skloubení technologií Shader Model 3.0 a HDR). Průměrný nárůst výkonu oproti GeForce 6800 Ultra činí nějakých 40 %, nicméně rychlejší procsory to možná v budoucnu změní. Ještě zbývá doplnit údaje o zisku výpočetního výkonu v jednotlivých hrách při použití dvou karet v SLI režimu (při stejných parametrech testů):

Titul GeForce 6800 Ultra 2× GeForce 6800 Ultra v SLI GeForce 7800GTX 2× GeForce 7800GTX v SLI Zisk v SLI GeForce 6800 Ultra Zisk v SLI GeForce 7800GTX
Doom 3 43,9 80,4 54,1 94,4 83,1 % 74,5 %
Far Cry 46,1 72,7 62,0 85,6 57,7 % 38,1 %
3D Mark 2005 3101 6280 4726 8645 102,5 % 82,9 %
Splinter Cell Chaos Theory 26,9 49,9 43,5 75,8 85,5 % 74,3 %
Chronicles of Riddick SM2.0 64,4 122,3 80,9 153,0 89,9 % 89,1 %
Halo 61,8 110,8 93,4 126,8 79,3 % 35,8 %
Need for Speed Underground 2 21,0 27,0 40,0 50,0 28,6 % 25,0 %
BattleField Vietnam 84,0 120,0 110,0 156,0 42,9 % 41,8 %
Painkiller: Battle Out of Hell V1.64 41,6 76,5 55,0 94,4 83,9 % 71,6 %
BattleField 1942 155,0 244,0 203,0 285,0 57,4 % 40,4 %
Warhammer: DoW 70,0 101,0 79,0 109 44,3 % 38,0 %
AquaMark 3 38,7 66,6 60,2 82,4 72,1 % 36,9 %
X2 38,7 66,6 60,2 82,4 72,1 % 36,9 %
Ground Control 2 51,0 89,0 78,0 120,0 74,5 % 53,8 %
Tomb Raider 58,7 91,5 79,0 117,5 55,9 % 48,7 %
Code Creatures 37,7 72,2 49,9 82,7 91,5 % 65,7 %
Thief: Deadly Shadow 33,0 63,0 48,0 86,0 90,9 % 79,2 %
Brothers in Arms 34,0 64,0 53,0 97,0 88,2 % 83,0 %

Z tabulky jasně vidíte, že nárůst v SLI režimu u GeForce 7800GTX není ani takový, jako u GeForce 6800 Ultra. Na vině bude asi nejspíše nedostatečný výkon procesoru, který nestíhá těmto dvěma kartám (a pozor, bavíme se o Athlonu 64 FX-55). Osobně tedy v současné době nevidím důvod, proč dávat dvojnásobek peněz za řešení, které ve výsledku přinese třeba i jen čtvrtinový nárůst výkonu (to se samozřejmě v nejbližší době s příchodem nových a dvoujádrových procesorů změní). Pokud si třeba porovnáte nárůst výkonu u Need for Speed Underground 2 a Chronicles of Riddick, dospějete nejspíše k závěru, že první hra daleko více cyužívá hlavní procesor, zatímco ta druhá v drtivé většině výpočtů při zobrazování grafiky používá GPU, zejména Shadery.

Následuje ještě graf, porovnávající výkon GeForce 6800 Ultra a 7800GTX v Shader operacích.

Shadermark

Na samotný závěr snad už jen fotografie balení GeForce 7800GTX od společností EVGA a Leadtek.

EVGA GeForce 7800GTX

Leadtek GeForce 7800GTX

Kapitoly článků
4.  Výkonostní testy a závěr

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku nVidia dnes uvádí GeForce 7800GTX

Středa, 13 Červenec 2005 - 11:00 | lumi | Nástupem GeForce 7800GTX se snad výrazně zlevní...
Čtvrtek, 23 Červen 2005 - 16:51 | Anonym | ltokar: toho si nevšímej, to je tím, že FSAA je...
Čtvrtek, 23 Červen 2005 - 16:45 | lto | no-X: rozdil tam je, ale oba obrazky maji napsane...
Čtvrtek, 23 Červen 2005 - 08:05 | netmaster | Hlavne pro 1024x768 je limitujici CPU, ktere...
Středa, 22 Červen 2005 - 22:56 | Anonym | to: Hon_za To, jestli ta karta má dobrý výkon v...
Středa, 22 Červen 2005 - 17:53 | Anonym | x: Napsal jsi pěknou blbost. Podívej se na tohle...
Středa, 22 Červen 2005 - 17:47 | Anonym | to x: to jestli je zbytečné používat u 1600x1200...
Středa, 22 Červen 2005 - 17:03 | Anonym | tj smesne pouzivat u 1600×1200 nejaky...
Středa, 22 Červen 2005 - 16:52 | Anonym | Na tom's hardwaru už mají i benche... no...
Středa, 22 Červen 2005 - 16:07 | Chupas | chtej proste ukazat ze to konecne utahne rozumny...

Zobrazit diskusi