Tady už to začíná být ve SLI modu velice zajímavé. Hlavně pro mé oblíbené rozlišení 1920x1200! Už aby se společnosti rozhoupaly a dělaly grafárny s GB VRAM, protože paměti neni nikdy dost... už aby byla budoucnost!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jouda z Brna (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2008 - 09:19https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuseTady už to začíná být ve SLI modu velice zajímavé. Hlavně pro mé oblíbené rozlišení 1920x1200! Už aby se společnosti rozhoupaly a dělaly grafárny s GB VRAM, protože paměti neni nikdy dost... už aby byla budoucnost!https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380797
+
Ten chladič je pěkná šmelina a proto bude rád, to vůbec uchladit. Podobnej dával asus na GF 5700 a byl věru nepoužitelnej.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kert https://diit.cz/profil/kert
16. 1. 2008 - 09:20https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuseTen chladič je pěkná šmelina a proto bude rád, to vůbec uchladit. Podobnej dával asus na GF 5700 a byl věru nepoužitelnej.https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380798
+
to: Jouda z Brna
no ale ked spojis do SLI 2 grafiky s 1GB pamatou, tak pri 32 bit systeme ti ukroji RAM aj ked budes pouzivat iba 2GB. Strach a hroza pomysliet kolko by to ukrojilo z mojej 4GB RAM. Uz teraz mam dostupnu RAM 3,3GB zo 4GB a to grafiku mam 512MB, dalsiu pamat alokuje zvukovka 64MB, HDD 16MB cash a kto vie co este.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Torx Miller https://diit.cz/profil/torx
16. 1. 2008 - 09:54https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuseto: Jouda z Brna
no ale ked spojis do SLI 2 grafiky s 1GB pamatou, tak pri 32 bit systeme ti ukroji RAM aj ked budes pouzivat iba 2GB. Strach a hroza pomysliet kolko by to ukrojilo z mojej 4GB RAM. Uz teraz mam dostupnu RAM 3,3GB zo 4GB a to grafiku mam 512MB, dalsiu pamat alokuje zvukovka 64MB, HDD 16MB cash a kto vie co este.https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380804
+
to Torx: no pokud ja vim, tak 32bit OS (WinXP) nedokaze pouzit vice jak prave tech 3,3-3,5GB RAM, takze jsou ti 4GB v 32bit OS k nicemu. A jak jsi prisel na to ze ti grafika,zvukovka a disk ukrajuje RAM pamet? grafika ma snad svych 512MB, stejne tak disk ma svych 16MB cache, a u zvukovky si berou neco ovladace ale to mas takhle u vseho. A nebo me nekdo opravte, pokud mi neco unika...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
David Přecechtěl https://diit.cz/profil/davapreca
16. 1. 2008 - 10:08https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuseto Torx: no pokud ja vim, tak 32bit OS (WinXP) nedokaze pouzit vice jak prave tech 3,3-3,5GB RAM, takze jsou ti 4GB v 32bit OS k nicemu. A jak jsi prisel na to ze ti grafika,zvukovka a disk ukrajuje RAM pamet? grafika ma snad svych 512MB, stejne tak disk ma svych 16MB cache, a u zvukovky si berou neco ovladace ale to mas takhle u vseho. A nebo me nekdo opravte, pokud mi neco unika...https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380805
+
DavaPreca - mas sice pravdu, ze grafika, zvukovka atd maju svoje vlastne pamate, ale v 32bit windows dokaze windows adresovat maximalne 4 giga pamete, takze ked grafika vyuziva svojich 512 mega, zvukovka a ostatne +- 100 mega, tak windows dokaze zo zostavajucej pamate ram vyuzit uz len ten zvysok (4GB - pamat komponentov).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
sanoo (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2008 - 10:21https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuseDavaPreca - mas sice pravdu, ze grafika, zvukovka atd maju svoje vlastne pamate, ale v 32bit windows dokaze windows adresovat maximalne 4 giga pamete, takze ked grafika vyuziva svojich 512 mega, zvukovka a ostatne +- 100 mega, tak windows dokaze zo zostavajucej pamate ram vyuzit uz len ten zvysok (4GB - pamat komponentov).https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380809
+
DavaPreca ma pravdu. Pocitate tu hrusky s jablkama...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
hm (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2008 - 10:32https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuseDavaPreca ma pravdu. Pocitate tu hrusky s jablkama... https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380813
+
Pokud vím, XP umí obhospodařit 4GB RAM s tím, že 1GB je "rezervován" pro kernel a zbytek je volný pro adresaci aplikacím. Do toho 1GB kernelu se vlezou i ovladače a věci kolem, ale rozhodně to nemá nic společného s pamětí na VGA, Sound nebo jiných kartách, natož s cache kterou má HDD...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
aligathor (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2008 - 10:37https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskusePokud vím, XP umí obhospodařit 4GB RAM s tím, že 1GB je "rezervován" pro kernel a zbytek je volný pro adresaci aplikacím. Do toho 1GB kernelu se vlezou i ovladače a věci kolem, ale rozhodně to nemá nic společného s pamětí na VGA, Sound nebo jiných kartách, natož s cache kterou má HDD...https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380815
+
alighator - podla toho, co si napisal mi vychadza, ze ked budem mat 1 GB ram, tak mi ho system cely vyhradi pre kernel. nezda sa ti to somarina?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
sanoo (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2008 - 10:50https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskusealighator - podla toho, co si napisal mi vychadza, ze ked budem mat 1 GB ram, tak mi ho system cely vyhradi pre kernel. nezda sa ti to somarina?https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380819
+
No co sem takhle četl, tak fakt ta grafika s vlastní např 1GB VRAM si zabere i 1 GB RAM. Možná se mýlim...to ukáže až budoucnost... Každopádně proč neudělat grafiku rovnou mapř se 4GB paměti (při dnešních cenách paměťových čipů), to by byla spása pro vysoká rozlišeni! A není to nesmysl, páč už ceny monitoru s uhlopříčkou 24" + padají jak švestky na zahrádce a do obýváků se derou 1080p televizory, takže je potřeba výkonu i na velkých zobrazovadlách... na nějaký triSLI se můžu vyprdnout... možná až budu mít na zahradě vlastní reaktor na studenou fůzi...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jouda z Brna (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2008 - 10:58https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuseNo co sem takhle četl, tak fakt ta grafika s vlastní např 1GB VRAM si zabere i 1 GB RAM. Možná se mýlim...to ukáže až budoucnost... Každopádně proč neudělat grafiku rovnou mapř se 4GB paměti (při dnešních cenách paměťových čipů), to by byla spása pro vysoká rozlišeni! A není to nesmysl, páč už ceny monitoru s uhlopříčkou 24" + padají jak švestky na zahrádce a do obýváků se derou 1080p televizory, takže je potřeba výkonu i na velkých zobrazovadlách... na nějaký triSLI se můžu vyprdnout... možná až budu mít na zahradě vlastní reaktor na studenou fůzi...https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380821
+
Njn, to je třeba si něco pogooglovat než tady dělat rozumy. XPčka umí i více než 4GB RAM, akorát je potřeba si nainstalovat 64bitovou verzi. Což je na jednu stranu super, na stranu druhou, jsem zvědavý kolik problémů to přinese v počítačových hrách :)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Kundros (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2008 - 11:07https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuseNjn, to je třeba si něco pogooglovat než tady dělat rozumy. XPčka umí i více než 4GB RAM, akorát je potřeba si nainstalovat 64bitovou verzi. Což je na jednu stranu super, na stranu druhou, jsem zvědavý kolik problémů to přinese v počítačových hrách :)https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380822
+
V skratke: 32-bitove systemy maju adresovatelny limit pre pamat 4GB a do tohto priestoru sa musia zapocitat aj vsetky zariadenia, ktore pouzivaju memory-mapped I/O, cize napriklad cely PCI/PCIE adresny priestor, a tak isto je do tohto adresneho priestoru premapovany adresny priestor pamate na grafike, atd. Schluss. Ende. Finito. Amen.
Riesenie = 64-bitovy OS. Ine nie je.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xox (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2008 - 11:11https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse2DavaPreca: Torx ma pravdu. Preco si nenastudujete problematiku? Tu je to polopatisticky http://support.microsoft.com/kb/929605/en-us .
V skratke: 32-bitove systemy maju adresovatelny limit pre pamat 4GB a do tohto priestoru sa musia zapocitat aj vsetky zariadenia, ktore pouzivaju memory-mapped I/O, cize napriklad cely PCI/PCIE adresny priestor, a tak isto je do tohto adresneho priestoru premapovany adresny priestor pamate na grafike, atd. Schluss. Ende. Finito. Amen.
Riesenie = 64-bitovy OS. Ine nie je.https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380824
+
64bit XP jsou jen v angličtině(což mi nevadí :) ),ale hlavní problém je s ovladačema, protože pro většinu zařízení nejsou dostupná.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
OMG (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2008 - 11:11https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse64bit XP jsou jen v angličtině(což mi nevadí :) ),ale hlavní problém je s ovladačema, protože pro většinu zařízení nejsou dostupná.https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380825
+
to sanoo: není, ale popsal to špatně. Když máš třeba 512MB RAM, tak si to samozřejmě vezme poměrnou část, kterou potřebuje k chodu widlí, pokud ale máš 4GB, tak maximální dostupná paměť ve 32bit widlích bude kolem těch 3,3GB. Jinak, když mám grafiku např. s 1GB GDDR3 tak si z ramky nevezme nic, resp. jen pár mega pro ovladač. Vlastní paměť VGA je jen a jen pro VGA, program zpracuje nějaká data, ty pošle po sběrnici do VGA, ta si uloží nezbytné množství dat pro výpočty do své paměťi a tam s nimi dělá divy, které vidíme na monitoru. něco jiného jsou třeba "ořezávátka GF6200" s TurboCache - ty si sdílely část operační paměti pro své kejkle...
je to řečeno hodně lopaťácky
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
hm (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2008 - 11:14https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuseto sanoo: není, ale popsal to špatně. Když máš třeba 512MB RAM, tak si to samozřejmě vezme poměrnou část, kterou potřebuje k chodu widlí, pokud ale máš 4GB, tak maximální dostupná paměť ve 32bit widlích bude kolem těch 3,3GB. Jinak, když mám grafiku např. s 1GB GDDR3 tak si z ramky nevezme nic, resp. jen pár mega pro ovladač. Vlastní paměť VGA je jen a jen pro VGA, program zpracuje nějaká data, ty pošle po sběrnici do VGA, ta si uloží nezbytné množství dat pro výpočty do své paměťi a tam s nimi dělá divy, které vidíme na monitoru. něco jiného jsou třeba "ořezávátka GF6200" s TurboCache - ty si sdílely část operační paměti pro své kejkle...
je to řečeno hodně lopaťáckyhttps://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380829
+
Kundros: WinXP 64 by nebyla nejlepší volba, jejich podpora je mírně řečeno mizerná a bude to jen horší. Mnohem rozumější bude zvolit Vista 64, tam je podpora do budoucna zajištěna a umí alokovat řádově větší množství paměti. Ať se vám Visty líbí nebo ne, do budoucna budu nezbytností (alespoň pro hráče) a to ze dvou jednoduchých důvodů
1) Vista využijí více než 3,5 GB paměti, tam už si XP nechytaj
2) Budoucí DX10 hry půjdou taky jen na Vistě
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jouda z Brna (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2008 - 11:14https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuseKundros: WinXP 64 by nebyla nejlepší volba, jejich podpora je mírně řečeno mizerná a bude to jen horší. Mnohem rozumější bude zvolit Vista 64, tam je podpora do budoucna zajištěna a umí alokovat řádově větší množství paměti. Ať se vám Visty líbí nebo ne, do budoucna budu nezbytností (alespoň pro hráče) a to ze dvou jednoduchých důvodů
1) Vista využijí více než 3,5 GB paměti, tam už si XP nechytaj
2) Budoucí DX10 hry půjdou taky jen na Vistěhttps://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380830
+
16. 1. 2008 - 11:19https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuseto xox: už to vidim, no to je ale pakárnahttps://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380831
+
tak ze "hm" a jemu podobny, vobec nevedia o com je rec. Jedna sa o to ze 32 bit system dokaze vyadresovat maximalne 4GB pamate. Pamate ako takej nie RAM ale celej pamate do ktorej su zahrnute aj cache zariadeni. Tak ze pamat krafiky tiez treba vyadresovat a to ma za nasledok ze to uberie z celkovej pamati ktoru dokaze 32 bit system vyadresovat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Torx Miller https://diit.cz/profil/torx
16. 1. 2008 - 11:19https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskusetak ze "hm" a jemu podobny, vobec nevedia o com je rec. Jedna sa o to ze 32 bit system dokaze vyadresovat maximalne 4GB pamate. Pamate ako takej nie RAM ale celej pamate do ktorej su zahrnute aj cache zariadeni. Tak ze pamat krafiky tiez treba vyadresovat a to ma za nasledok ze to uberie z celkovej pamati ktoru dokaze 32 bit system vyadresovat.https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380832
+
heh no ja planuju novy pc, s 8GB ram za 3k, a nejakou tudle mrchu na hry, uz se tesim jako maly dite, jen jeste musim vydrzet chvili na starsim zeleze, pac to nutne nepotrebuji a nechci utracet hned, kdyz mi vse beha v 1680*1050
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
heh (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2008 - 11:22https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuseheh no ja planuju novy pc, s 8GB ram za 3k, a nejakou tudle mrchu na hry, uz se tesim jako maly dite, jen jeste musim vydrzet chvili na starsim zeleze, pac to nutne nepotrebuji a nechci utracet hned, kdyz mi vse beha v 1680*1050https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380834
+
>> OMG:
No, já ti nevím, zrovna jedu na x64 XPčkách na novém stroji, kde nejstarším hardwarem je SCSI řadič od Adaptecu (něco jako AIC-7850). A s x64 ovladači je to právě až na ten čadič celkem v klidu, ale ten jsem rozchodil vnucením jiného ovladače přímo z XPček, který byl k řadiči se shodným čipem - funguje to, Plextor PX-40TS (stará SCSI CD-ROMka k nezaplacení) pod tím běhá jako víno. I k Logitech bezdrátové myši je x64 ovladač, k čipsetu, ke grafice, na storage, prostě na všechno, co v tom stroji jede. Zrovnatak tisknu přes JetDirect (páč deska už nemá LPT) na staré tiskárny HP LaserJet 6L nebo DeskJet 870CXi. Situace se 64bitovými ovladači je nyní rozhodně lepší, než byla v počátcích x64.
>> Jouda z Brna:
Prosím, dolož své tvrzení, že s podporou WinXP x64 je to mizerné a bude to ještě horší, jinak jsi tlučhuba.
Rád bych tě ubezpečil, že do běžného desktopu nevrazíš fyzicky víc jak 8 GB RAM a to mi dnes WinXP x64 obsluhují s naprostým přehledem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
16. 1. 2008 - 11:22https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse>> OMG:
No, já ti nevím, zrovna jedu na x64 XPčkách na novém stroji, kde nejstarším hardwarem je SCSI řadič od Adaptecu (něco jako AIC-7850). A s x64 ovladači je to právě až na ten čadič celkem v klidu, ale ten jsem rozchodil vnucením jiného ovladače přímo z XPček, který byl k řadiči se shodným čipem - funguje to, Plextor PX-40TS (stará SCSI CD-ROMka k nezaplacení) pod tím běhá jako víno. I k Logitech bezdrátové myši je x64 ovladač, k čipsetu, ke grafice, na storage, prostě na všechno, co v tom stroji jede. Zrovnatak tisknu přes JetDirect (páč deska už nemá LPT) na staré tiskárny HP LaserJet 6L nebo DeskJet 870CXi. Situace se 64bitovými ovladači je nyní rozhodně lepší, než byla v počátcích x64.
>> Jouda z Brna:
Prosím, dolož své tvrzení, že s podporou WinXP x64 je to mizerné a bude to ještě horší, jinak jsi tlučhuba.
Rád bych tě ubezpečil, že do běžného desktopu nevrazíš fyzicky víc jak 8 GB RAM a to mi dnes WinXP x64 obsluhují s naprostým přehledem.https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380835
+
No a ked to uz mame vyjasnene tak ma zmysel zapajat do SLI dve taketo grafiky s 2x1GB pamatou?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Torx Miller https://diit.cz/profil/torx
16. 1. 2008 - 11:27https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuseNo a ked to uz mame vyjasnene tak ma zmysel zapajat do SLI dve taketo grafiky s 2x1GB pamatou?https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380837
+
2 Torx... OK máš pravdu...jak je tedy možné že kamarád gamebler :-) má na 32bit XPčkách 4GB RAM a 2x GF 8800 v SLI každá po 768MB..tedy už podle tebe jabka s hruškami adresuje 5,5GB ? Nebo při gamesení a tedy využívání onoho SLI systém zapomene na 1,5GB RAM a vzpomene si na 1.5GB DDR3 na VGA ? Podle mně se tu úspěšně sečetly jablka, hrušky a podle všeho i se švestkama.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
aligathor (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2008 - 12:33https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse2 Torx... OK máš pravdu...jak je tedy možné že kamarád gamebler :-) má na 32bit XPčkách 4GB RAM a 2x GF 8800 v SLI každá po 768MB..tedy už podle tebe jabka s hruškami adresuje 5,5GB ? Nebo při gamesení a tedy využívání onoho SLI systém zapomene na 1,5GB RAM a vzpomene si na 1.5GB DDR3 na VGA ? Podle mně se tu úspěšně sečetly jablka, hrušky a podle všeho i se švestkama.https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380856
+
16. 1. 2008 - 12:38https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskusealigathor: ještě tu je možnost PAE(rozšíření fyzické adresy), kdy 32bit systém může mapovat i více než 4GB paměti s použitím "stránek"...
http://technet2.microsoft.com/WindowsServer/cs/Library/0a8f5c3b-a892-49af-bf94-7942836972391029.mspx?mfr=truehttps://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380860
+
aligathor - este stale si nepochopil. ked ma tvoj kamarat 2x768 MB na grafikach, moze mat 4 giga ram, ale z tej ram, co ma strecenu v slotoch, mu 32 bitovy system dokaze efektivne vyuzit len zvysknych 2,5 giga. ak ma 64bit system, tak nema problem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
sanoo (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2008 - 14:05https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskusealigathor - este stale si nepochopil. ked ma tvoj kamarat 2x768 MB na grafikach, moze mat 4 giga ram, ale z tej ram, co ma strecenu v slotoch, mu 32 bitovy system dokaze efektivne vyuzit len zvysknych 2,5 giga. ak ma 64bit system, tak nema problem.https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380880
+
> Kundros : 64 bit Visty ve hrách bez problémů, alespoň co jsem zatím mohl vyzkoušet stabilnější, než XPPro. Ovladače bez potíží dostupné pro snad všechne hardware, co jsem potřeboval, včetně starších tiskáren atd.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
-pao- (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2008 - 14:34https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse> Kundros : 64 bit Visty ve hrách bez problémů, alespoň co jsem zatím mohl vyzkoušet stabilnější, než XPPro. Ovladače bez potíží dostupné pro snad všechne hardware, co jsem potřeboval, včetně starších tiskáren atd.https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380892
+
Ta karta vypadá sice pěkně, ale má jednu malou vadu na kráse.
Prý by měla jít taktovat (jádro rozhodně), ale paměti už asi těžko.
Všiměte si, že paměti jsou bohužel holé bez chladiče. Škoda
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tomáš Strouhal https://diit.cz/profil/tomx
16. 1. 2008 - 14:58https://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuseTa karta vypadá sice pěkně, ale má jednu malou vadu na kráse.
Prý by měla jít taktovat (jádro rozhodně), ale paměti už asi těžko.
Všiměte si, že paměti jsou bohužel holé bez chladiče. Škodahttps://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskuse#comment-380896
+
Diskuse k 1GB Asus GeForce 8800 GT oficiálněhttps://diit.cz/clanek/1gb-asus-geforce-8800-gt-oficialne/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Tady už to začíná být ve SLI modu velice zajímavé. Hlavně pro mé oblíbené rozlišení 1920x1200! Už aby se společnosti rozhoupaly a dělaly grafárny s GB VRAM, protože paměti neni nikdy dost... už aby byla budoucnost!
Ten chladič je pěkná šmelina a proto bude rád, to vůbec uchladit. Podobnej dával asus na GF 5700 a byl věru nepoužitelnej.
to: Jouda z Brna
no ale ked spojis do SLI 2 grafiky s 1GB pamatou, tak pri 32 bit systeme ti ukroji RAM aj ked budes pouzivat iba 2GB. Strach a hroza pomysliet kolko by to ukrojilo z mojej 4GB RAM. Uz teraz mam dostupnu RAM 3,3GB zo 4GB a to grafiku mam 512MB, dalsiu pamat alokuje zvukovka 64MB, HDD 16MB cash a kto vie co este.
to Torx: no pokud ja vim, tak 32bit OS (WinXP) nedokaze pouzit vice jak prave tech 3,3-3,5GB RAM, takze jsou ti 4GB v 32bit OS k nicemu. A jak jsi prisel na to ze ti grafika,zvukovka a disk ukrajuje RAM pamet? grafika ma snad svych 512MB, stejne tak disk ma svych 16MB cache, a u zvukovky si berou neco ovladace ale to mas takhle u vseho. A nebo me nekdo opravte, pokud mi neco unika...
DavaPreca - mas sice pravdu, ze grafika, zvukovka atd maju svoje vlastne pamate, ale v 32bit windows dokaze windows adresovat maximalne 4 giga pamete, takze ked grafika vyuziva svojich 512 mega, zvukovka a ostatne +- 100 mega, tak windows dokaze zo zostavajucej pamate ram vyuzit uz len ten zvysok (4GB - pamat komponentov).
DavaPreca ma pravdu. Pocitate tu hrusky s jablkama...
Pokud vím, XP umí obhospodařit 4GB RAM s tím, že 1GB je "rezervován" pro kernel a zbytek je volný pro adresaci aplikacím. Do toho 1GB kernelu se vlezou i ovladače a věci kolem, ale rozhodně to nemá nic společného s pamětí na VGA, Sound nebo jiných kartách, natož s cache kterou má HDD...
alighator - podla toho, co si napisal mi vychadza, ze ked budem mat 1 GB ram, tak mi ho system cely vyhradi pre kernel. nezda sa ti to somarina?
No co sem takhle četl, tak fakt ta grafika s vlastní např 1GB VRAM si zabere i 1 GB RAM. Možná se mýlim...to ukáže až budoucnost... Každopádně proč neudělat grafiku rovnou mapř se 4GB paměti (při dnešních cenách paměťových čipů), to by byla spása pro vysoká rozlišeni! A není to nesmysl, páč už ceny monitoru s uhlopříčkou 24" + padají jak švestky na zahrádce a do obýváků se derou 1080p televizory, takže je potřeba výkonu i na velkých zobrazovadlách... na nějaký triSLI se můžu vyprdnout... možná až budu mít na zahradě vlastní reaktor na studenou fůzi...
Njn, to je třeba si něco pogooglovat než tady dělat rozumy. XPčka umí i více než 4GB RAM, akorát je potřeba si nainstalovat 64bitovou verzi. Což je na jednu stranu super, na stranu druhou, jsem zvědavý kolik problémů to přinese v počítačových hrách :)
2DavaPreca: Torx ma pravdu. Preco si nenastudujete problematiku? Tu je to polopatisticky http://support.microsoft.com/kb/929605/en-us .
V skratke: 32-bitove systemy maju adresovatelny limit pre pamat 4GB a do tohto priestoru sa musia zapocitat aj vsetky zariadenia, ktore pouzivaju memory-mapped I/O, cize napriklad cely PCI/PCIE adresny priestor, a tak isto je do tohto adresneho priestoru premapovany adresny priestor pamate na grafike, atd. Schluss. Ende. Finito. Amen.
Riesenie = 64-bitovy OS. Ine nie je.
64bit XP jsou jen v angličtině(což mi nevadí :) ),ale hlavní problém je s ovladačema, protože pro většinu zařízení nejsou dostupná.
to sanoo: není, ale popsal to špatně. Když máš třeba 512MB RAM, tak si to samozřejmě vezme poměrnou část, kterou potřebuje k chodu widlí, pokud ale máš 4GB, tak maximální dostupná paměť ve 32bit widlích bude kolem těch 3,3GB. Jinak, když mám grafiku např. s 1GB GDDR3 tak si z ramky nevezme nic, resp. jen pár mega pro ovladač. Vlastní paměť VGA je jen a jen pro VGA, program zpracuje nějaká data, ty pošle po sběrnici do VGA, ta si uloží nezbytné množství dat pro výpočty do své paměťi a tam s nimi dělá divy, které vidíme na monitoru. něco jiného jsou třeba "ořezávátka GF6200" s TurboCache - ty si sdílely část operační paměti pro své kejkle...
je to řečeno hodně lopaťácky
Kundros: WinXP 64 by nebyla nejlepší volba, jejich podpora je mírně řečeno mizerná a bude to jen horší. Mnohem rozumější bude zvolit Vista 64, tam je podpora do budoucna zajištěna a umí alokovat řádově větší množství paměti. Ať se vám Visty líbí nebo ne, do budoucna budu nezbytností (alespoň pro hráče) a to ze dvou jednoduchých důvodů
1) Vista využijí více než 3,5 GB paměti, tam už si XP nechytaj
2) Budoucí DX10 hry půjdou taky jen na Vistě
to xox: už to vidim, no to je ale pakárna
tak ze "hm" a jemu podobny, vobec nevedia o com je rec. Jedna sa o to ze 32 bit system dokaze vyadresovat maximalne 4GB pamate. Pamate ako takej nie RAM ale celej pamate do ktorej su zahrnute aj cache zariadeni. Tak ze pamat krafiky tiez treba vyadresovat a to ma za nasledok ze to uberie z celkovej pamati ktoru dokaze 32 bit system vyadresovat.
heh no ja planuju novy pc, s 8GB ram za 3k, a nejakou tudle mrchu na hry, uz se tesim jako maly dite, jen jeste musim vydrzet chvili na starsim zeleze, pac to nutne nepotrebuji a nechci utracet hned, kdyz mi vse beha v 1680*1050
>> OMG:
No, já ti nevím, zrovna jedu na x64 XPčkách na novém stroji, kde nejstarším hardwarem je SCSI řadič od Adaptecu (něco jako AIC-7850). A s x64 ovladači je to právě až na ten čadič celkem v klidu, ale ten jsem rozchodil vnucením jiného ovladače přímo z XPček, který byl k řadiči se shodným čipem - funguje to, Plextor PX-40TS (stará SCSI CD-ROMka k nezaplacení) pod tím běhá jako víno. I k Logitech bezdrátové myši je x64 ovladač, k čipsetu, ke grafice, na storage, prostě na všechno, co v tom stroji jede. Zrovnatak tisknu přes JetDirect (páč deska už nemá LPT) na staré tiskárny HP LaserJet 6L nebo DeskJet 870CXi. Situace se 64bitovými ovladači je nyní rozhodně lepší, než byla v počátcích x64.
>> Jouda z Brna:
Prosím, dolož své tvrzení, že s podporou WinXP x64 je to mizerné a bude to ještě horší, jinak jsi tlučhuba.
Rád bych tě ubezpečil, že do běžného desktopu nevrazíš fyzicky víc jak 8 GB RAM a to mi dnes WinXP x64 obsluhují s naprostým přehledem.
to Torx: ok ok, sorac, priste si o tom radeji neco prectu, nez neco napisu :)
No a ked to uz mame vyjasnene tak ma zmysel zapajat do SLI dve taketo grafiky s 2x1GB pamatou?
2 Torx... OK máš pravdu...jak je tedy možné že kamarád gamebler :-) má na 32bit XPčkách 4GB RAM a 2x GF 8800 v SLI každá po 768MB..tedy už podle tebe jabka s hruškami adresuje 5,5GB ? Nebo při gamesení a tedy využívání onoho SLI systém zapomene na 1,5GB RAM a vzpomene si na 1.5GB DDR3 na VGA ? Podle mně se tu úspěšně sečetly jablka, hrušky a podle všeho i se švestkama.
aligathor: ještě tu je možnost PAE(rozšíření fyzické adresy), kdy 32bit systém může mapovat i více než 4GB paměti s použitím "stránek"...
http://technet2.microsoft.com/WindowsServer/cs/Library/0a8f5c3b-a892-49a...
aligathor - este stale si nepochopil. ked ma tvoj kamarat 2x768 MB na grafikach, moze mat 4 giga ram, ale z tej ram, co ma strecenu v slotoch, mu 32 bitovy system dokaze efektivne vyuzit len zvysknych 2,5 giga. ak ma 64bit system, tak nema problem.
> Kundros : 64 bit Visty ve hrách bez problémů, alespoň co jsem zatím mohl vyzkoušet stabilnější, než XPPro. Ovladače bez potíží dostupné pro snad všechne hardware, co jsem potřeboval, včetně starších tiskáren atd.
Ta karta vypadá sice pěkně, ale má jednu malou vadu na kráse.
Prý by měla jít taktovat (jádro rozhodně), ale paměti už asi těžko.
Všiměte si, že paměti jsou bohužel holé bez chladiče. Škoda
Naco ti bude 8 GB ram ? :D
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.