Skoda, dalsi legenda odchazi. K cemu si ted ale najednou pripojim sve dva 3840x2400 displaye ?
Creature Labs maji stejne jako Nvidia uzasne vlohy zkoupit a poslat do prdele skvele konkurencni technologie.
nVidia bere po 3dfx ULI. Diky Creative padlo hodne dobrych jmen. EMU a jejich technologie prezily v AWE32/Live/Audigy, na PCI chipech byvaleho Ensoniqu Creative nekolik let drzeli lowend radu SB PCIB64/128/Vibra128. Zvukovek byvale firmy OPTi je lito malokomu, ale i jejich chip se objevil na nejmin jedne verzi SoundBlasteru PCI.
Ale podobne jako u 3dfx, spousta lidi vzpomina na slavne 3D zvukove chipy Vortex2 od Aurealu, ktere porazely SB Live a creative je tak radsi koupili a postarali se o zmizeni ze sveta.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
nedelak (neověřeno) https://diit.cz
27. 2. 2006 - 12:54https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskuseSkoda, dalsi legenda odchazi. K cemu si ted ale najednou pripojim sve dva 3840x2400 displaye ?
Creature Labs maji stejne jako Nvidia uzasne vlohy zkoupit a poslat do prdele skvele konkurencni technologie.
nVidia bere po 3dfx ULI. Diky Creative padlo hodne dobrych jmen. EMU a jejich technologie prezily v AWE32/Live/Audigy, na PCI chipech byvaleho Ensoniqu Creative nekolik let drzeli lowend radu SB PCIB64/128/Vibra128. Zvukovek byvale firmy OPTi je lito malokomu, ale i jejich chip se objevil na nejmin jedne verzi SoundBlasteru PCI.
Ale podobne jako u 3dfx, spousta lidi vzpomina na slavne 3D zvukove chipy Vortex2 od Aurealu, ktere porazely SB Live a creative je tak radsi koupili a postarali se o zmizeni ze sveta.https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskuse#comment-254245
+
Mám teda opravdu strach co bude. Dělám CAM a CAD PC stanice a jediná téměř 100% jistota že bude vše chodit jak má je v 3Dlabs Wildcat VP...Realizm se už moc nechytal (testoval jsem )a tím to asi končí. Do háje....
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
LN (neověřeno) https://diit.cz
27. 2. 2006 - 13:01https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskuseMám teda opravdu strach co bude. Dělám CAM a CAD PC stanice a jediná téměř 100% jistota že bude vše chodit jak má je v 3Dlabs Wildcat VP...Realizm se už moc nechytal (testoval jsem )a tím to asi končí. Do háje....https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskuse#comment-254247
+
nedelak: jenom taková úvaha. Myslím, že Aureal pohřbili lidi, co firmu, nebo, protože firmu, Creative prodali. Neříkej, že manažment netušil, co tím Creative sleduje. Měli Aureal prodat někomu jinému, za míň penízek, nebo ji neprodávat vůbec, za žádne penízky. OT, ale Dreamweaver prvotně nepohřbí (pokud se tak stane) Adobe, ale Macromedia, protože se nechá koupit Adobem.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Radek (neověřeno) https://diit.cz
27. 2. 2006 - 14:41https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskusenedelak: jenom taková úvaha. Myslím, že Aureal pohřbili lidi, co firmu, nebo, protože firmu, Creative prodali. Neříkej, že manažment netušil, co tím Creative sleduje. Měli Aureal prodat někomu jinému, za míň penízek, nebo ji neprodávat vůbec, za žádne penízky. OT, ale Dreamweaver prvotně nepohřbí (pokud se tak stane) Adobe, ale Macromedia, protože se nechá koupit Adobem.https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskuse#comment-254269
+
Kdyby to bylo tak jednoduché rozhodnout se nenechat koupit, tak by bylo asi spousta věcí jinak. Manažeři nemusí být všede pány nad akciemi podniku, že?
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Alan Gavel https://diit.cz/profil/alan
27. 2. 2006 - 14:56https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskuseKdyby to bylo tak jednoduché rozhodnout se nenechat koupit, tak by bylo asi spousta věcí jinak. Manažeři nemusí být všede pány nad akciemi podniku, že?https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskuse#comment-254271
+
Aureal byl v trosku jine financni situaci ((vydaje za soud(y) s Creative Labs sezraly dost) nez Macromedia (tezce v plusu) a tak to dopadlo jak to dopadlo. Creative si zachranilo penize (a mozna krk) a jeste koupilo pokrocile technologie. Dalsim prikladem muze byt IP firmy Sensaura. Ta se rozhodla loni (ci predloni), ze proda urcitou cast sveho dusevniho vlastnictvi (patenty/licence atp). Jiste rikate si kdo je ta Sensaura, no jejich IP bylo v te dobe v cca 60% vsech ne Creative zvukovek. A svete div se, jediny kdo nabidl poradnou sumu za to IP bylo Creative. Je to divne nebot ten balik urcite obsahoval zajimave veci i pro Philips nebo Realtek... no proste Creative maji az moc dobrou ruku na nakupy, ze ve vysledku maji monopol na poli zvukovek to je uz horsi :(
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
David Foltyn https://diit.cz/profil/dwarden
27. 2. 2006 - 15:43https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskuseAureal byl v trosku jine financni situaci ((vydaje za soud(y) s Creative Labs sezraly dost) nez Macromedia (tezce v plusu) a tak to dopadlo jak to dopadlo. Creative si zachranilo penize (a mozna krk) a jeste koupilo pokrocile technologie. Dalsim prikladem muze byt IP firmy Sensaura. Ta se rozhodla loni (ci predloni), ze proda urcitou cast sveho dusevniho vlastnictvi (patenty/licence atp). Jiste rikate si kdo je ta Sensaura, no jejich IP bylo v te dobe v cca 60% vsech ne Creative zvukovek. A svete div se, jediny kdo nabidl poradnou sumu za to IP bylo Creative. Je to divne nebot ten balik urcite obsahoval zajimave veci i pro Philips nebo Realtek... no proste Creative maji az moc dobrou ruku na nakupy, ze ve vysledku maji monopol na poli zvukovek to je uz horsi :(https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskuse#comment-254278
+
Myslim ze monopol to nebude. Najviac zvukoviek je na zakladnych doskach. Malo ludi si dokupi nejaku extra (obycajnu user nie).
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
sdda (neověřeno) https://diit.cz
27. 2. 2006 - 16:21https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskuseMyslim ze monopol to nebude. Najviac zvukoviek je na zakladnych doskach. Malo ludi si dokupi nejaku extra (obycajnu user nie).https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskuse#comment-254281
+
tady jde o to, ze manazeri rozhodnou vyhodne pro ne (pro sebe) a a serou na to, ze zakaznik na tom nakonec bude hur. To je obchod :-(
Mimochodem kdyz jsme u Creative. Kdo dneska pamatuje firmu ADLIB ? Nebyl to prvni vyrobce zvukovek, ale prvni opravdu pouzitelnej a rozsirenej standard. Jednoducha karta s chipem Yamaha OPL2 dala PC hudbu. Creative Labs (tenkrat se tak jeste nejmenovali) meli vlastni konkurencni kartu GameBlaster (C.M.S.), ktera byla horsi. Tak okopirovali Adlib (a meli kompatibilitu s nejlepsim standardem), pridali mu prehravani zvuku a tak vzniknul prvni Sound Blaster, ktery dobyl svet.
Adlib pripravoval revolucni zvukovku Adlib Gold, jenze v te dobe uz Yamaha mela nejvetsi zisky za OPL2 od Creative a ne od Adlibu, takze Adlib Gold se pry umele tak dlouho opozdoval, ale prisel pozde a Adlib to nerozdejchal. Konec jedne pohadky.
A co na tom, ze Adlib Gold mel OPL3 a 12bit stereo prevodniky, zatimco 8bitovy puvodni Soundblaster Pro jen 2xOPL2 a s nastupnim SB Pro2 (s OPL3) prisli az pak, kdy uz Adlib skoncil.
Oni vubec se vzdy Creative nechovaji nejak pekne. Dalsi pripad je, ze po koupeni firmy EMU musel Turtle Beach (dalsi legendarni firma) prejit u svych profi karet Multisound z chipu EMU Proteus na jine znacky.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
nedelak (neověřeno) https://diit.cz
27. 2. 2006 - 16:57https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskusetady jde o to, ze manazeri rozhodnou vyhodne pro ne (pro sebe) a a serou na to, ze zakaznik na tom nakonec bude hur. To je obchod :-(
Mimochodem kdyz jsme u Creative. Kdo dneska pamatuje firmu ADLIB ? Nebyl to prvni vyrobce zvukovek, ale prvni opravdu pouzitelnej a rozsirenej standard. Jednoducha karta s chipem Yamaha OPL2 dala PC hudbu. Creative Labs (tenkrat se tak jeste nejmenovali) meli vlastni konkurencni kartu GameBlaster (C.M.S.), ktera byla horsi. Tak okopirovali Adlib (a meli kompatibilitu s nejlepsim standardem), pridali mu prehravani zvuku a tak vzniknul prvni Sound Blaster, ktery dobyl svet.
Adlib pripravoval revolucni zvukovku Adlib Gold, jenze v te dobe uz Yamaha mela nejvetsi zisky za OPL2 od Creative a ne od Adlibu, takze Adlib Gold se pry umele tak dlouho opozdoval, ale prisel pozde a Adlib to nerozdejchal. Konec jedne pohadky.
A co na tom, ze Adlib Gold mel OPL3 a 12bit stereo prevodniky, zatimco 8bitovy puvodni Soundblaster Pro jen 2xOPL2 a s nastupnim SB Pro2 (s OPL3) prisli az pak, kdy uz Adlib skoncil.
Oni vubec se vzdy Creative nechovaji nejak pekne. Dalsi pripad je, ze po koupeni firmy EMU musel Turtle Beach (dalsi legendarni firma) prejit u svych profi karet Multisound z chipu EMU Proteus na jine znacky.https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskuse#comment-254283
+
nedelak: Plně souhlasím s tvým prvním postem. 3DLabs sice nebyl špička ve výkonu (proto taky úplně odpustil hráčkou sféru trhu), ale kvalitou obrazu byl špička už před deseti lety... Drivery taky celkem v pohodě a navíc jako první nabídl rozumně implementovaný stochastic AA. Díky Creativu to všechno půjde do kélu a veškerý potenciál bude využit k tomu, aby se děti ve škole mohly chlubit, kdo má lepší hry na mobilu :-|
Doufám, že zaměstnanci svorně přejdou k ATi nebo nVidii, kde by se alespoň nějaké to procento z jejich umu mohlo projevit...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
no-X (neověřeno) https://diit.cz
27. 2. 2006 - 22:36https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskusenedelak: Plně souhlasím s tvým prvním postem. 3DLabs sice nebyl špička ve výkonu (proto taky úplně odpustil hráčkou sféru trhu), ale kvalitou obrazu byl špička už před deseti lety... Drivery taky celkem v pohodě a navíc jako první nabídl rozumně implementovaný stochastic AA. Díky Creativu to všechno půjde do kélu a veškerý potenciál bude využit k tomu, aby se děti ve škole mohly chlubit, kdo má lepší hry na mobilu :-|
Doufám, že zaměstnanci svorně přejdou k ATi nebo nVidii, kde by se alespoň nějaké to procento z jejich umu mohlo projevit...https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskuse#comment-254326
+
sdda zvukovka na zákl desce není zvukovka (obvykle) ale jen kodek (až na vyjimky) z čehož plyne, že si beze zdroje z procesoru.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Momo (neověřeno) https://diit.cz
28. 2. 2006 - 09:17https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskusesdda zvukovka na zákl desce není zvukovka (obvykle) ale jen kodek (až na vyjimky) z čehož plyne, že si beze zdroje z procesoru.https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskuse#comment-254359
+
podelany vobchodnici....me v hi-end systemu(radove desitky milionu) na barveni filmu stve quadro fx 4000 (pred tim 3000 - ta neumela zobrazit poradne ani gradient) a horsi ovladace neznam...sem tam se to musi restartovat pac se "zasekne driver" a tak podobne.....holt se nvidia ten multimonitor uci nejak pomalu.....
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
kudlanka (neověřeno) https://diit.cz
16. 3. 2006 - 22:16https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskusepodelany vobchodnici....me v hi-end systemu(radove desitky milionu) na barveni filmu stve quadro fx 4000 (pred tim 3000 - ta neumela zobrazit poradne ani gradient) a horsi ovladace neznam...sem tam se to musi restartovat pac se "zasekne driver" a tak podobne.....holt se nvidia ten multimonitor uci nejak pomalu.....https://diit.cz/clanek/3dlabs-konci-s-profesionalnimi-grafickymi-kartami/diskuse#comment-258219
+
Skoda, dalsi legenda odchazi. K cemu si ted ale najednou pripojim sve dva 3840x2400 displaye ?
Creature Labs maji stejne jako Nvidia uzasne vlohy zkoupit a poslat do prdele skvele konkurencni technologie.
nVidia bere po 3dfx ULI. Diky Creative padlo hodne dobrych jmen. EMU a jejich technologie prezily v AWE32/Live/Audigy, na PCI chipech byvaleho Ensoniqu Creative nekolik let drzeli lowend radu SB PCIB64/128/Vibra128. Zvukovek byvale firmy OPTi je lito malokomu, ale i jejich chip se objevil na nejmin jedne verzi SoundBlasteru PCI.
Ale podobne jako u 3dfx, spousta lidi vzpomina na slavne 3D zvukove chipy Vortex2 od Aurealu, ktere porazely SB Live a creative je tak radsi koupili a postarali se o zmizeni ze sveta.
Mám teda opravdu strach co bude. Dělám CAM a CAD PC stanice a jediná téměř 100% jistota že bude vše chodit jak má je v 3Dlabs Wildcat VP...Realizm se už moc nechytal (testoval jsem )a tím to asi končí. Do háje....
nedelak: jenom taková úvaha. Myslím, že Aureal pohřbili lidi, co firmu, nebo, protože firmu, Creative prodali. Neříkej, že manažment netušil, co tím Creative sleduje. Měli Aureal prodat někomu jinému, za míň penízek, nebo ji neprodávat vůbec, za žádne penízky. OT, ale Dreamweaver prvotně nepohřbí (pokud se tak stane) Adobe, ale Macromedia, protože se nechá koupit Adobem.
Kdyby to bylo tak jednoduché rozhodnout se nenechat koupit, tak by bylo asi spousta věcí jinak. Manažeři nemusí být všede pány nad akciemi podniku, že?
Aureal byl v trosku jine financni situaci ((vydaje za soud(y) s Creative Labs sezraly dost) nez Macromedia (tezce v plusu) a tak to dopadlo jak to dopadlo. Creative si zachranilo penize (a mozna krk) a jeste koupilo pokrocile technologie. Dalsim prikladem muze byt IP firmy Sensaura. Ta se rozhodla loni (ci predloni), ze proda urcitou cast sveho dusevniho vlastnictvi (patenty/licence atp). Jiste rikate si kdo je ta Sensaura, no jejich IP bylo v te dobe v cca 60% vsech ne Creative zvukovek. A svete div se, jediny kdo nabidl poradnou sumu za to IP bylo Creative. Je to divne nebot ten balik urcite obsahoval zajimave veci i pro Philips nebo Realtek... no proste Creative maji az moc dobrou ruku na nakupy, ze ve vysledku maji monopol na poli zvukovek to je uz horsi :(
Myslim ze monopol to nebude. Najviac zvukoviek je na zakladnych doskach. Malo ludi si dokupi nejaku extra (obycajnu user nie).
tady jde o to, ze manazeri rozhodnou vyhodne pro ne (pro sebe) a a serou na to, ze zakaznik na tom nakonec bude hur. To je obchod :-(
Mimochodem kdyz jsme u Creative. Kdo dneska pamatuje firmu ADLIB ? Nebyl to prvni vyrobce zvukovek, ale prvni opravdu pouzitelnej a rozsirenej standard. Jednoducha karta s chipem Yamaha OPL2 dala PC hudbu. Creative Labs (tenkrat se tak jeste nejmenovali) meli vlastni konkurencni kartu GameBlaster (C.M.S.), ktera byla horsi. Tak okopirovali Adlib (a meli kompatibilitu s nejlepsim standardem), pridali mu prehravani zvuku a tak vzniknul prvni Sound Blaster, ktery dobyl svet.
Adlib pripravoval revolucni zvukovku Adlib Gold, jenze v te dobe uz Yamaha mela nejvetsi zisky za OPL2 od Creative a ne od Adlibu, takze Adlib Gold se pry umele tak dlouho opozdoval, ale prisel pozde a Adlib to nerozdejchal. Konec jedne pohadky.
A co na tom, ze Adlib Gold mel OPL3 a 12bit stereo prevodniky, zatimco 8bitovy puvodni Soundblaster Pro jen 2xOPL2 a s nastupnim SB Pro2 (s OPL3) prisli az pak, kdy uz Adlib skoncil.
Oni vubec se vzdy Creative nechovaji nejak pekne. Dalsi pripad je, ze po koupeni firmy EMU musel Turtle Beach (dalsi legendarni firma) prejit u svych profi karet Multisound z chipu EMU Proteus na jine znacky.
nedelak: Plně souhlasím s tvým prvním postem. 3DLabs sice nebyl špička ve výkonu (proto taky úplně odpustil hráčkou sféru trhu), ale kvalitou obrazu byl špička už před deseti lety... Drivery taky celkem v pohodě a navíc jako první nabídl rozumně implementovaný stochastic AA. Díky Creativu to všechno půjde do kélu a veškerý potenciál bude využit k tomu, aby se děti ve škole mohly chlubit, kdo má lepší hry na mobilu :-|
Doufám, že zaměstnanci svorně přejdou k ATi nebo nVidii, kde by se alespoň nějaké to procento z jejich umu mohlo projevit...
sdda zvukovka na zákl desce není zvukovka (obvykle) ale jen kodek (až na vyjimky) z čehož plyne, že si beze zdroje z procesoru.
podelany vobchodnici....me v hi-end systemu(radove desitky milionu) na barveni filmu stve quadro fx 4000 (pred tim 3000 - ta neumela zobrazit poradne ani gradient) a horsi ovladace neznam...sem tam se to musi restartovat pac se "zasekne driver" a tak podobne.....holt se nvidia ten multimonitor uci nejak pomalu.....
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.