Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Proč to AMD a Intel zkoušejí přes více CPU jader

tento clanok meska tak 12-13 rokov, nie? Pre servre, kde sa robi vela roznych uloh naraz je lepsie mat viac jadier na mensej frekvencii. Pre deskopy je ale samozrejme lepsie mat menej jadier na vyssej frekvencii! Preto je 7700k najlepsi procesor do herneho PC alebo preto nema THR1950x 2x vykon R1800x. Ibaze problem je technicky, spotreba sa nezvysuje linearne s frekvenciou, takze ak 4jadra 3Ghz maju napr. 65W, tak 1 rovnake jadro na 12Ghz by malo aj 500W, mozno viac... Preto to AMD a intel skusa cez viac CPU jadier...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

tak ten clanek realne meska jeste mnohem dele :))) (ani jsem ho necetl ten nadpis mi stacil :) )

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

+1 Teda tady napsat, ze 7700K je nejlepsi, to je troufalost, jiste budes uminuskovan.

Ja samozrejme souhlasim, ta situace je logicka. Na server jsou bezne tisice pozadavku v jeden moment a tudiz muze kazdy pozadavek obsluhovat pararelne jine vlakno. Pak uz je to jenom o konkretnim pouziti, kdy v nekterych cinnostech muzou jadra rust donekonecna a porad to bude malo a tam kde paralelne je jen urcity pocet pozadavku, tak se na tom poctu zastavuje i smysl pro pocet vlaken.

U desktopu je situace jina a spouste uzivatelu staci soucasne ctyrvlaknove procesory na vsechny jejich cinnosti. Dalsi jadra nejsou prinosem, nemely by co delat. Ale i na desktopu jsou uzivatele, kteri vyuziji vice vlaken, nicmene spis se obavam toho, aby po letech singlethread pristupu se vsichni programatori nezblaznili do multithread a nesnazili se ho nacpat uplne vsude, coz by melo za nasledek jen vyssi naroky a nizsi efektivitu cinnosti.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

7700K opravdu není nejlepší herní procesor.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Je, 8700K jeste nevysel.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

tak mi ukaz CPU za 305€, ktory je na hry lepsi ako 7700k...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, za 305E je možná možná nejlepší, ale není absolutně nejlepší. 2x 1080TI v SLI už neutáhne nejlépe...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

2x1080ti SLI ma0,0001% hracov, takze to je uplne irelevantne.

edit: inak davno som nepozeral ceny a som neskutocne prekvapeny. R1700x bol priamy cenovy konkurent 7700k, dnes je o 60€ drahsi, bez chladica a VGA. Ja mam AMD rad, naozaj, prvy procesor som mal AMD K5 PR166 a odvtedy vacsina procesorov bola AMD. Ale nevidim jediny dovod kupovat 1700x alebo dokonca 1800x za 480€, to je nepredajne.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

tak R7 1700X byl vzdy bran jako levna nahrada za 1800x pro nadsence a primou konkurenci byl bran spise R7 1700 ktery je na tom cenove i vykonnove velmi dobre ... (a je jasne ze kdyz AMD stoupaji prodeje v tehle kategorii tak obchodnici tlaci ceny intelu dolu aby lepe prodavali a nelezelo jim zbozi na skladech ..

kdyz se podivame na herni testy tak v nekterych hrach jasne vyhrava intel (o desitky procent lepsi maximalni FPS ) ale vetsinou je to plichta pripadne modernich dobre optimalizovanych titulech jasne vitezi R7 1700(pripadne ekvivalent od Intelu) a dalsi zajimavy fakt je ze 4 jadro od intelu jede uz pomalu na krev 70-90% a vys zatimco pri stejnych FPS se 8 jadro od AMD skoro flaka (8. generace 6c/12t bude pro Intel takova zachranna brza)... jestli v tomhle bode nevidi clovek duvod pro koupi CPU ktery aktualne podava podobne vysledky a pritom ma jeste brutalni rezervu vykonu tak uz nevim jak srozumitelneji to sdelit (nehovorim uz o jinych scenarich praktickeho nasazeni kde AMD jednoduse valcuje Intel ...za mnohem priznivejsi cenu)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Hele, ono ve skutecnosti nejlepsi CPU pro hrace je jen zpusob, jakym vyuzivas tvuj pocitac. Pokud na nem bezi jedna hra, a v pozadi ti blimbaji akorat nejake systemove procesy a neni tam jeste nejaky widnows bug, tak ano..pak to CPU staci a poda excelentni vykon pro hry.
V pripade, ze ten system, ale zatezuje behem hrani neco dalsiho, nebo ti tam bezi nejake zpracovani neceho, atd. tak logicky 7700k dojde dost rychle dech a zacinas se dostavat vlastne k problematice serveru...tudiz vicero narocnych uloh spustenych najednou, ktere ujidaji z CPU.
Tohle je prece znamy problem Youtuberu, kteri zacnou streamovat, nebo nekoho, komu bezi jina aplkace a behem jejiho dokonceni chce na pocitaci delat dalsi narocnou ulohu, atd.
Tady je celkem pekny test (byt extremni)..co se stane, kdyz se ten pocitac i s takovou 7900k fakt neflaka..a Thredripper je najednou kral....predstava co to udela s 7700k je myslim jasna......
https://www.youtube.com/watch?v=IHVUBU-pJQc

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Step

Samozřejmě pravověrní DIIThráči hrají nejméně 4 hry současně, přepočítávají plány na ovládnutí světa a protože mají jen 10 prstů na rukou - běžný lidský standard, stejně budou chtít cvrnkat 11 kuliček současně. Nesmím zapomenout na kvantitu, protože oblíbenou výmluvou bývá prokazování a prosazování davem. Ještě na něco jsem zapomněl?

Většina hráčů a uživatelů se snaží neubírat primární úloze (nebo řekněme prioritě) systémové prostředky a pro hráče přišly výrobci s konečně použitelným zpracováním pomocí grafické karty, kde nedochází k drastickému sníženi kvality a vysokému bitrate onoho herního videa (= streaming/capture), kterým rádi zaplavují Youtube apod. Encoding videa v reálném čase, nota bene s vyšším rozlišením, 60fps, ... zůstává i dnes slušnou náloží pro procesor (vyšší kvalita a nižší bitrate). A kdyby vás napadlo ohánět se cenou .. schválně se podívejte na výkony 8 - 12 jádrových procesoru, jejich herních výkonů a cenové politiky. Nakonec tu stejnou herní a streamovací práci udělá levnější počítač s krabicí např.: od Averu za méně peněz. 1080p 60fps hravě zvládne a neukradne jediné procento výkonu. Samozřejmě za předpokladu, že se vykašlete na Relive (AMD), nebo Shadowplay (NVidia).

Obávám se, že cestu mainstreamových hráčů - nezpochybnitelní většiny, nebudou dláždit 12 jádrové procesory, nýbrž doplňkové funkce grafických karet a pro náročné poměrně levná specializovaná zařízení, jako např.: Aver Game Capture apod., které se dají používat s počítačem i herní konzolí.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

„Většina hráčů a uživatelů se snaží neubírat primární úloze (nebo řekněme prioritě) systémové prostředky“

Možná spíš dřív se snažili, mám pocit, že se to postupem času odnaučují.

Rozhodně už není pravidlem, že by člověk před spuštěním hry zavíral všechny ostatní aplikace.
A sice na i7 to tak výrazné nebude, ale na Core2Duo si uměl jen Facebook otevřený na pozadí ve špatně zvoleném prohlížeči vzít celé jedno jádro.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme, mne se jednu dobu mel tendenci sekat Flash, ktery pak zahltil cely jeden thread.. k tomu staci presne pridat par otevrenych facebookovych tabu a jeste neco a dvojadro ma co delat, aby se se responsibilita systemu prilis nezhorsila. Ale povidejte to lidem, co s pocitacem nic nedelaji... ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Core2Duo mám v NTB a můžu potvrdit. Chtělo by to alespoň 4 jádra a 16GB RAM.SSD už mám.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja nevim, zapomel jste na neco? To ja nemuzu vedet.. ;)

Nicmene nerozumim naplni Vaseho prispevku... nikde jsem nepsal o tom, ze 12jadrova CPU budou beznou soucasti mainstreamovych hracu. Rovnez nerozumim tomu, proc do toho tahate nejake "Diit pravoverne hrace"..ze by pondelni unava?
Prispevek byl o tom, ze vyhonene 4jadro dneska uz jaksi neni tak dostatecne CPU ani na ty hry. Opet myslim, ze kazdy kdo pouziva trochu selskeho rozumu a nehleda v tom za kazdou cenu, jak se na tom povozit, tak ten prispevek docela chape..

Jinak znam par lidi, kteri si s pocitacem hraji a krome toho hraji hry a nikdo z nich nema zadnou pridavnou "krabicku" pro encoding videa. Spise mne napada, ze jste si vybral svuj 0.1% priklad a postavite na tom svuj prispevek :)...nic ve zlym :)

Osobne mi prijde daleko prirozenejsi a jednodussi pouzivat volne prostredky CPU. Pokud mate zajem o streaming, na youtoobe jsou k dispozici videa docela znamych youtooberu, kteri tohle resi. Klidne Vam muzu v dalsi reakci par dohodit. Potazmo i enkoding pres Grafiku, ale ten bohuzel jaksi v rozumne kvalite neni..

Poznamka o cena 8jadrovych CPU moc nechapu.. Ryzen 1700 je k mani za 8000,- relativne v dost e-shopech. Pokud jej pouzijete, mate relativne vystarano.

ps: jeste mne tak napada, ze i nekteri modri fanatici, kteri se nedokazali prenest pres to, Intel se svym 4jadrem v desktopu narazil na hranice a zacaly se preferovat Ryzeny, tak pres sve demagogicke prispevky o superdulezitosti 10% vyssiho vykonu v ST, s nadsenim najednou oznamuji, jak budou nove 6jadrove Kafe CPU najednou "zadupavat" Ryzeny do zeme... ze by najednu MT vykon preci jen zacal byt dulezity :)))

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

„Ale nevidim jediny dovod kupovat 1700x alebo dokonca 1800x za 480€, to je nepredajne.“

Zjevně to není neprodejné… Ty ceny vystoupaly právě proto, že jsou lidi ochotní to za ně kupovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak hlavne 1700x nestoji 480Euro...da se sehnat od 330Euro celkem v pohode
https://geizhals.de/amd-ryzen-7-1700x-yd170xbcaewof-a1582190.html

ps: ale to by Roob nesmel trolit a musel by se taky na neco podivat ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a ty by si sa mal vratit do 1. triedy ZS kde ucili citat. "alebo dokonca 1800x za 480€" 29.8.2017 stoji v alze presne 480,9€

a stojim si aj za nepredajnostou.. za 480€ mam 7700k aj so slusnou MB, alebo srackovou MB a pamatami.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vis, ze ja bych se do prvni tridy vratil docela rad.. to byla totiz jeste pohoda ;)
a jinak sorry robo :) ale tvoje veta znela takto „Ale nevidim jediny dovod kupovat 1700x alebo dokonca 1800x za 480€, to je nepredajne.“
..takze pokud chces psat jednoznacny smysl, musis jej taky jednoznacne formulovat. Jelikoz v tve vete se odkazujes jednou cenou na 2 produkty..tak mozna by jsi se mel nejdrive vyjadrit presne.

Nehlede na to, ze dneska nema opravdu cenu jit do 4jader, kdyz mas tady Ryzen s 8jadry za stejnou cenu a prichazeji 6jaderne kafe za 2 mesice..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

cenu 1700x spominam v prispevku vyssie "R1700x bol priamy cenovy konkurent 7700k, dnes je o 60€ drahsi" Cenu 7700k spominam zas v prispevku vyssie.. ale o tom je diskusia, ze niekto nieco povie, iny mu oponuje, zas niekto nieco povie.. tos musis si pamatat co kto kedy povedal..

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dobre :) V poho :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Much Doge

Ryzen 1700X kupuji běžně za 8850Kč v Softcomu s DPH a jsou běžně skladem. Jaké vysoké ceny?

To je cca 340 EUR.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Much Doge

Ryzen 1700X kupuji běžně za 8850Kč v Softcomu s DPH a jsou běžně skladem. Jaké vysoké ceny?

To je cca 340 EUR.

Prosím nešiřte bludy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ty jses ale blbec.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

SLI/crossfire nezvedá nároky na výkon CPU, tzn tam se nic nemění, hry co nethreadujo unad 4 jádra +HT nebudou najednou škálovat jen kvůli tomu že jsi přidal GPU. To samé API a pod.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Záleží, co hraješ za hry.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ryzen 5 1600X to nebohé čtyřjádro smázne. Hry totiž nejsou jen fps ale i strategie...

A ikdyž hra nakrásně využije jen 4/8 tak zbytek je k dispozici pro systém a další aplikace jako je prohlížeč, Skype a další věci co se pak nemusí kvůli výši snímkové frekvence vypínat .-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Vy ste raiadny optmista

spotreba CMOS
P=nCU^(2)f, kde
n je pocet tranzistorov
C je parazitna kapacita dana vyrobnou technologiou a termodynamickou teplotou C=f(nm)*T
U je napajcie napatie
f pracovna frekvencia
P je prikon/spotreba
Kedze CMOS je chamleon na nizkej frekvencii pracuje spolahlivo s nizkou spotrebou
na vysokej frekvencii pracuje bud spolahlivo s vysokou spotrebou alebo nespolahlivo s nizskou spotrebou.

Pre spolahlivu pracu plati
U=kf

teda
P=nk^2*C*f^3

redukcia jadier a cache na 1/4 a zvysenie frekvencie na stvornasobok mame, ak f je povodna frekvencia

P=n/4*k^2*C*4^3*f^3

4^3/4=4^2=16 teda spotreba je 16 nasobna ak 3GHz stvorjadro nahradine 12GHZ 1 jadrom

a teda nie 500W ale

16*65W=1040W

Ale aby 12GHz mohol ekektivne fungovat porebuje mnaohonasobe vacsiu cache realne tlko ako povodne 4-jadro. Cache je cca 50% chipu a teda pocet tranzistorov pre jedno jadro je 1/8 odstranime 3 jadra teda 3/8 ostane nam 5/8 tranzistorov

P=5n/8*k^2*C*4^3*f^3

5*4^3/8=4^2=5*4*4*4/(4*2)= 5*4*2=40 teda spotreba je 40 nasobna ak 3GHz stvorjadro nahradine 12GHZ 1 jadrom

40*65=2600W na 1cm*1.5cm die. Na to horko tazko staci 20A istic na 230V efektivnich len na CPU.
a hlaven ten prid na cca 1 V napajania CPU by bol 2600A teda napajcich nozciek CPU by bolo 26000. Ten socket by som (ne)chcel vidiet..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

mas tam chyby ale jinak dobre :) zaslouzis si za tu haluz plus ale koho by to bavilo psat ....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vidim tam tri preklepy, uz som sa bal, ze som tam nieco matematcky podcenil..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

vsak ano 20A jistic na 230V horko tezko 2600W ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jezisi prekled 10A samozrejme... To je jasne, namiesto 2600W som videl 4600W.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dvě slova: Paretovo optimum. ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

S cpu jádry se to má podobně jako s megapixely, kdy podle nějaké logiky je víc určitě lepší a chceme víc a víc. Už i na desktopu jsme s osmi jádry na hranici toho, co je použitelné.
Ono se to časem zastaví, protože třeba na mobilu by stačilo jedno jádro pro vykreslování a aplikaci v popředí, druhé pro ta kvanta všech hnijících aplikací a služeb, kterým stejně prostor dávat nechceme, pak každé další jádro je zbytečné a jen žere baterii.
Paralelní programování je fajn, ale ne každý algoritmus se dá takto zapsat. Hrůzu času stojí synchronizace. Také je často obtížné to napsat správně. Spousta knihoven a API odmítá více vláken, už třeba UI thread ve Windows (např. ve WPF).
Když mají výrobci procesorů tolik tranzistorů, tak by mohli přitlačit na větší cache. Mohli by přitlačit na pipelining. Mohou rozšířit instrukční sadu a podpořit složitější operace, ba i celé kodeky a bloky kódu přenést do hw. Ale je jasné, že zkopčit jádro a plácnout jej vedle předchozího je jednodušší a lépe se prodá než nějaká nová instrukce, kterou budou kompilátory zapracovávat léta.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Sice by výrobci CPU mohli dále zvedat výkon CPU přidáním další cache a jinými optimalizacemi, ve výsledku jde o to, jak se těmito upravami změni poměr výkon/watt nebo výkon/plocha chipu. Je rozhodně jednodušší rozkopirovat jednoduché struktury jako je cache, než zkopírovat celé jádro, protože s jádrem musíte vyřešit vše co se týká připojení k pamětem, IO, řízení spotřeby, propojení jader mezi sebou atd.

Nové instrukce jsou přidávány v každé generací, ale i s tím už začínají x86 CPU narážet na fyzikální limity, viz. nové vektorové instrukce AVX512, při kterých CPU musí snižovat frekvenci, aby se nepřehříval.

Takže nevim na co si stěžujete, Intel i AMD dělají co umí a v rámci svých možností to dělaj velmi dobře.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas. Pridat cache, pridat jadra, pridat nove instrukce, nebo pridat pametove kanaly - tohle vsechno ma jednu zasadni chybicku: vykon to zvysuje jen v jistych situacich, a vyrobce se proste musi rozhodnout a udelat nejaky rozumny kompromis.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problémy návrhu UI Windows naštěstí nejsou problémem informatiky jako takové. Ale celá řada aplikací se dá dekomponovat do nějakého grafu operací, jehož kritická cesta je kratší než celková délka všech operací, a tam není co řešit, čím víc jader, tím lépe.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

V dnešní době by tu měl spíš být článek o tom, jak ani vícejádrové procesory nebo GPU nejsou pro určité typy úloh dost dobré. A proto si Google vyvinul TPU - akcelerační kartu pro umělou inteligenci. Je to v podstatě maticový počítač s 65536 jednotkami pro násobení a sčítání s 8bitovou přesností, špičkový výkon 92Tops , ve srovnání se současnými GPU má poloviční plochu chipu a poloviční spotřebu při 15x vyšším výkonu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Čo? Paralelné procesory niesú pre niektoré úlohy dobré, preto má google TPU, ktoré je architektonicky len pole FPU (najjednoduchší paralelný procesor aký je možné postaviť) ??? Nechápem trocha.

A inak, Volta má v AI 120 TFLops, neviem teda odkiaľ je tam to 15x. Či to nieje spôsobené skôr delením v 8 bitovej presnosti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Máš odkaz na podrobnosti? Jinak ano, pro simulaci neuronové sítě v podstatě potřebuješ blok s násobičkami a sčítačkami plus logika. Potřebuješ ovšem těch bloků moc, ale nemusí být extra rychlé ani přesné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Nox Hubux

"Ono je prostě se zmenšujícími se nanometry (což je přirozený a správný vývoj)"

Pan redaktor a autor, vy si tie svoje rozumy publikujte radsej niekde inde.

Silno premyslam, ze spravim chrome extension, ktora bude na diit.cz schovavat vsetok obsah od Davida Jezka. Bol by zaujem?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jednodušší než vývoj celého vlastního pluginu je využít některý stávající a doladit v něm konfiguraci, např. já k tomu používám TamperMonkey v kombinaci se skriptem https://github.com/reek/anti-adblock-killer, do něj přidám pravidlo, které se má vykonat při přístupu na určitou stránku, což v tomto případě je odstranění ježkovin.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Nox Hubux

Ked vidim ake permissions si TamperMonkey ziada, tak si to radsej napisem sam. Tomu prvemu rozumiem, dalsie su ale az prilis: https://s26.postimg.org/5kki32g7t/Screen_Shot_2017-08-29_at_11.29.29.png

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tampermonkey býval open source projekt do verze 2.9 . Asi je čas poohlédnout se po alternativách. Vyzkouším violentmonkey, který chce méně permissions a furt je open source.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Radši více jader na nižší frekvenci, nicméně současný standard je pro naprostou většinu běžných uživatelů dostačující. Myslím, že výrobci se dál poženou za více a více jádry, až někomu dojde, že je to zbytečné, obdobně jako u foťáků s pixelama. Budou ale muset vymyslet jiný trend, protože jinak by se protočilo málo peněz.
Jinak článek by potřeboval korektora ;-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

bolo by zaujimave, keby tu redakcia spravila test. 4Ghz procesor 4core procesor, vypnut turbo a vypnut 3 jadra = 1core 4Ghz CPU. Spravit seriu testov. Potom podtaktovat na 4x 1Ghz a spravit seriu testov. Bolo by to velmi zaujimave a mam za to, ze ten 1x4Ghz by vyhral vo vacsine uloh.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Singl core ulohach by byl az 4x rychlejsi 1x4GHz, to je zrejme. Zajimavym testem by bylo, jak by situace dopadla u aplikaci vyuzivajicich 4 vlakna. Ano doma se casto pouzivaji jednovlaknove aplikace, tam neni co resit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problemom su neschopni programatori a to, ze sa to roky nemeni..

Parallel programmers not prepared for the glorious revolution
By Wily Ferret
Tue Nov 27 2007, 12:28
INTEL RECKONS barely one per cent of software programmers are prepared to face the challenge of parallel programming, which the hardware giant (unsurprisingly) reckons is the future of development.
http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1026585/programmers-prepared-gl...

Software needs meaty cores, not thin, stringy ARMs, says Intel
By Simon Sharwood, 26 Feb 2014

“The world has a big issue around vectorisation and parallelisation of code,” Graylish said. “99% of code isn't written that way.” Graylish also feels “defining a workload that can run in 1000 cores is hard.”

Most software, Graylish added, “still requires a big meaty core” and Intel is happy to provide them.
hhttp://www.theregister.co.uk/2014/02/26/software_needs_meaty_cores_not_t...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A nesmyslnější test bys nevymyslel. Jinak taková situace, kterou jsem běžně dělal, když jsem mel čerstvě první 4jádro, 2x převod videa najednou a spuštěná hra...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, mohlo by to byt sucastou testu a bolo by zaujimave ako by si tam viedol ten 1core. Len u kolko % ludi to je bezna situacia? 5 na celej planete?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zase omyl narazove dokazou zahltit prostredky i procesy na pozadi nejen samotna hra takze pokazde kdyz zacitis drobne "zadrhnuti" a pritom mas stabilne vysoke FPS tak jsi dokazal zahltit systemove prostredky a 4 jadro je u nekterych her ocividne na hrane svych moznosti... a co teprve lidi co maji bezne pustene komunikatory, prohlizece atd. soubezne s hrou ... tim chci rici ze do podobnych situaci se dostavas behem hrani pomerne pravidelne akorat si to lide neuvedomi dokud si to nevyzkousi (staci jen vyzkouset Xeon s vetsi cache a pocitis rozdil ...natoz pak nejake 6/8 jadro od Intelu ci AMD to uz je uplne jiny level ..akorat od AMD to vyjde vyrazne levneji s mensi spotrebou)

.....porad rikam ze kazdy vidi jen maximalni FPS ano tam prozatim ac ne vzdy vitezi vysoce taktovane intel 4 jadro jakmile dojde k praktickemu aktivnimu vyuzivani PC tak uz zaostava :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jojo, tezky ukol vysvetlovat veci lidem, kdyz nemaji zkusenost toho, ze to muze jit i jinak :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

:) akurat klientovi upgradujem pocitac. Ma radeon 7670 alebo 8670 alebo nieco take, a phenomII x4 820. Dolozil som mu 1060_6GB a rozmyslam, ze o mesiac vymenime aj procesor.. bude tam bud fx6100 alebo 8300 aby sme nemuseli menit aj dosku, ramky.. Vsetky hry na svete co dnes existuju mu pojdu uplne bez problemov a my sa tu hadame ci nahodou staci 4x drahsi CPU alebo treba 5x drahsi.. Naco?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zkus tu hru zároveň nahrávat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pritom vicevlaknove programovani normalnich CPU je jeste brnkacka, oproti programovani GPU (napr. CUDA), kde ty jadra jsou provazana a nemuze si kazdy zcela delat to svoje, ale skupina jader (32) pracuje na jedne uloze.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele John Doe

Kvůli malému počtu jader zašla Nokia se Symbianem.
Čím víc jader, tím víc Addidas.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

to nebylo z duvodu poctu jader ale nizkeho vykonu pouzitych procesoru a zaroven si nokia drzela premiovou cenu ...

ale kdyz si vzpomenu co umel muj staricky dumb phone se 100Mhz procesorem a 20MB RAM a pritom vydrzel nekolik dnu opravdu aktivniho pouzivani s 900 mAh baterii :) (zvladal hudbu, skype , ICQ atd atd )

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

pekne pekne, ale fungoval by na tom pokemon go???

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

urcite kdyby se prizpusobilo UI jaj vlastne byl hloupy nemel ani GPS ...tak by stacil nejaky symbian "shit" s GPSkou ale i na nich kupodivu fungovalo uplne vsechno vc. navigace a jinych ficurek mozna lepe jak na dnesnich telefonech akorat to nebylo tak graficky vymazlene ..ze jsou soucasni vyvojari rozezrani a potrebuji predimenzovany HW aby rozbehali prkotinu ktera by mohla svizne behat i na uplnem prehistorickem suntu je vec druha :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Chimerababel

Poslední Netburst nebyl "Presshoot" ale Cedar mill a ten sem měl a byl dobrý, sloužil do nedávna u tchýně. Jinak pokud nepočítám servery tak pro běžného uživatele je zlatá střední ideál vlákna vs ipc. Já bych nejraději už viděl pořádné apky na využití grafik, průměrnou má skoro každý a paralerní výkon je úplně někde jinde...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Rozhodne ma vice jader vyssi prinos(akceleraci) nez jen jedno jadro vyhonene na extra vysokou frekvenci, protoze stale by to bylo jenom to jedno s jednou vrstvi cache, s jednou jednotkou FPU a zralo by to masu energie zatim co vice jader udela kazdou ulohu zvlast a kdyz nektere z nich prave nic nedela uspi se a zere to miliwatty.

Co se tyce procesoru Core i7 - 7700K tak rozhodne neni nejlepsi na hry, nejlepsi Core i7 byla SandyBridge model 2700K ktera mala pajena sva jadra k IHS a sla taktovat na 4,8-4,9GHz se vzduchovym chladicem, to 7700K potrena sedivou pastou prosto neda a i kdyby to vymenou pasty dala jeji zakladovy substrat je o 1/3 tensi nez ma SandyBridge, teda pouzitim vykonneho vzduchoveho chladice ktery zvladl SandyBridge drzet a uchladit na taktech 4,8-4,9GHz by Kaby Lake procesor praskl,

-tu mate srovnani substratu:

https://www.ozeros.com/wp-content/uploads/2015/08/44e.jpg

-tu srovnani procesoru:

http://cdn.overclock.net/c/c1/500x1000px-LL-c1903574_12140937_9715286062...

http://img.expreview.com/news/2016/05/20/Broadwell-e_01.JPG

http://techreport.com/r.x/2015_12_4_Skylake_CPUs_may_be_damaged_by_press...

-a tu mate praskly procesor:

http://cdn.overclock.net/8/80/350x700px-LL-80810a07_6700kbroken.jpeg

-pekne zvlnenej procesor, skutecne lahudka pro uchyceni do LGA:

http://forum.hwbot.org/attachment.php?attachmentid=3316&d=1442986942

Skylake/Kaby Lake sou jednoduse shit, nemaji jadra pajene k IHS, maji o 1/3 orezanej zakladovy substrat, uzivaji horsi tepelnou pastou jak Haswell Refresh, jinak nejvic tovarne frekvencne vyhonenej procesor byl Core i7-4790K, zaklad 4.0GHz, boost 4.4GHz, jo jeste ten s neorezanim substratem a lepsi tepelnou pastou, navic k tomu jedou DDR3 a ma to PCI-Express 3 generace, i zakladni desky se na to sehnat stale daji, procesor stoji 350€ + zakladni deska na Z cipsetu 120 - 140€.

8-jader se vyuzije a prisli konecne normalne dostupne s Ryzen-em, model 1700 stoji(+ s dodavanym chladicem Wraith) krasnych 330€, to Intel neda ani s CoffeLake ktery bude zajiste bez chladice, kym tu Ryzen nebyl prodaval Intel sve vosmjadro Core i7-5960X za 1200€, a ted si porovnejte dat za podobne vykonny Ryzen 7 1700 330€ a dat za Core i7 1200€, rozhodne prislo AMD vcas, kto tvrdi ze uzivatel vic jak 4 jadra nevyuzije je s prominutim debil a fanda nenazraneho Intel-u, proste ikonicky blbec, k prikladu za rozdil , usetreny rozdil mezi 1700 a 5960X si dnes muze koupit Geforce 1080 nebo RX64.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já si myslím, že vzhledem k tomu, jak jsou postaveny operační systémy a aplikace (stovky paralelně běžících/čekajících úloh a podúloh), je multitaskový běh na jednom jádru dříve okolnostmi vynucená "šílenost" domácích počítačů. Bohužel za ta desetiletí schedulery OS a způsob obsluhy aplikací dospěl do stavu, kdy se spoléhá na to, že tam bude jedno supersilné jádro a pomocí priorit se na akci čekající úloha popere o (ne)dostupný výkon.

Přitom většinu čiností lze rozložit na části a zpracovávat paralelně (cehož důkazem jsou masivně paralelizované GPU). Bohužel operační systémy ještě fungují tak nějak po staru a ten jednojádrový multitasking rozhazují mezi fyzická jádra různými způsoby, více či méně úspěšně. Programátor to také nemá nejjednodušší, aby větvení ošetřil. Zpětná kompatibilita tohle neusnadňuje. A jsem zvědav kdy dojde k opuštění Von Neumann architektury ve prospěch nějaké vhodnější pro paralelismus.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.