Desítky pro Xbox One přijdou v listopadu, nabídnou kompatibilitu s Xbox 360
O vydání Windows 10 pro Xbox One se hovořilo střídavě v souvislosti s říjnem, listopadem i prosincem. Microsoft dlouho zůstával jen u strohého konstatování „holiday season“, což je poměrně vágně definované období. V užším slova smyslu je chápáno jako období Vánoc až Nového roku, v širším začíná okamžikem, kdy odezní Halloween a končí v polovině ledna.
Nyní už je jasně a oficiálně potvrzeno, že půjde o listopad a nejen to. Zároveň s updatem na desítky získají uživatelé Xboxu One zpětnou kompatibilitu s hrami pro Xbox 360. Odhaleno bude 100 her původně určených pro Xbox 360, které bude možné hrát i na nové verzi. Mezi jinými i Borderlands. Další (stovky titulů) budou následovat později. Bude-li uživatel chtít tyto tituly hrát v multiplayeru, musí počítat s členstvím Xbox Gold.
Ne vše jde ale úplně hladce, odkladu na příští rok se dočkala Cortana pro Xbox One. Podle neoficiálních spekulací může být zpoždění způsobeno snahou o propojení s ovladačem Kinect. Naopak pozitivnější zprávou jsou další výhody, které Xboxu desítky přinesou. Jde především o API DirectX12 a s ním spojené nové vývojářské nástroje. Hry navržené s ohledem na ně totiž budou schopny efektivněji využívat procesorových prostředků, díky asynchronním shaderům bude možné využít lépe i prostředků grafického jádra a s novými vývojářskými nástroji lze korektněji přistupovat i k integrované rychlé paměti ESRAM. Kombinace těchto vlastností by u kompatibilních her měla přinést vyšší FPS a nebo vyšší rozlišení.