Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Jsou GPS navigace mrtvé či nikoli?

Pre mna osobne najviac vyhovuje smartphone Sygic s offline mapami. Raz za cas aktualizujem mapy a hotovo. Nejaka priebezna aktualizacia dopravnych info mi zatial nejak moc nechybala. Mozno raz ked som omylom nechal zapnute datove prenosi tak mi hlasilo zapchy na dialnici pre Viedni a navrhlo obchadzku. Ale to je velka vynimka lebo bezne nejazdim po cestach kde byvaju zapchy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jop, mám to stejně. když jedu někam, kde to neznám, tak si beru 8" tablet se Sygicem, když jedu někam, kde to trochu znám, tak si vystačím s telefonem se Sygicem. nevidím důvod proč kupovat specializované zařízení. Sygic má solidní mapy, licenci na 5 zařízení, routing už taky celkem vychytali...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

na jar 2016 vydali novu verziu, neda sa v tom vyhladavat, cesty najde divne, takze som presiel na Here, ktore su zadarmo a su 10000x lepsie. Sygic sa moze ist dat vypchat! Ponosil ma po celej Budapesti, ked som siel spet z letiska, a aj ked som siel tam, dialnica bola rovno, navigacia ma tahala do mesta. Here ide normalne ako ma.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Here také používám, avšak pár výhrad bych měl. V Řecku na ostrovech jsem na cestách, které byly v mapách značeny nejnižší úrovní, několikrát narazil na zavřenou bránu nebo závoru a nebo projetí bylo možné leda tak traktorem při sklízení oliv :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak. Here mě tam vláčely po horských kozích stezkách až se mi začalo kouřit z variátoru, přitom dvěstě metrů ode mě byla krásná silnice.Here jsou dobrý jako offline nouzovka ale jinak už se jim raději vyhýbám.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Dobrý den. Řekl bych, že teď, po 2 letech od této diskuze je toto téma ještě aktuálnější. Já taky používal GPS na telefonu, ale nyní chci v létě hodně cestovat, takže bych radši měl zvlášť zařízení, aby se mi nevybíjel pořád telefon. Z tohoto hlediska si myslím, že GPS určitě nejsou přežitek. A chtěl jsem se tedy zeptat, jestli je tu někdo, kdo má s nějakou značkou GPS dobré zkušenosti. Podle testů třeba tady https://vas-pomocnik.cz/test-gps-navigaci/ se dost na předních příčkách umisťovala značka Garmin. Máte s ní někdo zkušenosti? GPS tak do 4000, díky!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ach bože, další Ježkova srajda. Tolik písmen a přesto je to úplně neříkající článek. A největší prča je tahe souvětí:

"Otevřeně přiznávám, že na GPS navigace do automobilů nejsem expert. Nikdy jsem nebyl, nikdy nebudu a ani být nechci."

Ježek přizná, že o navigacích ví prd, ale ani to mu nezabrání napsat článek. Tomu se říká vysoký novinářský standard.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Tentokrát souhlasím.
Stačilo prostě napsat že se zde zakládá diskuse o navigacích a šlus.
Ale redakce asi platí podle počtu slov a tak je to natažené jako guma od trenek a informační hodnota nulová.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli sis nevšiml, tak to není článek, ale blog.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Je jedno, jestli je to článek nebo blog, prostě to je sračka. Podobné články se tvoří jenom kvůli flame war v diskuzích (protože prachy za reklamu). Stačí aby byl článek/blog kontroverzní, na kvalitě nezáleží.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

A nutil tě někdo to číst, neřku-li reagovat na to? To je fakt tak těžký, když vidím Ježek a blog (nebo jen Ježek, dle příslušného ježkofoba) prostě rolovat dál, nebo zavřít stránku, nebo tak?

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Čtenář nesmí hodnotit kvalitu článku/blogu a nesmí říkat, jaké články si přeje a jaké si nepřeje?
Pokud vím, tak píšete pro čtenáře, ne pro sebe. Udělejte si průzkum, koho takovéto "blogy" zajímají a pak se přizpůsobte poptávce.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tak jo. Mě ježkoviny zajímají. Koho taky může dát plus. A téma mě taky zajímá, sám používám Be on road v neplacené verzi a hodnotím ji tak na 70% Chybí mi hlavně aktualizace map (objížďky, uzávěrky) naopak kašlu na kamery a radary. Grafika je pěkná, přehledná, rychlá, fachá to i bez dat, byť za jistých okolností pomaleji či nepřesněji. Samostatnou GPSku kupovat nebudu. 70% spokojenost je pro mě dostatečná, byť rád poznám lepší řešení.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Lepší než Be-on-Road je aplikace pod nicneříkajícím názvem "Offline Maps and Navigation", což je starý engine Be-on-Road, než je zprznil Sygic. Nový Be-on-Road má totiž engine od Sygicu, který se vyznačuje tím, že na rozdíl od starého BORu úplně debilně hledá trasy a nic neumí. Ne jen že jsou nalezené trasy pomalejší, ale často i nesjízdné. Starý BOR má sice rozhraní, které vypadá jako z roku 2000, ale routing má i na té OSM mapě zdaleka nejlepší z offline navigací vůbec a umí toho hodně, jako bod k vypíchnutí bych uvedl mnohem příjemnější hlas (který neříká "se držte vpravo") a funguje i když je telefon připojený přes bluetooth.

Tomu aka Sygicu jsem dal pár týdnů, ale pak jsem našel "Offline Maps and Navigation" a srdíčko mi radostně poskočilo, dokonce do toho vychází i aktualizace map.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale jistěže smí, ale musí počítat tím, že se někomu jeho příspěvky nebudou líbit a bude na to reagovat.

Pořád je potřeba si uvědomit, že přistupujete na web, který patří soukromé firmě a ta s ním může nakládat dle vlastního uvážení. Může si psát, co chce a může taky kdykoli cokoli smazat bez nutnosti to někomu vysvětlovat, včetně tohoto mého příspěvku. Mně to tu nikdy neříkalo pane (i když jsem míval na obsah nezanedbatelný vliv), ale kdyby tomu tak bylo, první, co začnu dělat, je mazat příspěvky, které nejsou k tématu, protože mám na význam termínu „diskuze k článku“ určitý názor a ten bych prosazoval.
A klidně to může být i tak, že vlastník webu dělá to, co navrhujete - nechává lidi hodnotit autory slovně a dělá si průzkum, koho vyrazit a koho nechat. Nevím, tipuji. Může to tak být, a nemusí.

Předřečník vyjádřil názor na Davida, já vyjádřil svůj názor na tyhle typy příspěvků.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Články a blogy pana Ježka sice povětšinou nejsou zrovna výstavními kousky, dosti často se v nich dočteme i pěkné ptákoviny svědčící o dosti bídných a notně popletených znalostech problematiky o které píše, ale zrovna projevem zrychlené střevní peristaltiky bych je nenazýval.

To mnohé (nebudu zlý, a nebudu tvrdit že naprosto všechny) vaše příspěvky by si zasloužily mnohem jadrnější a "voňavější" označení, a přesto nás jimi nepřestáváte "oblažovat" v množství víc jak snesitelném.
Mám pro vás návrh: Vyhněte se diskuzím na tomto webu, a nejlépe celému DIIT/CDR. Troufám si tvrdit, že nemálo čtenářů to potěší, a kdo ví, možná to bude přínosné i pro vás.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jednoucelova navigace a navigace v mobilu je podobny rozdil jako sada klicu a kombinacky.
Napriklad velmi mnoho telefonu neumi navigovat dlouho, protoze se prehrivaji.
Navigace umi jednoduse prenaset/vytvaret oblibene body mezi pocitacem a navigaci, drazssi modely umi i planovat trasy v PC a prenest do navigace.

Outdoorove navigace vydrzi takove zachazeni, ze by "outdoorove" mobilni telefony byly davno znicene.

Ono je tezke radit, kdyz ve clanku neni jasny ucel/cile, ktery ma navigace plnit.

PS: navigace je samozrejme nejlepsi tam, kde to vubec neznam, napriklad velke mesto nekde v cizine, nebo naopak odlehla oblast v horach a tam bych bez offline map rozhodne nejel. Protoze "Datovy roaming" je extradraha vec, a v odlehlych oblastech zadna data casto nejsou dostupna.
PPS: aktualni informace o doprave jsou asi dobra vec, ale v CR je TMC nepouzitelne(data jsou neaktulizovana).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To TMC je blbý, no. Blbý také je, že doživotní aktualizace znamená tak 5 let max. Kámoš si koupil nějakého tom Toma na motorku a už má útrum. Otec má nějaký via 135 a zatím stahuje mapy furt.
Pro tátu je extra zařízení výhodnější, protože má blbofon. Já se podívám kam jedu do mapy a podle navigace dám poslední míli.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hmm, to si rád poslechnu...
Běžně používám mapFactor Navigator (mapy OSM) a Sygic (mapy přepínám TT nebo NQ), případně online Waze
Plánuji si běžně na PC, definuji průjezdní body, doplňuji POI a následně si to naimportuji. Rovněž obráceně, cestovní deník si z "navigace" stáhnu do PC. Opravdu nevidím jedinou výhodu "krabiček".
K těm drahým roamingovým datům, letos jsem schválně nechal jet Waze po celou dobu... cca 2000km... kolk si myslíš, že si to nastahovalo dat? Fakt likvidační hrůza :-)

P.S. Kolegovi takový online ušetřil cca 6hodin stání a popojíždění v HR, když uzavřeli Sveti Rok...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ono to chce taky mít aktuální informace.

POI si můžeš editovat na PC třeba s Here nebo Waze.
Držák na mobil s nabíječkou stojí od pár korun po cca 1500Kč za sofistikované řešení.

Doprava v ČR se sleduje nejlépe s Waze, TMC je technologicky zastaralé, nepřesné a hrubě neaktuální.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ja bych spise rekl, ze doslo k prolnuti kategorii. Kdyz navigace zacinaly, tak to byl uzamceny windows mobile ci CE. Casto je slo odemknout a pouzivat jako PDA. Pozdeji uz byli Windows odemcene aby si ridic mohl pustit film ci zahrat hru. Naposledy jsem mel v ruce 7" navigaci s androidem a digitalnim TV tunerem. Dnesni navigace se tak stala tabletem. No a telefony nam narostly do rozmeru malych tabletu a tak nam odpadla potreba samostatneho zarizeni. I nektere automobilky si toho vsimli a je tam mozno do stredoveho LCD poslat mapy z telefonu.

Specializovane zarizeni ma dnes smysl jen jakou outdoor zarizeni pro drsne podminky s poradnou vydrzi.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

úplně první (mapové, předtím byly ještě směrníkové) navigace jako TT (ty vylezly někdy kolem roku 2001) byly malé Armové krabičky s custom linuxem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Automobilová navigace v telefonu má jednu podstatnou vadu, a sice že je nelegální. Jakmile za jízdy šáhnete na telekomunikační zařízení, jsou z toho 2 body.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Sahat můžeš, nesmíš držet.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Spravny paradox. Kdyz clovek sedne do nekterych novych aut, tak jsou dotykova malem i tlacitka na stahovani oken a bez zirani na centralni display nejde nastavit radio, klimatizace a vlastne vubec nic vyjma svetel (protoze to vyzaduje homologace). Nastesti to vetsina evropskych vyrobcu neprehani. Napoled jsem to videl v nejake americe, i normalni tlacitka predelali na kapacitni plosky. Fakt by me zajimalo jak by se to ovladalo v zime v rukavicich. Ale urcite tim usetrili, protoze kvalitni spinac je i ve velkem objemu vyroby dost draha vec.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

nejen spínače, stačí kouknout na přístrojovou desku :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To máte blbé, jestli nemůžete telefon ovládat bez sahání na něj. ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já třeba používám navigaci na motorce. Tady ani v budoucnu nepředpokládám nějakou integraci - ono ani často není kam.
Tady jsou zase kladeny vcelku vysoké nároky na odolnost a upravené ovládání pro rukavice (velká ovládací "tlačítka" atd...)
Třeba mobily tady nepomůžou - páč kvůli kapacitní vrstvě máte v rukavicích peška.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

treba sezenes ve vyprodeji prilbu z Gripenu, pry pezbrojuji....

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ono se vam toho do helmy nastehuje celkem hodne. Headup displej je to nejmensi.

Rukavice jde myslim necim nastrikat aby byli vodive. Pripadne se urcite uz vyrabeji. Nebo si sebou vozit stylus.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A znáte snad nějakýho debila který by za jízdy na mašině sahal na navigaci? Na mašině potřebujete aby se vám to neklepalo nevypadlo a bylo to vodovzdorné. Osobně používám mobil v kapse který přes bt dává hlasové povely do audia v helmě.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ja waze, super naviguje je prehladna upozornuje na vsetko mozne vymol, zapcha s alt. trasou, policajtov ( mam auto s 360hp takze mi uz par krat zachranila penazenku od vyvetrania), zatial uplna spokojnost, samozrejme pre traffic info nutnost dat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Navigaci zasadne nepouzivam a pouzivat nehodlam. Po urcite dobe to z cloveka udela debila, co bez navigace netrefi do sousedni ulice. Pozorovano na lidech ve svem okoli, kdy skutecne lide nejsou schopni ujet 500 metru bez navigace.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tak to asi moc nejezdíte do ciziny. Odnavigovat se ve městě kde to ani malinko neznáte, místopisné názvy ani nestíháte přelouskat natož si je zapamatovat, aby je člověk našel v mapě, to je s papírmapou bez zastavení víceméně nemožné (resp. člověk se pak navigačním chybám a bloudění nevyhne).

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pravda, do ciziny ne ... ale nemyslim, ze by to bylo vyrazne jine, nez jet v CR nekam, kde to vubec neznam. Osobne si v takovem pripade tisknu mapu, ve 2 meritkach - velmi hrube, abych vedel kde sjet z dalnice a podobne, a pak jemnejsi, kde jsou nazvy ulic a tak.
Po cechach si s tim vystacim vsude, vcetne Prahy.

ale je mozne, ze nekde v zahranici trebas nemaj nazvy ulic tak pekne jako u nas, to je mozne a asi bych to mel tezsi. Tak jako tak, navigaci nikdy :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nebyl bych tak "ortodoxní"...
Navigace je výborný sluha... nicméně občas je potřeba jí připomenout, kdo je pán... ať si to přepočítá, když se mi to nezdá...
Pokud plánuji trasu v cizině někde po okreskách a přes hory, tak s sebou pro jistotu vozím "hrubou mapu a hrubý itinerář".

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Suhlas. Vo velkomeste v zahranici je to neocenitelny pomocnik. Pametam casy, ked sme este jazdili bez navigacie a teraz s navigaciou a je to obrovsky rozdiel. Sofer potreboval k sebe navigatora, ktory sledoval mapu, znacky a okolie.
Preferujem klasicke navigacie(jednoucelove zariadenia) z viacerych dovodov. Navigaciu integrovanu od vyrobcu auta by som nechcel. Odrazda ma sposob aktualziacie, umiestnenie displeja, ktore nieje idelane. Pouzivam najnovsi Garmin. Par veci mi vadi a ako novinka ma nejake mensie muchy. Nie uplne aktualne data, hlavne neaktualne rychlostne limity, ktore v danej lokalite su uz davno. TMC funguje celkom dobre(Polsko, Nemecko) ale mam pocit, ze meni priebezne trasu podla zdrzania a zatial som neprisiel na to ako to nastavit. Pridali tam inteligneciu, ktora v niektorych ohladoch pomaha, v inych kazi.
Skoda, ze Garmin funguje len na Windowse.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proti gustu... :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tenhle postoj je trošku extremistický, ale respektuju ho ;). Tak nějak lidsky ho i chápu. Já to mám jinak: u navigace víc než u běžné mapy platí: "důvěřuj, ale prověřuj". A já mám některé navigace skutečně natolik prověřené a naučené, že jim důvěřuju docela hodně. Protože mě prostě nezklamou a když už, nejde o nic zásadního (spíš to bývá článek do skládačky typu "aha, když to udělá tohle, znamená to tohle" - a to platí vždy, ne ojediněle). Naproti tomu u Sygicářů často slýchám hlášky typu "super navigace, ale občas mě tak vyšplouchne, že mám dojem, že to je easter egg" (ne přímo v tomhle znění, ale smyslu). Takže mně třeba Sygic vůbec neoslovil, naopak častou chválu na něj až skoro nechápu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ja to mam tak, ze me by bylo jedno, jak by byla navigace dokonala. Cim dokonalejsi, tim horsi :-)
Jde o to, ze - a fakt to mam vypozorovane na realnych lidech - lide ztraceji schopnost orientace a ridi se pouze podle navigace. Je-li tato dokonala, tak se ji ridi 100% a proste je vzdy dovede tam, kam potrebuji.
Ale zazil jsem osobne cloveka, ktery stal odhadem 100 metru od sveho domu a netusil, kde je, dokud nezapl navigaci a nezadal, ze chce jet domu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas. Sám jsem to s navigací zkusil párkrát, protože si mě do auta sedl někdo kdo chtěl ukázat co umí jeho mobil a po chvíli jsem zjistil, že vůbec nevím kde jsem, protože jsem jen tupě poslouchal "doleva", "doprava", ...

Když jedu bez navigace, mám v hlavě pořád jisné souvislosti a aspoň hrubě se dokážu orientovat v podstatě kdekoli. Možná netrefím na správné místo ve městě napoprvé, ale až tam jedu příště, určitě to zvládnu i bez navigace a napoprvé. Mít navigaci, nevím ani podesáté kudy kam, protože mě to prostě nezajímá ;( Možná jsou lidi co to mají jinak, ale všeobecně bych řekl že je to tak u většiny lidí - stačí si vzpomenout na články jak kamioňák skončil v poli a vůbec mu to nebylo divné...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna tobě se divím, že tě to trápí, co s lidma dělaj navigace :). Ale jestli to máš tak, že cítíš strach z toho, že by navigace něco podobného udělala i s tebou, tak to chápu. Já tenhle strach v zásadě nemám. Ano, souhlasím, člověk se pak méně spoléhá sám na sebe a více na přístroj - soudím dle sebe. Ale tak kvůli tomu si ten přístroj pořizuju, abych měl o starost míň. A jestli je to tak, že přístroj prokáže své kvality a já ho nebudu muset tak často kontrolovat a tedy vzniká situace, že já mám s tím přístrojem méně starostí/práce než bez něj, tak ten přístroj podle mě má smysl. Pro mě samozřejmě, jak to mají jiní, je mi v zásadě jedno :).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to je parada, asi si nejaky genius, ked vies, ze ides po dialnici, mas ist do dediny "lucivna" a je to hned vedla dialnice, ze zides z dialnice a 200m je hned Lucivna. Aky zazrak sa ale stal, ziadny vychod Lucivna nikde nieje, lebo vychod sa vola Mangusovce. Navigacia je najlepsia vychytavka v automobiloch co vymysleli za poslednych 50 rokov.f Hned po klimatizacii.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A proto není podstatné při odbočování vědět, jak přesně se ta vesnička jmenuje, ale na kterém výjezdu mám odbočit, případně znát číslo silnice, kam chci odbočit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

yo.. na 250km trase je tych odbociek zo 20, si vsetky budem pamatat a cestou spet tiez. Zapnem Here, nastavim ciel, idem ako vravi teta, ked zle odbocim, teta porozmysla a navrhne kam dalej. Hotovo a nic nemusim vediet.

Tak isto ked ides z Bratislavy na vychod, tak hocikde ides musis ist Zilina. Prvy krat som z toho bol celkom c p*ci, lebo ja nechcem ist do ziliny, ja chcem ist do nitry!!! Lenze po 2km (cojaviem kolko) ides rovno do nitry a dolava do ziliny. To clovek co tam ide prvy krat nevie.. Nieco ako kedy vy chcete ist z Prahy do Brna a cesta by bola ze Usti nad labem

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> Hotovo a nic nemusim vediet.

No právě. A o tom to je. Já když někam jedu, tak si trasu nastuduji na mapě, takže mám rámcovou představu kudy pojedu a kde jsou možná problémová místa. Navigaci používám jen někdy, abych trefil konkrétní místo na konci trasy.

Svého času jsem jezdil trasu Ostrava - Budapešť. Dvakrát jsem jel jako spolujezdec s kolegou, který to znal a pak už jsem jezdil sám. Někdy po dálnici přes Bratislavu, jindy přes Trenčín, Nitru a Nové zámky. Vždy jsem trefil. Ale asi mám výhodu. že mám mapy rád a nemám problém se v nich orientovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jenže to je jízda na kochačku, teď si představ, že dostaneš (nepřesnou) adresu, kdes ještě nikdy nebyl a jeď... :-)

Navíc je třeba rozdíl jet Slovensko a Maďarsko a třeba Polsko.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tomuhle komentáři moc nerozumím. Když nedostanu přesnou adresu tak nemám co zadat do navigace a jsem na tom stejně, jako kdybych navigaci nepoužil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Třeba bod na mapě?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A? Mapa jako mapa. Je jedno v jaké formě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Boha jeho když ani nevím kam jedu tak si kliknu přibližně a pak se doptám.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Furt se snažím vypátrat, v čem se to liší od "Dojeď do Horní-Dolní" na náměstí a tam se doptej na Honzu Krtka.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak třeba jedeš do Budy a dostaneš adresu Királi utca 186 (jsem si teď vymyslel). Když neumíš maďarsky (což já neumím, potažmo umím jen pár základních zdvořilostních frází), tak nikdy na klasické mapě nenajdeš tu ulici, leda bys měl verzi s jmenným seznamem ulic (což obvykle autoatlasy nemají a budeš potřebovat ještě turistickou mapu města). S navigací stačí napsat pár znaků a ona ti rovnou napoví, že jsi asi myslel ulici Király a že leží v Pešti, tedy za řekou.

Prostě řečeno: nepřesné a nekompletní informace lze pomocí navigace celkem pohodlně doplnit a hlavně ověřit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já ale nikde neříkal, že budu používat jen a pouze papírové mapy. Samozřejmě, že mám v telefonu aplikaci s offline mapami. Dokonce ne jen jednu. Takže tuhle ulici si vyhledám, kouknu kudy zhruba pojedu a navigaci si možná zapnu až někde v Budapešti, abych se prokličkoval skrz jednosměrky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jeee, to je uzasna ukazka toho, o cem mluvim... Vyjadreno zcela esencialne presne: "Hotovo a nic nemusim vediet."
Ano, pokud je tvym zivotnim cilem nic nevedet, tak to delas dobre...

No a my, co neco vedet chceme, navigaci proste nepouzivame, abychom se nedostali do stavu, ze nemusime nic vedet..

Btw je uzasne videt, jak zdegenerovany uz lide jsou, kdyz si ani jednoduse nedokazou poznacit cestu, ktera ma 20 odbocek :-D
Btw, nevim jak v cizine, ale napriklad po cechach se docela obstojne da jezdit podle cisel silnic, taktez sjezdy z dalnic jsou cislovane...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

mojim zivotnym cielom nieje pamatat si vsetky cesty vsade :) mne sa staci dostat z A do B. Nechcem predtym pol dna studovat mapu a zapisovat si co a ako, lebo ked si to nezapises, tak to zabudnes. Nastavis ciel a teta ti povie, po 1000m odbocte vpravo, po 300m odbocte vpravo, teraz odbocte vpravo! a to je to co chcem.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Dobre ti tak, samozrejme :-))
Mojim zivotnim cilem to take neni, ale beru to jako soucast "vseobecneho rozhledu". Proste nekam jedu autem a uz tak nejak vim, kudy tam pojedu. Ostatne takhle dneska jsem schopny jezdit klidne i po Praze. Vysad me nekde v Praze na nahodnem miste, dej mi auto a ja se velmi rychle zorientuju a dojedu, kam potrebuju.
Pokud pouzivas navigaci,. lehko se stane, ze jses o 3 ulice vedle sveho domova a netusis, kde jses.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ano jsi největší king a honíš si oběma rukama. My ostatní s malým pérem kteří víme že není v lidských silách nastudovat všechno a proto je nutné se zaměřit na to podstatné se neučíme číslování silnic ale raději něco co nás živí.
Ani sebevětší onanie nad vlastní znalostí místopisu vám ovšem nepoví to že na silnici jejíž číslo si pamatujete se stala nehoda a vy jste měl už před hodinou sjet.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Prozradim ti tajemstvi...
Problemy se sexualitou zadna navigace nevyresi, je mi lito...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

LS často objíždí klientelu, takže skoro napůl cesťák. Kdybys jezdil každý týden nějaké štace, tak si to budeš taky pamatovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já víc než rok trávil 4-8 hodin denně za volantem. Bez navigace bych to časově nezvládal nebo bych se musel doma tak hoďku připravovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja cca 8 let delam obchodaka a jezdim cca 2-3 dny z tydnu cely den po schuzkach (po CR)
Nepouzivam navigaci a pripravuji se na cesty cca 10 minut pred dnem, kdy cely den jezdim (za den mam 5-6 schuzek na ruznych mistech, v prumeru)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ano rozumiem postoju (po precitani si dalsich prispevkov a reakcii) a trochu to aj chapem. Co sa mna tyka tak mavam zapnutu navigaciu aj na trasach, ktore relativne dobre poznam (hovorim teraz o dlhsich presunoch ~100km a viac) lebo:
- orientacna informacia o case prijazdu do ciela
- informacie o "nastrahach" po trase (pre pripad, ze sa clovek trochu zakeca a podobne)
- rychle najdenie nahradnej trasy v pripade nejakych obmedzeni (havaria/uzavierka/zapcha/..)

ale inak si idem podla svojho a obcas sa s navigaciou aj "pohadam" o trase ;)

pouzivam tak mobil (here) tak aktualne aj zabudovanu - ta ma vyhodu, ze lepsie naviguje aj v tuneloch (ked nie je dostatocny gps signal), ked pouziva aj info zo sernzorov auta

dedikovana ma podla mna vyznam len vyslovene pre outdoor

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To se dá říct o veškerých technologiích, ostatně k čemu automobil, když můžete chodit pěšky.

Fakt netoužím po návratu k tomu při cestě na neznámé místo opakovaně někde zastavovat, v papírové mapě nejdřív hledat kde vlastně jsem, pak jak se dostanu kam chci a pak se snažit zapamatovat co nejvíc vesnic kolem správného směru, protože nikdy nevíte, co bude na ukazateli na křižovatce.
A ideálně se pak ukáže, že od vydání papírové mapy v místě cíle zavedli/změnili systém jednosměrek, takže jste asi dva bloky od cíle, ale netušíte, kudy se tam dostat.

Pravda, asi bych nevyžadoval přímo navigaci, ale minimálně mapu se zobrazením aktuální polohy a okolí, ve které se dá orientovat i během jízdy.
Ale navigace mi přijde bezpečnější, protože se pak dá sledovat provoz a ne mapa.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se mozek necvici, tak zakrni...
Pokud za sebe vsechno nechame udelat nejaky stroj, tak z nas nakonec budou velmi tupe opice.
Ostatne, to same plati I o fyzicke praci. Nerikam, ze je nutne zcela zavrhnout stroje, ale neni od veci obcas vzit krumpac a tu diru na stromky vykopat rucne, nez si na to vzit nejaky mechanicky vrtak.

To same neni spatne alespon zakladni pocty pocitat z hlavy a nikoliv na kalkulacce. Bezne okolo sebe mam lidi, co pocitaji "24 + 35" na kalkulacce (vzdyt kazdy mobil ma kalkulacku, tak proc umet pocitat, ze).

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ach jo. Smartphony + jednoucelove navigace jsou snad jedine navigace co existuji?

Co treba navigace vestavena primo v aute, napojena na palubni pocitac ktera ma data nejenom z GPS prijimace, ale take treba informaci o smeru otoceni o otackach kol, a dokaze tak navigovat treba i v tunelu?

O nejake aktualnosti dat online nema smysl uvazovat, protoze zadne soudne navigacni zarizeni nepouziva online mapy s nutnosti (placeneho) datoveho prenosu. Zakladem vsech navigaci jsou jedine a pouze offline mapy ulozene v zarizeni, takze jejich aktualizace je pomerne dulezita. Online prenasene informace o hustote dopravy a uzavirkach jsou vitanym zpestrenim funkci, nikoliv nutnosti.

Online navigace jde take pouzit, nicmene jeji funkcnost konci tam, kde konci GSM signal - coz je obvykle hranice statu. S navigaci pouzivajici pouze online mapy by clovek daleko nedojel.

Samozrejmne navigace nesmi nahrazovat mozek - tudiz nezahnu doprava, kdyz navigace rekne ze mam zahnout, ale ve skutecnosti tam neni silnice, ale rybnik.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady jste pozapoměl na podstatnou věc že za aktualizaci offline map v palubní jednotce (mimochodem za navigační sw si řekne peugeot 11 000) si připlatíte cca 4000 za dva roky dle výrobce aut.
Pokud žijete ve světě kde končí GSM za hranicemi naší republiky tak to je mi vás vážně líto. Využívám už pouze online mapy a cesta z Brna do Bulharska s týdením ježděním na místě mě stála cca 60 korun které se mi vrátily na první objížďce ucpané dálnice. Srbsko které není v EU jsem si nakešoval automaticky dopředu. Jízdu v tunelu mi bez problémů dopočítá algorytmus ale pro mě je důležitější vědět jestli je v tunelu umístěn radar což vám zabudovaná navigace nepoví, ta vám dost často ani nepoví zdali je již ten nový tunel vůbec postaven.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro mne osobne jednoznacne vyhrava samostatna navigace. Hodne jezdim sluzebne po republice i do zahranici a casto se mi stava ze mi nekdo vola kdyz ridim takze je temer nemozne telefonovat pres bluetooth handsfree a sledovat navigaci na smartphone. Takhle mam navigaci na celnim skle a sluchatka na hlave takze nepotrebuji sahat na mobil ale hovor prijmu tlacitkem na sluchatkach. Samozrejme je pouzivam i kdyz pracuju v terenu takze nejake bluetooth radio do auta je pro mne taky nepouzitelne. Mimochodem pouzivam tihle http://www.ebay.com/itm/Table-Noice-for-ios-With-Microphone-Headphones-A...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Já klidně přijmu hovor a pak si přepnu zpět na navigaci... ;-) Jde to dvěma kliky. Do auta doporučuju mít v mobilu nainstalovanou i nějakou "car mode" aplikaci, která převezme dočasně úlohu launcheru - značně se tím ulehčuje manipulace a multitaskové využití mobilu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

1) doufám že nejsou mrtvé, protože do auta si nedokážu nic jiného představit.
2) mobil je sračka, když vám někdo začne volat a přepne se vám na hovor a vy místo cesty vidíte že s někým telefonujute, fakt super.
3) sygic je úžasnej, ale pevná navigace je holt pevná navigace.
4) mp3 mě strašně štvou protože to dělají malinkatý že to vydrží hrát na baterii jen 12hodin. wtf? v 21 století? alespoň týden by to mělo hrát.
5) nejsuprovější byli navigace Mio, ty měli doživotní aktualizace map, česká republika byl jeden balíček z roku 2008. I když jste si ji stáhli třeba v roce 2013 byla to pořád ta jedna a samá dokola z roku 2008. Mio už nikdy v životě.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

aspoň vidíte jak to s doživotníma mapama chodí. I takový velikán jako Tomtom nachcal všem uživatelům do xichtu když z doživotních aktualizací udělal dva roky.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No vidíš. Here aktualizuje 4x do roka, a zadax.
Waze je už z podstaty aktuální furt. ;-)

O přepínání aplikací v mobilu jsi asi neslyšel. ;-) Uměla to už stará dobrá Nokia se Symbianem a mou první autonavigací někdy z roku 2005/6

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Muzete jet podle papirove mapy, muzete jet s offline navigaci a s online navigaci (waze). Tvrdim, ze rozdil v komfortu, ktery je mezi papirovymi mapami a offline navigaci je stejny jako mezi offline navigaci a online navigaci. Z toho duvodu jsou samostatne navigace nebo jine offline navigace (napr. pevne v aute) mrtve a budoucnost patri navigacim typu waze.
Jinak waze ma porad dost much, ale je to v soucasne dobe navigacni spicka a kdo zkusil uz nechce jinak. Je zdarma a ano, plati se datove prenosy, ale je to asi jen 5MB/100km, coz se da pro vetsinu lidi v klidu utahnout se 100MB mesicnim balickem za 40KC.
Jinak pro pripady, kdy clovek nema signal nebo je v zahranici je nutna i offline navigace.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Četl jsem váš komentář a říkám si - to není možné, že by Waze sežral jenom 5MB/100km, přišlo mi to strašně málo. Minulý víkend jsem ho poprvé vyzkoušel a najel jsem s ním asi 1300 Km. Schválně jsem si ze zvědavosti vytáhl statistiky přenesených dat za minulý víkend a Waze sežral 47MB. A to jsem ho žádným způsobem nešetřil a hledal tam kraviny, nechal si přepočítávat trasu, obhlédal okolí a tak. Vychází mi to 3.6MB/100km, což je naprostá paráda. Vzhledem k tomu, že to hlásí v reálném čase všechny radary, křižovatky s radarama, hlídky, každý výmol, každý kužel na silnici... Ušetřilo mi to taky spoustu času, když jsem objel pomalu jedoucí kolonu :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Musím říct že s tímhle mě Waze taky před měsícem příjemně překvapil. Co jsem ho zkoušel minulej rok tak to bylo vždycky kolem 1MB/10km teď to opravdu bylo o dost méně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsou to jenom vektory. Datově je to vážně docela sranda.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

trasy sa dajú dopredu dostat do cache, stačí použiť waze aj mimo auta niekde v dosahu wifi. Tiež je dobre dopredu si dať vyhľadať všetky body, ktoré chcem navštíviť. Potom počas jazdy si ich už len vyberám z histórie, nemusím ich vyťukávať.

A ono je dobré pred cestou do neznáma pozrieť sa na trasu aj v PC, alebo na papieri. Keď sa len sadne do auta a slepo sa verí navigácii, bývajú výsledky rôzne. Doporučujem každú navigáciu , ktorú chcem požívať natrénovať si na známych trasách - do práce, na nákup, na chalupu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Také používám WAZE. Je fajn, že zohledňuje zácpy a uzavírky v (skoro) reálném čase. Párkrát jsem navigaci nevěřil s tím že oblast znám a nevidím důvod proč bych měl jet přes nějaké prdelky... Stálo mně to zpravidla kolem hodiny v koloně. Příp. jsem ji nevěnoval přiliš pozornosti na některých sjezdech z dálnice, kde bylo několik informací kam odbočit zřetězených a já navigaci ignoroval a projel to jako vždy... Nakonec jsem musel objíždět uzavřený tunel. Má ale i nevýhody. Někdo tu jako výhodu vestavěné navigace vypíchl, že zvládá odnavigovat i v tunelu. To by se mi líbilo, waze to samozřejmě nedá.... Nechá poslední informaci že za 2km je třeba odbočit kamsi a čeká na update GPS. Také je problém s některými telefony které neudrží GPS. Hodně veselé bylo, když mně navigace vedla zkratkou přes Prahu místo po okruhu, dotáhla mně do středu jakéhosi mně neznámého sídliště s jednosměrkama (při tom mně protáhla cikcak několika křižovatkama že jsem ani nevěděl kterým směrem jedu - bylo pod mrakem) a prohlásila, že nemá GPS signál.
Další nevýhodou Waze je že nenaviguje podle celé adresy, jen do ulice. V ulici která je 2km dlouhá a na konci se ještě nenápadně stáčí na jednu stranu, zatímco hlavní silnice vede na druhou stranu do jiné ulice s jiným jménem to potěší. Přesnou polohu umí najít pokud ji předhodíte nějaký objekt, který pak hledá tuším v google mapách. Na navigaci v pruzích prozatím také musím zapomenout a někdy by se to šiklo... Dozvědět se, že jsem měl být ve vedlejším pruhu až za složitější křižovatkou je ... smutné.

Předtím jsem zkoušel navigaci od googlu. Zajímavá zkušenost. Třeba sjezd z okruhu (na sjezdu se kříží směry s nájezdem na okruh) hlas říká držte se vlevo, zatímco na displeji vidíte (pokud vás napadne se kouknout) že máte co nejdřív přejet do pravého pruhu a odbočit. Také na křižovatce kterou jsem znal letmo a přijížděl jsem na ni z neobvyklého (pro mně) směru mně google překvapil tvrzením "odbočte vlevo"... myslíš to vážně? Já bych jel rovně... "odbočte vlevo".... tak jo... odbočuju.... "otočte se" (cca 3 roky zpátky, možná už doladili)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nedokážu si představit že mám navigaci, která neví kde jsem protože tam není internet.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Proberte se chlape, dneska je signál prakticky všude a když ne tak je o kilometr vedle. Navíc v mobilu můžete mít navigací kolik vám úložiště dovolí, online, offline, stačí si vybrat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nestíhám, jedu pilu a budu si přepínat programy v mobilu? WHAT ? To je DEEP IN ASS ne?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak zkus vyjet o 5 minut dřív. Jestli nezvládneš podržet tlačítko a jednou kliknout tak pravděpodobně ani nejsi způsobilý k řízení motorového vozidla.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a adresu zadám jak? Musím čumět na cestu né do mobilu. vyjel jsem o hodinu dřív, ale všude všechno rozkopaný, kolony...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

že by hlasem? umí to dokonce i tomtomí krabičky a to lépe než telefon, právě díky online navigaci uvidíš jestli se ti vyplatí rozkopaný místa s kolonama objet

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

.. a proto je dobré mít navigace nainstalované dvě. :-)
To taky můžeš, to se smí. :-)

Já používám Waze + Here s offline mapami. Střední Evropa (komplet D+PL+CZ+AT+SK+HU+SLO+CR) vychází objemově na nějakých 5GB dat, která se aktualizují rozdílově (a optimálně na wifi), je to včetně všech defaultních POI..

S touhle dvojkou mám sježděnou celou Evropu a měnit za nějaký GPS krám se zastaralými mapami opravdu nehodlám.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

o tom jsem nic nepsal. Já psal o případu, kdy nevigace neví jde jsem, protože ji vypadla GPS. Pokud vypadne internet když už jsem na cestě pak přijdu jen o reakci na aktuální dopravu a možnost přeplánovat trasu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

za mě je lepší dedikovaná navigace

1) Garmin - má super info o adresách, prakticky najdete jakékoliv číslo popisné... nevýhoda je že v defaultu naviguje i na prašné cesty a vypnutí je celkem složitý proces. A celkově autorouter je takový tupý
2) TomTom - perfektní autorouter, IQ routes jsou super ale úraz jsou ty adresy i když se poslední dobou zlepšuje.

Mobil - nevýhoda je že někdo zavolá zrovna když luštíte který výjezd to je a najednou místo na mapu čučíte na příchozí hovor

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Reaguji na poslední odstavec - nechci se mýlit, myslím, že problém s navigací a příchozím hovorem řeší OS. Jaxem psal výše používám Be on road a ve chvíli, kdy mi někdo zavolá, mapa nezmizí, jen se příchozí call zobrazí v rohu, v malém obdélníčku a po kliknutí na přijetí jede mapa dál a v souladu s možností multitaskingu telefonuji. Mám android 5.0

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Za mně je po ČR špička Waze. Samozřejmě některé zavedené navigace jsou v méně podstatných bodech ještě lepší (navigace v tunelu, přesnější lokalizace adresy u dědin), ale jak se Waze vypořádává se zácpami a objížďkami je myslím nepřekonatelné plus. Jinak příchozí hovor se mi na telefonu vysune ze shora asi 3cm a vidím kdo mi volá s tlačítky přijmout, odmítnout, aplikace běží dál. Takto to funguje, pokud jsem v jakékoliv aplikaci, normální multitasking (Android 5.1, LG G Flex2 ). Stejně to funguje i manželce i na obstarožním LG L Fino (Android 4.4).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Záleží na software ale ikdyž se přepne navigace na hovor stále zůstávají funkční hlasové povely. Osobně se snažím jezdit co nejvíce podle hlasu a obrazovku nesledovat zjistil jsem totiž že člověk se dost často dívá před průjezdem křižovatkou na navigaci místo toho aby čučel po dopravních značkách.
Navíc vrácení navigace na obrazovku je na dva kliky.
Co se adres týče tak garmin je hluboko za googlem (waze) obzvláště pokud jezdíte po firmách tak vás navede až na dvorek.
S tomtomem jsem jezdil roky a nedám na něj dopustit. Plánování cesty měl z offline navigací opravdu nejlepší. Přestal jsem jej používat ve chvíli kdy Tomtom udělal z mých předplacených doživotních aktualizací dva roky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jako člověk, co lidem „servisuje navigačky“, jsem už pár typů navigací vystřídal. U mě to začalo před lety, kdy jsem na jedné akci Levi vysoutěžil Mio C510E. Tam bylo něco, co později úspěšně nahradilo iGo a jakkoli mám vůči iGo určité výhrady, stále to považuji za jednu z nejlepších navigací. Offline, samozřejmě. Vždycky jsem byl příznivcem toho, že „co je offline, to se počítá“ a odpůrcem nutnosti být kvůli kdejaké prkotině připojen.

Za celkem solidní, byť koncepčně odlišnou navigaci považuji také TomTom. Právě díky odlišnosti mi nikdy nepřirostla k srdci (na mě příliš jednoduchá, to iGo mi svými možnostmi připomíná spíš Linux - hodně se toho dá ohnout, někdy až moc), ale fakticky na ni nemůžu říct křivého slova. Na rozdíl od iGo ;) (možná právě proto, že iGo je tak ohebné, že za řadu problémů si může uživatel-šťoura sám - a asi bych úplně nedoporučil iGo začátečníkovi - i proto, že je iGo pro začátečníka imho škoda ;).

O Sygicu jsem hovořiul v jiném příspěvku a zkrátím to: za mě zadarmo drahý.

No, a pak jsem nedávno objevil ... Google Maps. Famózní věc na Google Maps je ten „dealerský trik“, kdy mapy sice fungují (vč. navigace) i offline (dají se stáhnout oblasti s platností tuším 30 dnů? teď nevím přesně), ale jak si člověk zvykne na online, je to jak výše píše Petr K. Koncepčně samozřejmě zase trochu jinak než iGo a má to taky svý (krapet odlišný způsob navigace mě ze začátku překvapoval, ale jak jsem si na něj zvykl, tak v pohodě), ale musím říci, že jsem od té doby iGo neaktualizoval, protože prostě nebylo proč. Droga Google opět zabrala :) Možná ho z toho smartphonu i odinstaluju (iGo).

Tím se dostávám k rozlišení smartphone vs. samostatné navigace. Myslím, že obojí má něco do sebe. Byl jsem vždy zastáncem toho, že na určité „tasky“ je dobré mít specializované věci, takže na navigaci … samostatnou navigaci. Člověk tak nějak ví, že to zařízení se nerozhodne v jednu chvíli udělat něco úplně jiného, protože to prostě nemá naprogramováno, aby to něco jiného dělalo. Na rozdíl od smartphonu. A to i když to naprogramovat jde (a řadu WinCE navigací jsem skutečně s chutí přiměl dělat i jiné věci, na mém starém Mio C510E jsem zprovoznil i webový prohlížeč, byť to v tom rozlišení 320×240 nemá žádné smysluplné využití, navíc s WinCEčkovým IE si dneska prohlídnete tak s bídou statickou html stránku nebo textový soubor).

Za mě tedy samostatná navágace ano a smartphone taky ano. Trend, který vidím, je, že skutečně samostatné navigace půjdou do kytek na úkor smartphonů a spíš budou ty navigace rovnou v autech, a to především kvůli pro výrobce výhodnému vendor lock-inu. Znám dost lidí, co mají navigaci v autě a když stojí před rozhodnutím koupit samostatnou navigaci nebo zaplatit další upgrade navigace v autě, vítězí spíš snaha upgradovat to v autě, „když už to tam je“. Vrcholem tohohle byl jeden blízký známý, co si koupil z německa novějšího brouka a tam byla navigace, kterou jsem fakt ještě neviděl. Nějaký starý VDO umístěný v kufru, který vypadá jako externí CD mechanika, nedotykový displej ovládaný IR dálkáčem připojený k tomu vzadu analogovým kabelem (zřejmě normální kompozitní signál) a ta mapová data natvrdo na CD, načítaná za navigace právě z toho CD, ne nějaká interní fleška. Koukal jsem na to jak chleba z tašky a dokonce se mi podařilo splašit jakous takous aktualizaci pro roky 2014-2015 (zaprášené vypálené CD, které jsem z toho vytáhl, bylo rok 2003 a samozřejmě bez ČR) - a ne, že by to vyhodil, ale prostě se rozhodl, že vyvine úsilí k tomu to využít, právě proto, „že už to tam je“.

V dohledné době hodlám své staré Mio zabudovat do jednoho z mých aut natvrdo (guma u čudlíků už zpuchřela do nepoužitelné formy), prostě proto, že je mi líto ho vyhodit, a jinak funguje :). A jak jsem si tuhle četl cestopis jednoho borce, co sám na motorce dojel na Nordkapp a zpět, tak jsem se ubezpečil v tom, že na neznámých cestách je lepší mít vždy těch navigací víc (oddělal v tom dešti jak klasickou samostatnou, tak smartphone ;).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jezdím podle Here Drive s aktualizovanými offline mapami + v ČR zapnutou "dopravou". Nemám potřebu hledat cokoliv jiného. Sice mě štve, že když mi někdo volá, tak se to přepne na hovor, ale i během hovoru lze dostat navi do popředí, byť bez hlasové navigace.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Waze umí do hovoru kecat. Mně to naopak spíše vadí, takže Here je pro mne v tomto lepší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jeden z nejdůležitějších parametrů při výběru mobilu pro mě byla navigace, což znamená, že jsem měl svého času jedinou volbu - Nokii. Přestože na Androidy pomalu probublávaly různé mapové podklady a moje okolí hledalo nejrůznější způsoby, jak ukrást mapy, já měl svoji Nokii. Dneska mám pořád Nokii a lidi kolem mě stále řeší, které mapové podklady jsou nejlepší a kdesi, cosi.
Doufám, že nynější Lumie 620 mi ještě dlouho vydrží, protože když pozoruji, jak Androisti a Applisti stále přemýšlejí, jestli by se neměli vykašlat na navigaci a používat telefon, zatímco já již deset let používám plnohodnotnou navigaci v mobilu s aktualizací kdykoli chci zdarma, nechce se mi prostě telefon měnit. Naštěstí je šestsetdvacítka nerozbitná, takže je pravděpodobné, že za dva tři roky budu muset akorát řešit výměnu baterie. Snad mi ty OVImapy nezruší...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ovi mapy jsou již dávno zrušené dnes je to here we go a patří to společenství automobilek. Taktéž jsou přístupné skrze všechny platformy. Jestli berete jako výhodu microsoftího řešení že na něj existuje podstatně méně funkčních navigací než má konkurence tak potěš klobás.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Here na WP platformě (už) nejsou. Respektive ta aplikace je přímo od MS, ačkoli používá stejná data jako Here.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je pitomost. Chcete mi říct, že je lepší být na platformě, kde je přehršel nefunkčních řešení, jenom proto, že má víc funkčních řešení, než platforma, která mi nabízí funkční řešení, se kterým jsem spokojený?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Napríklad navigácie ktoré sú zabudované v autách priamo od výrobcu určite mŕtve nebudú. Totiž v niektorých krajinách za umiestnenie mobilu na čelné sklo hrozí mastná pokuta.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Držák na mobil nemusí být jen na sklo, ale třeba i na palubku nebo do ventilace. Sám používám tenhle (na můj 5,5" i manželčin 4,5" je OK i včetně otevírajícího se obalu ):
http://www.digitor.cz/cs/univerzalni-drzak-pro-telefony-ppyple-dash-clip...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kupoval jsem nové auto loni. Navigační sw do palubního infotainmentu 11 000. Update map 4000/dva roky. Dík nechci za ty prachy radši pojedu na dovolenou.
Cesta spíše vede do palubní jednotky přes zrcadlení.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

WAZE - jednoznačne treba vyskúšať.

Spotreby dát sa netreba obávať, je na úrovni galaktického šumu. K tomu existuje oficialne doporučovaná finta: trasy si treba preklikat ešte "off-road" niekde na wifine( doma, v praci, na pumpe, ...) trasa sa dostane do cache a potom počas jazdy sa prenášaju len dopravne informácie.

Waze používam vždy na dlhšiu trasu - teda ďalej ako do okresného mesta. Nie kôli navigacii, ale kôli dopravnému infu.

na WAZE používam 7 palcový tablet, ktorý už má 4 roky !!!, takže kolizia s mobilom nehrozí. Pre dáta na SVK používam Kreditný internet od Orange (už sa nedá kúpiť), dobyjem kredit ked potrebujem, inak stojí aj polroka nepoužitý. pre zahraničie ešte hľadám finálneho kandidáta. Bezproblémov mi funguje moja O2 z mobilu, mal som niečo ako kreditný internet od Telekomu, ale už to zrušili, teraz som kupil 4ku, na SVK mi funguje, v Poľsku v Zakopanom nič. Ešte ju otestujem v HU a AT a potom sa finalne rozhodnem.

Vďaka regulácii roamingu v EU je aj použitie klasickej domácej simky ( u mňa O2) bezstarostí - cena za online navigovanie celej zahraničnej dovolenky je možno 1/10 ceny 1 rodinného obedu po ceste v nejakej reštike.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nejosvedcenejsi je pouzivat vlastni hlavu a nespolihat se na elektronicke hracky, zakladem je priprava - dopredu se podivat na mapu / trasu, zapamatovat nebo napsat si (kus papiru kterej mam pri sobe) nejake hlavni body kterymy se ma projet (vetsi mesta, exity z dalnic atd.) nebot ty jsou i u nas relativne dobre znacene u silnic.
I kdyz to treba vubec nemate v planu pouzit, neocenitelne je mit v aute i obycejnou papirovou mapu oblasti/statu kam mate namireno, ti co si nejsou jisti v orientaci svetovych stran si muzou do prihradky pridat k mape i klasicky kompas.
V aute to nezabere takrka zadne misto a nikdy nevite kdy se to bude hodit, neb mapa ani kompas se vam jednoduse nevybije ani jim neselze elektronika.
Navigace je samozrejme prijemny doplnek, preferuji klasickou automobilovou navigaci - nejlepsi zkusenosti mam s TomTomem.
Parkat se ke mne dostal i Garmin, dle meho nazoru je vsak TomTom lepsi.
Bylo tady zmineno Mio, nedavno za mnou byl clovek, dopadlo to stejne. Temto navigacim se vyhnete ;)
Hlavne se nebat, neskudlit kazdou korunu, nekupovat to nejlevnejsi co kdo nabizi (to plati vsude pane Jezek ;) a neostychejte se prispet vyrobci i za mapy nebo si zaplatit i dalsi funkce pokud je "nutne potrebujete" (zejmena kdyz mate problem dodrzovat dopravni predpisy ;) nebo jezdite po dalnicich a nechcete stat hodiny v kolonach).
On by chtel kazdej vsechno dokonaly, jen malokdo si uvedomuje ze zadarmo to pro nej nikdo delat nebude, obvzlast stahovaci mapovych podkladu z internetu.
Ti co jezdi casto nebo se tim zivi nedaji na kvalitni samostatnou navigaci dopustit a pokud maji rozumneho zamestnavatele, i pravidelne (placene) aktualizace map nejsou pro ne problem.
Pak je tu samozrejme hromada lidi co museji byt soucasti trendu a budou vas presvedcovat jak zrovna ta jejich navigovaci aplikace v "chytrem" telefonu je ta nejlepsi.
Navigace v telefonu (myslim tim ty co jsou "zadarmo") povazuji jen za doplnek k priprave na cestu (viz. vyse; jinak ji sam i obcas pouzivam uz od dob kdy s tim zacala Nokia v telefonech kdy se jeste neoznacovali chytrymi), mape a poradne navigaci. Pro toho kdo jede jednou rocne na svou vysnenou cestu na balkan "k mori" je asi samostatna navigace draha neb ji pouzije jednou, podruhe, obcas potreti a pak zjisti ze to jeho skvele zarizeni musi doplnit o placene mapy (lepsi pripad) nebo ho vyrobce uz nebude oficialne aktualizovat vubec (ten horsi).
Hlavne se na tyto navigace (nejen) v telefonech clovek nemuze spolihat a videt v nich neomylnej svatej gral, nepodcenujte pripravu a pouzivejte vlastni hlavu.
A kdyz uz nejakou navigaci mate, at uz samostatnou nebo v telefonu, investujte trochu sveho casu na to zjistit, nacit se, pak nasledne overit si vsechny jejich funkce v realnem pouziti jeste pred "ostrou cestou do neznama", muze to usetrit spoustu casu, problemu a nervu.
Hlavne nezapominejte ze na silnicich nejste sami a nejde tam jen o vas! A vyjedte s casovou rezervou ;)
PS: az pojede libovolnou trasu a narazite na objizku (i u nas, obvzlast letos rozkopali vsude kde co), respektujte znacene objizdne trasy dokud znacene jsou a ignorujte hysterii telefonni navigace jez vam neustale pripomina ze jedete spatne, prepocitava neustale trasu a ma tendenci vas svest z cesty, neb je vas schopna poslat na nekolika kilometrovou lesni "cestu", kde i zkuseny traktorista s traktorem musi predvest vsechny sve sily a dovednosti, az nakonec zjistite ze vas stejne dovede k tomu mistu kde je ten problem kteremu se mate vyhnout (objet). Jednou sem se tim neridil a ... :)
(ale zase nutno uznat ze maji zmapovany opravdu kdejakou cesticku)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Proč bych se měl připravovat na cestu? Sednu do auta rozjedu se a řeknu navigaci kam jedu. Vítejte ve světě budoucnosti.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nemam potrebu presvedcovat kohokoliv o tom aby nespolihal jen na elektroniku sveta budoucnosti, ale pouzival vlastni hlavu. A priprava? Ta by mela byt automaticka pri (temer) kazde cinnosti, jsem si vedom ze nekteri jedinci jsou velmi lini a zaroven velmi sebevedomi.
Podle me by mela byt zkouska z orientace na mape a navigovani automaticky soucasti zaverecne zkousky v autoskole.
Je to jen muj nazor. Pokud ma nekdo jiny, neberu mu ho.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já jezdil už v dobách dávno před vypuknutím navigační horečky. Taky jsem několikrát dobře zakufroval a i v kolonách postál a ne, opravdu mi to nechybí.

S navigací si prostě jedu, bez nervů, že to musím stihnout a trefit a hlavně nemuset se ptát domorodců, kteří leckdy (spíše většinou) neumí ani anglicky, ani německy, anebo aspoň rusky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nikde nepisu o tom ze se ma jezdit vyhradne bez navigace. Sam ji obcas pouziju, at ve forme v telefonu (a to nemam zadny co by se honosil nazvem "smart") nebo radeji samostatne navigace, povetsinou na dojeti a nalezeni konkretniho mista (napr. v Praze - nejsem odtama, jsem jen vidlak z daleke vesnice ;), pokud tam mirim poprve.
Stejne tak i doporucuji ty doplnkove funkce, "trafic" predevsim, i v pripadech kdy jsou placene (at uz od vyrobce navigace nebo diky mobilnim datum). Priste az si TyNyT precte nejaky komentar, mel by taky pouzit mozek a popremejslet co se v nem pise ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak mě na smartphonu, kromě již zmíněných komentářů ohledně vypnutí navigace ve chvíli příchozího hovoru, štve jeho zahřívání. Foun se mi lehce (ale je to na pohmat znát) zahřívá sám od sebe, což v kombinaci s umístěním na přední sklo, kam dopadá sluneční záření, fakt nic moc. A vyjma toho mi navigace neskutečně žere baterku a vypozoroval jsem, že napájení po kabelu z auta stačí tak tak dodávat šťávu. Možná je to jen telefonem, nevím, ale za mě to řeším tak, že když už někam jedu delší štreku, tak si raději beru navigaci, telefon používám spíš "nárazově". V telefonu mám Here Maps a pohoda, mě stačí (i když v mobilu, který mě ukradl opálený příslušník jedné naší menšiny :-O , jsem měl iGo, se kterým se to nedá srovnat - ale znovu kupovat ho nebudu, současnou cenu neznám, ale před těmi zhruba pěti lety to bylo snad přes tři litry, což je v současnosti free řešení šílená částka :-) ).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to telefonem - některé zvládají při běžící navigaci dobíjet, některé to mají na hraně a slyšel jsem i o telefonech, které se při běžící navigaci i s připojenou nabíječkou vybíjí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Většinou je na vině kabel popřípadě trafo které máte vražené v zapalovači.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky to může být slabým převodníkem do autozapalovače. Měl sem starý co dával asi 0,5A při 5V (rozdvojka), to už na moderní mobily není. Nový z Lidlu umí 2A a to pak dobíjí i při navigaci v pohodě.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ohledně spotřeby baterky: na mém mobilu (Huawei Mate 7) nejvíc žere displej. Pokud tedy jedu třeba po dálnici a vím, že 50 km nebudu navigaci potřebovat, stačí mobil zhasnout, navigace běží na pozadí a spotřeba pak nestojí za řeč.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OK, díky všem za rady. S tím zahříváním nic neudělám :-) , ale určitě zkusím vyměnit ten nabíjecí kabel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro pana Ježka:
Preference navigace bude dost individuální. Já například používám navigaci jen párkrát do roka. Proto preferuji navigaci v mobilu, jelikož ji mám stále u sebe a kdykoliv připravenou k použití, když se někam rozjedu. Před pár lety jsem si koupil Sygic offline. Tato navigace mne však několikrát vypekla tím, že jsem ji potřeboval, ale ejhle navigace se mermomocí chtěla aktualizovat, bez možnosti zrušení aktualizace jsem tak zůstal na holičkách. Asi před rokem a půl jsem přešel na HERE. Tuto online/offline navigaci jsem si velice oblíbil. Nejvíce se mi líbí možnost nastavit cíl v navigaci, vypnout displej na mobilku, dát jej do kapsy a jet. Čili hlasová navigace mne stačí.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Obrovská výhoda klasických navigací je:
- teplotní odolnost. Ty zařízení výrobci výběrem materiálů a součástek připravují na pekelné podmínky co vládnou na palubní desce třeba i na sicílii.
- nenarušení funkce navigace příchozím hovorem

Ideální volbou by byla specializovaná navigace s androidem a rds-tmc přijímačem. Tedy by se dali čerpat informace o zácpách z netu a pořád by zůstal zachován rds-tmc jako backup do ciziny.. Existuje nějaká taková? Hned bych jí koupil

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Proč do toho investovat? Data v cizině jsou již za hubičku a když Juncker dá tak ani datový roaming pro turisty za rok nebude.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pekelné podmínky na palubovce? To nevím, nevím. Když jedu, tak mi klimatizace právě čelní sklo a palubovku ofukuje. A když vystupuju z auta, tak si telefon beru sebou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak tak mám držák za 2 dolary vraženej do mřížky klimačky. Takž můj telefon je naopak supercoool :-*

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono se takova vec i dela? Uz mi to napadlo, ze tam zkroutim drat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenze kdyz mas telefon v drzaku na celnim skle, tak je mimo proudeni, jen na nej sviti slunicko (mozna duvod koupit si bily telefon -;) ). Ten problem je jen pri teplotach nad 30 stupnu a zapnutem nabijeni.
Obcas se i kvuli teplote vypnul...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nepoužívám držák na sklo. Mám Brodit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tiez som sa pred par mesiacmi rozhodoval. Navigaciu vyuzivam velmi malo, kedze to zvladam casto len s vlastnou hlavou. Na mobile, ktory pouzivam na telefonovanie, vsak navigaciu nevyuzivam. Ako navigaciu mam starsi mobil (bez sim, da sa aj starsi tablet) so Sygicom. Keby som potreboval navigaciu castejsie, tak by som urcite zobral samostatny produkt. Samostatne produkty maju lepsie vyladene ovladanie a hlavne maju lepsie GPS. Pri navigacii v mobile sa mi do toho pletu ovladacie prvky androidu a jeho hlasenia, co je niekedy dost obtazujuce. Vybrat vsak dobru navigaciu je samostatna kategoria, podla toho, co komu vyhovuje (velkost, sposob ovladania, grafika, ...).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavni nevyhoda navigace v mobilu oproti integrovane v aute je ta, ze daleko pomaleji aktualizuje polohu a v centrech mest se dokonce ani poradne nechyta. Navic integrovana navigace zobrazuje dobre i natoceni auta, coz pomaha v navigaci. Nevyhoda je ta, ze ikdyz si koupim cerstve novou aktualizaci map do integrovane navigace, mapy jsou uz pul roku stare a dam za to pres 2tis Kc.

Naopak nevidim moc velke plus v tom pouzivat specializovane GPS pristroje oproti mobilum. Pokud je mobil dostatecne vykonny, zvlada to snad i lepe nez navigace. Jedinou vyhodu bych videl v tom, pokud by mela GPS navigace konektor pro externi antenu. Ale nemam zkusenosti s drazsi samostatnou navigaci, a pokud ma lepsi prijem a nema zadny problem s teplotou, jak pisou lide prede mnou, tak je asi vhodnejsi pri castejsim pouzivani mit takovy pristroj.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aktualizace polohy: Tohle je myslím na androidu kus od kusu. Staré HTC (desire Z/G2) s GPS v autě prakticky neměl problémy a bez problému byl i kompas a polohový senzor. Bohužel stačilo pár nainstalovaných (i nespuštěných) aplikací k tomu aby stabilita šla do kopru. Nový Samsung grand prime je v GPS a dalších senzorech výrazně horší. V autě je GPS zcela nepoužitelná, venku se po chvíli chytí (většinou). Kompas skáče... Ale se stabilitou aplikací potíže nemá ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nedavno jsem si poridil drzak smartphone na motorku pres ebay a o vikendu jsem ho vyzkousel. Venku bylo pres 30C a slunicko svitilo tak silne ze mobil po 15 minutach pouzivani navigace zahlasil vysoku teplotu baterie a vypnul se. Nebylo mozne ho zapnout a tutiz jsem nemohl pouzivat navigaci v mobilu. Na klasicke navigaci se mi tohle nikdy nestalo za cele roky pouziti. Nastesti jsem nikam konkretne nejel takze jsem se obesel bez navigace i mobilu :-) takze pro mne osobne dalsi vyhoda samostatne navigace.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak zrovna MP3jku používám a na klasické tužkové baterky. Výhoda zřejmá: baterky vyměním kdykoliv v terénu za nové (dobíjecí). USB dobíjení v terénu? Asi ne. Je to 2 GB Hyundai z roku 2009 za cenu kolem 700 Kč. Navigace? Ale proboha. Stačí nastudovat mapu případně si prohlédnout panorama a udělat pár poznámek do bloku. Smartphone? Posílat SMS, přijímat hovory umí i normální telefony s výdrží minimálně pracovního týdne. Jen zblbněte a nechte zakrnět vaše mozky. Jedničky, nuly a pak to vyjezdíte na kolech s navigací při honbě za.. pokémony... jistě... po nás potopa

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

V geocachingu je to garmin kontra mobil. Ten garmin zrejme vydrzi hrubsi zachazeni a vydrzi dele. Na druhou stranu je to drahe jednoucelove zarizeni a koneckoncu v hustem lese to moc neukaze tak jako ten mobil. Jses omezeny vestavenym SW. U mobilu mas lepsi displej, vyber sw, dalsi funkce, platis za to vydrzi a krehkosti.
Navigace v aute - chvili jsem mel pujcenou krabicku Mio a nenadchlo, ted navigaci v androidu - jenze:
Sygic: nekde vycmuchal, ze je nova verze, takze kdyz jsem ho nekde v nejake dire pustil se zadanim "dostan me z tehle p...le domu", tak prohlasil, ze dokud nestahnu novou verzi a mapy, tak nenaviguje.
Be-On-Road: To jsem pouzival trosku dele, s OSM to bylo zadarmo. Pak prisla aktualizace, kdy to navigovalo uplne nesmyslne (tady objedeme 2x hnuj a pak pokracujeme), pak prisla dalsi aktualizace a prestalo se tom dat rikat navigace (ta free verze je tak orezana, ze je nepouzitelna).
Seznam mapy.cz: to ma byt navigace? to si delaj kozy ne?
Navigon: chvili, ani nevim kde jsem ho vzal, mozna tehda jeste meli trial verzi (coz ted nemaji) - to se mi docela libilo.
Here: funkcni, nekdy az prilis primitivni - jedina offline navigace co ted v mobilu mam.
MapFactor: pro me nepouzitelne - tohle je o tom, ze OSM jsou skvele, ale pro navigaci asi nevhodne. Na trase, kterou jezdim, objizdi most, takze trasa je to 20 km delsi - naprosta neduvera v tuhle vec.
Tohle jsou free, kdysi jsem mel mio a701 a v tom bylo iGO a to bylo fajn, jenze problem s aktualizacema. Pak to igo nebylo, dala se stahnout jen nejaka upiratena buhvi jaka verze a byla to celkem bida. Ted celkem nedavno vysla konecne oficialne a zkusil jsem ale ze bych si to musel kupovat...
Vlastne jsem uz parkrat uvazoval, ze si nejakou navigaci koupim, ale vzdycky z toho nejak seslo - skrblik zvitezil...
Waze: pouzivam po Cechach - s rozumemem - dobre info, ridit se tim je tak 50/50 a rozhodne nema cenu ty dopravni info precenovat - velmi casto jsou naprosto neaktualni, velky problem jsou uzavirky.
Uz i kvuli tomu geocachingu pouzivam Locus s OSM - pokud mas kopilota, tak idealni vrazit mu to do ruky at naviguje podle toho. A koneckoncu tu navigaci umi taky - posle si kamsi start, cil, neco se mu vrati a pak podle toho naviguje. OSM je ale lepsi na kolo, v tom aute ty cesty vypadaji vsechny nadejne, obcas je to ale pro auto neprujezdne.
Takze momentalne pouzivam Locus, Waze a Here (to uz jsem nepouzil dlouho).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Předpokládám že OsmAnd ani nestál za řeč?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mam koupeny Locus, takze OsmAnd mi nema co dat. Zkousel jsem ho (pred x lety) a prislo mi to zmatene. Na geocaching neni, na navigaci se mi taky moc nepozdaval. To co jsem tady napsal je shrnuti za poslednich x let. Mozna je uz spousta veci jinak, uz neni cas ani nalada to zkouset znovu. Je to velmi subjektivni pohled. Mozna se OsmAnd vyvinul v neco uzasneho... Nevim...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dobře :) Za sebe můžu říct, že někdy před rokem už to byla poměrně hezká a jednoduše použitelná navigace (samozřejmě záleží na úhlu pohledu), ale pak někoho napadlo překopat ovládání a ještě teď se v tom ztrácím. Ale je vidět že se snaží a připadá mi, že se to s každou verzí zase zlepšuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Waze: je (byl) to komunitní projekt, kde uzavírky a podobné zajímavosti přidávají uživatelé. Nejsem si jist jak dobře podobné špeky dokáže odhadnout navigace sama na základě toho kolik lidí z její trasy uhne. Editace od uživatelů je přirozeně se zpožděním a závísí na tom, jestli vůbec někdo bude ochotnej tu změnu do systému zanést. (podle všeho by mělo jít i uzavírky hlásit přímo z navigace ale jako řidič na to zpravidla nemám dost rukou a očí)
Zato informace o provozu, kolonách apod. je tam poměrně aktuální a navigace v případě předpokládaného výraznějšího zdržení aktivně přeplánuje trasu. Jezdím trasy (když už jedu) řádově na 300km a dobu dojezdu odhadne tak na 5 minut přesně. Když se na cestě vytváří zácpy, navigace upozorní na očekávané zdržení a příp. během několika minut navrhne změnu trasy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Základním navigačním kurzem jsem prošel na vojně a učili nás navigovat po paměti i s klackem zapíchnutým v zemi a dvěma kameny :-) Na svých toulkách po světě používám outdoor navigace Garmin a stále s naučenými orientačními body. Buzola a mapa jistí všechny možné scénáře, jako utopení nebo vybití baterie. Malý kompas mají dnes i hodinky (Suunto, Garmin).

V Octavii Scout se navigace Colombus (používá mapové podklady HERE z portálu Škodovky) v příplatkové výbavě Traveller Assist s GPS a kamerou, pro čtení dopravních značek, které se zobrazují na MFD a palubce (HUD by byl rozhodně lepší, ale Škodovka se tak daleko ještě nedostala). Spolupracuje s telefonem přes Smart Gate, za kterou si nechají taktéž dobře zaplatit, ale nelze říci křivého slova. Svému účelu poslouží, předkládá informace bez většího rozptylování od řízení a nakonec se řídím vlastním úsudkem. Pilotů, co místo před sebe čumí do navigace potkávám na silnici dost. Místo aby čumela před sebe a na semafór, koukala do navigace (tak to zdůvodnila při nehodě) a upravila mi vzhled nového auta. Navigace jsou fajn, když člověk potřebuje někam dojet, ale spoléhat se na navigaci nejde. U každé externí navigace nebo telefonu upadne držák (zákon schválnosti) v tu nejméně vhodnou dobu a časy, kdy se vozilo Mio s WinCE a TomTom jsou dávno pasé. Nepraktická, odváděla pozornost a ani na okamžik jsem neuvažoval, že bych vozil telefon i jako navigaci. Z3 Compact byla dosti nepraktická, v každém tunelu ztrácela signál na delší časový úsek (i minuty). HTC 10 naviguje lépe, ale ani zdaleka nedosahuje vychytanosti Garminu, nebo integrované navigace v autě.

Jestli si autor přeje vyzkoušet navigaci Colombus, o víkendu (Praha - Lipno) se další silné ruce budou hodit. V kufru povezu vysílač, antény, palivo, baterie, řízení a na vozíků se spouštěcím mechanizmem RC model Tirpitzu (251cm dlouhý a 168kg těžký - pro přepravu rozložený) na 1. větší odzkoušení plavebních schopností na vodě a ve vlnách. Může stavět antény, fotit model lodi a kdyby mi zůstala uprostřed Lipna, tak rakev na střeše obsahuje malý nafukovací člun, žábu, elektromotor a vesla :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jak jsem se přiznal v jednom blogpostu vloni - http://technomorous.eu/post/113529115758 - jezdím bez navigace. Předem se podívám do online mapy, cestu si zapamatuju a pak to prostě odjedu. Když jsem kdysi navigaci používal (TomTom 5/6, před cca deseti lety) přistihl jsem se, že jí po čase slepě věřím, nechával se vodit po všemožných nemožných cestách a nepoučil se - příště jsem jí věřil zase. Tak jsem ji jednoho dne mrskl do šuplíku a začal zas jezdit postaru a už s tím nepřestal. Když opravdu není zbytí a někde bloudím (objížďka z objížďky z původní trasy) tak si zastavím, nahodím offline Mapy.cz, podívám se, kde jsem a kudy jet a pokračuju dál. Nejsem každodenní řidič, 50% ročně najetých kilometrů je Praha a střední Čechy, zbytek jsou cesty do Ostravy nebo naopak na jindřichohradecko - to si člověk zapamatuje po pár jízdách.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak nejlepsi je vyrazit do nejblizsiho sberneho dvora, pozadat obsluhu o par androidu (hadam, ze windows ani iphone tam nebude, jinak samozrejme jasna volba). Doma vyzkouset, kterym funguje aspon trosku GPS (hadam tak kazdy 10ty), idealne se uz ve sberne dvore vyhnout znackam jako alcatel, jumanji a podobne sracky.
Pokud mozno preflashovat originalni system a zbavit se viru. Nedavat tam vubec SIMku (to je taky hodne limitujici faktor, jelikoz bez simky mnohym androidim zjebum GPS vubec nenajede).
Nainstalovat here (pokud clovek nechce platit) a stahnout pres wifi offline mapy a wifi vypnout.
Nebo koupit treba sygic, ty jsou vcelku dobre (ale na regulernim smartphonu, kde se nebojite pripojit se k siti je zas na pytel, ze se plati hrisne prachy za info o dopravni situaci, i presto, ze jsou to jinak informace zdarma).
A proste to namontovat do auta a nechat to tam, pripadne jednou za cas to vzit nekde k wifine a aktualizovat mapy. Taky se to da pouzit jako onboard kamera, ikdyz bude to chtit hodne trpelivosti, preci jen se bavime o androidu, takze to nemusi fungovat moc dobre se zaplou navigaci. A taky je dobre na to dat zezadu cedulku s napisem "android", aby ani tu nejvetsi socku nenapadlo to krast a rozbijet vam kvuli bezcennemu telefonu idealne celni sklo ...

Pokud clovek neni uplna socka (coz asi o autorovi clanku neplati - sam se tak mimojine zove:), tak si koupi za 2 tisice lumiu 550 (coz je v soucasne dobe zdaleka nejdostupnejsi smartphone), nahodi mapy.cz (to je naprosto idealni kdyz se treba prodiram nekde lesem a hledam nejakou sjizdnou cestu), stahne do integrovane offline mapy, pripadne si koupi jiz zminovany sygic. U windows se samozrejme nemusite bat ani tam dat simku a poridit datovy tarif. Nicmene bych jej za ty prachy mel opet stale v aute (s napisem android), protoze je to pohodlnejsi a proste si nastavil BT iniciovany hotspot v mobilu, takze by mel automaticky internet z hlavniho mobilu, ktery stejne kazdy nosi u sebe. Pak by fungovalo online hledani trasy, dopravni info atd.

Osobne mam drzak v aute (bohuzel jsem koupil lepici a L930 nelepi, L720 lepila pekne:), kde jsem dal telefon tak, abych na nej pripadne bezpecne dosahl malickem z volantu pro posunuti mapy atd. A proste kdyz jsem vlezl do auta, tak jsem tam telefon prilepil a bylo.
Ma to vyhodu, ze se clovek nemusi bat, ze mu nejaky social rozbije okno a udela skodu za tisice kvuli navigaci za par kacek, protoze telefon mate furt sebou a v aute jej nezapomenete, pripadne to hned zjistite a ne jak klasickou navigaci, kterou se nikdy nikomu neche furt vytahovat nebo sklizet.
Naprosto super je samozrejme aktualni doprava, kde se muzete vyhnout kolonam, ale to samozrejme potrebuje internet (coz dnes snad uz u nas neni problem).
Ted uz hledam jenom drzak, ktery pujde pridelat na palubni desku, pujde tam telefon jednoduse zaklapnout a bude mit Qi ... a dealne zaklapnout s otevrenym krytem na mobil, protoze v nem mam NFC karty, pres ktere se to asi nabijet nebude:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fascinující. Koukám, že důvod ke kopnutí do Androidu se najde vždy a za každých okolností. Denní dávka splněna, i s bonusem za vychválení Windows, jak koukám. Prémie budou :).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prémie nebudou. Bohužel každý web má svého pepka vyskoče který trolí zadara.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud mám datový tarif, je naprosto nejlepší volbou Waze. Člověk okmažitě ví, kde je kolona, bouračka, policajti, uzavírka nebo rozkopaná silnice. Pokud mám data, je nesmysl uvažovat o čemkoliv jiném a žádná dedikovaná navigace (byť s TMC) se tomu nemůže ani přiblížit.

Pokud data nemám, tak ani to není problém. Pro Android existuje spousta offline navigací zdarma. Shrňme si ty nejběžnější:
HERE - velmi základní, nemá skoro žádný funkce, blbě naviguje podle zastaralých map, jediná výhoda je, že zná každou díru i s pospisnýma číslama.
BeOnRoad - v podstatě ořezaná verze Sygicu, velmi pěkná grafika, aktuální OSM mapy, většina základních funkcí, nic moc navíc
MAPS.ME - v poslední době hodně populární navigace, opensource, jednoduchá.
Magic Earth - Zajímavá hlavně pěknými 3D mapami
Mapy.cz - funkce navigace je zatím opravdu hodně beta, v současném okamžiku téměř nepoužitelné
OsmAnd - pěkná opensource navigace, nezvládá ale delší trasy a je hodně líná (renderování i výpočet trasy), hodí se spíš na kolo, pěšky nebo lyže. Má nespočet pokročilých funkcí, podrobný mapy, výborný vyhledávání a široký možnosti nastavení. Je šikovná na kratší trasy.
Mapfactor - skvělá česká navigace s plno nadstandardníma funkcema a podrobnym nastavením. Mapy jsou pravidelně aktualizovaný

Výběr offline navigací zdarma je opravdu obrovský a spousta z nich je opravdu dobrých. Ale je jedna komerční, na kterou se žádná z výše zmíněných nechytá. A to je iGo, které zná každý z jednoúčelových čínských navigací.

Pokud například plánuju dovolenou v Chorvatsku, chci zadat cíl, nějaký průjezdní bod, kde se třeba po cestě chci podívat a pak objet tunely v Rakousku a dálnici ve Slovinsku. Jedině iGo tenhle úkol zvládne jednoduše a bez zbytečných komplikací. S nějakými komplikacemi to dokáže i Mapfactor. Ostatní se na tohle nechytají.

Takže asi tak...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vidim to stejne - Waze a pokud z nejakeho duvodu ne waze, tak neco z offline navigaci. Ale tady mam problem - zkousel jsem ruzne free offline navigace a zadna mne nenadchla - treba Mapfactor s OSM mapami na moji dobre projete trase navigoval uplne spatne (chtel jet vedlejsimi silnicemi misto rychlym hlavnim tahem) a ztratil moji duveru. BeOnRoad mi hlasil, ze nedokaze nalezt trasu kdyz jsem byl daleko od domova a vubec nevim proc - silnice na mape existovali, gps signal byl ale musel jsem jet poslepu. Here mi pripadala jako nejaky amatersky projekt. Na Iphonu byl super TomTom, ale ted mam androida a tam tomtom je jenom s nejakym predplatnym a to kvuli tem par okamzikum kdy waze nema signal nechci. Asi zkusim ten iGo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Z vyzkousenych GPSek mi vyhovuje TomTom. U meho TomTomu 5100 mam rad jejich zpusob ovladani, libi se mi upozornovani na rychlostni limity, radary jako to bylo u jeho predchozich verzi. Pripada mi, ze TomTom si trochu reze vetev na ktere sedel tim, ze z nejnovejsich verzi zmizela funkce handsfee, ktera byla dle meho nazoru uzitecna. Ted musim mit v aute krabicku navic. U poslednich zmen ovladani bych take zachoval drivejsi zpusob volby objizdek. Obcas pouziju Googlemaps, kdyz TomTom nemuze najit zadane misto. Myslim, ze specializovane a samostatne GPSsky urcite preziji jako specificky nastroj pro specificke profese. Profesionalni ridic potrebuje zarizeni, ktere je primarne k navigaci a neco vydrzi, takze kdyz potrebuju zarizeni primarne k navigaci 24-7, tak si ho koupim, treba uz jen i proto, ze stoji mene jako tretina meho smartphonu. Jako zaloha, nebo pokud nemam problem s kompromisy pouziju Googlemaps. Zkousel jsem i Sygic a nevyhovuje mi uzivatelske prostredi. Dovedu si predstavit, ze kdyby pristi TomTom vratil funkci handsfree do svych modelu a pridal funkci bezpecnostini a treba jeste couvaci kamery spousta nejen profesionalnich ridicu by zvazila nakup.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro pana Ježka jednoznačně waze. Zatímco za spoustu ostatních by musel zaplatit tuto má zdarma a ještě mu ušetří peníze na pokutách a za paliva. Sám jsem byl hodně překvapený že ceny a vyhledávání laciných benzínek we waze opravdu funguje a je aktuální. Pokud je problém platit těch pár mega dat tak Here we go, ale offline je lepší kradený TomTom.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

skusenosti s waze aj here.
waze je strasne nenazrana na vykon. je nestabilna, zamrza, ze treba restart telefonu. dokaze len jednu zastavku pocas cesty. "fast route" ponuka trasy aj o 50 az 60 km dlhsie a naviguje po obskurnych okreskach. vo vysledku je "fast" rychlejsie napr. len o 5 minut ako "short route".
short zase naviguje aj po obskurnych okreskach a vo vysledku tym usetri len 50metrov :) (napr z okresky co ide mimo dedinu, waze navigovala do zastavby a uspora par metrov :)
waze nepozna popisne cisla.

here je offline a naviguje do uzavery aj po prepocitani trasy. pouzivam nocny rezim, subjektivne zere menej vykonu, trasy planuje po hlavnych tahoch

ja by som uvital navigacku, ktora by zvladla rozvoz pizzy, teda zadam 4 adresy a nech najde optimalnu trasu. taku som este nevidel...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

V tomtomu to jde ale výsledky nejsou optimální. Umí to pár stolních aplikací na plánování rozvozů, známý používal úspěšně něco s názvem fleet logistic nebo fleet manager ale i tak byla potřeba lidská korekce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja jsem zacinal s TomTom na PalmOS na Treo650 (wow, to byly casy!). Pak jsem pri ceste po USA zjistil, ze kdyz je cil 4 staty daleko, tak se musim dat navigovat na okraj mapy a vzdy prepnout mapu na dalsi stat, tak jsem si pak koupil samostatneho TomToma s pokrytim celeho sveta. Ma to v sobe GSM modul, takze si stahuje aktualni dopravni informace okamzite po celem svete, zadna neaktualni data pres radio. Ted to pouziva manzelka kazdy den pri ceste do prace, aktualni dopravni informace setri minimalne hodinu tydne pri doporuceni rychlejsi trasy. Zatim zustavam u TomToma, protoze
1) zarizeni uz mam
2) mam naposlouchane pokyny. Tedy presne vim i bez koukani na navigaci, kam jet jen podle hlasky, je to mnohem bezpecnejsi nez stale koukat do mapy, navigace nebo tistenych pokynu. Proto si beru sebou tu navigaci i pri cestovani do aut z pujcovny, mam pak navigaci v cestine a s nastavenim, ktere mi vyhovuje
3) Vyhovuje mi strucna navigace, tedy slyset pouze dulezite informace. Rozhodne nepotrebuju slyset hlasky typu "Probiha prepocitavani"
Ma vsak i par nevyhod, napr:
4) to online dopravni zpravodajstvi stahuje jen pro okruh priblizne 150km. Pro normalni navigaci je to ok, ale pro planovani trasy, kdy mam moznost jet po dvou ruznych dalnicich nejblizsich 400 km, rozdil v ceste na nich je mene nez 20 minut, tak tam by se hodilo trochu jine planovani.

Pro osobni navigaci v terenu napriklad pri geocachingu nebo pri cyklovyletech pouzivam Garmin GPSMAP, mobil ma stale jeste co dohanet do nerozbitnosti a citelnosti v terenu.

Navigaci v mobilu pouzivam pri chuzi po meste a podobne, tam to funguje skvele. Pouzivam klasicke google mapy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Soudružky asi nejeli s Waze. Proč to tvrdím? Protože se v Izraeli automaticky zapne volba nemožnosti výpočtu routingu přes Palestinská území. Někde bych našel ještě printscreen z doby když jsem tam byl.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Fascinuje mě, že v 21.století někdo ještě jezdí s papírovou mapou.
Navíc hodně jezdím na kole a tam mě ještě více překvapuje stojící člověk s kolem na rozcestí a studující papírovou mapu.
Přitom máme zdarma tak super mapy a super značení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Omlouvám se, nechci zasahovat do diskuze co je lepší, ale když vidím těch spousty nepřesností o Waze tak mi to nedá abych nereagoval.

Někdo tu psal:
- že to neumí najít přesnou adresu. Opravdu? To Waze umí už přibližně 2.5 roku. Jen se to chce naučit. :-)
- nenažraná na výkon? Ano všechny online navigace jsou nenažrané a všechny navigace/ telefony kleknou do dvou hodin bez dobíjení.
- nestabilní, no jo no, když si lidi kupují androidy za 2.500-5.000 Kč, tak se to svádí na všechno jen ne na majitele, že si koupil krám, obzvláště když tam má ještě nainstalovaný kdejaký balast.
- Ztráta GPS? ano Waze neumí pracovat v tunelech. Jinak je to spíše problém samotných zařízení. Hold les, paneláky, a podobné věci nám tu GPS trošku kazí.
- Že se nedá vždy věřit navigaci? V pořádku, přeci máme svou hlavu, ale když už Waze naznačuje abych změnil trasu než předpokládám, aspoň si ověřím jedním okem proč.
- WIFT tu píše že si oblíbil GM. :-) No když mu nevadí falešné dopravní informace a nezadané uzavírky a neaktuální podklady, proč ne.
- jinak pro neznalé www.wazer.cz

Jinak tedy přidám také názor.
Jednoúčelové navigace už nikdy. Proč? Většinou cena. Absolutní neaktuálnost mapových podkladů, za které chtějí ještě platit. U nás v ČR žalostné dopravní informace v takových navigacích, nebo žádné a nezmiňujte tu TMC, bo to je paskvil v ČR. Krám který musím z auta odnášet, montovat a bát se že mi ho někdo ukradne.
Dnes už jedině online navigace, Waze, ok Google maps, nebo i Here pokud to někdo preferuje. A v krajní nouzi Sygic, kdy ho jedni milují a druzí nesnáší, no je draze zaplacený. To jsou navigace které mají aspoň nějaké informace o dopravě, a o to jde především. Navigaci přeci potřebujeme většinou na posledním kilometru aby jsme trefili do cíle. Většina řidičů to cestu vždy nějak dá a nic k tomu nepotřebuje.
Co ale nikdo neví, kde jsou kolony, uzavírky, nehody, to je přeci to co potřebujeme na naší cestě. Aby jsme zkrátili sezení v autě a dojeli šťastně do cíle co nejrychleji.
Nebo se pletu?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja to pochopil a nez jsem zacal pouzivat waze, taky bych neveril jako mnoho lidi zde (co treba jeste preferuji navigaci pomoci papirove mapy), jak moc velky prinos oproti offline navigacim to je.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Napisu to zas a znovu: Nerozporuji, ze pouzivani navigaci zjednodusi zivot. Ano, to urcite.
Stejne jako kalkulacka, ze...

Mam ve svem blizkem okoli lidi, kteri napriklad bez kalkulacky ABSOLUTNE nespocitaji, kolik je 20% z 10. Prisaham, ze to NESPOCITAJI. Ci na pocty jako 56-23 pouziji KALKULACKU, protoze ji prece na tom mobilu maji, tak proc by se namahali PREMYSLET, ze ...

Dle meho nazoru si ti lide pak za to, ze jsou uplne debilni, muzou sami.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

@Lojza Suchánek: Pleteš jablka s hruškami.

Souhlasím s tebou, že není vždy potřeba navigace, ale je sakra rozdíl, zda vytvrdnu v koloně na 1,5 hodiny někde na D1, nebo budu o to dřív v klidu doma na schůzce či jinde v cíli, protože jsem dostal informaci, že to jde někudy objet. Pravděpodobně nikam nejezdíš, nebo jezdíš v místě, kde se stává málo událostí, ale někteří jsou v autě pořád a nestihnutí pracovní schůzky, nestihnutí termínu do cíle může znamenat ztrátu nemalých financí. A vůbec tu nejde o to zda někdo umí nebo neumí počítat. Já tu píšu o dopravních informacích v navigacích. To je dnes důležité. NE navigace jako taková.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Delam obchodaka, jezdim dost :-)
Pravda, nejezdim trebas po D1, protoze to tam ted je kazdou chvili na hovno. Na to nepotrebuju mit navigaci :-)
Jinak se mi nestalo za posledni leta nikdy, ze bych stvrdnul v kolone, ktera by jinak byvala sla objet...

Nevim no, asi neco delam blbe :-))

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To bude asi tím vytrénovaným mozkem. Já jezdím po okresce vedle stojících aut na dálnici poměrně často neb mě navigace již od startu pošle jinudy. Bezvadně funguje i přepočet za jízdy když se přede mnou v průběhu cesty něco posere. Člověk se diví že ho navigace posílá najednou jinudy, ale po chvíli pochopí. Navíc člověk ví o všech pevných radarech a na frekventovanějších cestách i o každém fízlovi.
Prostě k nezaplacení

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavní výhoda navigace je, že je v autě pro každého kdo si ho půjčí a všichni tam maji stejné uložené body.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jel jsem jistou trasu a Garminem a potom s tabletem Acer. Garmin celou dobu chytal GPS, Acer měl problémy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já Vám nevím, říkám si, že v dnešní době není ani potřeba kupovat navigaci, ale spíše autorádia s GPS: https://www.2din.cz/autoradia-s-navigaci/ má to větší možnost využití, než samotná navigace, a nebo si pořídit autorádio s androidem. Myslím, že to v poslední době velice dobrým řešením :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Používám autonavigaci na základě doporučení z tohoto webu a jsem maximálně spokojen. https://www.arecenze.cz/gps-navigace-do-aut/

TomTom Start 25 Regional Lifetime bohatě naplnil moje očekávání :).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hledal jsem na hodně internetových serverech o tom, jak vybrat tu nejlepší GPS navigaci, ale návody byly docela zmatečné až jsem našel tehle návod https://www.testino.cz/test-gps-navigaci-do-auta
Doporučuju se na tento článek podívet

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.