Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k 40 vývojářských studií si hraje s Mantle

K linuxu to bolo jasné že sa na to AMD vy.... Pre win to robia niekoľko rokov a sú pri bete a to nevyvíjajú sami. Na linux by boli sami nakoľko EA snaď ešte na linux nevydala žiaden port hry. Pekne sa ukázalo že AMD na SW nemá kapacity a ani peniaze.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem rád, že Mantle není pro Linux. Valve, nVidia, Intel a další dělají co mohou, aby vylepšili OpenGL a linuxové ovladače. Když už to je na vynikající úrovni, výkon OGL na Linuxu některých případech přesahuje výkon DirectX ve Windows a doufá se, že vývojáři se konečně chytnou otevřeného řešení, tak AMD si přijde s Mantle aby se začalo znovu? Stejně by podpora stála za pytel hnoje, viz Catalysty, kde dodnes nejde používat vyhlazování (ne bez ztráty 90% výkonu), ve hrách je mouse input lag apod.
Možná jsem něco nepochopil, ale kdo vlastně potřebuje Mantle, když je tu OpenGL?

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

neurobili to, vid. nizsie,. hladali 1000 linuxakov na trhu prace, ale za tri roku nasli 4 ks ludi na tuto poziciu. navyse presli minuly mesiac z Microsoft IIS a ASP na Apache a Linux na ich webeserveroch,,

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

linux je hlavne brutalne rozstristenej a nesvazanej takze resit 1000 ruznejch problemu vyplivajicich z ruznejch verzi kernelu a nastaveni jednotlivejch distribuci na to by AMD potrebovalo poradnou armadu vyvojaru
jestli se prosadi steamos tak je pravdepodobny ze AMD zacne uvazovat i nad linuxem

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

S roztříštěností linuxu přestanou mít problém ve chvíli, kdy se jim podaří propašovat svůj driver do zdrojového kódu Linusova kernelu. Problémy, které vzniknou při úpravách nové verze jádra, pak půjde zjistit už během vývoje nové verze a ihned půjde řešit příčina přímo u zdroje. A chyby způsobené úpravou kernelu v jednotlivých distribucích si budou muset vyřešit samy distribuce.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Nezvaluj to na roztrieštenosť linuxu to že AMD má problém s ovládačmi na linuxu je vinou len a len AMD keď na tom pracuje 5 a pol človeka tak sa niet čomu čudovať. Aký problém je to vyvíjať na dve, tri hlavné distribúcie a ostatný si to prispôsobia.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Presne 6 ludi u AMD pracuje na open source ovladaca. To je ofiacilana informacia. Asi 20 ludi roni na Catalystoch.

Ktory clovek z tych 6 ks ludi na OSS odeleni pracuje na pol uvazku? :)))

Pred 3 rokmi, chcelo AMD ziskat viac nez 1000 vyvojarov so zameranim na Linux

AMD Looks To Ramp Up Its Linux Engineer Count
Published on 12 March 2011
Advanced Micro Devices has now announced they're looking to hire over one thousand "tech professionals" where the software engineers are skilled in Linux and open-source development.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=OTIwNA

Vtedy malo OSS odelenie 2 ludi, dnesi ich ma 6, ale nabor nefunguje.

Aj ked je pravda, ze Samsung je v nabore linuxakov este vtipnejsi

22 July 2013
Samsung Electronics has dramatically ramped up their Linux hiring and development efforts in the past three years and they are still on track for hiring another 20,000 Linux and open-source developers.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTQxNjg

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nemusí byť na pol úvazku stačí ak sa fláka :-)))
Ale ináč ak by naozaj chceli nájsť 1000 vývojárov tak by ich našli, otázne je či ich vedia aj zaplatiť.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

> Ale ináč ak by naozaj chceli nájsť 1000 vývojárov tak by ich našli, otázne je či ich vedia aj zaplatiť.

Ste si isti?
Hladali vyvojarov pre Linux, dominantne vyvojarov modulov jadra a jadra.
V rokoch 2007-2013 prispelo do jadra Linux cca. 3500 ludi na celom svete.
Primarne lovili medzi nimi resp. medzi ludmi, co ich vedia doplnit...

napr. Mareka Olsaka(No6 s OSS teamu) lamali najmenj 3 roky.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTQyNDc

P.S. nedal som minus...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Preto som písal keby naozaj chceli. AMD doteraz na linux zvysoka s..... Ich podporala bola mizerná, doteraz mali pár ľudí a teraz prídu že chcú 1000 ľudí, si myslia že sa všetci od radosti zbláznia. Trebalo by to aj trošku normálneho rozmýšlania a nie z extrému do extrému. Väčšinou vývojári linuxu sú ľudia čo to robia aj z nadšenia a nielen pre prachy.
Ináč mne mínuska nevadia nemávam názory čo sú tu obľúbené. :-)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Zdá se, že s roztříštěností Linuxu mají problém hlavně fanoušci Microsoftu.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Linux roztříštěný není. Je prostě akorát více možností na výběr. V podstatě všechno je kompatiilní navzájem. Na KDE spustim program napsaný pro Gnome a opačně (+ jiné libovolné kombinace GUI, které vás napadnou), program napsaný na míru Ubuntu spustím na jakékoli jiné distribuci (je to pořád GNU/Linux, viz třeba Steam). Vezmu hru z roku 2007, která vyžaduje Ubuntu 7.10 a spustím ji na svém 2014 Debianu Unstable pouhým kliknutím na ikonu.
Skvělý příklad je ten Steam. Valve ho vyvíjelo a testovalo jenom na Ubuntu 12.04. Kompatibilita pro ostatní distribuce dodnes nebyla přidána, Steam stále oficiálně podporuje pouze Ubuntu. Proč nedodělali podporu pro ostatní distra? Protože už druhý den po zaháhení betaverze to lidem běželo na jakékoli 2012+ distribuci. Je to prostě pořád GNU/Linux.

Tak kde je ta roztříštěnost? :)

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

" V podstatě všechno je kompatibilní navzájem" Tak ted jsem se opravdu od srdce zasmal.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Uveď nějaký příklad.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Já osobně si myslím, že AMD tu podporu do linuxu nedodá, dokud MS nevydá nové a dobře běhající DX. Tedy minimálně ne v otevřené podobě. Celkově mi mantle přijde jako takový počin MS navzdory, takže proč by mu dodávali volně přístupný návod jak na to? (jistě, implementace bude na Win a linuxu jiná, ale myslím, že jde o to zbytečně předčasně neprozradit přístup k věci)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kdo by dělal drivery pro nějaké mrzké 1% uživatelů z něhož ještě 99,9% nehraje áčkové hry? To by byla finanční sebevražda. Ale ve SteamOS jsem vkládal celkem velké naděje. Ovšem nyní je ticho po pěšině a zdá se, že celý projekt Steam konzole jaksi pokulhává...škoda.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Neustale MS Win vs Linux vs konzole. Takmer rovnaky HW ale rozdiele SW. Asi nehrozi zeby niekto konecne spravil hru ktora by mala jednu verziu/cenu /1 DVD/BR pre vsetky OS ?
Ale moment ale ved uz tu take hry su. Bezia vo web prehliadaci....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nebo v javě. Nebo vyvojáři, kteří mají rozum, tak použijí multiplatfotmní knihovny (SDL, OpenGL). Možností je hodně, rozumnější je používají. Dooma a Q4 jsem hrál prakticky jen v linuxu, id přímo vydalo binárku pro Linux. Evidentně to jde, ale musí se chtít. Nebo vám nesmí nikdo bránit.

Ad bránit: Což mi připomíná Metro 2034. První zpuštění, nastavil jsem grafiku na max. zaplnu hru, a cca 15fps. Říkám fajn, šel jsem v grafikou na minimum, hra 15fps. Na tehdy nejlepším AMD CPU (FX-8350). Hledal jsem v jiných nastaveních a někde úplně bokem bylo vypnutí defaultně zapnutého PhysX. Po vypnutí a nastavení grafiky zpět na max hra jede naprosto plynule (tak jak bych očekával od počátku).

Hra je za podpory Nvidie (TWIMTBP), takže si na nv kartách pravděpodobně poběží stylem "buy and play" bez jakéhokoliv nastavování. Házejí tak drobné klacky pod nohy majitelům ATI.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Asi by nebylo od věci zmínit gk, na které ses to snažil na max rozjet, typ cpu je v tomto narikani tak nějak nic nedokladajici.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Právě naopak. Vzhledem k tomu, že nastavení grafiky nemá na výkon (zde tedy měřeno fps) žádný vliv, je zcela jasné, že to brzdí něco zcela jiného. V tomto případě CPU. Když se odebere proces náročný na CPU (v tomto případě emulace PhysX), je tento bottleneck odstraněn. ;-)

Pokud to chceš vědet, jednalo o se AMD 7870, ale je to irelevantní.

Jinak oprava, ve svém původním příspěvku jsem zmínil majitele ATI, pochopitelně tam mělo být AMD (síla zvyku).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Dobře, teď už jsi to uvedl na pravou míru a tvůj původní příspěvek dává smysl. Spousta uživatelů by se totiž těm 15fps divilo třeba na integrované grafice, že přece mají FX-8350,tak jim to musí jet na max v 60FPS. O to mne šlo.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, ale ta pointa směřovala jinam. (Kromě toho že FX-8350 integrovanou grafiku nemá a nevím, zda se vyrábí MB pro tento cpu které mají ještě grafiku bokem, nechám se případně poučit.) Směřoval jsem tam, že v produktu je by default zapnutá funkce, která způsobí, že hra pojede dobře jen na omezeném počtu počítačů (v tomto případě gk nv), toto nastavení je "trochu jinde než obvykle" (což je argument jak noha, vím). Automatická detekce schopností HW fungovala už před 10 lety a zde, "jak na potvoru", je v případě produktu z TWIMTBP něco by default zapnuto (asi chyba detekce, stane se ;)).

Jinak na integrované grafice jsem to opravdu nezkoušel, ale velmi bych se divil, kdyby mezi GK detaily max a min nebyl vůbec žádný rozdíl ve výkonu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Sorry, už nad tím moc farám :) hledal jsem něco, co tam vůbec není. A máš pravdu, s integrovanou GK už se zřejmě desky pro FXka nedělají.
Mám koupené Metro na Steamu od vánoc, ale ještě jsem se k němu nedostal, tak jsem zvědav jak to pojede na i3+270...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak ať se líbí. Velmi doporučuju k tomu přečíst i ty knížky (a potom volně pokračovat Soumrakem). Hra 2034 sice už s Glukhovským moc nesouvisí (příběhově), ovšem ta atmosféra tam je. :-)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.