Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Vizuální stránka a technologická dema

GeForce 7 Series Logo
O GeForce 7800GTX (alias o čipu nVidia G70) jsme psali již nesčetněkrát. Nyní nastal ten správný okamžik podívat se na to, co tato karta přínáší nového, co lze očekávat od výkonu dvou kousků v SLI zapojení či na nové technologie v ní použité.

Kapitoly článků

3.  Vizuální stránka a technologická dema

Na následujících obrázcích ze hry máte možnost na vlastní oči posoudit přínosy technologií, obsažených v čipu na kartě GeForce 7800GTX.

Maskoti

Prvním maskotem, který provází i technologické demo na GeForce 7800 je ženská postavička (koho to překvapuje :-) jménem Luna. To asi koneckonců nikoho nepřekvapí. Na ní vša nVidia prezentuje některé klíčové prvky nové karty:

nVidia Luna

  • Pixel Shaders 3.0 - pomocí nich se vykreslují vrstvy postavy, jako oblečení, oční bulvy, to vše požadující více než 300 instrukcí s per-pixel větvením a 64bitovými barvami.
  • Translucence - prosvícení těl gatekeeperů.
  • Displacement Mapping - využívá volumetrické textury pro výpočet povrchu.
  • Real-Time Hair - geometrie vlasů Luny je simulována v reálném čase, stínování probíhá po jednotlivých pixelech.

Druhým maskotem je „Mad Mod Mike“ alias Šílený (Max) Mike.

nVidia Mad Mod Mike

  • PixelShaders 3.0 - všechno u Mika počínaje kůží a konče chvěním horkého vzduchu od raket je počítáno pomocí Pixel Shaderů.
  • Radiant Lighting - Mikův Jetpack vytváří samozřejmě patřičné stíny a odlesky ve svém okolí, což se pak projevuje i na jeho helmě.
  • Depth of Field - rozostření přesně v souladu s lidským okem je také počítáno pomocí shaderů, kdy se scéna počítá vícekrát a výsledek se poté skládá dohromady.

HDR renderování při 128bitové přesnosti

GeForce 7800GTX 128bitová přesnost

Far Cry

Far Cry bez HDR Far Cry HDR

Far Cry bez HDR Far Cry HDR

Splinter Cell Chaos Theory

GeForce 7800GTX 1.1 Bump Mapping GeForce 7800GTX 3.0 Bump Mapping

GeForce 7800GTX 1.1 Lightning GeForce 7800GTX 3.0 Lightning

GeForce 7800GTX 1.1 Shadows GeForce 7800GTX 3.0 Shadows + HDR

Kapitoly článků
3.  Vizuální stránka a technologická dema

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku nVidia dnes uvádí GeForce 7800GTX

Středa, 13 Červenec 2005 - 11:00 | lumi | Nástupem GeForce 7800GTX se snad výrazně zlevní...
Čtvrtek, 23 Červen 2005 - 16:51 | Anonym | ltokar: toho si nevšímej, to je tím, že FSAA je...
Čtvrtek, 23 Červen 2005 - 16:45 | lto | no-X: rozdil tam je, ale oba obrazky maji napsane...
Čtvrtek, 23 Červen 2005 - 08:05 | netmaster | Hlavne pro 1024x768 je limitujici CPU, ktere...
Středa, 22 Červen 2005 - 22:56 | Anonym | to: Hon_za To, jestli ta karta má dobrý výkon v...
Středa, 22 Červen 2005 - 17:53 | Anonym | x: Napsal jsi pěknou blbost. Podívej se na tohle...
Středa, 22 Červen 2005 - 17:47 | Anonym | to x: to jestli je zbytečné používat u 1600x1200...
Středa, 22 Červen 2005 - 17:03 | Anonym | tj smesne pouzivat u 1600×1200 nejaky...
Středa, 22 Červen 2005 - 16:52 | Anonym | Na tom's hardwaru už mají i benche... no...
Středa, 22 Červen 2005 - 16:07 | Chupas | chtej proste ukazat ze to konecne utahne rozumny...

Zobrazit diskusi