hlavne ze si niektore hry instaluju akysi "Ageia PhysX" soft.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
CrazyHorse (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 10:09https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskusehlavne ze si niektore hry instaluju akysi "Ageia PhysX" soft.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345670
+
No já mám takový pocit, že Aegia už zaspala a dnes může prodat pouze neinformovaným uživatelům, nebo těm, kteří nemají problém s penězi. Takže žádné mračka, ale hlubiny vod a oceánů a karta je vidět pouze z ponorky.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
goro https://diit.cz/profil/goro
23. 7. 2007 - 10:27https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseNo já mám takový pocit, že Aegia už zaspala a dnes může prodat pouze neinformovaným uživatelům, nebo těm, kteří nemají problém s penězi. Takže žádné mračka, ale hlubiny vod a oceánů a karta je vidět pouze z ponorky.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345671
+
Hlavne nechapem ludi co si na hranie kupuju extremne drahe PC komponenty a pritom staci vysolit par tisic za konzolu a o hranie je postarane ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Magneto (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 10:53https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseHlavne nechapem ludi co si na hranie kupuju extremne drahe PC komponenty a pritom staci vysolit par tisic za konzolu a o hranie je postarane ;-)https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345678
+
23. 7. 2007 - 11:01https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseNo jo, Carmack to ví až teď, já o PhysX jako o propadáku a špatném konceptu psal již před rokem a půl, po uvedení (a to bylo řevu puebscentů)...
http://radekhulan.cz/item/ageia-physx-je-cesta-do-pekelhttps://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345682
+
Nechápu jak z věty : Jsou tomu necelé dva roky, kdy jsme zmínili názor jednoho z nejznámějších herních vývojářů, Johna Carmacka, na PhysX může někdo vydedukovat - Carmack to ví až dnes.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
rowdy (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 11:09https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseNechápu jak z věty : Jsou tomu necelé dva roky, kdy jsme zmínili názor jednoho z nejznámějších herních vývojářů, Johna Carmacka, na PhysX může někdo vydedukovat - Carmack to ví až dnes.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345685
+
2Magneto: Teba proto, ze na tom stroji nejen gamesi, ale taky pracuji, divaji se na video, ukladaji a vypaluji sva data, ... a tohle vsechno konzole neumi. Navic ta konzole ma uplne stejnou zivotnost jako HW v PC, kazdy 2-3 roky nova. Jeji cena taky neni jen ta krabka, potrebujes jeste zobrazovadlo a PC zobrazovadlo je casto pri daleko lepsich parametrech mnohem levnejsi.
Ve finale kdyz se podivam treba na Xbox, tak je to (smejdskej) PC HW, ocesanej o moznost vybrat si komponenty dle libosti, s nevyresenym chlazenim a spoustou omezujicich funkci, ktere neumoznuji defaultne ten HW pouzivat tak, jak bych si treba pral.
O sosani games nema cenu diskutovat, to lze na obe platformy.
---
K fyzice, videl tu snad nekdo nejakou gamesu, ktera by fyziku skutecne vyuzivala ? A je uplne jedno jesli ji pocita GPU, FPU nebo CPU. To ze se nekde neco hne kdyz do toho dloubnu je naprd. Stejne jako mi je uplne sumak jestli vybuch bude slozenej z 1000 nebo 100000 castic. Podstatny je, ze ocekavam nasledky odpovidajici fyzice.
Po granatu ma vzniknout krater ... a tady se pokud vubec tak vse resi maximalne nejakou predscriptovanou animaci. Dokud se vyvojari nesmiri s tim, ze doba sriptovani skoncila a ze je treba navrhnou AI tak aby pocitala s hracem ktery postupuje libovolnou cestou, nebude zadna fyzika treba. Vazne nevim proc bych mel v FPS pobihat po ulici, kdyz si muzu prorazit cestu zdi.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jjjjj (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 11:13https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse2Magneto: Teba proto, ze na tom stroji nejen gamesi, ale taky pracuji, divaji se na video, ukladaji a vypaluji sva data, ... a tohle vsechno konzole neumi. Navic ta konzole ma uplne stejnou zivotnost jako HW v PC, kazdy 2-3 roky nova. Jeji cena taky neni jen ta krabka, potrebujes jeste zobrazovadlo a PC zobrazovadlo je casto pri daleko lepsich parametrech mnohem levnejsi.
Ve finale kdyz se podivam treba na Xbox, tak je to (smejdskej) PC HW, ocesanej o moznost vybrat si komponenty dle libosti, s nevyresenym chlazenim a spoustou omezujicich funkci, ktere neumoznuji defaultne ten HW pouzivat tak, jak bych si treba pral.
O sosani games nema cenu diskutovat, to lze na obe platformy.
---
K fyzice, videl tu snad nekdo nejakou gamesu, ktera by fyziku skutecne vyuzivala ? A je uplne jedno jesli ji pocita GPU, FPU nebo CPU. To ze se nekde neco hne kdyz do toho dloubnu je naprd. Stejne jako mi je uplne sumak jestli vybuch bude slozenej z 1000 nebo 100000 castic. Podstatny je, ze ocekavam nasledky odpovidajici fyzice.
Po granatu ma vzniknout krater ... a tady se pokud vubec tak vse resi maximalne nejakou predscriptovanou animaci. Dokud se vyvojari nesmiri s tim, ze doba sriptovani skoncila a ze je treba navrhnou AI tak aby pocitala s hracem ktery postupuje libovolnou cestou, nebude zadna fyzika treba. Vazne nevim proc bych mel v FPS pobihat po ulici, kdyz si muzu prorazit cestu zdi.
https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345690
+
jjjjj: S tymi obmedzniami konzole nemas tak celkom pravdu. Napr. na PS3 mozes robit vsetko co si spominal (Linux, Open Office, napalovanie, tlacenie...) plus prehravat BD disky. Je to prakticky herne a multimedialne zariadenie a pocitac v jednom za zlomok ceny PC.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
rayrebel (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 11:19https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskusejjjjj: S tymi obmedzniami konzole nemas tak celkom pravdu. Napr. na PS3 mozes robit vsetko co si spominal (Linux, Open Office, napalovanie, tlacenie...) plus prehravat BD disky. Je to prakticky herne a multimedialne zariadenie a pocitac v jednom za zlomok ceny PC.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345691
+
John Carmack - 16. srpna 2005 - "Co se týče fyziku urychlujících PPU karet, jako Ageia PhysX, Carmack to vidí tak, že jejich dopad na výkon počítače při hraní (čímž má na mysli patrně odlehčení hlavnímu procesoru o výpočty fyziky) nebude příliš velký."
RH k podobnému, jen poněkud ostřeji vyjádřenému závěru dochází až za dalších 8 měsíců - Středa, 26.04.06 - "...Ageia PhysX je cesta zpět ..."
23. 7. 2007 - 11:21https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseRadek Hulán: Takže si to shrňme:
John Carmack - 16. srpna 2005 - "Co se týče fyziku urychlujících PPU karet, jako Ageia PhysX, Carmack to vidí tak, že jejich dopad na výkon počítače při hraní (čímž má na mysli patrně odlehčení hlavnímu procesoru o výpočty fyziky) nebude příliš velký."
RH k podobnému, jen poněkud ostřeji vyjádřenému závěru dochází až za dalších 8 měsíců - Středa, 26.04.06 - "...Ageia PhysX je cesta zpět ..."
http://cdr.cz/a/15003
http://radekhulan.cz/item/ageia-physx-je-cesta-do-pekelhttps://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345694
+
Nojo, Hulan je proste Hulan, po Aleskovi Spamerovi Trotlikovi je to moje nejoblibenejsi inetova osobnost.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
forbidden https://diit.cz/profil/forbidden
23. 7. 2007 - 11:30https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseNojo, Hulan je proste Hulan, po Aleskovi Spamerovi Trotlikovi je to moje nejoblibenejsi inetova osobnost.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345697
+
Hulan je take muj oblibeny internetovy komik, ale to, ze musim jeho blaboly cist i na CDR me lehce znechutilo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hkr ptr https://diit.cz/profil/lewit
23. 7. 2007 - 11:36https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseHulan je take muj oblibeny internetovy komik, ale to, ze musim jeho blaboly cist i na CDR me lehce znechutilo.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345698
+
Nemá cenu se hádat kdo co řekl první - já PhysX karty označil jako pičovinu hned jak jsem o nich před lety přečetl první zmínku...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ukulele (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 12:40https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseNemá cenu se hádat kdo co řekl první - já PhysX karty označil jako pičovinu hned jak jsem o nich před lety přečetl první zmínku...https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345707
+
...ostatně obecné počítání ?takřka čehokoli? se nám pomalu rozjíždí...
hmmmm hitorie se opakuje :-)
sila koprocesoru se projevila (teda na ze by to drive nebylo, ale proste tohle bylo nejvice videt pronormalni lidi) preci jiz v roce 1984 kdy vzesla prvni Amiga :-)
taky mela na hodne veci koprocesory aby se odlehcilo hlavni cpu
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TRT (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 13:13https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse...ostatně obecné počítání ?takřka čehokoli? se nám pomalu rozjíždí...
hmmmm hitorie se opakuje :-)
sila koprocesoru se projevila (teda na ze by to drive nebylo, ale proste tohle bylo nejvice videt pronormalni lidi) preci jiz v roce 1984 kdy vzesla prvni Amiga :-)
taky mela na hodne veci koprocesory aby se odlehcilo hlavni cpuhttps://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345712
+
eee: treba v alze stoji 7377 s dph, intel je ted zlevnil (docela pekne)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
sleeper007 (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 13:13https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseeee: treba v alze stoji 7377 s dph, intel je ted zlevnil (docela pekne)https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345713
+
2 rayrebel: Nesouhlas se "zlomkem ceny" - polovina není zlomek ceny. Dále nesouhlas s tím, že PS3 je počítač - nemůžeš si na ni nainstalovat Wokna, nemůžeš koupit další disk a nestrčíš do ni TV kartu (pokud má PS3 v sobě tuner, poslední část věty škrtnout).
Magneto i jjjjj měli pravdu - konzole je nejlepší, pokud chcete primárně hrát hry a trošku pracovat (Magneto) a je nevhodná, pokud chcete primárně pracovat (jjjjj).
Mimochodem, co když mám rád staré hry a nové mě neberou? :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
goro https://diit.cz/profil/goro
23. 7. 2007 - 13:22https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse2 rayrebel: Nesouhlas se "zlomkem ceny" - polovina není zlomek ceny. Dále nesouhlas s tím, že PS3 je počítač - nemůžeš si na ni nainstalovat Wokna, nemůžeš koupit další disk a nestrčíš do ni TV kartu (pokud má PS3 v sobě tuner, poslední část věty škrtnout).
Magneto i jjjjj měli pravdu - konzole je nejlepší, pokud chcete primárně hrát hry a trošku pracovat (Magneto) a je nevhodná, pokud chcete primárně pracovat (jjjjj).
Mimochodem, co když mám rád staré hry a nové mě neberou? :)https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345716
+
!!! Muj osobni nazor !!!
Trosku sleduji deni kolem CPU, GPU a akceleracnich karet.
Nejdriv co jest dostupne/pripravuje se
*) Ageia PhysX
-- priserny marketing
-- chybi PCI Express
-- ale dobry vykon, zajimave aplikace
-- naposledy jsem o ni slysel minuly tyden pri vydani nove hry
-- podporovana v Unreal Engine 3
*) ClearSpeed CSX600 - pridavna karta pro akceleraci FP vypoctu karta ma 2x specialni procesor - cena cca $7000
-- pouze pro vypocetni silence, mela by byt nasazena na burzovnich pocitacich
-- docela zajimavy pomer vypocetni vykon/spotreba
*) Izreaelska AI Seek - akcelerace AI + path finding algoritmy
-- zatim neni dostupna, ale maji docela zajimava videa na svem webu
*) nVidia CUDA
-- funguje jen na poslednich verzich karet. Navic presnost je pouze 4 byte FLOAT (double vypocty automaticky zaokrouhli na float)
-- jestli se nepletu pocita podle IEEE 754, ale float je v dnesni dobe preci jen malo a graficke karty vic nepodporuji
-- je dobre pocitat matiku na necem co si bere 200W kdyz ostatni to same umeji s 5x az 10x mensi spotrebou
*) pocitani fyziky na GPU - uz ted GPU nestaci kreslit v nejnovejsich hrach grafiku a tim spis uz nemaji vypocetni vykon aby pocitaly fyziku na kterou samozrejme nejsou optimalizovane
PS
pro neznalky doporucuju prohlednout http://developer.nvidia.com a precetli si par dokumentu napriklad o Cloth Simulation aby vedeli co vsechno se musi pocitat
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
MaJa_CZ (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 13:41https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse!!! Muj osobni nazor !!!
Trosku sleduji deni kolem CPU, GPU a akceleracnich karet.
Nejdriv co jest dostupne/pripravuje se
*) Ageia PhysX
-- priserny marketing
-- chybi PCI Express
-- ale dobry vykon, zajimave aplikace
-- naposledy jsem o ni slysel minuly tyden pri vydani nove hry
-- podporovana v Unreal Engine 3
*) ClearSpeed CSX600 - pridavna karta pro akceleraci FP vypoctu karta ma 2x specialni procesor - cena cca $7000
-- pouze pro vypocetni silence, mela by byt nasazena na burzovnich pocitacich
-- docela zajimavy pomer vypocetni vykon/spotreba
*) Izreaelska AI Seek - akcelerace AI + path finding algoritmy
-- zatim neni dostupna, ale maji docela zajimava videa na svem webu
*) nVidia CUDA
-- funguje jen na poslednich verzich karet. Navic presnost je pouze 4 byte FLOAT (double vypocty automaticky zaokrouhli na float)
-- jestli se nepletu pocita podle IEEE 754, ale float je v dnesni dobe preci jen malo a graficke karty vic nepodporuji
-- je dobre pocitat matiku na necem co si bere 200W kdyz ostatni to same umeji s 5x az 10x mensi spotrebou
*) pocitani fyziky na GPU - uz ted GPU nestaci kreslit v nejnovejsich hrach grafiku a tim spis uz nemaji vypocetni vykon aby pocitaly fyziku na kterou samozrejme nejsou optimalizovane
PS
pro neznalky doporucuju prohlednout
http://developer.nvidia.com a precetli si par dokumentu napriklad o Cloth Simulation aby vedeli co vsechno se musi pocitathttps://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345719
+
2goro: Asi tak nejak, proste PC je stale daleko univerzalnejsi a konzole se PC cim dal vic blizi a to znamena ze taky narustaji problemy. Uz davno neplati, ze vyvojar pro konzoli vyvyji na predem dany HW. Musi pocitat s tim, ze konzole ma/nema hdd, musi pocitat s tim, ze konzole ma/nema BR/HD mechaniku ... takze pada i vyhoda snadnyho ladeni a vyvoje. O pripadnych moznostech patchovani chyb, ktery sou cim dal "samozrejmejsi" soucasti games po vydani ani nemluve.
2MaJa_CZ: jj, hlavne si urcite koupim druhou grafarnu jen proto, abych dal 8k+ za pofiderni moznost pocitat fyziku. Ageia mela primarne zadotovat vyvoj byt jedinyho lv nejakyho poradnyho hratelnyho demace + nasadit velmi nizky ceny. Ale nejsem managor, treba se jim to takhle vyplati vic.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
jjjjj (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 13:59https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse2goro: Asi tak nejak, proste PC je stale daleko univerzalnejsi a konzole se PC cim dal vic blizi a to znamena ze taky narustaji problemy. Uz davno neplati, ze vyvojar pro konzoli vyvyji na predem dany HW. Musi pocitat s tim, ze konzole ma/nema hdd, musi pocitat s tim, ze konzole ma/nema BR/HD mechaniku ... takze pada i vyhoda snadnyho ladeni a vyvoje. O pripadnych moznostech patchovani chyb, ktery sou cim dal "samozrejmejsi" soucasti games po vydani ani nemluve.
2MaJa_CZ: jj, hlavne si urcite koupim druhou grafarnu jen proto, abych dal 8k+ za pofiderni moznost pocitat fyziku. Ageia mela primarne zadotovat vyvoj byt jedinyho lv nejakyho poradnyho hratelnyho demace + nasadit velmi nizky ceny. Ale nejsem managor, treba se jim to takhle vyplati vic.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345722
+
goro: Cez USB je pripojenie dalsieho HDD alebo TV tuneru bezproblemova zalezitost (resp. otazka driverov). Ak hras hry, tak si treba uvedomit, ze cim je konzola starsia, kvalita hier ide hore (konzola tzv. zreje). U PC je to naopak - udrzat ho pocas zivotneho cyklu na spici je nakladna zalezitost. Ze na PS3 nie je mozne rozbehat WinOS je, vzhladom na ostatne vyhody, akceptovatelny nedostatok.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
rayrebel (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 14:05https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskusegoro: Cez USB je pripojenie dalsieho HDD alebo TV tuneru bezproblemova zalezitost (resp. otazka driverov). Ak hras hry, tak si treba uvedomit, ze cim je konzola starsia, kvalita hier ide hore (konzola tzv. zreje). U PC je to naopak - udrzat ho pocas zivotneho cyklu na spici je nakladna zalezitost. Ze na PS3 nie je mozne rozbehat WinOS je, vzhladom na ostatne vyhody, akceptovatelny nedostatok. https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345724
+
jjjjj: PS3 ma VZDY HDD a ma VZDY BD mechaniku, takze tu niet co riesit.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
rayrebel (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 14:07https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskusejjjjj: PS3 ma VZDY HDD a ma VZDY BD mechaniku, takze tu niet co riesit. https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345725
+
23. 7. 2007 - 14:56https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseto radek hulan: nepodobá sa tvoj prispevok, na pseudo-odbornika? Sám si písal, že akí teenageri píšu somariny po diskusiach..... dam aj link http://radekhulan.cz/item/teenageri-na-internetu-aneb-diskusni-zumpa
Hned prvý termin....čiže? trafená hus zagágala ???https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345753
+
Miluju debaty že na hry si musím koupit konzoli. S takovejma lidma bych si chtěl zahrát nějakou realtimovou strategii. Oni na gamepadu, já klávesnice a myš. (třeba Starcraft, těch pár klávesových zkratek co znám by mi jistě pomohlo)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pavelll (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 15:04https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseMiluju debaty že na hry si musím koupit konzoli. S takovejma lidma bych si chtěl zahrát nějakou realtimovou strategii. Oni na gamepadu, já klávesnice a myš. (třeba Starcraft, těch pár klávesových zkratek co znám by mi jistě pomohlo)https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345755
+
Pavelll : skoda reci, take hlupe navrhy to vzdy boli aj budu. vzdy to navrhne clovek co PC hram velmi neprisiel na chut alebo sa dokonca vobec nehra. PC a konzoly su samozrejme velmi rozdielne zariadenia urcene pre rozne skupiny ludi. nedaju sa porovnavat. bez ohladu na to ci porovnaveme software alebo hardaware.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
CrazyHorse (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 15:12https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskusePavelll : skoda reci, take hlupe navrhy to vzdy boli aj budu. vzdy to navrhne clovek co PC hram velmi neprisiel na chut alebo sa dokonca vobec nehra. PC a konzoly su samozrejme velmi rozdielne zariadenia urcene pre rozne skupiny ludi. nedaju sa porovnavat. bez ohladu na to ci porovnaveme software alebo hardaware.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345756
+
To by me zajimalo jak si na konzoli zaparite treba v autobusu, kdyz mate chvilku cas a neni zrovna do ceho sprtnout ja treba preferuju NB a sem taky v klidu. Hry prece nejsou o kvalite zobrazeni ale o hratelnosti.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Eledin (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 15:34https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseTo by me zajimalo jak si na konzoli zaparite treba v autobusu, kdyz mate chvilku cas a neni zrovna do ceho sprtnout ja treba preferuju NB a sem taky v klidu. Hry prece nejsou o kvalite zobrazeni ale o hratelnosti.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345774
+
MaJa_CZ: "je dobre pocitat matiku na necem co si bere 200W kdyz ostatni to same umeji s 5x az 10x mensi spotrebou"
...až na to, že tak jako tak je na hry potřeba grafika, takže to není grafika nebo PhysX, ale grafika nebo PhysX a grafika, což asi pro většinu hráčů bude snadná volba.
Každopádně v čem má PhysX docela velkou nevýhodu: každopádně bude muset mít u sebe nějakou paměť. A jak známo, paměť tvoří podstatnou část ceny, takže každopádně přidat další jádro na grafiku (která už svou paměť má) anebo na procesor (který má RAM) vyjde daleko levněji.
Jinak Hulána nekomentuju a doporučuji ostatním totéž ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Joker_ (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 16:19https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseMaJa_CZ: "je dobre pocitat matiku na necem co si bere 200W kdyz ostatni to same umeji s 5x az 10x mensi spotrebou"
...až na to, že tak jako tak je na hry potřeba grafika, takže to není grafika nebo PhysX, ale grafika nebo PhysX a grafika, což asi pro většinu hráčů bude snadná volba.
Každopádně v čem má PhysX docela velkou nevýhodu: každopádně bude muset mít u sebe nějakou paměť. A jak známo, paměť tvoří podstatnou část ceny, takže každopádně přidat další jádro na grafiku (která už svou paměť má) anebo na procesor (který má RAM) vyjde daleko levněji.
Jinak Hulána nekomentuju a doporučuji ostatním totéž ;-)https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345816
+
Crazyhorse: Nerekl bych, ze konzole a PC jsou pro ruzne skupiny lidi. Ja jsem hral dlouha leta hry na PC a pred 1/2 rokem jsem presel na X360. Pocitac mam doma taky (na Net, video, paleni, stahovani, psani, tabulky, ...), ale mam uz 4 roky starou sunku a dalsich par let mi vystaci. Zatimco hry na konzoli budu hrat za cenu konzole (12.000 Kč) taky dalsich par let (nove konzole se dnes vydavaji za cca 4-5 let) a penize nemusim strkat do HW, ale budu si za ne kupovat hry. A vsechno mi pojede v maximalni kvalite, zatimco na PC je hrani vec buď velkych investic do high-end grafiky (CPU, pameti, zdroje) nebo veci kompromisu v kvalite (hrani na nizsi detaily, v nizsim rozliseni a s nizsim framerate).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Redsnake (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 17:07https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseCrazyhorse: Nerekl bych, ze konzole a PC jsou pro ruzne skupiny lidi. Ja jsem hral dlouha leta hry na PC a pred 1/2 rokem jsem presel na X360. Pocitac mam doma taky (na Net, video, paleni, stahovani, psani, tabulky, ...), ale mam uz 4 roky starou sunku a dalsich par let mi vystaci. Zatimco hry na konzoli budu hrat za cenu konzole (12.000 Kč) taky dalsich par let (nove konzole se dnes vydavaji za cca 4-5 let) a penize nemusim strkat do HW, ale budu si za ne kupovat hry. A vsechno mi pojede v maximalni kvalite, zatimco na PC je hrani vec buď velkych investic do high-end grafiky (CPU, pameti, zdroje) nebo veci kompromisu v kvalite (hrani na nizsi detaily, v nizsim rozliseni a s nizsim framerate).https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345837
+
jjjjjj je fakt, že se musi řešit otázka konzole má nebo nema HDD (dnes spíš má nebo nemá volné místo na HDD) ale to je jen otázka rychlosti přístupu k datům a) na disku jsou mapy ke hře a tak nahrávám z hdd b) data na hdd nejsou, nahravam z média. Otázka použité mechaniky také nehraje roli (u PS-3 následující text neplatí) - úprava pro více médií nebo kvalitnější rozlišení ve videosekvencích také není problém, ostatní HW je však shodný. Na kterékoliv konzoli daného typu si může dovolit programátor obejít "OS" a naprogramovat rychlejší rutiny přímo na míru např. PS-3. Nemusí totiž řešit, kolik má daný stroj jader v CPU, jakého je typu, kolik vykreslovacích jednotek má grafika kolik paměti a další řady problémů spojených s PC. Ano na PC to jde dělat daleko víc, ale za jakou cenu? Potřebuju snad v PC silmou grafiku, abych si nadatloval dopis vytiskl fotografii nebo vypálil film? Daleko vhodnější mi připadá pořídit si konzoli na hry a normální PC na to ostatní.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Richard Pluhařík https://diit.cz/profil/xxl
23. 7. 2007 - 19:24https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskusejjjjjj je fakt, že se musi řešit otázka konzole má nebo nema HDD (dnes spíš má nebo nemá volné místo na HDD) ale to je jen otázka rychlosti přístupu k datům a) na disku jsou mapy ke hře a tak nahrávám z hdd b) data na hdd nejsou, nahravam z média. Otázka použité mechaniky také nehraje roli (u PS-3 následující text neplatí) - úprava pro více médií nebo kvalitnější rozlišení ve videosekvencích také není problém, ostatní HW je však shodný. Na kterékoliv konzoli daného typu si může dovolit programátor obejít "OS" a naprogramovat rychlejší rutiny přímo na míru např. PS-3. Nemusí totiž řešit, kolik má daný stroj jader v CPU, jakého je typu, kolik vykreslovacích jednotek má grafika kolik paměti a další řady problémů spojených s PC. Ano na PC to jde dělat daleko víc, ale za jakou cenu? Potřebuju snad v PC silmou grafiku, abych si nadatloval dopis vytiskl fotografii nebo vypálil film? Daleko vhodnější mi připadá pořídit si konzoli na hry a normální PC na to ostatní. https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345882
+
Ageia PhysX ma na sobe 128MB pameti pokud se nepletu. Coz muze byt naprosto dostatecne pro vetsinu vypoctu kolizi + joints. Horsi uz to samozrejme je u Cloth Simulation + Fluid Dynamics. Pouhe pridani GPU na grafiku neznamena 2x zvyseni vykonu, protoze obe jadra musi pristupovat ke sdilenym castem pameti.
Specializovany procesor ma vzdy vyssi vykon v pomeru proti spotrebe oproti normalnimu pripadne procesoru ktery puvodne delal neco jineho.
A specializace muze byt velmi jednoducha treba jen HW podpora vypoctu Ax + B, ktera je dobre pouzitelna u matic.
Navic HW podporene paralelni algoritmy mohou mit docela peknou slozitost O(1) nerozdil od O(n) na jednoprocesorovem stroji.
Jinak samozrejme vetsina her pouzivaji fyzikalni engine i specialni cast pro AI. HW ma jen zvysit pocty provedenych vypoctu za sekundu a tim umoznit vyssi realisticnost her.
Priklad tenis. Pred "nekolika" lety byl tenis jen dve carky a ctverecek litajici po obrazovce. Nyni mate tenis ve 3D s hraci kteri vypadaji pomalu lepe nez ve skutecnosti a u vypoctu uz nestaci mit jen odrazy ve 2D. Najednou se micek pohybuje ve 3D kdy pri odrazu je mozne vzit v uvahu vliv povrchu dvorce. A muzete hrat proti pocitaci ktery at chcete nebo se musi tvarit jako "inteligentni souper"
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
MaJa_CZ (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2007 - 20:07https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseReakce na "Joker_"
Ageia PhysX ma na sobe 128MB pameti pokud se nepletu. Coz muze byt naprosto dostatecne pro vetsinu vypoctu kolizi + joints. Horsi uz to samozrejme je u Cloth Simulation + Fluid Dynamics. Pouhe pridani GPU na grafiku neznamena 2x zvyseni vykonu, protoze obe jadra musi pristupovat ke sdilenym castem pameti.
Specializovany procesor ma vzdy vyssi vykon v pomeru proti spotrebe oproti normalnimu pripadne procesoru ktery puvodne delal neco jineho.
A specializace muze byt velmi jednoducha treba jen HW podpora vypoctu Ax + B, ktera je dobre pouzitelna u matic.
Navic HW podporene paralelni algoritmy mohou mit docela peknou slozitost O(1) nerozdil od O(n) na jednoprocesorovem stroji.
Jinak samozrejme vetsina her pouzivaji fyzikalni engine i specialni cast pro AI. HW ma jen zvysit pocty provedenych vypoctu za sekundu a tim umoznit vyssi realisticnost her.
Priklad tenis. Pred "nekolika" lety byl tenis jen dve carky a ctverecek litajici po obrazovce. Nyni mate tenis ve 3D s hraci kteri vypadaji pomalu lepe nez ve skutecnosti a u vypoctu uz nestaci mit jen odrazy ve 2D. Najednou se micek pohybuje ve 3D kdy pri odrazu je mozne vzit v uvahu vliv povrchu dvorce. A muzete hrat proti pocitaci ktery at chcete nebo se musi tvarit jako "inteligentni souper"https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345886
+
Redsnake : no, su. len niektory ludia patria do obidvoch skupin ;) pravdu povediac, nikdy by som si nekupil zariadenie v ktorom sa nemozem hrabat a vylepsovat. a to mi da iba PC a nie konzola. to som chcel povedat. a co poznam uzivatelov konzoli tak tym skor zalezi na bezproblemovom hrani hier. nemaju zaujem sa hrat este aj zo samotmym zariadenim. proste je to o niecom inom. preto hovorim ze sa to neda porovnavat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
CrazyHorse (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2007 - 07:51https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseRedsnake : no, su. len niektory ludia patria do obidvoch skupin ;) pravdu povediac, nikdy by som si nekupil zariadenie v ktorom sa nemozem hrabat a vylepsovat. a to mi da iba PC a nie konzola. to som chcel povedat. a co poznam uzivatelov konzoli tak tym skor zalezi na bezproblemovom hrani hier. nemaju zaujem sa hrat este aj zo samotmym zariadenim. proste je to o niecom inom. preto hovorim ze sa to neda porovnavat.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-345983
+
Ageia nepochopila pozadavky trhu a uvedla hiend reseni bez low/mid endu (napr 2x pomalejsi cip a 2x mene pameti) a uplne zaignorovala integrovana reseni. Sice uzavreli dohodu s ASUS a jeste jednou ci dvema spolecnostmi na vyrobu tech drahych kartu s pameti, ale nenapadlo je nabidnou levny ci ultralevny cip bez pameti (vyuzivajic systemovou pamet) co by se integroval na desky jako napr. zvukova karta. Nikomu by nevadilo, ze je napriklad 2-4x pomalejsi nez ten co je na karte. Vsadim boty, ze i kdyby cip byl prilis drahy pro low/mid end desky tak by se prosadil na hiend i fanjsmekr modelech (ASUS, DFI atp). Navic pokud by pridali moznost sparovat PPU na desce a karte (popripade vice karet) skrze ovladace, tak uz by to bylo zajimave. Ale holt ta cena a navic ten PCIe (ironie osudu, ze ukazkove karty mely jak PCI tak PCIe rozhrani).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
David Foltyn https://diit.cz/profil/dwarden
24. 7. 2007 - 09:54https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseAgeia nepochopila pozadavky trhu a uvedla hiend reseni bez low/mid endu (napr 2x pomalejsi cip a 2x mene pameti) a uplne zaignorovala integrovana reseni. Sice uzavreli dohodu s ASUS a jeste jednou ci dvema spolecnostmi na vyrobu tech drahych kartu s pameti, ale nenapadlo je nabidnou levny ci ultralevny cip bez pameti (vyuzivajic systemovou pamet) co by se integroval na desky jako napr. zvukova karta. Nikomu by nevadilo, ze je napriklad 2-4x pomalejsi nez ten co je na karte. Vsadim boty, ze i kdyby cip byl prilis drahy pro low/mid end desky tak by se prosadil na hiend i fanjsmekr modelech (ASUS, DFI atp). Navic pokud by pridali moznost sparovat PPU na desce a karte (popripade vice karet) skrze ovladace, tak uz by to bylo zajimave. Ale holt ta cena a navic ten PCIe (ironie osudu, ze ukazkove karty mely jak PCI tak PCIe rozhrani).https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-346004
+
2xxl: Jenze to ses minimalne na 1,5nasobku ceny porizeni jednoho vykoneho PC. Memu PC je, pokud budu pocitat zaklad 5+let. Za tu dobu sem prihodil nejakou RAM, vymenil CPU a grafarnu, rekneme ze jsem to doho dal cca 1/3 ceny noveho stroje (10kKc). Nezahraju si nektery nejnovejsi veci v max detailech, ale to je neschopnosti tvurcu. Treba C&C mi jede vpohode 1920*1200 na 6600GT + XP-M 2600@3000.
Kdybych byl u kombinace konzole+PC, nejspis bych tu pamet musel pridat stejne, grafarna by mi zustala, ale v kazdym pripade bych "musel" koupit novou konzoli + odpovidajici HD zobrazovadlo. Takze by me ten upgrade stal v nejlepsim pripade 30kKc.
Ted mi rekni, co je vyhodnejsi.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jjjjj (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2007 - 09:55https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse2xxl: Jenze to ses minimalne na 1,5nasobku ceny porizeni jednoho vykoneho PC. Memu PC je, pokud budu pocitat zaklad 5+let. Za tu dobu sem prihodil nejakou RAM, vymenil CPU a grafarnu, rekneme ze jsem to doho dal cca 1/3 ceny noveho stroje (10kKc). Nezahraju si nektery nejnovejsi veci v max detailech, ale to je neschopnosti tvurcu. Treba C&C mi jede vpohode 1920*1200 na 6600GT + XP-M 2600@3000.
Kdybych byl u kombinace konzole+PC, nejspis bych tu pamet musel pridat stejne, grafarna by mi zustala, ale v kazdym pripade bych "musel" koupit novou konzoli + odpovidajici HD zobrazovadlo. Takze by me ten upgrade stal v nejlepsim pripade 30kKc.
Ted mi rekni, co je vyhodnejsi.
https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-346005
+
jjjjj: Ak si clovek, ktory skutocne rad hra hry, tak za 5 rokov si nuteny do PC investovat podstatne viac ako 10000. PC z pohladu herneho priemyslu starne sialenym tempom (generacia = cca 1 polrok). Konzola ma pocitanu zivotnost cca 5-7 rokov (PS2 ma 7 rokov a ide dalej, u PS3 sa pocita taktiez s minimalne 7 rokmi). Ak si clovek, pre ktoreho hry nie su velmi zaujimave (vzhladom na tvoju investiciu 10000/5 rokov myslim, ze to tak je), potom pre teba nema zmysel konzolu kupovat. Ta je predovsetkym o hrach. PS3 je vsak skutocne univerzalny stroj. Prakticky jedina vaznejsia odlisnost od PC (co sa tyka funkcionality) je nemoznost nainstalovat WinOS, inak su moznosti prakticky rovnake. O vyhodach ako hlucnost alebo spotreba netreba snad ani hovorit. Ak by si chcel rovnaku kvalitu a moznosti dosiahnut na PC, skus si sam spocitat, co by ta to stalo.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
rayrebel (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2007 - 10:23https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskusejjjjj: Ak si clovek, ktory skutocne rad hra hry, tak za 5 rokov si nuteny do PC investovat podstatne viac ako 10000. PC z pohladu herneho priemyslu starne sialenym tempom (generacia = cca 1 polrok). Konzola ma pocitanu zivotnost cca 5-7 rokov (PS2 ma 7 rokov a ide dalej, u PS3 sa pocita taktiez s minimalne 7 rokmi). Ak si clovek, pre ktoreho hry nie su velmi zaujimave (vzhladom na tvoju investiciu 10000/5 rokov myslim, ze to tak je), potom pre teba nema zmysel konzolu kupovat. Ta je predovsetkym o hrach. PS3 je vsak skutocne univerzalny stroj. Prakticky jedina vaznejsia odlisnost od PC (co sa tyka funkcionality) je nemoznost nainstalovat WinOS, inak su moznosti prakticky rovnake. O vyhodach ako hlucnost alebo spotreba netreba snad ani hovorit. Ak by si chcel rovnaku kvalitu a moznosti dosiahnut na PC, skus si sam spocitat, co by ta to stalo.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-346026
+
rayrebel: hele nedelas nahodou u Sony? uz to trochu prehanis, investice do PC v radu 10000Kc za 5 let je uplne realni, musis pocitat s tim, ze stary hardware je vzdy moznost prodat a nejake penize se ti vrati.... z konzole postupem casu prodas co? ta ti bude jen starnout a starnout pred ocima a kazdym dnem bude jeji cena klesat....
A taky nezapominej, ze hodne lidi (vratane mne) nechce hrat hry na gamepadu, at uz je to ovladac kterekoliv konzole. Porad tady mluvis o Linuxu, jak je super ze jede na PS3 a to ze nejede Win prakticky nic neznamena... tak mi rekni kolik her je pro Linux a kolik pro Win?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
oppppp (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2007 - 10:40https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuserayrebel: hele nedelas nahodou u Sony? uz to trochu prehanis, investice do PC v radu 10000Kc za 5 let je uplne realni, musis pocitat s tim, ze stary hardware je vzdy moznost prodat a nejake penize se ti vrati.... z konzole postupem casu prodas co? ta ti bude jen starnout a starnout pred ocima a kazdym dnem bude jeji cena klesat....
A taky nezapominej, ze hodne lidi (vratane mne) nechce hrat hry na gamepadu, at uz je to ovladac kterekoliv konzole. Porad tady mluvis o Linuxu, jak je super ze jede na PS3 a to ze nejede Win prakticky nic neznamena... tak mi rekni kolik her je pro Linux a kolik pro Win?https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-346031
+
oppppp:
1)Konzola starne, ale kvalita hier na nu ide stale hore. U PC kvalita hier klesa, resp. clovek je nuteny ku kompromisom v konfiguracii kvality aby pri novsich hrach udrzal aky-taky framerate
2)Cena konzole v case klesa, ale to aj cena PC
3)Linux v PS3 nie je kvoli hram, ale prave kvoli rozsireniu moznosti vyuzitia konzoly ako PC. Hry su predsa pre konzolu nativnou komoditou bez vazby na nejaky OS, ak je vobec nejaky podporovany
BTW:So SONY nemam nic spolocne, len som tu vyslovil par nazorov z praxe. Mnohi tu hodnotia konzoly na zaklade precitaneho a vacsinou su to nazory, ktore boli pravdive viac rokov dozadu. Situacia sa vsak zmenila. PS3 je specificky pripad. Technologicky je medzi konzolami na sucasnom trhu najdalej prave svojou otvorenostou a pritomnostou podporovaneho OS. Ak vsak hry nehravas, nema pre teba zmysel tieto otazky riesit - konzola nie je pre teba.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
rayrebel (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2007 - 12:57https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseoppppp:
1)Konzola starne, ale kvalita hier na nu ide stale hore. U PC kvalita hier klesa, resp. clovek je nuteny ku kompromisom v konfiguracii kvality aby pri novsich hrach udrzal aky-taky framerate
2)Cena konzole v case klesa, ale to aj cena PC
3)Linux v PS3 nie je kvoli hram, ale prave kvoli rozsireniu moznosti vyuzitia konzoly ako PC. Hry su predsa pre konzolu nativnou komoditou bez vazby na nejaky OS, ak je vobec nejaky podporovany
BTW:So SONY nemam nic spolocne, len som tu vyslovil par nazorov z praxe. Mnohi tu hodnotia konzoly na zaklade precitaneho a vacsinou su to nazory, ktore boli pravdive viac rokov dozadu. Situacia sa vsak zmenila. PS3 je specificky pripad. Technologicky je medzi konzolami na sucasnom trhu najdalej prave svojou otvorenostou a pritomnostou podporovaneho OS. Ak vsak hry nehravas, nema pre teba zmysel tieto otazky riesit - konzola nie je pre teba.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-346124
+
"Specializovany procesor ma vzdy vyssi vykon v pomeru proti spotrebe oproti normalnimu pripadne procesoru ktery puvodne delal neco jineho."
To je sice pěkné a dokonce i pravdivé, ale má to dvě trhliny.
1. Ve většině případů nejde o poměr spotřeba/výkon, ale o poměr cena/výkon. A ten se často velmi výrazně liší.
2. GPU je specializovaná výpočetní jendotka, ale shader core současných grafických čipů nijak úzce specializované není. Na těchto jednotkách již není prováděn jen pixel shading, ale i vertex shading a geometry shading, které mají dost odlišné požadavky, dále postprocessing videa (deblocking, denoise, deinterlacing, sharpening... běžně se to neví, ale pro tyto procesy nemají grafické čipy implementovánu fixní jednotku, ale jsou z 90% řešeny přes shader core), ve kterém je GPU o příkonu srovnatelném s CPU vždy rychlejší (přičemž cena takové grafické karty je nižší, než cena onoho CPU). Pokud se pamatuju, tak asi tři roky zpět pracovala firma BionicFX na softwarovém rozhraní pro akceleraci 3D zvuku na grafickém čipu a podle jejich vyjádření poskytoval low-endový grafický čip vyšší výkon, než high-endové CPU. A stejně tak před časem ATi prezentovala fyzikální dema velmi podobná demům od agei akcelerovaná na RV530, přičemž i výsledky byly obdobné (ano, ATi samozřejmě měla dema optimalizovaná pro svůj grafický čip, ales tejně tak měla i Ageia svá dema optimalzivaná pro svůj fyzikální čip). Takže shader core u současných grafických čipů, které mají aritmetickou část plně oddělenou, je opravdu hodně univerzální a i když je spotřeba těchto čipů např. 2-3x vyšší, než u současných CPU, tak v mnohých situacích nabízí výkon i více než 20-30x vyšší (v souvislosti s tím mě napadl ještě další příklad - folding@home)
Co se týká přesnosti na G8x - někdy během Q3 by měla být oficiálně uvedena podpora pro double precision :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2007 - 21:07https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseMaJa_CZ:
"Specializovany procesor ma vzdy vyssi vykon v pomeru proti spotrebe oproti normalnimu pripadne procesoru ktery puvodne delal neco jineho."
To je sice pěkné a dokonce i pravdivé, ale má to dvě trhliny.
1. Ve většině případů nejde o poměr spotřeba/výkon, ale o poměr cena/výkon. A ten se často velmi výrazně liší.
2. GPU je specializovaná výpočetní jendotka, ale shader core současných grafických čipů nijak úzce specializované není. Na těchto jednotkách již není prováděn jen pixel shading, ale i vertex shading a geometry shading, které mají dost odlišné požadavky, dále postprocessing videa (deblocking, denoise, deinterlacing, sharpening... běžně se to neví, ale pro tyto procesy nemají grafické čipy implementovánu fixní jednotku, ale jsou z 90% řešeny přes shader core), ve kterém je GPU o příkonu srovnatelném s CPU vždy rychlejší (přičemž cena takové grafické karty je nižší, než cena onoho CPU). Pokud se pamatuju, tak asi tři roky zpět pracovala firma BionicFX na softwarovém rozhraní pro akceleraci 3D zvuku na grafickém čipu a podle jejich vyjádření poskytoval low-endový grafický čip vyšší výkon, než high-endové CPU. A stejně tak před časem ATi prezentovala fyzikální dema velmi podobná demům od agei akcelerovaná na RV530, přičemž i výsledky byly obdobné (ano, ATi samozřejmě měla dema optimalizovaná pro svůj grafický čip, ales tejně tak měla i Ageia svá dema optimalzivaná pro svůj fyzikální čip). Takže shader core u současných grafických čipů, které mají aritmetickou část plně oddělenou, je opravdu hodně univerzální a i když je spotřeba těchto čipů např. 2-3x vyšší, než u současných CPU, tak v mnohých situacích nabízí výkon i více než 20-30x vyšší (v souvislosti s tím mě napadl ještě další příklad - folding@home)
Co se týká přesnosti na G8x - někdy během Q3 by měla být oficiálně uvedena podpora pro double precision :-)https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-346256
+
CAu muzé mi nekdo vysvetlit co to je fyzikalni akcelator/resp.AGEIA physx ?jj trosec lamackej dotaz...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tommA https://diit.cz/profil/tomma
24. 8. 2007 - 18:47https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuseCAu muzé mi nekdo vysvetlit co to je fyzikalni akcelator/resp.AGEIA physx ?jj trosec lamackej dotaz...https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-352492
+
>>tomma - prostě specializovaný výpočetní procesor pro fyzikální výpočty -> třeba pro výpočet odryzivosti a chování vody, pro výpočet dráhy a způsobu padajícího předmětu, pro výpočet deformací takto dopadlého předmětu a podobně... Je to jen k tomu, aby se výpočty z CPU přesunuly na speciální kartu, kde mají být rychlejší. ale v době "množení" jader v CPU i v GPU si myslím, že je to ... ehm ... no ... na nic :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tom_ (neověřeno) https://diit.cz
28. 8. 2007 - 13:22https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse>>tomma - prostě specializovaný výpočetní procesor pro fyzikální výpočty -> třeba pro výpočet odryzivosti a chování vody, pro výpočet dráhy a způsobu padajícího předmětu, pro výpočet deformací takto dopadlého předmětu a podobně... Je to jen k tomu, aby se výpočty z CPU přesunuly na speciální kartu, kde mají být rychlejší. ale v době "množení" jader v CPU i v GPU si myslím, že je to ... ehm ... no ... na nic :)https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskuse#comment-352986
+
Diskuse k Ageia PhysX, jak to s tebou, devče, vypadá?https://diit.cz/clanek/ageia-physx-jak-to-s-tebou-devce-vypada/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Mám podobný pocit.
hlavne ze si niektore hry instaluju akysi "Ageia PhysX" soft.
No já mám takový pocit, že Aegia už zaspala a dnes může prodat pouze neinformovaným uživatelům, nebo těm, kteří nemají problém s penězi. Takže žádné mračka, ale hlubiny vod a oceánů a karta je vidět pouze z ponorky.
Hlavne nechapem ludi co si na hranie kupuju extremne drahe PC komponenty a pritom staci vysolit par tisic za konzolu a o hranie je postarane ;-)
No jo, Carmack to ví až teď, já o PhysX jako o propadáku a špatném konceptu psal již před rokem a půl, po uvedení (a to bylo řevu puebscentů)...
http://radekhulan.cz/item/ageia-physx-je-cesta-do-pekel
Nechápu jak z věty : Jsou tomu necelé dva roky, kdy jsme zmínili názor jednoho z nejznámějších herních vývojářů, Johna Carmacka, na PhysX může někdo vydedukovat - Carmack to ví až dnes.
Radek Hulan: jsi bozsky, jsi uzasny, zboznuji te, podepises se mi na brisko ?
2Magneto: Teba proto, ze na tom stroji nejen gamesi, ale taky pracuji, divaji se na video, ukladaji a vypaluji sva data, ... a tohle vsechno konzole neumi. Navic ta konzole ma uplne stejnou zivotnost jako HW v PC, kazdy 2-3 roky nova. Jeji cena taky neni jen ta krabka, potrebujes jeste zobrazovadlo a PC zobrazovadlo je casto pri daleko lepsich parametrech mnohem levnejsi.
Ve finale kdyz se podivam treba na Xbox, tak je to (smejdskej) PC HW, ocesanej o moznost vybrat si komponenty dle libosti, s nevyresenym chlazenim a spoustou omezujicich funkci, ktere neumoznuji defaultne ten HW pouzivat tak, jak bych si treba pral.
O sosani games nema cenu diskutovat, to lze na obe platformy.
---
K fyzice, videl tu snad nekdo nejakou gamesu, ktera by fyziku skutecne vyuzivala ? A je uplne jedno jesli ji pocita GPU, FPU nebo CPU. To ze se nekde neco hne kdyz do toho dloubnu je naprd. Stejne jako mi je uplne sumak jestli vybuch bude slozenej z 1000 nebo 100000 castic. Podstatny je, ze ocekavam nasledky odpovidajici fyzice.
Po granatu ma vzniknout krater ... a tady se pokud vubec tak vse resi maximalne nejakou predscriptovanou animaci. Dokud se vyvojari nesmiri s tim, ze doba sriptovani skoncila a ze je treba navrhnou AI tak aby pocitala s hracem ktery postupuje libovolnou cestou, nebude zadna fyzika treba. Vazne nevim proc bych mel v FPS pobihat po ulici, kdyz si muzu prorazit cestu zdi.
jjjjj: S tymi obmedzniami konzole nemas tak celkom pravdu. Napr. na PS3 mozes robit vsetko co si spominal (Linux, Open Office, napalovanie, tlacenie...) plus prehravat BD disky. Je to prakticky herne a multimedialne zariadenie a pocitac v jednom za zlomok ceny PC.
kde stojí Core 2 Quad Q6600 lehce přes 7 000 ???
Radek Hulán: Takže si to shrňme:
John Carmack - 16. srpna 2005 - "Co se týče fyziku urychlujících PPU karet, jako Ageia PhysX, Carmack to vidí tak, že jejich dopad na výkon počítače při hraní (čímž má na mysli patrně odlehčení hlavnímu procesoru o výpočty fyziky) nebude příliš velký."
RH k podobnému, jen poněkud ostřeji vyjádřenému závěru dochází až za dalších 8 měsíců - Středa, 26.04.06 - "...Ageia PhysX je cesta zpět ..."
http://cdr.cz/a/15003
http://radekhulan.cz/item/ageia-physx-je-cesta-do-pekel
Nojo, Hulan je proste Hulan, po Aleskovi Spamerovi Trotlikovi je to moje nejoblibenejsi inetova osobnost.
Hulan je take muj oblibeny internetovy komik, ale to, ze musim jeho blaboly cist i na CDR me lehce znechutilo.
Nemá cenu se hádat kdo co řekl první - já PhysX karty označil jako pičovinu hned jak jsem o nich před lety přečetl první zmínku...
...ostatně obecné počítání ?takřka čehokoli? se nám pomalu rozjíždí...
hmmmm hitorie se opakuje :-)
sila koprocesoru se projevila (teda na ze by to drive nebylo, ale proste tohle bylo nejvice videt pronormalni lidi) preci jiz v roce 1984 kdy vzesla prvni Amiga :-)
taky mela na hodne veci koprocesory aby se odlehcilo hlavni cpu
eee: treba v alze stoji 7377 s dph, intel je ted zlevnil (docela pekne)
2 rayrebel: Nesouhlas se "zlomkem ceny" - polovina není zlomek ceny. Dále nesouhlas s tím, že PS3 je počítač - nemůžeš si na ni nainstalovat Wokna, nemůžeš koupit další disk a nestrčíš do ni TV kartu (pokud má PS3 v sobě tuner, poslední část věty škrtnout).
Magneto i jjjjj měli pravdu - konzole je nejlepší, pokud chcete primárně hrát hry a trošku pracovat (Magneto) a je nevhodná, pokud chcete primárně pracovat (jjjjj).
Mimochodem, co když mám rád staré hry a nové mě neberou? :)
!!! Muj osobni nazor !!!
Trosku sleduji deni kolem CPU, GPU a akceleracnich karet.
Nejdriv co jest dostupne/pripravuje se
*) Ageia PhysX
-- priserny marketing
-- chybi PCI Express
-- ale dobry vykon, zajimave aplikace
-- naposledy jsem o ni slysel minuly tyden pri vydani nove hry
-- podporovana v Unreal Engine 3
*) ClearSpeed CSX600 - pridavna karta pro akceleraci FP vypoctu karta ma 2x specialni procesor - cena cca $7000
-- pouze pro vypocetni silence, mela by byt nasazena na burzovnich pocitacich
-- docela zajimavy pomer vypocetni vykon/spotreba
*) Izreaelska AI Seek - akcelerace AI + path finding algoritmy
-- zatim neni dostupna, ale maji docela zajimava videa na svem webu
*) nVidia CUDA
-- funguje jen na poslednich verzich karet. Navic presnost je pouze 4 byte FLOAT (double vypocty automaticky zaokrouhli na float)
-- jestli se nepletu pocita podle IEEE 754, ale float je v dnesni dobe preci jen malo a graficke karty vic nepodporuji
-- je dobre pocitat matiku na necem co si bere 200W kdyz ostatni to same umeji s 5x az 10x mensi spotrebou
*) pocitani fyziky na GPU - uz ted GPU nestaci kreslit v nejnovejsich hrach grafiku a tim spis uz nemaji vypocetni vykon aby pocitaly fyziku na kterou samozrejme nejsou optimalizovane
PS
pro neznalky doporucuju prohlednout
http://developer.nvidia.com a precetli si par dokumentu napriklad o Cloth Simulation aby vedeli co vsechno se musi pocitat
2goro: Asi tak nejak, proste PC je stale daleko univerzalnejsi a konzole se PC cim dal vic blizi a to znamena ze taky narustaji problemy. Uz davno neplati, ze vyvojar pro konzoli vyvyji na predem dany HW. Musi pocitat s tim, ze konzole ma/nema hdd, musi pocitat s tim, ze konzole ma/nema BR/HD mechaniku ... takze pada i vyhoda snadnyho ladeni a vyvoje. O pripadnych moznostech patchovani chyb, ktery sou cim dal "samozrejmejsi" soucasti games po vydani ani nemluve.
2MaJa_CZ: jj, hlavne si urcite koupim druhou grafarnu jen proto, abych dal 8k+ za pofiderni moznost pocitat fyziku. Ageia mela primarne zadotovat vyvoj byt jedinyho lv nejakyho poradnyho hratelnyho demace + nasadit velmi nizky ceny. Ale nejsem managor, treba se jim to takhle vyplati vic.
goro: Cez USB je pripojenie dalsieho HDD alebo TV tuneru bezproblemova zalezitost (resp. otazka driverov). Ak hras hry, tak si treba uvedomit, ze cim je konzola starsia, kvalita hier ide hore (konzola tzv. zreje). U PC je to naopak - udrzat ho pocas zivotneho cyklu na spici je nakladna zalezitost. Ze na PS3 nie je mozne rozbehat WinOS je, vzhladom na ostatne vyhody, akceptovatelny nedostatok.
jjjjj: PS3 ma VZDY HDD a ma VZDY BD mechaniku, takze tu niet co riesit.
to radek hulan: nepodobá sa tvoj prispevok, na pseudo-odbornika? Sám si písal, že akí teenageri píšu somariny po diskusiach..... dam aj link http://radekhulan.cz/item/teenageri-na-internetu-aneb-diskusni-zumpa
Hned prvý termin....čiže? trafená hus zagágala ???
Miluju debaty že na hry si musím koupit konzoli. S takovejma lidma bych si chtěl zahrát nějakou realtimovou strategii. Oni na gamepadu, já klávesnice a myš. (třeba Starcraft, těch pár klávesových zkratek co znám by mi jistě pomohlo)
Pavelll : skoda reci, take hlupe navrhy to vzdy boli aj budu. vzdy to navrhne clovek co PC hram velmi neprisiel na chut alebo sa dokonca vobec nehra. PC a konzoly su samozrejme velmi rozdielne zariadenia urcene pre rozne skupiny ludi. nedaju sa porovnavat. bez ohladu na to ci porovnaveme software alebo hardaware.
To by me zajimalo jak si na konzoli zaparite treba v autobusu, kdyz mate chvilku cas a neni zrovna do ceho sprtnout ja treba preferuju NB a sem taky v klidu. Hry prece nejsou o kvalite zobrazeni ale o hratelnosti.
MaJa_CZ: "je dobre pocitat matiku na necem co si bere 200W kdyz ostatni to same umeji s 5x az 10x mensi spotrebou"
...až na to, že tak jako tak je na hry potřeba grafika, takže to není grafika nebo PhysX, ale grafika nebo PhysX a grafika, což asi pro většinu hráčů bude snadná volba.
Každopádně v čem má PhysX docela velkou nevýhodu: každopádně bude muset mít u sebe nějakou paměť. A jak známo, paměť tvoří podstatnou část ceny, takže každopádně přidat další jádro na grafiku (která už svou paměť má) anebo na procesor (který má RAM) vyjde daleko levněji.
Jinak Hulána nekomentuju a doporučuji ostatním totéž ;-)
Crazyhorse: Nerekl bych, ze konzole a PC jsou pro ruzne skupiny lidi. Ja jsem hral dlouha leta hry na PC a pred 1/2 rokem jsem presel na X360. Pocitac mam doma taky (na Net, video, paleni, stahovani, psani, tabulky, ...), ale mam uz 4 roky starou sunku a dalsich par let mi vystaci. Zatimco hry na konzoli budu hrat za cenu konzole (12.000 Kč) taky dalsich par let (nove konzole se dnes vydavaji za cca 4-5 let) a penize nemusim strkat do HW, ale budu si za ne kupovat hry. A vsechno mi pojede v maximalni kvalite, zatimco na PC je hrani vec buď velkych investic do high-end grafiky (CPU, pameti, zdroje) nebo veci kompromisu v kvalite (hrani na nizsi detaily, v nizsim rozliseni a s nizsim framerate).
jjjjjj je fakt, že se musi řešit otázka konzole má nebo nema HDD (dnes spíš má nebo nemá volné místo na HDD) ale to je jen otázka rychlosti přístupu k datům a) na disku jsou mapy ke hře a tak nahrávám z hdd b) data na hdd nejsou, nahravam z média. Otázka použité mechaniky také nehraje roli (u PS-3 následující text neplatí) - úprava pro více médií nebo kvalitnější rozlišení ve videosekvencích také není problém, ostatní HW je však shodný. Na kterékoliv konzoli daného typu si může dovolit programátor obejít "OS" a naprogramovat rychlejší rutiny přímo na míru např. PS-3. Nemusí totiž řešit, kolik má daný stroj jader v CPU, jakého je typu, kolik vykreslovacích jednotek má grafika kolik paměti a další řady problémů spojených s PC. Ano na PC to jde dělat daleko víc, ale za jakou cenu? Potřebuju snad v PC silmou grafiku, abych si nadatloval dopis vytiskl fotografii nebo vypálil film? Daleko vhodnější mi připadá pořídit si konzoli na hry a normální PC na to ostatní.
Reakce na "Joker_"
Ageia PhysX ma na sobe 128MB pameti pokud se nepletu. Coz muze byt naprosto dostatecne pro vetsinu vypoctu kolizi + joints. Horsi uz to samozrejme je u Cloth Simulation + Fluid Dynamics. Pouhe pridani GPU na grafiku neznamena 2x zvyseni vykonu, protoze obe jadra musi pristupovat ke sdilenym castem pameti.
Specializovany procesor ma vzdy vyssi vykon v pomeru proti spotrebe oproti normalnimu pripadne procesoru ktery puvodne delal neco jineho.
A specializace muze byt velmi jednoducha treba jen HW podpora vypoctu Ax + B, ktera je dobre pouzitelna u matic.
Navic HW podporene paralelni algoritmy mohou mit docela peknou slozitost O(1) nerozdil od O(n) na jednoprocesorovem stroji.
Jinak samozrejme vetsina her pouzivaji fyzikalni engine i specialni cast pro AI. HW ma jen zvysit pocty provedenych vypoctu za sekundu a tim umoznit vyssi realisticnost her.
Priklad tenis. Pred "nekolika" lety byl tenis jen dve carky a ctverecek litajici po obrazovce. Nyni mate tenis ve 3D s hraci kteri vypadaji pomalu lepe nez ve skutecnosti a u vypoctu uz nestaci mit jen odrazy ve 2D. Najednou se micek pohybuje ve 3D kdy pri odrazu je mozne vzit v uvahu vliv povrchu dvorce. A muzete hrat proti pocitaci ktery at chcete nebo se musi tvarit jako "inteligentni souper"
Redsnake : no, su. len niektory ludia patria do obidvoch skupin ;) pravdu povediac, nikdy by som si nekupil zariadenie v ktorom sa nemozem hrabat a vylepsovat. a to mi da iba PC a nie konzola. to som chcel povedat. a co poznam uzivatelov konzoli tak tym skor zalezi na bezproblemovom hrani hier. nemaju zaujem sa hrat este aj zo samotmym zariadenim. proste je to o niecom inom. preto hovorim ze sa to neda porovnavat.
Ageia nepochopila pozadavky trhu a uvedla hiend reseni bez low/mid endu (napr 2x pomalejsi cip a 2x mene pameti) a uplne zaignorovala integrovana reseni. Sice uzavreli dohodu s ASUS a jeste jednou ci dvema spolecnostmi na vyrobu tech drahych kartu s pameti, ale nenapadlo je nabidnou levny ci ultralevny cip bez pameti (vyuzivajic systemovou pamet) co by se integroval na desky jako napr. zvukova karta. Nikomu by nevadilo, ze je napriklad 2-4x pomalejsi nez ten co je na karte. Vsadim boty, ze i kdyby cip byl prilis drahy pro low/mid end desky tak by se prosadil na hiend i fanjsmekr modelech (ASUS, DFI atp). Navic pokud by pridali moznost sparovat PPU na desce a karte (popripade vice karet) skrze ovladace, tak uz by to bylo zajimave. Ale holt ta cena a navic ten PCIe (ironie osudu, ze ukazkove karty mely jak PCI tak PCIe rozhrani).
2xxl: Jenze to ses minimalne na 1,5nasobku ceny porizeni jednoho vykoneho PC. Memu PC je, pokud budu pocitat zaklad 5+let. Za tu dobu sem prihodil nejakou RAM, vymenil CPU a grafarnu, rekneme ze jsem to doho dal cca 1/3 ceny noveho stroje (10kKc). Nezahraju si nektery nejnovejsi veci v max detailech, ale to je neschopnosti tvurcu. Treba C&C mi jede vpohode 1920*1200 na 6600GT + XP-M 2600@3000.
Kdybych byl u kombinace konzole+PC, nejspis bych tu pamet musel pridat stejne, grafarna by mi zustala, ale v kazdym pripade bych "musel" koupit novou konzoli + odpovidajici HD zobrazovadlo. Takze by me ten upgrade stal v nejlepsim pripade 30kKc.
Ted mi rekni, co je vyhodnejsi.
jjjjj: Ak si clovek, ktory skutocne rad hra hry, tak za 5 rokov si nuteny do PC investovat podstatne viac ako 10000. PC z pohladu herneho priemyslu starne sialenym tempom (generacia = cca 1 polrok). Konzola ma pocitanu zivotnost cca 5-7 rokov (PS2 ma 7 rokov a ide dalej, u PS3 sa pocita taktiez s minimalne 7 rokmi). Ak si clovek, pre ktoreho hry nie su velmi zaujimave (vzhladom na tvoju investiciu 10000/5 rokov myslim, ze to tak je), potom pre teba nema zmysel konzolu kupovat. Ta je predovsetkym o hrach. PS3 je vsak skutocne univerzalny stroj. Prakticky jedina vaznejsia odlisnost od PC (co sa tyka funkcionality) je nemoznost nainstalovat WinOS, inak su moznosti prakticky rovnake. O vyhodach ako hlucnost alebo spotreba netreba snad ani hovorit. Ak by si chcel rovnaku kvalitu a moznosti dosiahnut na PC, skus si sam spocitat, co by ta to stalo.
rayrebel: hele nedelas nahodou u Sony? uz to trochu prehanis, investice do PC v radu 10000Kc za 5 let je uplne realni, musis pocitat s tim, ze stary hardware je vzdy moznost prodat a nejake penize se ti vrati.... z konzole postupem casu prodas co? ta ti bude jen starnout a starnout pred ocima a kazdym dnem bude jeji cena klesat....
A taky nezapominej, ze hodne lidi (vratane mne) nechce hrat hry na gamepadu, at uz je to ovladac kterekoliv konzole. Porad tady mluvis o Linuxu, jak je super ze jede na PS3 a to ze nejede Win prakticky nic neznamena... tak mi rekni kolik her je pro Linux a kolik pro Win?
oppppp:
1)Konzola starne, ale kvalita hier na nu ide stale hore. U PC kvalita hier klesa, resp. clovek je nuteny ku kompromisom v konfiguracii kvality aby pri novsich hrach udrzal aky-taky framerate
2)Cena konzole v case klesa, ale to aj cena PC
3)Linux v PS3 nie je kvoli hram, ale prave kvoli rozsireniu moznosti vyuzitia konzoly ako PC. Hry su predsa pre konzolu nativnou komoditou bez vazby na nejaky OS, ak je vobec nejaky podporovany
BTW:So SONY nemam nic spolocne, len som tu vyslovil par nazorov z praxe. Mnohi tu hodnotia konzoly na zaklade precitaneho a vacsinou su to nazory, ktore boli pravdive viac rokov dozadu. Situacia sa vsak zmenila. PS3 je specificky pripad. Technologicky je medzi konzolami na sucasnom trhu najdalej prave svojou otvorenostou a pritomnostou podporovaneho OS. Ak vsak hry nehravas, nema pre teba zmysel tieto otazky riesit - konzola nie je pre teba.
MaJa_CZ:
"Specializovany procesor ma vzdy vyssi vykon v pomeru proti spotrebe oproti normalnimu pripadne procesoru ktery puvodne delal neco jineho."
To je sice pěkné a dokonce i pravdivé, ale má to dvě trhliny.
1. Ve většině případů nejde o poměr spotřeba/výkon, ale o poměr cena/výkon. A ten se často velmi výrazně liší.
2. GPU je specializovaná výpočetní jendotka, ale shader core současných grafických čipů nijak úzce specializované není. Na těchto jednotkách již není prováděn jen pixel shading, ale i vertex shading a geometry shading, které mají dost odlišné požadavky, dále postprocessing videa (deblocking, denoise, deinterlacing, sharpening... běžně se to neví, ale pro tyto procesy nemají grafické čipy implementovánu fixní jednotku, ale jsou z 90% řešeny přes shader core), ve kterém je GPU o příkonu srovnatelném s CPU vždy rychlejší (přičemž cena takové grafické karty je nižší, než cena onoho CPU). Pokud se pamatuju, tak asi tři roky zpět pracovala firma BionicFX na softwarovém rozhraní pro akceleraci 3D zvuku na grafickém čipu a podle jejich vyjádření poskytoval low-endový grafický čip vyšší výkon, než high-endové CPU. A stejně tak před časem ATi prezentovala fyzikální dema velmi podobná demům od agei akcelerovaná na RV530, přičemž i výsledky byly obdobné (ano, ATi samozřejmě měla dema optimalizovaná pro svůj grafický čip, ales tejně tak měla i Ageia svá dema optimalzivaná pro svůj fyzikální čip). Takže shader core u současných grafických čipů, které mají aritmetickou část plně oddělenou, je opravdu hodně univerzální a i když je spotřeba těchto čipů např. 2-3x vyšší, než u současných CPU, tak v mnohých situacích nabízí výkon i více než 20-30x vyšší (v souvislosti s tím mě napadl ještě další příklad - folding@home)
Co se týká přesnosti na G8x - někdy během Q3 by měla být oficiálně uvedena podpora pro double precision :-)
CAu muzé mi nekdo vysvetlit co to je fyzikalni akcelator/resp.AGEIA physx ?jj trosec lamackej dotaz...
>>tomma - prostě specializovaný výpočetní procesor pro fyzikální výpočty -> třeba pro výpočet odryzivosti a chování vody, pro výpočet dráhy a způsobu padajícího předmětu, pro výpočet deformací takto dopadlého předmětu a podobně... Je to jen k tomu, aby se výpočty z CPU přesunuly na speciální kartu, kde mají být rychlejší. ale v době "množení" jader v CPU i v GPU si myslím, že je to ... ehm ... no ... na nic :)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.