A sakra! Takže se blíží doba nenažraných flashových aplikací? To teda potěš...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
zyx (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 06:00https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseA sakra! Takže se blíží doba nenažraných flashových aplikací? To teda potěš...https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445697
+
ano blizi, pokud pod slovem blizi myslis ze je tu uz od vzniku Flashe... tak pateticky naprogramovany a realizovany program jsem za tech 15 let co delam s pocitacem snad jeste nevidel (tim myslim jakoukoliv verzi flashe...)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xxxxxxxxxxxxxxxxx (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 06:09https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseano blizi, pokud pod slovem blizi myslis ze je tu uz od vzniku Flashe... tak pateticky naprogramovany a realizovany program jsem za tech 15 let co delam s pocitacem snad jeste nevidel (tim myslim jakoukoliv verzi flashe...)https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445698
+
A podpora 64 bit systémů je? Pokud není, jde to mimo mě.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
rarach (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 07:27https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseA podpora 64 bit systémů je? Pokud není, jde to mimo mě.https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445700
+
rarach: tak nevím no, ale řekl bych, že to pojede. Hry ti taky na x64 jedou a nemusí být nějak spešl upravené. Však nejjednodušší je to zkusit, ne? :-)
Navíc přece prohlížeč máš taky 32b. A ve x64 vistě je přece 2x IE. Jednou 32b a jednou 64b. Ten 32b je tam prý protože ne všechny pluginy by v tom 64b jely. Z toho soudím, že s tímto nemůže být problém pokud použiješ 32b prohlížeč.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jirka88 https://diit.cz/profil/kojak
16. 10. 2008 - 07:38https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuserarach: tak nevím no, ale řekl bych, že to pojede. Hry ti taky na x64 jedou a nemusí být nějak spešl upravené. Však nejjednodušší je to zkusit, ne? :-)
Navíc přece prohlížeč máš taky 32b. A ve x64 vistě je přece 2x IE. Jednou 32b a jednou 64b. Ten 32b je tam prý protože ne všechny pluginy by v tom 64b jely. Z toho soudím, že s tímto nemůže být problém pokud použiješ 32b prohlížeč.https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445701
+
Zřejmě by portovat Flash 9 pro x64 nebyla pro Adobe taková zábava jako při portování Flashe 10...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Radek Liška https://diit.cz/profil/blackfox
16. 10. 2008 - 07:40https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseZřejmě by portovat Flash 9 pro x64 nebyla pro Adobe taková zábava jako při portování Flashe 10...https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445702
+
Požadavky OpenGL 2.0 a GLSL - to je dobrá zpráva, toto zvládnou i starší karty. Už jsem myslel, že bude potřeba DirectX =>10.0 čili M$ Vista...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Trojan (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 07:45https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskusePožadavky OpenGL 2.0 a GLSL - to je dobrá zpráva, toto zvládnou i starší karty. Už jsem myslel, že bude potřeba DirectX =>10.0 čili M$ Vista...https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445703
+
Flash na svých vlastních počítačích nepoužívám, nicméně by mě zajímalo k čemu je, když se výpočty přesunou na jiný procesor? Přece jenom energii na výpočty to sežere stejně.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
webx (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 07:50https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseFlash na svých vlastních počítačích nepoužívám, nicméně by mě zajímalo k čemu je, když se výpočty přesunou na jiný procesor? Přece jenom energii na výpočty to sežere stejně.https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445704
+
Ten argument, ze to neni jednoduche (viz vyvojarzsky blog Flashe pro linux) nezeru. Vazne. Je to uz asi 4 roky(?) co to po nich furt nekdo chce? Hlavne ze existujou porty pro ARM, Cell - PS3 (urcite, bo Bioshock ma nektera rozhranni prave ve flashi) atd. Jak mi tohle vysvetli?
To sakra nemaji ani unit testy na dilci funkce, ze to je tak tezke odportovat? Ty zdrojove kody teda musi vypadat! A tohle si poustime dobrovolne do nasich OS.
Navic pokud existuje GPU akcelerovana cesta, tak se nektere veci odehravaji uz na GPU (barevne konverze atd v shader jednotkach), a odpada polovina problemu pro odportovani, pokud se odrizne neakcelerovana cesta, no ne?
Uz mi s tim Flashem lezou krkem. Nahradou bude pro me jedine SVG, Silverlight(Moonlight) si na PC nehodlam poustet.
Mam pocit ze se nam zacinaji v IT mnozit blbci. Nejdrive nejakej chytrak vymysli XML, pak nejsou lidi schopni portovat vlastni zdrojaky, nebude pristi verze nahodne vybraneho software napsana v BASICu?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
volca (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 07:59https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseTen argument, ze to neni jednoduche (viz vyvojarzsky blog Flashe pro linux) nezeru. Vazne. Je to uz asi 4 roky(?) co to po nich furt nekdo chce? Hlavne ze existujou porty pro ARM, Cell - PS3 (urcite, bo Bioshock ma nektera rozhranni prave ve flashi) atd. Jak mi tohle vysvetli?
To sakra nemaji ani unit testy na dilci funkce, ze to je tak tezke odportovat? Ty zdrojove kody teda musi vypadat! A tohle si poustime dobrovolne do nasich OS.
Navic pokud existuje GPU akcelerovana cesta, tak se nektere veci odehravaji uz na GPU (barevne konverze atd v shader jednotkach), a odpada polovina problemu pro odportovani, pokud se odrizne neakcelerovana cesta, no ne?
Uz mi s tim Flashem lezou krkem. Nahradou bude pro me jedine SVG, Silverlight(Moonlight) si na PC nehodlam poustet.
Mam pocit ze se nam zacinaji v IT mnozit blbci. Nejdrive nejakej chytrak vymysli XML, pak nejsou lidi schopni portovat vlastni zdrojaky, nebude pristi verze nahodne vybraneho software napsana v BASICu?https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445705
+
No neviem.Skusal som tu bioshock stranku vo FF.R2600 Pro stabilne na 25 % ,vytazenie CPU E6550 @2.33 MHz skor vyssie ako v Flash 9.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
xixixi (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 08:17https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseNo neviem.Skusal som tu bioshock stranku vo FF.R2600 Pro stabilne na 25 % ,vytazenie CPU E6550 @2.33 MHz skor vyssie ako v Flash 9.https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445707
+
volca: SVG má i animace? a co je tak špatného na XML?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Radek Liška https://diit.cz/profil/blackfox
16. 10. 2008 - 08:26https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskusevolca: SVG má i animace? a co je tak špatného na XML?https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445708
+
Black_Fox: Jojo, SVG je dokonce mozne udelat i interaktivni. Animace ma ve standardu (nevim jestli aktualnim, implementace SVG maji sve problemy a nedostatky). http://www.w3.org/TR/SVG11/animate.html
Xml neni samo o sobe zle, ale IMHO se da vymyslet 100+1 formatu s jednodussi citelnosti a snazsi strojovou zpracovatelnosti. Proc by jinak existovaly takove veci jako sweetXML? http://innig.net/software/sweetxml/ Navic Binarni XML je v nedohlednu.
Kdyz vidim API na praci s XML, zpravidla se mi dela soufl - napsat si EBNF pro vlastni format mi prijde jednoduzsi nez smolit DTD. Navic tu jsou uz leta aplikace jako Bison, LEX a Yacc. XML je tupy, spatne rozhodujici manazer se stredni ekonomkou mezi formaty.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
volca (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 08:36https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseBlack_Fox: Jojo, SVG je dokonce mozne udelat i interaktivni. Animace ma ve standardu (nevim jestli aktualnim, implementace SVG maji sve problemy a nedostatky). http://www.w3.org/TR/SVG11/animate.html
Xml neni samo o sobe zle, ale IMHO se da vymyslet 100+1 formatu s jednodussi citelnosti a snazsi strojovou zpracovatelnosti. Proc by jinak existovaly takove veci jako sweetXML? http://innig.net/software/sweetxml/ Navic Binarni XML je v nedohlednu.
Kdyz vidim API na praci s XML, zpravidla se mi dela soufl - napsat si EBNF pro vlastni format mi prijde jednoduzsi nez smolit DTD. Navic tu jsou uz leta aplikace jako Bison, LEX a Yacc. XML je tupy, spatne rozhodujici manazer se stredni ekonomkou mezi formaty.https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445709
+
Tak sem ucinil a nainstaloval sem to novy Adobe Flash 10.Pote sem presel na jejich stranky,kde bezi ta jejich 3D animace a zjistil sem,ze se CPU vubec neulevilo a je porad stejne vytizenej,jako pred instalaci.Ze bych nekde udelal chybu?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
assassinPN https://diit.cz/profil/assassinpn
16. 10. 2008 - 08:49https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseTak sem ucinil a nainstaloval sem to novy Adobe Flash 10.Pote sem presel na jejich stranky,kde bezi ta jejich 3D animace a zjistil sem,ze se CPU vubec neulevilo a je porad stejne vytizenej,jako pred instalaci.Ze bych nekde udelal chybu?https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445710
+
Mohl by někdo napsat, od které genarace karet ATI/nVidia je podporován požadadovaný OpenGL Shading Language?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TomK (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 08:50https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseMohl by někdo napsat, od které genarace karet ATI/nVidia je podporován požadadovaný OpenGL Shading Language?https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445711
+
Black_Fox:
Na XML toho moc špatného já osobně nevidím. Jenom, že se kvůli němu musela překopat definice SGML, aby do ní zapadnul i XML.
Problém je spíš XHTML, protože není kompatibilní s HTML a způsobuje jenom potíže. Doporučuju odkazy: http://webylon.info/K.17 http://webylon.info/K.34 http://webylon.info/K.37
Výhody strojové čitelnosti končí na tom, že jediné, co lze udělat univerzálně, je sestavit si strom dokumentu, ale že by nějaký stroj dokázal být tak univerzální a dokázal pochopit obsah dvou různých XML souborů s různou strukturou, tuším zatím neexistuje.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
webx (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 08:57https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseBlack_Fox:
Na XML toho moc špatného já osobně nevidím. Jenom, že se kvůli němu musela překopat definice SGML, aby do ní zapadnul i XML.
Problém je spíš XHTML, protože není kompatibilní s HTML a způsobuje jenom potíže. Doporučuju odkazy:
http://webylon.info/K.17
http://webylon.info/K.34
http://webylon.info/K.37
Výhody strojové čitelnosti končí na tom, že jediné, co lze udělat univerzálně, je sestavit si strom dokumentu, ale že by nějaký stroj dokázal být tak univerzální a dokázal pochopit obsah dvou různých XML souborů s různou strukturou, tuším zatím neexistuje.https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445712
+
KARTY S AKCELERACÍ VE FLASH 10 (OPENGL SHADING LANGUAGE)
(výsledek konzultace s googlem, bez záruky)
ATI od 9500 včetně
nVidia od FX5200 včetně
Intel od GMA 3000 (ne GMA 950), tedy čipsety od 965 (ne 945)
Jsou tedy podporovány i levné integrované nvidia 6100 a ATI X200 v kanc. PC, levných noteboocích apod.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
TomK (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 09:17https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseKARTY S AKCELERACÍ VE FLASH 10 (OPENGL SHADING LANGUAGE)
(výsledek konzultace s googlem, bez záruky)
ATI od 9500 včetně
nVidia od FX5200 včetně
Intel od GMA 3000 (ne GMA 950), tedy čipsety od 965 (ne 945)
Jsou tedy podporovány i levné integrované nvidia 6100 a ATI X200 v kanc. PC, levných noteboocích apod.
https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445714
+
Azazel: Asi jsem se jenom spatne vyspal. Neco jsem napsal spatne?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
volca (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 09:48https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseAzazel: Asi jsem se jenom spatne vyspal. Neco jsem napsal spatne?https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445727
+
Pro zobrazení této stránky nemáte dostatečný GPU výkon, minimální požadavek je gForce 8800 s 512 megabajty. Přejete si zobrazit stránku v textovém režimu?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
eda jar (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 09:53https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskusePro zobrazení této stránky nemáte dostatečný GPU výkon, minimální požadavek je gForce 8800 s 512 megabajty. Přejete si zobrazit stránku v textovém režimu?https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445728
+
umně teda k poklesu nedošlo. Proč tam nejde nastavit snižit kvalitu animace napořád. To je jediny spůsob jak snížit náročnost animaci. Vracim se zpátky k blokováni flash to je zatim jediny postup jak se branit nenažrané flash na mém pc. Ps mám ati 1950pro
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
any321 (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 10:30https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseumně teda k poklesu nedošlo. Proč tam nejde nastavit snižit kvalitu animace napořád. To je jediny spůsob jak snížit náročnost animaci. Vracim se zpátky k blokováni flash to je zatim jediny postup jak se branit nenažrané flash na mém pc. Ps mám ati 1950prohttps://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445730
+
hm nejak to nefunguje pred instalaci v mozzile jede proc na 53% pri prohlizeni flashe na adobe strankach, po instalaci 57% to same pod IE 3% tady, ale nevim kolik to jelo pred instalaci???
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
TT (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 11:27https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskusehm nejak to nefunguje pred instalaci v mozzile jede proc na 53% pri prohlizeni flashe na adobe strankach, po instalaci 57% to same pod IE 3% tady, ale nevim kolik to jelo pred instalaci???https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445743
+
přidávám se k těm, jejichž karta zřejmě taky není podporována - 6600GT PCIe... ještě to zkusím později na 3650HD AGP, nicméně předpokládám též nulový pokles náročnosti na CPU.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
misticjoe (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 12:47https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskusepřidávám se k těm, jejichž karta zřejmě taky není podporována - 6600GT PCIe... ještě to zkusím později na 3650HD AGP, nicméně předpokládám též nulový pokles náročnosti na CPU.https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445773
+
Tak já jsem s Flash 10 spokojen, konečně mi ve FF v Linuxu přestalo trhat video na fullscreen. Sice by to chtělo nativní 64bit verzi, ale i přes ndiswrapper to chodí slušně a nárůst výkonu je rozhodně znát.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
corwin78 https://diit.cz/profil/corwin78
16. 10. 2008 - 13:22https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseTak já jsem s Flash 10 spokojen, konečně mi ve FF v Linuxu přestalo trhat video na fullscreen. Sice by to chtělo nativní 64bit verzi, ale i přes ndiswrapper to chodí slušně a nárůst výkonu je rozhodně znát.https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445811
+
No tak ja nevim, ale novy flash me prijde jak ten stary. zda se mi ze to tu grafiku vubec nevyuziva.... zatez porad stejna a jak treba poustim speedtest.net a objevuji se ikonky mest tak to trha uplne stejne, jakoby akcelerace vubec nepracovalo jako ma ( X2@3gz, x1800xt, vista 32, firefox 3 ), jeste to odzkousim jak budu zase doma
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
froxic (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 13:37https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseNo tak ja nevim, ale novy flash me prijde jak ten stary. zda se mi ze to tu grafiku vubec nevyuziva.... zatez porad stejna a jak treba poustim speedtest.net a objevuji se ikonky mest tak to trha uplne stejne, jakoby akcelerace vubec nepracovalo jako ma ( X2@3gz, x1800xt, vista 32, firefox 3 ), jeste to odzkousim jak budu zase domahttps://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445825
+
Corwin78: ja mam tiez ten dojem ze vyuzitie GPU este NIE JEPLNE IMPLEMENTOVANE, a ze pribudla hlavne akceleracia videa.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
jojo2 (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 16:53https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseCorwin78: ja mam tiez ten dojem ze vyuzitie GPU este NIE JEPLNE IMPLEMENTOVANE, a ze pribudla hlavne akceleracia videa.https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445921
+
Já mám zase "dojem", že kromě procesoru to teď vytěžuje i tu grafiku :) (ale neměřil jsem to).
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
16. 10. 2008 - 16:56https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseJá mám zase "dojem", že kromě procesoru to teď vytěžuje i tu grafiku :) (ale neměřil jsem to).https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445927
+
co je ten flash proboha za sracku ze nejake animovane kravoviny sezerou 70% (!!) vykonu Radeonu 3850??? Kdyz si vzpomenu jake graficke divy dokazali programatori s hardwarem amigy 500...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
xyz (neověřeno) https://diit.cz
16. 10. 2008 - 18:58https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseco je ten flash proboha za sracku ze nejake animovane kravoviny sezerou 70% (!!) vykonu Radeonu 3850??? Kdyz si vzpomenu jake graficke divy dokazali programatori s hardwarem amigy 500...https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-445960
+
xyz: yo, yo ... Amiga ... to vieš ... Windowze dokáže všetko ;-)))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
NRX (neověřeno) https://diit.cz
17. 10. 2008 - 09:35https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskusexyz: yo, yo ... Amiga ... to vieš ... Windowze dokáže všetko ;-)))https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-446045
+
xyz: pokrok nezastavíš. Měl jsem taky Amigu 1200, byly to časy, kdy se předháněli v efektivitě kódu, ale to se už nevrátí. Teď je prioritou co nejlevnější vývoj( za miliardy USD), ne nějaká efektivita. A že je to pomalé, když to kdejaký "programátor" nakliká v nějakém editoru? Kup si lepší hardware, to pomůže.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
rarach (neověřeno) https://diit.cz
17. 10. 2008 - 10:55https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskusexyz: pokrok nezastavíš. Měl jsem taky Amigu 1200, byly to časy, kdy se předháněli v efektivitě kódu, ale to se už nevrátí. Teď je prioritou co nejlevnější vývoj( za miliardy USD), ne nějaká efektivita. A že je to pomalé, když to kdejaký "programátor" nakliká v nějakém editoru? Kup si lepší hardware, to pomůže.https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-446063
+
Neví prosím někdo jestli podporuje FX5200 (NV34) OpenGL 2.0?, čili jestli mi i tohle staré GPU dokáže Flash také akcelerovat? Mám doma jeden slabý počítač na kterém by tohle hodně pomohlo, youtube je v poho v okně, ale fullscreen se už seká. Na Adobe webu jsem našel jen že ovladače na NV musí být alespoň 175.16, ty jsem nainstaloval. Umí Xp vůbec OpenGL 2.0? Nejsem si jist jestli NV34 umí GL 2.0 nikde to není pořádně popsané
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
MACHINA (neověřeno) https://diit.cz
17. 10. 2008 - 11:14https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseNeví prosím někdo jestli podporuje FX5200 (NV34) OpenGL 2.0?, čili jestli mi i tohle staré GPU dokáže Flash také akcelerovat? Mám doma jeden slabý počítač na kterém by tohle hodně pomohlo, youtube je v poho v okně, ale fullscreen se už seká. Na Adobe webu jsem našel jen že ovladače na NV musí být alespoň 175.16, ty jsem nainstaloval. Umí Xp vůbec OpenGL 2.0? Nejsem si jist jestli NV34 umí GL 2.0 nikde to není pořádně popsanéhttps://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-446064
+
Kde se dá trvale nastavit low quality?
Vždyt´se jinak o odlehčení procesoru nedá mluvit!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Xspy https://diit.cz/profil/xspy
17. 10. 2008 - 11:48https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseKde se dá trvale nastavit low quality?
Vždyt´se jinak o odlehčení procesoru nedá mluvit!https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-446069
+
V betě FF3 (beta4) byly neskutečné potíže s vytěžováním procesoru na 100 procent a jak se ukázalo chybou byla implementace Flashe. Hle člověk by řekl , že se v Adobe chytili za hlavu a konečně začali optimalizovat ... výsledek ? Flash , který zahřívá grafiku a CPU je zatěžované jako předtím....
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Xspy https://diit.cz/profil/xspy
17. 10. 2008 - 11:53https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseV betě FF3 (beta4) byly neskutečné potíže s vytěžováním procesoru na 100 procent a jak se ukázalo chybou byla implementace Flashe. Hle člověk by řekl , že se v Adobe chytili za hlavu a konečně začali optimalizovat ... výsledek ? Flash , který zahřívá grafiku a CPU je zatěžované jako předtím....https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-446084
+
Hmm, tak jsem četl nějaké diskuze po netu a prakticky to vychází že flash je prasárna sama o sobě, jednoduchá flash aplikace - web, stupidní flash hra, zatíží moderní CPU klidně i vysoko nad 50proc. No a ta GPU akcelerace v novém flashi funguje způsobem, že už nemám vysoce vytížené jen CPU ale k tomu i GPU. Hmmm. Akcelerace flashe na GPU bych shrnul asi takto : pěkná myšlenka, realizace selhala. Někde soudruzi udělali chybu. Snad to bude v příští verzi fungovat lépe
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
MACHINA (neověřeno) https://diit.cz
17. 10. 2008 - 12:37https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuseHmm, tak jsem četl nějaké diskuze po netu a prakticky to vychází že flash je prasárna sama o sobě, jednoduchá flash aplikace - web, stupidní flash hra, zatíží moderní CPU klidně i vysoko nad 50proc. No a ta GPU akcelerace v novém flashi funguje způsobem, že už nemám vysoce vytížené jen CPU ale k tomu i GPU. Hmmm. Akcelerace flashe na GPU bych shrnul asi takto : pěkná myšlenka, realizace selhala. Někde soudruzi udělali chybu. Snad to bude v příští verzi fungovat lépehttps://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-446096
+
takovej dotaz... na obrazku vis, je videt GPU load...
ale me se nic takoveho neukazuje... GPU-Z mam 0.2.8
takze nevim, jestli GPU se o neco snazi ci nikoliv...
nainstaloval jsem flash z linku vis, grafarnu mam 8800GTS 512MB, drivery 178.13, openGL 2.1
poradi nekdo?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
MiniMates https://diit.cz/profil/syk
19. 10. 2008 - 23:06https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskusetakovej dotaz... na obrazku vis, je videt GPU load...
ale me se nic takoveho neukazuje... GPU-Z mam 0.2.8
takze nevim, jestli GPU se o neco snazi ci nikoliv...
nainstaloval jsem flash z linku vis, grafarnu mam 8800GTS 512MB, drivery 178.13, openGL 2.1
poradi nekdo?https://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskuse#comment-446242
+
Diskuse k Adobe Flash 10 s GPU akcelerací na světěhttps://diit.cz/clanek/adobe-flash-10-s-gpu-akceleraci-na-svete/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
A sakra! Takže se blíží doba nenažraných flashových aplikací? To teda potěš...
ano blizi, pokud pod slovem blizi myslis ze je tu uz od vzniku Flashe... tak pateticky naprogramovany a realizovany program jsem za tech 15 let co delam s pocitacem snad jeste nevidel (tim myslim jakoukoliv verzi flashe...)
A podpora 64 bit systémů je? Pokud není, jde to mimo mě.
rarach: tak nevím no, ale řekl bych, že to pojede. Hry ti taky na x64 jedou a nemusí být nějak spešl upravené. Však nejjednodušší je to zkusit, ne? :-)
Navíc přece prohlížeč máš taky 32b. A ve x64 vistě je přece 2x IE. Jednou 32b a jednou 64b. Ten 32b je tam prý protože ne všechny pluginy by v tom 64b jely. Z toho soudím, že s tímto nemůže být problém pokud použiješ 32b prohlížeč.
Zřejmě by portovat Flash 9 pro x64 nebyla pro Adobe taková zábava jako při portování Flashe 10...
Požadavky OpenGL 2.0 a GLSL - to je dobrá zpráva, toto zvládnou i starší karty. Už jsem myslel, že bude potřeba DirectX =>10.0 čili M$ Vista...
Flash na svých vlastních počítačích nepoužívám, nicméně by mě zajímalo k čemu je, když se výpočty přesunou na jiný procesor? Přece jenom energii na výpočty to sežere stejně.
Ten argument, ze to neni jednoduche (viz vyvojarzsky blog Flashe pro linux) nezeru. Vazne. Je to uz asi 4 roky(?) co to po nich furt nekdo chce? Hlavne ze existujou porty pro ARM, Cell - PS3 (urcite, bo Bioshock ma nektera rozhranni prave ve flashi) atd. Jak mi tohle vysvetli?
To sakra nemaji ani unit testy na dilci funkce, ze to je tak tezke odportovat? Ty zdrojove kody teda musi vypadat! A tohle si poustime dobrovolne do nasich OS.
Navic pokud existuje GPU akcelerovana cesta, tak se nektere veci odehravaji uz na GPU (barevne konverze atd v shader jednotkach), a odpada polovina problemu pro odportovani, pokud se odrizne neakcelerovana cesta, no ne?
Uz mi s tim Flashem lezou krkem. Nahradou bude pro me jedine SVG, Silverlight(Moonlight) si na PC nehodlam poustet.
Mam pocit ze se nam zacinaji v IT mnozit blbci. Nejdrive nejakej chytrak vymysli XML, pak nejsou lidi schopni portovat vlastni zdrojaky, nebude pristi verze nahodne vybraneho software napsana v BASICu?
No neviem.Skusal som tu bioshock stranku vo FF.R2600 Pro stabilne na 25 % ,vytazenie CPU E6550 @2.33 MHz skor vyssie ako v Flash 9.
volca: SVG má i animace? a co je tak špatného na XML?
Black_Fox: Jojo, SVG je dokonce mozne udelat i interaktivni. Animace ma ve standardu (nevim jestli aktualnim, implementace SVG maji sve problemy a nedostatky). http://www.w3.org/TR/SVG11/animate.html
Xml neni samo o sobe zle, ale IMHO se da vymyslet 100+1 formatu s jednodussi citelnosti a snazsi strojovou zpracovatelnosti. Proc by jinak existovaly takove veci jako sweetXML? http://innig.net/software/sweetxml/ Navic Binarni XML je v nedohlednu.
Kdyz vidim API na praci s XML, zpravidla se mi dela soufl - napsat si EBNF pro vlastni format mi prijde jednoduzsi nez smolit DTD. Navic tu jsou uz leta aplikace jako Bison, LEX a Yacc. XML je tupy, spatne rozhodujici manazer se stredni ekonomkou mezi formaty.
Tak sem ucinil a nainstaloval sem to novy Adobe Flash 10.Pote sem presel na jejich stranky,kde bezi ta jejich 3D animace a zjistil sem,ze se CPU vubec neulevilo a je porad stejne vytizenej,jako pred instalaci.Ze bych nekde udelal chybu?
Mohl by někdo napsat, od které genarace karet ATI/nVidia je podporován požadadovaný OpenGL Shading Language?
Black_Fox:
Na XML toho moc špatného já osobně nevidím. Jenom, že se kvůli němu musela překopat definice SGML, aby do ní zapadnul i XML.
Problém je spíš XHTML, protože není kompatibilní s HTML a způsobuje jenom potíže. Doporučuju odkazy:
http://webylon.info/K.17
http://webylon.info/K.34
http://webylon.info/K.37
Výhody strojové čitelnosti končí na tom, že jediné, co lze udělat univerzálně, je sestavit si strom dokumentu, ale že by nějaký stroj dokázal být tak univerzální a dokázal pochopit obsah dvou různých XML souborů s různou strukturou, tuším zatím neexistuje.
KARTY S AKCELERACÍ VE FLASH 10 (OPENGL SHADING LANGUAGE)
(výsledek konzultace s googlem, bez záruky)
ATI od 9500 včetně
nVidia od FX5200 včetně
Intel od GMA 3000 (ne GMA 950), tedy čipsety od 965 (ne 945)
Jsou tedy podporovány i levné integrované nvidia 6100 a ATI X200 v kanc. PC, levných noteboocích apod.
volca: ty budeš asi odborník co?:)
Azazel: Asi jsem se jenom spatne vyspal. Neco jsem napsal spatne?
Pro zobrazení této stránky nemáte dostatečný GPU výkon, minimální požadavek je gForce 8800 s 512 megabajty. Přejete si zobrazit stránku v textovém režimu?
umně teda k poklesu nedošlo. Proč tam nejde nastavit snižit kvalitu animace napořád. To je jediny spůsob jak snížit náročnost animaci. Vracim se zpátky k blokováni flash to je zatim jediny postup jak se branit nenažrané flash na mém pc. Ps mám ati 1950pro
hm nejak to nefunguje pred instalaci v mozzile jede proc na 53% pri prohlizeni flashe na adobe strankach, po instalaci 57% to same pod IE 3% tady, ale nevim kolik to jelo pred instalaci???
přidávám se k těm, jejichž karta zřejmě taky není podporována - 6600GT PCIe... ještě to zkusím později na 3650HD AGP, nicméně předpokládám též nulový pokles náročnosti na CPU.
Tak já jsem s Flash 10 spokojen, konečně mi ve FF v Linuxu přestalo trhat video na fullscreen. Sice by to chtělo nativní 64bit verzi, ale i přes ndiswrapper to chodí slušně a nárůst výkonu je rozhodně znát.
No tak ja nevim, ale novy flash me prijde jak ten stary. zda se mi ze to tu grafiku vubec nevyuziva.... zatez porad stejna a jak treba poustim speedtest.net a objevuji se ikonky mest tak to trha uplne stejne, jakoby akcelerace vubec nepracovalo jako ma ( X2@3gz, x1800xt, vista 32, firefox 3 ), jeste to odzkousim jak budu zase doma
Corwin78: ja mam tiez ten dojem ze vyuzitie GPU este NIE JEPLNE IMPLEMENTOVANE, a ze pribudla hlavne akceleracia videa.
Já mám zase "dojem", že kromě procesoru to teď vytěžuje i tu grafiku :) (ale neměřil jsem to).
co je ten flash proboha za sracku ze nejake animovane kravoviny sezerou 70% (!!) vykonu Radeonu 3850??? Kdyz si vzpomenu jake graficke divy dokazali programatori s hardwarem amigy 500...
xyz: yo, yo ... Amiga ... to vieš ... Windowze dokáže všetko ;-)))
xyz: pokrok nezastavíš. Měl jsem taky Amigu 1200, byly to časy, kdy se předháněli v efektivitě kódu, ale to se už nevrátí. Teď je prioritou co nejlevnější vývoj( za miliardy USD), ne nějaká efektivita. A že je to pomalé, když to kdejaký "programátor" nakliká v nějakém editoru? Kup si lepší hardware, to pomůže.
Neví prosím někdo jestli podporuje FX5200 (NV34) OpenGL 2.0?, čili jestli mi i tohle staré GPU dokáže Flash také akcelerovat? Mám doma jeden slabý počítač na kterém by tohle hodně pomohlo, youtube je v poho v okně, ale fullscreen se už seká. Na Adobe webu jsem našel jen že ovladače na NV musí být alespoň 175.16, ty jsem nainstaloval. Umí Xp vůbec OpenGL 2.0? Nejsem si jist jestli NV34 umí GL 2.0 nikde to není pořádně popsané
Kde se dá trvale nastavit low quality?
Vždyt´se jinak o odlehčení procesoru nedá mluvit!
V betě FF3 (beta4) byly neskutečné potíže s vytěžováním procesoru na 100 procent a jak se ukázalo chybou byla implementace Flashe. Hle člověk by řekl , že se v Adobe chytili za hlavu a konečně začali optimalizovat ... výsledek ? Flash , který zahřívá grafiku a CPU je zatěžované jako předtím....
Hmm, tak jsem četl nějaké diskuze po netu a prakticky to vychází že flash je prasárna sama o sobě, jednoduchá flash aplikace - web, stupidní flash hra, zatíží moderní CPU klidně i vysoko nad 50proc. No a ta GPU akcelerace v novém flashi funguje způsobem, že už nemám vysoce vytížené jen CPU ale k tomu i GPU. Hmmm. Akcelerace flashe na GPU bych shrnul asi takto : pěkná myšlenka, realizace selhala. Někde soudruzi udělali chybu. Snad to bude v příští verzi fungovat lépe
takovej dotaz... na obrazku vis, je videt GPU load...
ale me se nic takoveho neukazuje... GPU-Z mam 0.2.8
takze nevim, jestli GPU se o neco snazi ci nikoliv...
nainstaloval jsem flash z linku vis, grafarnu mam 8800GTS 512MB, drivery 178.13, openGL 2.1
poradi nekdo?
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.