AdBlock Plus uvedl platformu na prodej nerušivé reklamy na webu
Společnost Eyeo, která AdBlock Plus vyvíjí tak připravila v podstatě novou reklamní platformu pro internetové stránky. Skrze ni bude možné velmi jednoduše, bez nutnosti znalostí webového vývoje, vkládat na vlastní stránky bloky reklam, které nejsou otravné, namísto těch otravných. Ty se pak zobrazí uživatelům AdBlocku Plus místo původní reklamy. AdBlock Plus se postará o vše potřebné a do daného bloku bude vkládat nerušivé reklamy od poskytovatelů, kteří jsou na bílé listině.
Již delší dobu se hovoří o tom, že velké ryby jako Microsoft či Google platí AdBlocku za to, aby jejich reklamy byly na tomto whitelistu. Acceptable Ads se ale zaměřují hlavně také na malé vydavatele popřípadě přímo jedince s nějakým blogem či zájmovým webem, kteří tak dostanou možnost jednoduchou cestou si trochu přilepšit. Podle vlastního průzkumu na platformě AdBlock Plus zhruba 90 % ze 100 miliónů uživatelů neblokuje nerušivé reklamy.
Nadále bude zachována možnost blokovat reklamu kompletně, tj nastavit AdBlock Plus tak, aby nezobrazoval žádnou reklamu, ani tu nerušivou, servírovanou jím samotným. Celý systém je aktuálně v beta stádiu a Eyeo na něm spolupracuje s firmou ComboTag. Každá jednotlivá reklama obsahuje možnost poskytnutí zpětné vazby.
Na webu projektu je jasná odpověď na jasnou otázku: AdBlock Plus neprodává reklamy. Poskytuje platformu vydavatelům. Nefunguje to tak, že by vydavatelé platili AdBlocku za zobrazení své reklamy v bloku akceptovatelných. Naopak to funguje tak, že Eyeo skrze AdBlock Plus vybere nějaké peníze za reklamu (odpovídající impresím, jejichž hodnota se předává v rámci systému) a ty následně vyplatí. Nadále platí, že vydavatelé dostanou danou částku mínus 30 %, které si Eyeo ponechá jako provizi, což platilo v rámci vývoje Acceptable Ads již dříve. Na tomto místě byste mohli namítat, že to je docela velká provize ve srovnání s jinými firmami, na druhou stranu: 70 % peněz díky 90 % uživatelů AdBlocku je stále lepší než nula.