Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Jak na Witcher 3 s Radeony? FPS zvýšíte malým trikem, nebo počkejte na Catalysty

Nvidia HairWorks pro vykreslování vlasů a chlupů ve hře Witcher 3 působí na minulých generacích GeForce a na Radeonech nepříjemný pokles výkonu. AMD nabídla prozatímní řešení…

Witcher 3: Wild Hunt, který si nyní mohou zdarma stáhnout majitelé GeForce GTX Titan X, obsahuje kód od Nvidie známý jako GameWorks; především pak efekty HairWorks, které slouží pro rendering vlasů, chlupů a podobně. HairWorks lze chápat jako určitou alternativu k AMD TressFX, ale s jedním rozdílem. Zatímco TressFX zlepšil vizuální kvalitu vlasů výměnou za výkonnostní propad, který se mezi Radeony a GeForce nijak výrazně nelišil, efekty Nvidie ve Witcher 3 běhají dobře jen na aktuální generaci GeForce (Maxwell), zatímco na předešlých GeForce a stávajících Radeonech působí nepříjemné poklesy výkonu.

Efekty koncipované tak, aby fungovaly dobře jen na vlastní architektuře a penalizovaly konkurenci, jsou vcelku pochopitelné - těžko říct, co ale přimělo Nvidii takto uměle odepsat Kepler. Možná mainstreamová GeForce GTX 960, která oproti generaci předešlého mainstreamu (GeForce GTX 760) nepůsobí svým výkonem příliš přesvědčivě, a tak je třeba výkon starších modelů trochu umravnit, aby měli zákazníci motivaci nakupovat ty nové.

Ccc Witcher 3

Co se Radeonů týče, poukázala AMD na možné řešení s tím, že zároveň pracuje na nových Catalystech, které by měly situaci nějakým způsobem zlepšit. Onen trik spočívá ve faktu, že Nvidia v rámci HairWorks používá nadměrnou úroveň teselace, která produkuje mnohonásobně více polygonů, než je třeba pro vykreslení dokonale oblého účesu a hladkých nehranatých vlasů. Ovládací panel AMD Catalyst Control Center umožňuje přepsat Nvidií přednastavené hodnoty teselace na rozumnější úroveň, jak vidíte na ukázce výše.

Witcher 3 X 64Witcher 3 X 16Witcher 3 X 8

Původní úroveň přednastavená ve hře je ×64. Jak ověřila redakce webu WCCFTech, snížení na ×16 reálně nepůsobí viditelný pokles kvality ani při pohledu z blízka, ale FPS se zvýší na dvojnásobek. Snížení na úroveň ×8 už při bližším zkoumání přinese určitou degradaci, ale umožní ještě 10-20% zvýšení FPS.

Witcher 3 Wccftech

Výkon s HairWorks s různými maximálními stupni teselace podle WCCFTech

Dá se říct, že pro výkonnější grafické karty je zlatým středem hodnota ×16, která při zachování vizuálně totožného výsledku zvýší framerate na dvojnásobek (při pohledu z blízka) a více než o třetinu (při pohledu z dálky). Zlepšení v rámci ovladačů se bude týkat Catalyst 15.5 beta, které by měly být vydány brzy. Krom situace s Witcher 3 zlepší i FPS ve hře Project CARS.

Diskuse ke článku Jak na Witcher 3 s Radeony? FPS zvýšíte malým trikem, nebo počkejte na Catalysty

Pondělí, 25 Květen 2015 - 09:30 | Marek Moravčík | Jedna jediná vec chýba Hairworks vo Wictherovi 3...
Pondělí, 25 Květen 2015 - 09:10 | Marek Moravčík | "To bylo sice hezke, ale cely koncept...
Pátek, 22 Květen 2015 - 21:19 | ROdNEY | Kazdy at si udela nazor sam pri srovnani visualni...
Pátek, 22 Květen 2015 - 21:03 | ROdNEY | To ma prece jednoduche reseni. Pouzit plno efektu...
Pátek, 22 Květen 2015 - 20:58 | ROdNEY | To bylo sice hezke, ale cely koncept GameWorks je...
Pátek, 22 Květen 2015 - 09:42 | TyNyT | Jenže to je možná samozřejmost pro tebe. Typický...
Pátek, 22 Květen 2015 - 09:38 | Warden | a do nvidia inspectoru ses dival ?
Pátek, 22 Květen 2015 - 08:53 | Marek Moravčík | "HairWorks pouziva line tessellation,...
Pátek, 22 Květen 2015 - 08:50 | Marek Moravčík | Tiež si myslím, že v prípade Hairworks nasatvenie...
Pátek, 22 Květen 2015 - 08:04 | Adams Adams | Dobře, řeknu to srozumitelněji. Od dob aféry s...

Zobrazit diskusi