Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k 610Hz displeje jsou pasé, Čína uvádí 720Hz!

Tak tak, k těm 2KHz které jsem odhadoval do konce dekády se blížíme rázným krokem :)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Premium verze diitu nabizi 1000Hz!

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Když už se to provařilo, tak dám alespoň tip těm, kteří Premium nemají. Stačí si pořídit dva 500Hz displeje, na liché snímky koukat na jeden a na sudé na druhý. Při správné synchronizaci je to efektivně 1000 Hz.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Takže dvě tyhle hrůzy a jsem na 1440..!
Jde to dobře..
Samozřejmě pak i budu o to rychleji běhat a zabíjet víc nebožáků.. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To uz neni beh. Budes se portovat z monitoru na monitor. Protivnik streli do mista kde ji byl na monitoru, ale ty uz tam nebudes. Nebo budes? Mozna tam bude jen tva pulka a ty bys mohl dostat jen polovicni zraneni :D
Obavam se ale, ze za to budou lidi dostavt ban :/ bude to brano jako podvadeni.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nedává to zároveň 3D obraz? 😀

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To bych bral, ale nedává 🙂

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dává, stačí být ve správné vzdálenosti a do monitorů pustit obraz pro stereo.

https://www.youtube.com/watch?v=1yMP_ujQJDM

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Snad to nebude způsobovat kinetozu...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já si počkám na 1080Hz. :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Taky přihodím, počkám si na 1337.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já si počkám (RedMax tademark), až srovnají rychlosti monitorů s gpu!

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Hmm to není špatná myšlenka. Mám tu rychlokameru, která umí 28000 snímků za vteřinu při 480p a občas mě štve, že při sledování live streamu mi to redukuje přehrávání na 60. Asi si taky počkám až to bude moci jen souběžně :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale teď v(L)ážně. Od dob, co neuvádí už ani GtG(Grey to Grey) hodnotu, monitory najely na full retard mode, protože papír snese všechno. OK, u OLED je to asi ta hodnota 0.03ms? BTW DP1.4 ukrmí 1440p@720Hz ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslím že YT kanál Michael Owens se zabýval tím, jak se zmenšuje "latence" při FPS. Je to krásný důkaz placebo efektu. Při 30/60/90/120/240 FPS je to 33,3/16,6/11,1/8,3/4,1ms. Tedy zatím co mezi 30 a 60 FPS je rozdíl "gargantuovských" 16,6ms, mezi 90 a 120 je to už jen 3ms. Piloti bojových letadel mají kolem 100-120ms, běžná reakční doba je 200-250ms. Myši mají maximální spooling 1000hz, takže jen ta přidá 1ms na fyzický úrovni.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano je to krásný důkaz placebo efektu, ale jsou jedinci, co si to neumějí nebo nechtějí spočítat a ti by tě za nevhodné řeči na téma "fps" v klidu přibili na vrata od stodoly :)
Nedělám si srandu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pozor, reakce je mnohem delší než schopnost vnímat snímky. Představ si to jako pipeline, na vstupu je oko, z kterého jde "analogový" obraz do mozku, tak ho zpracovává v nějaké maximální frekvenci, co dokážeme ještě rozlišit, a na výstupu jsou příkazy rukám atd. Než zareagujeme, tak zpracujeme ještě X dalších snímků (reakce na ně přijde až později).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Já už to nechtěl dál rozepisovat. Samo, pak je tu fluidita obrazu. Sám používám jako rozumné max 90FPS. Pak už je pro MĚ přínos minimální a vůči teplu/energii neopodstatnění. A jistě že jsou případy, kde to vohulim co to dá...do refreshe monitoru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Každý to má různé jak už jsem se stihnul mockrát přesvědčit.
Osobně preferuju konkrétní jednu stabilní hodnotu fps..
Protože když člověk něco hraje na 150, něco na 60, něco kolísá mezi těmito dvě hodnotami, tak mi to přijde, kontraproduktivní a pak jsou cítit rozdíly.
Půl hry hrát na 150 (jsem v jeskyni), a půl hry mít polovinu (jsem na náměstí).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jasne ty boomere
a chapes ze se jedna o kumutativny efekt ? a ne singularni zalezitost ? chapes ze tech snimku se na tebe vali neustale dalsi?

ja chapu ze mas 70 let a nevis jestli drzis rano kliku nebo zadek ale pochop ze ty herze proste pozna uplne kazdy kto umi hrat hry a nema zanet na mozgu

uplne stejny vypatlanci co si mysli ze fps = hz a si mylsi ze pri 300hz monitoru nepoznas rozidl i kdyz je fps stejny

tady budou gaslightovat svoje dementni nazory kecat ze bila je cerna a cerna je bila.

tam si klikej nejde na linuxu v 60hz nakej .txt a nebruč

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Áá je to tady, začne se debatovat kolik o tom, kolik už je snesitelných.
Tak jak Sigmo, 720 na tachometru, dobrý? nebo čekáme na ten kilohertz

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

U zvuku clovek latenci, rekneme, zhruba desitku ms, slysi a je to vice, ci mene rusive. Ale u obrazu? No nevim, skoly nemam....

A neni to nahodou tak, ze latence v obraze znamena i latenci ve zvuku? Mozna by stacil 100 Hz obraz, ale s bezlatencnim zvukem. Tedy, ze by zvuk mirne predbihal obraz.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Prášky došli, nebo moc kořalky?

Jinak právě u textu, tabulky a tak při scrollingu naopak více Hz oceňuji daleko více, než v nějaké hře.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A nie je to málo?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Víc herců, větší divadlo 😁

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Asi je. Od kolika snímků se ty displejové stroboskopy asi tak dají vnímat jako plynulý obraz? 1000 Hz?

https://blurbusters.com/the-stroboscopic-effect-of-finite-framerate-disp...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ten pokrok... kde se to zastaví...
"...uvedu na trh kapesní svítilny TAKHLE veliké..."
BTW: U těch procesorů to mělo aspoň nějaký výkonnostní přínos...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nedavno jsem konecne poridil 1440p monitory, a shodou okolnosti umi 72Hz. Coz jsem zjistil az po instalaci, a rikal jsem si: Whow, tak ted uz i ja jedu na tech vysokych hertzich.

Holt pamatuju dobu, kdy 72 bylo proti 60 Hz fakt videt :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Byly doby, kdy 75 Hz bylo na nejnižší hranici použitelnosti s velkým sebezapřením a 85 Hz bylo něco, čemu říkám optimální minimum.

60 Hz jsme snášeli jen proto, že to bylo trocha bílých písmenek na černým pozadí, kdyby to bylo obráceně, skončíme v blázinci :D.

 

50 Hz na TV (navíc prokládaně) jsme snášeli jen proto, že nic jinýho nebylo a nečumělo se na to z metru. Dodnes mám doma 100Hz TV Panasonic a i když do toho nejde nijak pustit 100fps obraz (a nejspíš ani 50p fps ne), tak je to sakra znát. Přemejšlel jsem, že někdy k tomu třeba bude k mání pajšl, kterým nahradím všechno onboard a pojede to i na 100 fps, ale pravděpodobnější je, že dřív umřu :) (byť pro některé jiné TV se dají pajšly koupit, co nahrazují všechnu interní elektroniku a použije se z toho jen obrazovka).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ty původní CRT měly velký dosvit, proto 60 Hz neblikalo. A zadarmo jsi získal ve hrách motion blur ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hnm, tak to jsem nějak z hlavy vytěsnil, mně to vždycky blikalo všechno :). Svýho času jsem to využíval v programech na plynulý pohyb znaků po obrazovce v textovém režimu :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co si pamatuju, tak MultiSync monitory už měly krátký dosvit. Takže člověk řešil, jak ve hrách vynutit vyšší Hz než default 60. Pro zajímavost, 3Dfx měla myslím možnost přebít hry ve 3D. Podobně S3 Virge skvělá pro DOS, kde to uměla nastavit. Brácha třeba král Blood v 640x400 (UI roztažené přesně na 200 %) a 120 Hz. Na CRT displeji vypadalo úžasně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na blázinec to nebylo, ale mě z 60hz bolela hlava. 75+ bylo daleko snesitelnějších.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

60Hz s bílou jsi měl, když ti naběhly Win 3.11 v SVGA módu... V blázinci kvůli tomu nikdo neskončil, to už samotné Windows byly pádnějším důvodem :-)
Do té 100Hz TV opravdu 50p natož 100p pustit nejde, její A/D převodník to nepobere. Jak funguje interně, jde zjistit z kmitočtů vertikálu a horizontálu (na to stačí dát sondu osciloskopu do blízkosti vychylovaček, na řádkových je pulzně 1kV). Pokud je to 31,5 kHz a 100Hz, tak ta TV fakticky jede prokládaně v režimu 100 půlsnímků a 100fps je pro ni nereálných. To by musel jet horizontál na 63kHz.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to pravděpodobné, že to jede 100i. Nikdy jsem to nezkoumal, stačilo mi, že se na to dá koukat (za předpokladu připojení zdroje obsahu, na který se dá koukat ;). Což je ale pořád dvakrát lepší než 50i :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zarivky doted blikaji 50 Hz. Treba proto nesmely byt tam, kde jsou tocive stroje. Obsluha by si pri vhodne rychlosti otaceni mohla myslet, ze se netoci....

A nektere stare LED zarovky take blikaly. Kolik nevim, mohlo to byt neco mezi 50 a 100 Hz. Stroboskopicky efekt byl jasne videt...

A prezili jsme to i to....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby jen zářivky. Klasické žádovky taky, jenže díky dlouhému dosvitu to nevadilo.
U LEDek se s kusy, které jsou tak odfláklé, že blikají 50 Hz, lze setkat i dnes. Proto si musím před koupí vždy v prodejně vyzkoušet, jak to reálně vypadá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kamarád si na to s RPi udělal měřák. Ukáže křivku jasu v čase. Taková sonda.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To chválím, já na to naštěstí sondu nepotřebuju, vidím to "by naked eye" :). A lidem, kteří to nevidí, stačí ukázat, jak to vidí mobil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já to vidím a je mi to jedno. Každého tělo je nastavené jinak (ten jeden brácha je na to přecitlivělý, má problém i s OLED).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Popravde jediné čo ma z inovácií zaujíma a donúti ma kúpiť niečo nové, je mikroLED aspoň 140ppi 27" až 32". Ak sa mi terajší nepokazí samozrejme.

ps. mám IPS 4K 27" s automatickou reguláciou podsvietenia

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Výhodou je, že se na tom dá shlédnout dvouhodinový film (24p) během pouhých 4 minut, aniž by se vynechal jediný frame.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jo no. Možná to řekni těm přetaktovaným Číňanům, co ten monitor vymysleli :))
Jestli tě vůbec pochopí

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prý se ještě nenarodil herec, který by uměl zahrát pro 120p kameru. Nedokonalosti co 24p milosrdně skryje, 120p nelítostně odhalí. A tomuto náročnému tasku asi moc nepomáhá když se navíc jeden talent rozdělí mezi dvě postavy (Gemini Man).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Njn... Není čas, ptát se, kdo je kdo... :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

když jsme u toho, proč se vůbec štvát se zobrazovacím interfacem a necpat data rovnou do mozku? Pak by to nakonec neničilo oči, vlastně oči by nebyly vůbec potřeba

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.